Permalänk
Medlem

Har inte fått mina ännu. Sambon och jag har samma bank men hon har fått. (Swedbank)

Hoppas att dom kommer in imorgon då.

Permalänk
Medlem

Har Nordea och fick mina pengar idag. Mailet från Skattemyndigheten dök lustigt nog upp på Nationaldagen.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

17k av dina egna pengar som du lånat Svenska staten i X antal månader utan att få någon för det...

Fick slutlön förra året + lön på nya firman. Visste att jag inte skulle komma över gränsen för att behöva betala högre skatt om man kollade på inkomsten över hela året, likförbannat så dras en djävulsk prel skatt som jag måste låna ut. Visst jag får tillbaka mina 21k nu men samtidigt vet jag att staten har låtit pengarna förräntas på min bekostnad.

Och jo, fick tillbaka pengarna idag, så nu är ny komod och lite annat beställt till ett av badrummen.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@PointMan:

Ja, ja nu ska vi inte vara så bittra!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Fick min idag, exakt samma tid och dag som för ett år sedan.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinscS2:

Fick min idag, exakt samma tid och dag som för ett år sedan.

vilken tid?

vad har du för bank?

har SEB, och väntar fortfarande på pengarna i skrivande stund 02:40 )

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

vilken tid?

vad har du för bank?

har SEB, och väntar fortfarande på pengarna i skrivande stund 02:40 )

Kan inte se exakt tid, någon gång under tidiga eftermiddagen.

Sparbanken Syd.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Nu i natt dök det in på mitt Swedbankkonto

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem

Står som insättning på måndag. Har Nordea

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Står som insättning på måndag för mig med. Surt att de ska sitta och hålla på pengarna så länge Nu går det ingen nöd på mig direkt men det känns lite skumt bara.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Fan va smutt, lön in, skattepengar när som helst och semesterpeng i slutet på månaden Då kastar jag inte handduken och tar 5 veckor ledigt

Nu gick det fort på tangentbordet
Kul med extra kulor att spendera!

Skrivet av Json_81:

Bra där! Man ska alltid ha koll på sin handduk

precis min tanke

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Fick slutlön förra året + lön på nya firman. Visste att jag inte skulle komma över gränsen för att behöva betala högre skatt om man kollade på inkomsten över hela året, likförbannat så dras en djävulsk prel skatt som jag måste låna ut. Visst jag får tillbaka mina 21k nu men samtidigt vet jag att staten har låtit pengarna förräntas på min bekostnad.

Måste och måste, det är ganska enkelt att skattejämka.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Fick en förfrågan om mina reseavdrag, skickade in svar på det förra veckan.
Inte hört ett ljud sen dess så ringde idag och de hade skickat beslut idag, det och pengarna ska komma nästa vecka.
Bra så, men tycker det är dåligt att de inte skickar en bekräftelse på att de mottagit (jag mailade in).
Har för mig jag fick det förra året.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

kollade nu, hade fått det utbetalt igår den 8/6
hade faktiskt glömt av dem då det inte var så mycket jag skulle få, och tills jag såg denna tråd o var tvungen att kolla...
så nu vart det som lite extra rabatt på hopplocket jag beställde från Inet...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Står på mitt skattekonto mina pengar betaldes ut 3/6. Wtf, jag har inte fått några skatteslantar än och det har gått ganska mycket mer än 3 bankdagar. Bankonto etc stämmer.

Permalänk
Medlem

Betalades ut den 3/6 och kom vid lunch igår, de skall nog gå till att finansiera en ny cykel av bra kvalitet.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

@oobum: https://www.cykloteket.se/artikel/specialized-s-works-stumpju... ?

Sambon fick in sina pengar igår vid lunch.
Själv får jag pengarna i december

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Står på mitt skattekonto mina pengar betaldes ut 3/6. Wtf, jag har inte fått några skatteslantar än och det har gått ganska mycket mer än 3 bankdagar. Bankonto etc stämmer.

Samma här. Men, det är ju bara att vänta. Inte så mycket vi, som simpla lekmän, kan göra åt saken.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

För de som har Nordea där insättning står som kommande uppdrag den 12/6 ska det enligt uppgift (varit i kontakt med kundtjänst då jag själv är berörd) vara så att pengarna ändå trillar in i dag, 9/6, i eftermiddag. Ringde nyss.

EDIT: De har även gått ut med den informationen på FB.

Permalänk
Medlem

Lokal sparbank, fortfarande inte fått in pengarna.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

@Dreijer: Skönt att jag inte är ensam. Man är ju lite orolig att mina hård förvärvade slantar ska försvinna i etern och användas till att täppa till något svart hål nånstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Står på mitt skattekonto mina pengar betaldes ut 3/6. Wtf, jag har inte fått några skatteslantar än och det har gått ganska mycket mer än 3 bankdagar. Bankonto etc stämmer.

Du behöver inte vara orolig. Stod exakt så för mig också, och jag fick mina pengar igår.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Inaktiv

Fortfarande inga pengar på kontot, kollade precis
Då ljuger Skatteverket på sin hemsida om detta håller i sig hela dagen.

Någon mer med SEB?

Permalänk

Utbetalning 3/6 som alla andra. Ingen ingående belopp på Swedbank ännu :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

Utbetalning 3/6 som alla andra. Ingen ingående belopp på Swedbank ännu :S

Samma här, någon sitter och snålhåller på pengarna.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av john_doe:

Samma här, någon sitter och snålhåller på pengarna.

Pengarna är skickade från Skatteverket, och inget syns på banken?

Hur funkar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Pengarna är skickade från Skatteverket, och inget syns på banken?

Hur funkar detta?

Bankerna har flera utbetalningskörningar/filer som körs vid flera olika tillfällen. Det är en hel eftermiddag kvar. Faktum är ju att 9/6 håller om så pengarna kommer in 23:59.

Permalänk
Medlem

Fick 15 rykande laxar igår, nordea

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Inte ett korvöre. Givetvis kund hos sveriges snobbigaste bank, Handelsbanken. Hur fan nu en bank kan verka snobbig, men HB lyckas.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Fick in mina precis, har LF Bank.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB