Permalänk
Medlem

Goda nyheter för alla oss som av olika anledningar inte hade skaffat (eller kollat inställningarna på vår nuvarande) en digitala brevlåda i tid!
Ny chans till den 26:e att skaffa en brevlåda (eller se till att vår nuvarande fungerar).

http://www.skatteverket.se/omoss/press/nyheter/2017/nyheter/n...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Goda nyheter för alla oss som av olika anledningar inte hade skaffat (eller kollat inställningarna på vår nuvarande) en digitala brevlåda i tid!
Ny chans till den 26:e att skaffa en brevlåda (eller se till att vår nuvarande fungerar).

http://www.skatteverket.se/omoss/press/nyheter/2017/nyheter/n...

Va bra. Jag skaffade en för någon vecka sedan

Edit:
17 737 kr får jag tillbaka + ca 1000kr för icke uttagen semestervecka

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hmm... Riskerar man få spam och skit i denna "digitala brevlåda" som alla andra brevlådor?
Hur länge förvaras saker i den? (Tas de bort efter 2 / 5 / 10 år? och kan jag spara dem på vettigt sätt?)
Och hur får man reda på om man "fått" något i denna brevlåda?

Helt klart intressant lösning, även om jag egentligen inte bryr mig om skatteåterbäringen, då de brukar vara typ +-500kr. Men det är ju smidigare iaf, om det fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Hmm... Riskerar man få spam och skit i denna "digitala brevlåda" som alla andra brevlådor?
Hur länge förvaras saker i den? (Tas de bort efter 2 / 5 / 10 år? och kan jag spara dem på vettigt sätt?)
Och hur får man reda på om man "fått" något i denna brevlåda?

Helt klart intressant lösning, även om jag egentligen inte bryr mig om skatteåterbäringen, då de brukar vara typ +-500kr. Men det är ju smidigare iaf, om det fungerar bra.

Myndigheter brukar väl inte spamma?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Paddanx:

Hmm... Riskerar man få spam och skit i denna "digitala brevlåda" som alla andra brevlådor?
Hur länge förvaras saker i den? (Tas de bort efter 2 / 5 / 10 år? och kan jag spara dem på vettigt sätt?)
Och hur får man reda på om man "fått" något i denna brevlåda?

Helt klart intressant lösning, även om jag egentligen inte bryr mig om skatteåterbäringen, då de brukar vara typ +-500kr. Men det är ju smidigare iaf, om det fungerar bra.

Ingen spam. Du kan spara meddelande:
"I dagsläget raderas inga meddelanden i din brevlåda automatiskt, det är bara du som kan radera meddelanden i din brevlåda."
Du kan även spara dem på pdf eller skriva ut dem.

Du kan länka vis sms och e-post. Jag har båda så jag får sms och epost när jag får något.

Mer info finns här: Min myndighetspost

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Myndigheter brukar väl inte spamma?

Nej, det tror jag inte heller.

Men om man tittar på tex Kivra så får du ju från alla möjliga tjänster, och dessa (speciellt låneföretag) älskar att skicka "erbjudanden"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ingen spam. Du kan spara meddelande:
"I dagsläget raderas inga meddelanden i din brevlåda automatiskt, det är bara du som kan radera meddelanden i din brevlåda."
Du kan även spara dem på pdf eller skriva ut dem.

Du kan länka vis sms och e-post. Jag har båda så jag får sms och epost när jag får något.

Mer info finns här: Min myndighetspost

Tackar.

Då är det kanske den man bör välja så man vet att man bara har viktiga saker på den.

Permalänk
Medlem

Deklarerat via skatteverkets hemsida nu.
Går tydligen fast det står tydligt "21:a Mars...."

Får tillbaka ~10 000 SEK

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Hah! 1 kr tillbaka

Permalänk
Avstängd

Deklarerade via skatteverket tidigare idag och inväntar nu utbet mellan 5-7 April!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Nej, det tror jag inte heller.

Men om man tittar på tex Kivra så får du ju från alla möjliga tjänster, och dessa (speciellt låneföretag) älskar att skicka "erbjudanden"...

Har haft Kivra i flera år. Aldrig fått reklam utan det enda som kommit från olika upplysningsföretag är att någon gjort en koll på mig (vanligen vid fakturaköp på nätet).

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mieriola:

Goda nyheter för alla oss som av olika anledningar inte hade skaffat (eller kollat inställningarna på vår nuvarande) en digitala brevlåda i tid!
Ny chans till den 26:e att skaffa en brevlåda (eller se till att vår nuvarande fungerar).

http://www.skatteverket.se/omoss/press/nyheter/2017/nyheter/n...

Tackar för tipset, tog tillfället i akt och skaffade en nu.

Permalänk
Medlem

Se på fan! Ungefär 10 000 kronor tillbaka.

Fixade en digital brevlåda också. Hoppas på att få pengarna till påsk!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

3500:- tillbaka. Fixade digital brevlåda också, så jag hoppas de kommer till påsk :3

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Jag skickade precis in min deklaration - kul när myndigheter överraskar. De gjorde ju likadant förra året, och det var visst för att motverka överbelastning på den stora dagen.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Medlem

Samma här, som vid jul när man nallar på glöggen innan den stora aftonen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Hmm... Riskerar man få spam och skit i denna "digitala brevlåda" som alla andra brevlådor?
Hur länge förvaras saker i den? (Tas de bort efter 2 / 5 / 10 år? och kan jag spara dem på vettigt sätt?)
Och hur får man reda på om man "fått" något i denna brevlåda?

Helt klart intressant lösning, även om jag egentligen inte bryr mig om skatteåterbäringen, då de brukar vara typ +-500kr. Men det är ju smidigare iaf, om det fungerar bra.

Är som vanlig postlåda hemma, fast på nätet (använder själv den som erbjuds av myndigheterna själva)

Du får meddelande på e-post när nytt brev kommit.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Va bra. Jag skaffade en för någon vecka sedan

Edit:
17 737 kr får jag tillbaka + ca 1000kr för icke uttagen semestervecka

Det är aldrig värt att ta ut pengar istället för semester. I ditt fall var det inte så mycket, men ändå

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket bättre räknat än tidigare år - får tillbaka ca 300kr. Tidigare har det handlat om flera tusen. Ett steg i rätt riktning?

Permalänk
Avstängd

Nästan 15k tillbaka, det är som att skattemyndigheten håller med om att jag borde köpa ett 1080ti och en oneplus 4/5.

Tänk på att ska ni ha pengarna till påsk så får ni inte göra några avdrag, kolla upp om ni kan göra avdrag, har ni tur så kan ni få tillbaka många tusen där. Själv kan jag inte göra så många avdrag i år men det kommer ändå bli ca 4k extra som jag får tillbaka på avdrag.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

800kr, jävla piss.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vikham:

Det är aldrig värt att ta ut pengar istället för semester. I ditt fall var det inte så mycket, men ändå

Själv sitter jag med mest semesterdagar kvar av alla på hela bygget, då jag vägrar ta ut semester.

Har sagt upp mig från flertal arbeten för att få ut mina semesterdagar i pengar.

Nu denna månad får jag ut semesterersättning för alla dagar förra året! blir en bra mnd detta!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

14,3k tillbaks!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är som vanlig postlåda hemma, fast på nätet (använder själv den som erbjuds av myndigheterna själva)

Du får meddelande på e-post när nytt brev kommit.

Ja fast utan reklamen

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Medlem

Betala tillbaka 225kr.. blä.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Själv sitter jag med mest semesterdagar kvar av alla på hela bygget, då jag vägrar ta ut semester.

Har sagt upp mig från flertal arbeten för att få ut mina semesterdagar i pengar.

Nu denna månad får jag ut semesterersättning för alla dagar förra året! blir en bra mnd detta!

Du menar att du inte ens tar ut 4'a veckor?
Du vet att arbetsgivaren klan tvinga dig att ta ut 4'a veckor enligt semesterlagen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

12 680:-

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Mattecoach

Har stött på ett problem...
Jag bytte jobb två gånger under förra året, och gick upp rätt ordentligt i lön varje gång. Jag var dock bara ledig två veckor totalt under året, vilket gjorde att jag fick ut semesterersättning i pengar från de tidigare anställningarna. Detta gör att jag har högre "snittlön" än vad jag borde ha... Vill hellre ta ut ledighet. Vet någon om det går att meddela skatteverket att jag tar ut obetald ledighet från mitt nuvarande jobb och därmed kommer få lägre lön än vad jag skattar för i år?

Permalänk
Medlem

8500:- friska tillbaks

Visa signatur

Veteran