Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Ska man va ärlig så är det väl knappast värt att köpa en SDD till PS4 pro, om man nu inte tycker några sekunder hit och dit är en dealbreaker på uppstart av konsolen/spel osv.

https://m.youtube.com/watch?v=ZwtUGfY3RmI

Eller påverkar SSDn laddningstiderna i PS store som ju alltid är galet sega, eller beror det bara på internet connection?

Skickades från m.sweclockers.com

SSDn lär väl bara påverka det som körs lokalt på enhetens lagring. Ps Store är grymt segt ibland vilket borde bero på deras servrar.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

SSDn lär väl bara påverka det som körs lokalt på enhetens lagring. Ps Store är grymt segt ibland vilket borde bero på deras servrar.

Jo det jag anade.

Fast dock snarare så att det funkar helt okej ibland men mestadels otroligt segt. Funkar helt okej som oftast direkt efter man satt på konsolen, men väl igång efter man spelade en halvtimme/timme så är PS Store segt, irriterande är det ibland när man ska handla något spel. Får oftast gå ut och in, ut och in, ut och in osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Jo det jag anade.

Fast dock snarare så att det funkar helt okej ibland men mestadels otroligt segt. Funkar helt okej som oftast direkt efter man satt på konsolen, men väl igång efter man spelade en halvtimme/timme så är PS Store segt, irriterande är det ibland när man ska handla något spel. Får oftast gå ut och in, ut och in, ut och in osv...

Inbillar mig att det beror helt på vilken server man råkar hamna emot. Samma med nedladdning av spelen, pausar man o startar så går det ibland fasen så mycket snabbare.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Inbillar mig att det beror helt på vilken server man råkar hamna emot. Samma med nedladdning av spelen, pausar man o startar så går det ibland fasen så mycket snabbare.

Precis, det är sant. Även om man spelar ett spel eller inte spelar roll på nedladdningarna, oavsett om man spela online eller inte. Om man spelar online kan man ju tänka sig att det kan påverka nedladdningen på ett sätt men offline, mjää.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Tycker du det är värt att lägga mer på vad konsolen nästa är värd på lagring så kör på SSD. Dock vad jag vet så är det bara slim och pro som kan utnyttja farten från en ssd, då den äldre använder en äldre standard för överförning.

Tips kolla you tube och andra tester på ssd vs sshd

okej det med slim och pro kan visste jag inte. har den abolut första ps4. mmm får väl sitta å vänta på kopiering. Det är den som tar tid.

Permalänk
Medlem

Skulle behöva ha yttligare lite hjälp.

Spelar i dag på en 22" skärm. men skulle vilja ha lite större tex 32" tror jag skulle vara perfekt. men vad ska man köpa tänker att 4k behöver man ha, även om jag inte kommer utnyttja de nu, spelar 99.7% FPS spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Hej! Barnen kommer att få ett Ps4 i julklapp så att pappa kan spela RDR2, men jag undrar om det finns några riktigt bra splitscreen eller local multiplayerspel?
Alla tips uppskattas!

Som nämnts så är Lego spelen bra och mina barn (pojkar 6 och 8 år nu) har gillat dom. Lego City Undercover är bra men framför allt Super Heores har dom nog gillat mest. Rayman Legends kan jag även rekommendera, då kan man köra upp till 4 pers tror jag. Super Heroes 2 ligger under granen om några dagar....shhhh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Jo det jag anade.

Fast dock snarare så att det funkar helt okej ibland men mestadels otroligt segt. Funkar helt okej som oftast direkt efter man satt på konsolen, men väl igång efter man spelade en halvtimme/timme så är PS Store segt, irriterande är det ibland när man ska handla något spel. Får oftast gå ut och in, ut och in, ut och in osv...

Inte bara så att du låter spelet gå i bakgrunden när du spelat "färdigt" minimerar det helt ängkelt ? Har skälv märkt att allt i min ps4 blir mycket snabbare när man faktiskt också avslutar spelet ordentligt

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av berne:

okej det med slim och pro kan visste jag inte. har den abolut första ps4. mmm får väl sitta å vänta på kopiering. Det är den som tar tid.

Jag kan ha fel om det med Men har för mig att jag hört/läst det någonstans. Googlade lite och hittade detta, var nog det jag hört om
https://www.google.com/search?client=firefox-b&ei=C2MdXJjbE8i...

Skrivet av berne:

Skulle behöva ha yttligare lite hjälp.

Spelar i dag på en 22" skärm. men skulle vilja ha lite större tex 32" tror jag skulle vara perfekt. men vad ska man köpa tänker att 4k behöver man ha, även om jag inte kommer utnyttja de nu, spelar 99.7% FPS spel.

Du bör väll kolla på en som har så låg inputlagg som möjligt, sedan är hdr ett plus i kanten alla variationer stöder hdr nämligen

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av iller:

För spel skall du inte använda bitström. För film däremot alltid använda bitström.

Tack för tipset! Men vad är det för gräns på bitrate över LPCM? DTS har ju 1509kbps?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Någon med större händer som spelar ps4a och har en ergonomisk lösning på kontrollerna? Jag har storlek 12 (XXXL)
Jag funderar på en budgetalternativ som kontrolfreek-edge
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/gaming-data/gamingti...
Lär ju knappast vara bekväm ändå, men det blir kanske bättre

Egentligen skulle hela kontrollen bytas ut till en sådan i länken, men den är både svindyr och väldigt många klagar på att den är buggig och ofta går sönder.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/ps4-kontr...

Permalänk
Medlem

någon/några som lirar Blackout ps4
hade gärna haft någon å lira med å solo blir mer å mer tråkigt
alltid trevligare å snacka medans man spelar
gärna några år på nacken då jag själv är av den äldre sorten

Skogtokig
OBS inget "s" med så ni inte tror ni skrev fel

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

någon/några som lirar Blackout ps4
hade gärna haft någon å lira med å solo blir mer å mer tråkigt
alltid trevligare å snacka medans man spelar
gärna några år på nacken då jag själv är av den äldre sorten

Skogtokig
OBS inget "s" med så ni inte tror ni skrev fel

Själv är man 32 bast och lirar Blackout på PS4, mkt solo men även lite duos och quads, fast bara med random snubbar och inget snackande. Men vore kul med lite snackande.

Bör påpekas att jag suger verkligen, for real. Har 3 segrar på 250 matcher ish något sånt. 2 av dom ganska turliga sådana, den senaste hade jag lite tur också då alla kom till mig och slutcirkeln var där jag höll till hela omgången hehe. Fick också min bäst kill-streak då på 8 st haha.

Men invitar dig någon gång kanske ^^

Permalänk

Hej alla och god fortsättning
Jag undrar ifall någon kan hjälpa mig med att "gå runt" ett problem..
Jag har bytt email till ett ps4 konto och när jag fick en verifierings-länk för att bekräfta den nya emailadressen ifrån Sony Playstation och klickade på den så står det:

"Anslutningen är inte privat
En angripare kan försöka stjäla dina uppgifter från click.txn-email.playstation.com (t.ex. lösenord, meddelanden eller kreditkortsuppgifter). Läs mer
NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID"

Har även gått in på sonys hemsida och även ps4 konsolen, men nu går det inte att logga in pga denna verifieringslänk som ej leder någon vart..
Tacksam ifall ngn vet hur jag gör, för jag har barn som är på mig som myggor för att de vill kunna spela igen...Arrghh..
Tack på förhand..

Visa signatur

God fortsättning :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doberwoman:

Hej alla och god fortsättning
Jag undrar ifall någon kan hjälpa mig med att "gå runt" ett problem..
Jag har bytt email till ett ps4 konto och när jag fick en verifierings-länk för att bekräfta den nya emailadressen ifrån Sony Playstation och klickade på den så står det:

"Anslutningen är inte privat
En angripare kan försöka stjäla dina uppgifter från click.txn-email.playstation.com (t.ex. lösenord, meddelanden eller kreditkortsuppgifter). Läs mer
NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID"

Har även gått in på sonys hemsida och även ps4 konsolen, men nu går det inte att logga in pga denna verifieringslänk som ej leder någon vart..
Tacksam ifall ngn vet hur jag gör, för jag har barn som är på mig som myggor för att de vill kunna spela igen...Arrghh..
Tack på förhand..

Se om du kan öppna länken i/genom en annan webbläsare kanske?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Funderar på att köpa mig ett PS4, sonen har ägt Xbox One S tidigare som han sålt. Har en LG Oled65b7 och undrar om det är värt att satsa på en Pro istället för vanliga? Vill ju gärna kunna nyttja 4K och HDR där spelen stödjer det, sugen på RDR2. Kollar begagnat men kanske slutar med att man köper nytt ändå då jag läst att nyare versioner ska vara tystare och sen att folk ska ha miljoner för maskiner som är över 1 år gammalt.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Funderar på att köpa mig ett PS4, sonen har ägt Xbox One S tidigare som han sålt. Har en LG Oled65b7 och undrar om det är värt att satsa på en Pro istället för vanliga? Vill ju gärna kunna nyttja 4K och HDR där spelen stödjer det, sugen på RDR2. Kollar begagnat men kanske slutar med att man köper nytt ändå då jag läst att nyare versioner ska vara tystare och sen att folk ska ha miljoner för maskiner som är över 1 år gammalt.

Har samma tv och pro, kan verkligen rekommendera det sjukt häftigt att lira i 4k HDR.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

@Mixe:

Tack för ditt svar, kör du med medföljande HDMI tänkte om den är tillräckligt bra?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

@ante_ante: Den medföljande kabeln till Pro duger för 4K 60Hz, hade varit ganska misslyckat annars.

Började nyss spela RDR2 och tyvärr är HDR i det spelet fake och/eller trasigt. Producerar blaskig svärta så man måste kompensera med inställningar på TVn vilket ger en otrevlig hint av posterization på min LG C7, därtill är HDR-effekten extremt minimal och det är mer som att köra SDR med högre ljusstyrka. Riktigt skamligt av Rockstar för ett så stort spel måste jag säga.

Permalänk
Avstängd

Är read dead redemtion 2 bra är den värd att köpa?

Permalänk
Medlem

Igår fick jag nog på min PS4 Pro! Jag tänkte bara blåsa den rent från damm, men i vanlig SweC anda slutade det med att konsolen delades. Lite ny fin Artic Silver 5 kylpasta och ordentlig renblåsning av kylfläns resulterade i att det gick från att låta som att den skulle lyfta till tyst som en viskning. Så jävla nöjd är jag!

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Igår fick jag nog på min PS4 Pro! Jag tänkte bara blåsa den rent från damm, men i vanlig SweC anda slutade det med att konsolen delades. Lite ny fin Artic Silver 5 kylpasta och ordentlig renblåsning av kylfläns resulterade i att det gick från att låta som att den skulle lyfta till tyst som en viskning. Så jävla nöjd är jag!

Grymt, kanske skulle skruva isär min gamla PS4 (orginalvarianten) då jag tycker den låter lite väl mycket när den jobbar.
Aldrig fel med riktig rengöring ibland istället för bara kompressorn.

Permalänk
Medlem

@tBiorrith: Blev det bättre än den var från början eller återgick det bara till ursprungsnivåer?

Min 7216B-modell från RDR2-bundlen är OK med hörlurar och när det är mycket ambient ljud från spelet, men klart den låter en hel del, speciellt som jag är van vid knäpptyst PC.

Har också ett konstigt ljud från fläkten vilket tillför största delen av oljudet, ett väldigt märkbart knorrande som om någon stoppat in en pappersflärp i den. Dock slutar det eller ändrar det karaktär tvärtsnabbt så fort man pausar spel genom att gå in i någon meny så det kanske inte ens är fläkten utan någon extrem form av coil whine eller annat elektriskt brummande? För annars skulle det väl tyda på att fläkten inte enbart går på temperatur utan även belastning eftersom temperaturen knappast kan ändras så snabbt?

Någon annan som märkt detta?

Edit: Kollade runt lite och troligtvis är det coil whine som uppkommer i spel som är "Pro enhanced", tråkigt att de fixar ett problem bara för att introducera ett annat. Funderade på att byta kylpasta men om det ändå inte kommer råda bot på knorrandet så ids jag nog inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

@tBiorrith: Blev det bättre än den var från början eller återgick det bara till ursprungsnivåer?

Min 7216B-modell från RDR2-bundlen är OK med hörlurar och när det är mycket ambient ljud från spelet, men klart den låter en hel del, speciellt som jag är van vid knäpptyst PC.

Har också ett konstigt ljud från fläkten vilket tillför största delen av oljudet, ett väldigt märkbart knorrande som om någon stoppat in en pappersflärp i den. Dock slutar det eller ändrar det karaktär tvärtsnabbt så fort man pausar spel genom att gå in i någon meny så det kanske inte ens är fläkten utan någon extrem form av coil whine eller annat elektriskt brummande? För annars skulle det väl tyda på att fläkten inte enbart går på temperatur utan även belastning eftersom temperaturen knappast kan ändras så snabbt?

Någon annan som märkt detta?

Edit: Kollade runt lite och troligtvis är det coil whine som uppkommer i spel som är "Pro enhanced", tråkigt att de fixar ett problem bara för att introducera ett annat. Funderade på att byta kylpasta men om det ändå inte kommer råda bot på knorrandet så ids jag nog inte.

Jag köpte min konsol begagnad faktiskt. Osäker på modell. Men lite mer än ett år har det gått sedan nyinköp (fick med kvitto).

Den har väl varit allmänt högljudd alltid tycker jag, speciellt i "Pro enhanced" spel där den jobbar för höga framerates. När grabben spelade Fortnite var man tvungen att stänga dörren till rummet.

Något coilwhine har jag inte märkt av dock.

Permalänk
Medlem

Kanske lite ot. men det är ju ändå Fifa 19 på PS4 Vad betyder ikonen uppe i högra hörnet på Alisson ? Mina barn undrar och jag hittar inget när jag googlar bild

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Något coilwhine har jag inte märkt av dock.

Det kanske beror på modell eller produktionstillfälle då. Som sagt min låter inte heller som något coil whine jag upplevt tidigare, inget högfrekvent gnissel, men det finns väl bara tre rörliga delar i PS4 (fläkt, optisk läsare och hårddisk) och ingen av dem skulle kunna ändra hastighet/ljudkaraktär så snabbt som när man pausar spel.

Permalänk
Medlem

En fråga, går det att spela ps3-spel på ps4?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem