Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Oj oj oj vad snyggt Uncharted 4 var
Hann spela det ca 3h igår kväll, sjukt vad det går att pressa prestanda ur den faktiskt väldigt klena PS4an.
Härligt avvägt tempo -inte bara skjuta, skjuta, skjuta- och väldigt duktiga röstskådespelare. Riktigt bra spel rätt igenom!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Oj oj oj vad snyggt Uncharted 4 var
Hann spela det ca 3h igår kväll, sjukt vad det går att pressa prestanda ur den faktiskt väldigt klena PS4an.
Härligt avvägt tempo -inte bara skjuta, skjuta, skjuta- och väldigt duktiga röstskådespelare. Riktigt bra spel rätt igenom!

Instämmer. Senast jag såg något av spelet var när E3-trailern visades 2014 eller när det var. Det såg ganska mediokert ut då men ser mycket bra ut nu, speciellt för konsoll. Syns ganska väl de lösningar man använt för att spara på resurserna. En del objekt som hoppar in och ut titt som tätt samt glipor i nivåerna. Men inget stort fel förstås, syns i de flesta spel.

Plockade en hel del screenshots under spelets gång som det blir att kolla närmare på med datorn. Men i soffan ca 2-3 meter från tvn (40" 1920x1080 med S-PVA panel från 2008) ser det då riktigt bra ut, speciellt ansiktena. Ljuset ser riktigt bra ut med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

hehe jo sant

Tack för tipsen! Några spel till PS4 som jag har missat på listan? 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Gravity Rush Remastered och Gravity Rush 2 lyste med sin frånvaro

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av pålis:

Gravity Rush Remastered och Gravity Rush 2 lyste med sin frånvaro

Grymt! Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Hm, förvånar mig lite att denna tråd inte fått ett enda inlägg i juni och dessutom med E3 i färskt minne.

Nåväl, själv intresserar jag mig bara för Gone Days av det som visades upp. Gillar vad jag ser i announce trailern men lite tveksam till gameplay-trailern. Hade hellre sett att spelet var en uppföljare till The Last of Us men detta kan nog bli bra med. Har inget större förtroende för utvecklaren personligen med tanke på tidigare titlar men förhoppningsvis har de fått budget nog och kan leverera ett riktigt bra spel denna gång.

Möjligen Resident Evil 7 också men blir PC-utgåvan isåfall. Med tanke på den varierande kvaliteten på senare släpp så blir det att invänta recensioner. Finns ett demo på PSN om någon missat och/eller vill testa iallafall.

Permalänk
Medlem

om man ska updatera hårdisken i ps4, fungerar vilkne 2,5" sata sshd, är inne på denn aopm den är kompatibel

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/208037-seagat...

Visa signatur

Asus B450 PRO Max / MSI Z-170 S-02 / ASUS M5A97 2.0
AMD Ryzen 5 3600 @ stock / Intel I5 6600k @ 4.3 GHz @ 1.395V / AMD FX 6350 @ 4.4GHz @ 1.4125V
MSI Radeon RX 5700 8GB / Asus GTX 1060 6GB / Saphire Radeon R9 280 3GB,
Corsair Vengance DDR4 16GB 3200Mhz / Corsair vengeance LPX DDR4 4GBx2 / Crucial Balistic DDR3 4Gbx2
Fractal Design integra M 700W / Corsair CX 500W PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyberabb:

om man ska updatera hårdisken i ps4, fungerar vilkne 2,5" sata sshd, är inne på denn aopm den är kompatibel

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/208037-seagat...

Den fungerar ypperligt

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@anon5930:

Days gone såg ju lovande ut innan man såg gameplay trailern i.a.f. Men resident Evil kanske äntligen kan bli något igen - älskade 1-3 men har inte fastnat för något av de andra. Så jag håller tummarna

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

@anders190:

Days gone såg ju lovande ut innan man såg gameplay trailern i.a.f. Men resident Evil kanske äntligen kan bli något igen - älskade 1-3 men har inte fastnat för något av de andra. Så jag håller tummarna

Jo, något med hur horden av zombier hanterades stör mig lite. Visst, de riktigt väller fram och såg riktigt nice ut men ändå hanteras de utan större problem med oändlig ammo. Men ser ändå lovande ut, speciellt hur de väller fram.

Edit: Verkar vara lite oklart med RE7 men vad jag förstått blir det survival horror och klassiska inslag från serien. Själva demot ska inte ha så mycket med det spel som kommer lanseras. Riktigt lovande ändå även om jag älskar inventory-tetris som Resident Evil 4 medförde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har tänkt dumpa min xbox one och köpa PS4 men undrar varifrån man köper en till handkontroll billigast? Den går för runt 500-600kr vilket är rätt saftigt

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Har tänkt dumpa min xbox one och köpa PS4 men undrar varifrån man köper en till handkontroll billigast? Den går för runt 500-600kr vilket är rätt saftigt

Det kostar tyvärr en del vart du än tar dig en titt här i världen.

Om du inte vill chansa på Ebay eller Tradera.

Du kommer ner några kronor iaf att handla på Amazon UK

Scratch that. Blir samma pris med frakten.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har inte provat just den, men jag har prövat xim4 med tangentbord och mus. Av youtuberecentioner att döma är upplevelsen likvärdig, vilket tyvärr är ganska dålig.

Är du i dagsläget fullständigt värdelös på att sikta med en kontroll så hjälper nog hori eller liknande dig lite, men det blir inte som på en dator.

Man kan säga att musen blir som höger styrspak snarare än mus med datorkänsla. Det är en fruktansvärd accleration och påtaglig "seghet" som man inte upplever när man spelar med kontroll vilket inte alls är trevligt eller hjälpsamt.

Jag rekommenderar inte xim4 till någon och som sagt ovan så är denna likvärdig såvitt jag sett.

Permalänk
Medlem

Är det värt att vänta på PS4 neo? Jag vill bli av med min xbox one så fort som möjligt men jag vet inte när eller om Sony ska släppa neo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur många olika varianter ps4:or det finns vad gäller hårddiskstorleken?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lerkan2:

Nån som vet hur många olika varianter ps4:or det finns vad gäller hårddiskstorleken?

Två, 500GB och 1TB

Beroende på hur mycket du kommer spela så kanske det kan vara bra att köpa 500GB versionen, och sedan uppgradera till 2TB disk, ex denna som är välanvänd i PS4:
https://www.dustinhome.se/product/5010803724/samsung-spinpoin...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Overwatch community

Tjena!
Skapat ett ps4 community för all oss som inte har vänner att spela overwatch med (och alla andra som vill joina).
Namn: overwatch Sweclockers, alla skall kunna joina.
GG och välkommna!

Permalänk
Medlem

Varifrån köper man psn billigast ifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av underwatch:

Varifrån köper man psn billigast ifrån?

Direkt hos Playstation Store för 480 kr/år:
https://store.playstation.com/#!/en-se/home/games/psplus

Det är mycket sällan PS+ är på kampanj hos butiker, PS+ är inte som Xbox Live där det till och från går att få 12 mån för 299 kr.

Om du inte vill ange kontokort hos PSStore så köp ett 200/400 kr värdekort i någon vanlig butik (ex Elgiganten, MediaMarkt, Webhallen mfl).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Varifrån köper man psn billigast ifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

g2play.net är billigast jag känner till just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxovion:

g2play.net är billigast jag känner till just nu.

Varför ge förslag på en sida som inte ens har Playstation Plus för vårat användande?.....

PS+ 365 dagar (1år) kostar 480 kr direkt hos Playstation Store.
PS+ 365 dagar (1år) kostar 499 hos Inet/Webhallen.

Vill man inte ange sitt kortnummer hos Playstation Store så köper man antingen kod i butik (ex Inet, Webhallen mfl) eller köper värdecheck i butik och laddar på för att sedan köpa PS+ hos Playstation Store.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Varför ge förslag på en sida som inte ens har Playstation Plus för vårat användande?.....

PS+ 365 dagar (1år) kostar 480 kr direkt hos Playstation Store.
PS+ 365 dagar (1år) kostar 499 hos Inet/Webhallen.

Vill man inte ange sitt kortnummer hos Playstation Store så köper man antingen kod i butik (ex Inet, Webhallen mfl) eller köper värdecheck i butik och laddar på för att sedan köpa PS+ hos Playstation Store.

Så man kan inte köpa psn som det står att det är för uk eller Österrike etc, det fungerar inte i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av underwatch:

Så man kan inte köpa psn som det står att det är för uk eller Österrike etc, det fungerar inte i Sverige?

Sony använder regionlåsning för att just styra att inte billiga koder köps och används i fel länder.

Ex på en UK kod: "Product has been restricted to United Kingdom."

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Ber om ursäkt om detta redan besvarats tidigare i tråden.

Jag har haft min ps4 i lite över ett år, köpt hos webhallen. Fläkten har redan ballat ur helt, låter som ett mindre jetplan när man spelar valfritt spel.
Vad kostar det att få det åtgärdat? Det är väl 3 års garanti som standard, täcker den isf detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nigindraux:

Ber om ursäkt om detta redan besvarats tidigare i tråden.

Jag har haft min ps4 i lite över ett år, köpt hos webhallen. Fläkten har redan ballat ur helt, låter som ett mindre jetplan när man spelar valfritt spel.
Vad kostar det att få det åtgärdat? Det är väl 3 års garanti som standard, täcker den isf detta?

Nej, det är inte 3 års garanti.

Det är 1 år (12 månader) garanti på Playstation 4, dock så har du 3 år (36 månader) reklamationsrätt för fel som är ursprungliga på produkten.

Hör av dig till Webhallen och reklamera köpet med hjälp av reklamationsrätten, så kommer de ta ställning om de reparerar, byter ut, eller återbetalar pengarna.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Varför ge förslag på en sida som inte ens har Playstation Plus för vårat användande?.....

PS+ 365 dagar (1år) kostar 480 kr direkt hos Playstation Store.
PS+ 365 dagar (1år) kostar 499 hos Inet/Webhallen.

Vill man inte ange sitt kortnummer hos Playstation Store så köper man antingen kod i butik (ex Inet, Webhallen mfl) eller köper värdecheck i butik och laddar på för att sedan köpa PS+ hos Playstation Store.

För att jag så sent som för några dagar sedan köpte "PSN+ 2 year-subscription" för 550kr just därifrån.

Men då har de alltså inget i lager för tillfället. Tur jag valde att köpa det när jag gjorde det då istället för att behöva betala nästan det dubbla.

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Nej, det är inte 3 års garanti.

Det är 1 år (12 månader) garanti på Playstation 4, dock så har du 3 år (36 månader) reklamationsrätt för fel som är ursprungliga på produkten.

Hör av dig till Webhallen och reklamera köpet med hjälp av reklamationsrätten, så kommer de ta ställning om de reparerar, byter ut, eller återbetalar pengarna.

Typiskt, tog exakt 14 månader........

Aja ska definitivt höra av mig till dem, tack för hjälpen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxovion:

För att jag så sent som för några dagar sedan köpte "PSN+ 2 year-subscription" för 550kr just därifrån.

Men då har de alltså inget i lager för tillfället. Tur jag valde att köpa det när jag gjorde det då istället för att behöva betala nästan det dubbla.

Det ska inte fungera då koderna är regions låsta, så koder för Storbritannien (UK) fungerar inte i Sverige, då det kommer ge ett felmeddelande att det är fel region.

Finns flera fall där folk köpt koder från ex UK, men inte bott där och de varit värdelösa för att det är fel region/land de tänkt aktiveras i.

Att det fungerar för dig är nog för att du har ditt konto satt (skapat) i ex UK om du köper dessa koder.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd

Bättre och säkrare att köpa direkt från Playstation Store för 480 kr än att köp via skumma sidor, oftast registrerade i skatteparadis/avlägsna länder och ingen koll på vart ifrån koderna kommer (ex om de är stulna eller liknande).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||