Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Inaktiv

Min 500GB HDD var full nästan från början, men då hade jag rätt mycket titlar på PSN också. Nu var mycket i mitt tycke skräp men svårt att komma ifrån att AAA-titlarna ofta är väldigt stora och utrymmet tar slut fort. 1TB är lite rymligare men förr eller senare blir även dessa fulla.

Beror mycket på hur många spel man spelar och hur sugen man är på att ladda hem eller installera om spelet från skiva, beroende på vilken form spelets licens är köpt i dvs.

Permalänk
Inaktiv

Det finns en dagsfärsk tråd på Neogaf som är läsvärd. Om infon verkligen stämmer så har vi PS4-ägare blivit något blåsta av Sony.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1202462

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det finns en dagsfärsk tråd på Neogaf som är läsvärd. Om infon verkligen stämmer så har vi PS4-ägare blivit något blåsta av Sony.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1202462

Kommer ju kännas lagom kul att äga den vanliga PS4 om denna ska släppas. Det kan ju funka om Sony ger oss en sjysst deal att lämna in vårt gamla PS4 + en slant mot den nya men tror inte att de skulle göra det.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det finns en dagsfärsk tråd på Neogaf som är läsvärd. Om infon verkligen stämmer så har vi PS4-ägare blivit något blåsta av Sony.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1202462

Om detta är sant så finns det ingen anledning att köpa konsoler då man lika gärna kan köpa ett nytt värsting grafikkort istället.

Mitt nästa köp för gameing-syfte kommer nog bli en lite mindre dator som får stå vid TV:n.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frizzy10:

Kommer ju kännas lagom kul att äga den vanliga PS4 om denna ska släppas. Det kan ju funka om Sony ger oss en sjysst deal att lämna in vårt gamla PS4 + en slant mot den nya men tror inte att de skulle göra det.

Jo, jag förväntar mig att Sony faktiskt ser till vi kan uppgradera, typ en tusenlapp + nuvarande PS4 för inbyte mot nya känns inte helt orimligt. Men att de gör det? Tveksamt, det är ju Sony trots allt.

Vem vet, detta kanske accelererar knäckningen av PS4 (eller ja, den är redan delvis knäckt) samt utvecklandet av emulator för konsollen, mycket blev känt om hur den fungerar på insidan förra året.

Skrivet av stenharl:

Om detta är sant så finns det ingen anledning att köpa konsoler då man lika gärna kan köpa ett nytt värsting grafikkort istället.

Mitt nästa köp för gameing-syfte kommer nog bli en lite mindre dator som får stå vid TV:n.

Precis, på sätt och vis är det väl bra om man kan höja prestandan lite oftare men då ska man ha varit tydlig med avsikten långt tidigare också. Vilket man inte varit nu och minns jag inte helt fel så var det snack om att PS4 skulle hålla i 10 år. Vilket den kanske fortfarande skulle kunna göra men risken är rätt stor att PS4-utgåvorna av de spel som släpps som även kommer släppas till den nya modellen kommer varit kraftigt försämrad på många vis.

Nu har det ju också varit snack om att Microsoft tänkt göra samma sak med Xbox One, vilket på något vis inte irriterar mig lika mycket då det ändå är en något klenare konsoll prestandamässigt. Men PS4 som hitills sålt bra men ändå inte fått ut så mycket nya (exklusiva) titlar redan ska ersättas känns fel. På tok för tidigt, efter lite drygt två år på marknaden.

Men så länge det inte är officiellt är det väl lugnt men källan på Neogaf ska vara säker samt alla rapporter kring detta innan.

Jag är lite tveksam på icke-Nintendo konsoller med nu. Med tanke på att Microsoft verkar vilja satsa på Windows som spelplattform igen och när spel som Forza är på väg så undrar jag lite som Xbox One-ägare om det är värt att skaffa nästa konsoll. Är ju inte som att Microsoft eller Sony övertygat med nylanseringar till sina senaste plattformar, mest multiplattform som också kommer till PC samt "HD remakes" från PS3/Xbox 360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Om detta är sant så finns det ingen anledning att köpa konsoler då man lika gärna kan köpa ett nytt värsting grafikkort istället.

Mitt nästa köp för gameing-syfte kommer nog bli en lite mindre dator som får stå vid TV:n.

Man köper ju inte en spelkonsol för att den ska agera som media enhet om man sitter på en 4k-tv?
Isf vore de ju idioti och köpa dagens konsoler som inte ens kan hantera 4k.
Jag har en HTPC stående vid tvn. Min ps4 agerar bara spelmaskin.
Den dagen jag köper en 4k-tv, så byter jag bara ut grafikkortet i htpcn. Och de behöver inte vara något värstingkort heller.
Den ska orka driva 4k i windows och film. Spel(Worms, Micromachines), kan jag nöja mig med 1080p.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Hade tänkt sälja min PS4. Nån ide vad man borde kunna få för detta?

PS4 + 2 handkontroller
AC: Black Flag - Black skull edition
Mortal Kombat X - Kollectors Edition (staty och allt)
Batman Arkham Knight
Borderlands the Handsome collection
Lara croft and the temple of osiris - Collectors
Injustice: gods among us
Rayman Legends
Final Fantasy X/X-2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, jag förväntar mig att Sony faktiskt ser till vi kan uppgradera, typ en tusenlapp + nuvarande PS4 för inbyte mot nya känns inte helt orimligt. Men att de gör det? Tveksamt, det är ju Sony trots allt.

Jag är lite tveksam på icke-Nintendo konsoller med nu.

precis, för vi vill ju ha samma inbytesprogram som Nintendo körde mellan uppgraderingarna NDS>NDSL>NDSi>NDSiXL>N3DS>NN3DS. eller Wii>WiiU.

skämt åsido, spekulationerna på den här maskinen är troligast både rejält över och underdrivna av vilken anledning de som hoppas än gör det. det lär bli en aningen modernare och därmed tystare version pga överkapaciteten i de nyare AMD-korkar som PS4 av ekonomiska orsaker snarare än att mer prestanda önskas ändå måste gå över till. samma sak gäller såklart XBO.

det kanske blir lite mindre tappade fps i en vissa gamla spel, men huvudsakligen lär inte skillnaden bli större än att Digital Foundry måste in och räkna på det det i slowmotion. bonusen lär väll bli att de nu kan marknadsföra den som en 4K-pryl i allmänhet, och BD4K-spelare i synnerhet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndreaX:

precis, för vi vill ju ha samma inbytesprogram som Nintendo körde mellan uppgraderingarna NDS>NDSL>NDSi>NDSiXL>N3DS>NN3DS. eller Wii>WiiU.

skämt åsido, spekulationerna på den här maskinen är troligast både rejält över och underdrivna av vilken anledning de som hoppas än gör det. det lär bli en aningen modernare och därmed tystare version pga överkapaciteten i de nyare AMD-korkar som PS4 av ekonomiska orsaker snarare än att mer prestanda önskas ändå måste gå över till. samma sak gäller såklart XBO.

det kanske blir lite mindre tappade fps i en vissa gamla spel, men huvudsakligen lär inte skillnaden bli större än att Digital Foundry måste in och räkna på det det i slowmotion. bonusen lär väll bli att de nu kan marknadsföra den som en 4K-pryl i allmänhet, och BD4K-spelare i synnerhet.

Den uppenbara skillnaden, om man utgår från uppgifterna personen som startade neogaf-tråden faktiskt kom med vilket jag också gör, är att PS4 skulle ersättas innan tre år gått sedan lanseringen. Exemplena du tar upp handlar dels om billigare (och portabla) plattformar och sådanna som funnits ute mycket längre. Wii U är dessutom en ny konsoll, jag kan inte minnas att Sony gav PS3-ägarna något inbytesprogram eller för den delen Microsoft med Xbox 360 > Xbox One. PSP Go > PS Vita likaså.

Det är rätt stora skillnader på de specifikationer som faktiskt har nämnts. Om uppgifterna stämmer så kommer det nog inte handla små prestandaskillnader i spel utan större än så. Att Sony skulle pusha på att försöka få folk att uppgradera om det finns en märkbar prestandaskillnad är rätt uppenbar men tredjepartarna med sina multiplattform-titlar skulle nog förhoppningsvis fokusera på den del av PS4-marknaden som dominerar, iallafall inledningsvis den äldre PS4-utgåvan. Såvida de nu inte tvingas då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Den uppenbara skillnaden, om man utgår från uppgifterna personen som startade neogaf-tråden faktiskt kom med vilket jag också gör, är att PS4 skulle ersättas innan tre år gått sedan lanseringen. Exemplena du tar upp handlar dels om billigare (och portabla) plattformar och sådanna som funnits ute mycket längre.

och vi ignorerar då varför exakt faktumet att det var runt 2 år mellan varje DS, kortare ibland?

Skrivet av anon5930:

Wii U är dessutom en ny konsoll, jag kan inte minnas att Sony gav PS3-ägarna något inbytesprogram eller för den delen Microsoft med Xbox 360 > Xbox One. PSP Go > PS Vita likaså.

lite humor bara eftersom många här klagat på att WiiU knappt är en en ny maskin.

jag har aldrig hävdat att det är självklart med inbyten vare sig mellan generationer eller uppdateringar i dem.

så nu var ju själva frågan varför du tycker det rimligt att göra en sak av detta ännu högst hypotetiska exempel när det enda fall på ett företag som gjort en halvny maskin som krävs för att öht spela vissa nya spel faktiskt är just Nintendo.

Skrivet av anon5930:

Det är rätt stora skillnader på de specifikationer som faktiskt har nämnts. Om uppgifterna stämmer så kommer det nog inte handla små prestandaskillnader i spel utan större än så.

vilket säkert de flesta här anser toppen, förutsatt de inte bara gillar att ha en sak att klaga på då.

Skrivet av anon5930:

Att Sony skulle pusha på att försöka få folk att uppgradera om det finns en märkbar prestandaskillnad är rätt uppenbar men tredjepartarna med sina multiplattform-titlar skulle nog förhoppningsvis fokusera på den del av PS4-marknaden som dominerar, iallafall inledningsvis den äldre PS4-utgåvan. Såvida de nu inte tvingas då.

varför skulle de göra något av detta? det vore ju helt snurrigt att försöka krångla till sin egen marknad just när den fungerar som bäst och är som störst genom att minska användarbasen på det som de faktiskt tjänar på, spelen. maskinen har de ganska litet intresse av att sälja.

vilket naturligtvis gäller även den nya.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndreaX:

och vi ignorerar då varför exakt faktumet att det var runt 2 år mellan varje DS, kortare ibland?

lite humor bara eftersom många här klagat på att WiiU knappt är en en ny maskin.

jag har aldrig hävdat att det är självklart med inbyten vare sig mellan generationer eller uppdateringar i dem.

så nu var ju själva frågan varför du tycker det rimligt att göra en sak av detta ännu högst hypotetiska exempel när det enda fall på ett företag som gjort en halvny maskin som krävs för att öht spela vissa nya spel faktiskt är just Nintendo.

vilket säkert de flesta här anser toppen, förutsatt de inte bara gillar att ha en sak att klaga på då.

varför skulle de göra något av detta? det vore ju helt snurrigt att försöka krångla till sin egen marknad just när den fungerar som bäst och är som störst genom att minska användarbasen på det som de faktiskt tjänar på, spelen. maskinen har de ganska litet intresse av att sälja.

vilket naturligtvis gäller även den nya.

Inte för att DS har något i den här tråden att göra men om du var insatt så hade du också vetat om att det handlar om revisioner av en befintlig produkt. Den första DS som släpptes och den sista (DSi) spelade samma spel. De DSi-exklusiva spelen var, endast 5st och allmänt ointressanta titlar. DSiWare var exklusiv för DSi men även där handlade det om mjukvara de flesta förmodligen inte hade brytt sig om. Det är inte som att det släpptes en DSi-exklusiv Pokemon-utgåva eller något.

New 3DS släpptes för ett tag sedan och hitills är det bara Xenoblade Chronicles som är New 3DS-exklusiv vad jag vet.

Vad det i neogaf-tråden diskuteras om är inte någon mindre, simpel, revision av PS4 utan en markant förbättrad PS4 vilket skulle kunna göra stora skillnader mellan hur olika spel faktiskt fungerar på de två olika plattformarna. Om du faktiskt läst tråden så litar folk inte på Sony och de har förmodligen anledning till detta. Att det ryktas om en ny konsoll redan, efter lite drygt två år med en konsoll som hitills är den i nuvarande generation som har bäst prestanda och dessutom sålts bäst tycks också irritera.

Nu har Sony, vad jag vet, inte kommenterat detta ännu och det får såklart ses som ett rykte från en av allt att dömma trovärdig källa. Det som diskuteras är scenariot där informationen som uppgavs i första inlägget i neogaf-tråden är just vad Sony håller på att arbeta med. Att det inte bara är en simpel revision med stöd för UHD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inte för att DS har något i den här tråden att göra men om du var insatt så hade du också vetat om att det handlar om revisioner av en befintlig produkt.

precis som en PS4.5 kommer vara alltså.

Skrivet av anon5930:

Den första DS som släpptes och den sista (DSi) spelade samma spel. De DSi-exklusiva spelen var, endast 5st och allmänt ointressanta titlar. DSiWare var exklusiv för DSi men även där handlade det om mjukvara de flesta förmodligen inte hade brytt sig om. Det är inte som att det släpptes en DSi-exklusiv Pokemon-utgåva eller något.

jag var jätteupprörd över att My hair saloon inte funkade på min DS, kände mig galet lurad på investeringen och slet i förtvivlan mitt..

vad som är av intresse för just dig spelar kanske mindre roll, för isf borde du som uttalat ointresserad av det mesta på PS4 kanske inte intressera dig för denna revidering heller då?

Skrivet av anon5930:

New 3DS släpptes för ett tag sedan och hitills är det bara Xenoblade Chronicles som är New 3DS-exklusiv vad jag vet.

ja, bara ett av de absolut populäraste RPG någonsin, inget av intresse.

men nu slutar det ju inte med det, utan det finns även halvkompatibla titlar. och de har testats (DF) med resultatet av den där massiva nergraderingen av både grafik och bilduppdatering du fruktar gamla PS4 skulle kunna drabbas av med nya spel.

Skrivet av anon5930:

Vad det i neogaf-tråden diskuteras om är inte någon mindre, simpel, revision av PS4 utan en markant förbättrad PS4 vilket skulle kunna göra stora skillnader mellan hur olika spel faktiskt fungerar på de två olika plattformarna. Om du faktiskt läst tråden så litar folk inte på Sony och de har förmodligen anledning till detta. Att det ryktas om en ny konsoll redan, efter lite drygt två år med en konsoll som hitills är den i nuvarande generation som har bäst prestanda och dessutom sålts bäst tycks också irritera.

ja, det kanske blir lite större skillnader än en fyra gånger snabbare CPU, som i 3DS.

kanske inte.

och ja, folk spekulerar, är upprörda eller trollar över rykten och halmstrån. inget nytt där, jag har varit på internet förut.

Skrivet av anon5930:

Nu har Sony, vad jag vet, inte kommenterat detta ännu och det får såklart ses som ett rykte från en av allt att dömma trovärdig källa. Det som diskuteras är scenariot där informationen som uppgavs i första inlägget i neogaf-tråden är just vad Sony håller på att arbeta med. Att det inte bara är en simpel revision med stöd för UHD.

oavsett vilket, en arg tråd då med folk som är upprörda över att de känner sig efter. eller en med upprörda över att inte mer gjordes.

jag hoppas ändå på det tidigare.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Någon som testat Playstation Now? Lite sugen på att lira de gamla Sly Cooper spelen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Någon som testat Playstation Now? Lite sugen på att lira de gamla Sly Cooper spelen.

Playstation Now finns inte tillgängligt för oss...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Någon som testat Playstation Now? Lite sugen på att lira de gamla Sly Cooper spelen.

Tjänsten finns väl inte i Europa, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tjänsten finns väl inte i Europa, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns gör det.

March 7, 2015 (PS4 Preview Beta UK Release)
April 15, 2015 (PS4 Closed Beta EU Release)

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Playstation Now finns inte tillgängligt för oss...

Skrivet av KKay:

Tjänsten finns väl inte i Europa, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av iller:

Finns gör det.

March 7, 2015 (PS4 Preview Beta UK Release)
April 15, 2015 (PS4 Closed Beta EU Release)

Aj då...

"Sony confirmed that PlayStation Now would arrive in the North America on PS4 as full release on January 13, 2015. On March 7, 2015, it was revealed that the PlayStation Now is accessible in Europe.[15] Official beta invites for Europe started going out to PS4 owners on April 15, 2015.[16]"
Från https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Now

Så jag antog att det var up and running vid det här laget. Speciellt eftersom man kan få en 7 dagars gratis trial här https://www.playstation.com/en-us/explore/playstationnow/
Men det kanske bara är i Storbritannien än så länge när det gäller europa.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Update 3.50

I morgon kommer den nya updateringen, 3.50. Har längtat efter remote play på datorn

Månades PS plus spel har kommit idag och finns att ladda ner.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

@frizzy10:
Remote play har jag längtat efter. Inte helt sällan TVn är upptagen på kvällarna när man vill chilla med lite konsolspel.

Antar att det kommer att släppas någon windows app för detta imorn då? För nu finns det väl bara något inofficiellt program som något knackat ihop?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

@frizzy10:
Remote play har jag längtat efter. Inte helt sällan TVn är upptagen på kvällarna när man vill chilla med lite konsolspel.

Antar att det kommer att släppas någon windows app för detta imorn då? För nu finns det väl bara något inofficiellt program som något knackat ihop?

Yes, de släpper en installer till Mac och PC

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Yes, de släpper en installer till Mac och PC

Skickades från m.sweclockers.com

Gött. Vet du om det blir ett gratisprogram?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

@Zero Cool Skulle anta att den är gratis.

Hade hoppats Sony skulle släppa drivers så att 3,5mm kontakten funkade via BT i Windows inför Remote Play appen.. Istället skriver dom att man måste ha DS4:an inkopplad via USB. GG Sony. Och varför skulle inte Remote Play funka med trådlös DS4 när den igenkänns som vanlig DI-kontroll i Windows? Eller är Sony bara för slöa för att skriva en guide för hur man ansluter en DS4:a trådlöst till Windows.

Permalänk
Medlem

Vet någon vilken tid idag som det släpps?

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Vet någon vilken tid idag som det släpps?

Verkar inte så. Om det inte redan kommit? Inte kollat på ett tag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

3.50 ute nu... och programmet för att ladda ner fjärrspel till datorn finns ute.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

När jag testar Remote Play så tappar jag kontakten direkt när jag försöker aktivera handkontrollen som är kopplad till datorn, samma resultat varje gång.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Synd skiten inte stödjer windows 7.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Synd skiten inte stödjer windows 7.

Håller med

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har problem med betalningar på psn?

Fick ett mail från sony inatt om att de inte kunnat ta betalt för min Dark Souls 3-preorder, det här är alltså en autodragning från samma visa/konto som de drog psplusavgiften från förra veckan och jag köpte nåt annat spel med i påsk. Det finns gott om pengar på kontot och kortet är giltigt till 09/16.

Har matat om uppgifterna på kortet i psn åtta gånger nu, varannan gång menar de på att kortnumret inte stämmer och varannan gång godkänner de det för att sedan neka köp för att uppgifterna inte stämmer.

Nån som känner igen det här?

Edit: har nu också testat med kreditkortet (mastercard), samma resultat. Och ja, jag har öppnat korten för internetköp utan digital3dsecuritypowerpuffvaultultrapanamataxevasion i en timme, båda korten, ingetdera går köpet igenom på. Inga meddelanden om störningar i tjänster hos varken nordea eller sony.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz