Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Hade varit härligt. Suget börjar komma åter, men tidsmässigt funkar det nog inte nu. Kanske framåt hösten.

Permalänk
Skrivet av insane88:

Hade varit härligt. Suget börjar komma åter, men tidsmässigt funkar det nog inte nu. Kanske framåt hösten.

Kul!

Låt oss stämma av sen

Permalänk
Medlem

Tjena Guffa! Om du kommer att köra nån livestream nån gång igen, så plinga till här så man får vara lite nostalgisk igen

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K / CPU-cooler: Corsair hydro H100i / PSU: Corsair AX860 / MB: Asus Z97-Deluxe / RAM: Corsair Dominator Platinum 1866 MHz 16 GB [White led] / GPU: MSI GTX 780 OC edition [Twin frozr Gaming] / Case: Corsair Obsidian 750d / BD-rom: Asus BW-16D1HT Blu-Ray Rewriter / SSD: Samsung 840evo 120 GB [os-disk] + 840evo 250 GB / HDD: WD red 4 TB & WD black 500 GB / Cables/fans: nzxt sleeved black & Corsair SP White led

Permalänk
Skrivet av DW79:

Tjena Guffa! Om du kommer att köra nån livestream nån gång igen, så plinga till här så man får vara lite nostalgisk igen

Sinnes! För en timme sen kom jag på att jag hade en dröm inatt att jag spelade. Minns i stort sett bara den där health bubblan

Så tänkte jag gå in här o skriva o så såg jag på mailen att du skrivit här!

Har massor av såna stories o de slutar aldrig fascinera mig : )

Det är med andra ord dags. Måste bara fixa ny mus för högerknappen krånglar lite

Permalänk

game on

Ok ni som följer inläggen! Nu kör vi stream!

Permalänk

Nu streamar jag. blir en del under dan

Permalänk

Varit en hel del strul med streamasndet men nu ska det ha lossnat. act 5 normal börjar om nån timme. kommer köra ett par timmar under dan o hoppas nå nightmare

Permalänk
Avstängd

Finns där länk till streamen?

Permalänk
Skrivet av jonkaren:

Finns där länk till streamen?

https://m.twitch.tv/guffaharley/profile?desktop-redirect=offl...

Slutet act V snart

Permalänk
Medlem

Shiet, vad sugen jag blev på att spela d2! Kollade på klippen nu i efterhand, bra grejjer!!!

Permalänk

Nån som läser fortfarande?

Hr alltså kört en ny veva med Paladin o det har varit askul! Hade vatt ball om vi kan rulla igång nårra stenar till o liva upp tråden. Normal var otroligt svårt denna gången, känns som nån patch boostat those evil bastards. Klarade det med nöd o näppe, insåg sent att jag måste börja ta guldletandet på allvar för mercen började dö o nightmare är runt hörnet. Inte kunnat ha super mycket mf men ett par coola uniques o set har det blivit. Moon lrds o death lords med extra fast samt en med lightning aura var de som var absolut jävligast för min build, fy fan vad svettigt det blev i ett par röda portaler. Baal var nog absolut svårast dock, inget bet på honom o han körde jävligt bra. Detta bör finnas med på streamen då jag äntligen verkar ha lyckats få rätt på det

sorry ni som kommit in o kollat o fått skitstream. I alla fall, baal delade sig, sköt eld, sköt iväg oss med cold, slog hårt vanligt, kallade massa rankor. Jävlar det gick åt potions där

Hittat två thul o en shael. riktigt nice

ska ta cow level o sen e det nightmare. kommer nog få massiva problem men hoppas att min utspridda build ska kunna ge ondingarna lite strykl ändå

Permalänk
Skrivet av vexxan:

Shiet, vad sugen jag blev på att spela d2! Kollade på klippen nu i efterhand, bra grejjer!!!

kul!

gör gärna det så får vi igång ett par försök o så kommer andra joina

Permalänk

https://www.twitch.tv/videos/774398854

Här e sista videon. som sagt shit vad baal spelade bra!

Permalänk

vilken gubbe vill du i så fall ta vexxan?

Permalänk
Skrivet av insane88:

Hade varit härligt. Suget börjar komma åter, men tidsmässigt funkar det nog inte nu. Kanske framåt hösten.

eyy

psst

hösten e här

guffa behöver hjälp i kampen mot ondskan

se bara på allt skit som hänt. det är upp till oss att nita baal o hindra hans effekt på människor i vår värld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

eyy

psst

hösten e här

guffa behöver hjälp i kampen mot ondskan

se bara på allt skit som hänt. det är upp till oss att nita baal o hindra hans effekt på människor i vår värld

Hade varit fantastiskt kul. Går inte tyvärr. Har fullspäckat schema med arbete o barn. Kan hitta luckor var 4:e helg, vilket känns för lite.
Är tungt o jobba inom sjukvården i dessa tider.

Läser dock tråden

Permalänk
Skrivet av insane88:

Hade varit fantastiskt kul. Går inte tyvärr. Har fullspäckat schema med arbete o barn. Kan hitta luckor var 4:e helg, vilket känns för lite.
Är tungt o jobba inom sjukvården i dessa tider.

Läser dock tråden

Ok då får jag göra tråden mer intressant istället om jag kan frigöra tid. Se till att hittat id till frugan dock för oftast fösvinner det mesta när hon försvinner men fokuserar du på henne så behåller du arbete o barn fast inte så mkt av dina pengar ..

Strongt att du kämpar på i vården, det är också viktigt i kampen mot Baal

Permalänk

Act 2 nästan avklarad. Har hittat ett riktigt bra koncept o bygger upp stashen med massor av bra grejer. Närmast död hittills och kanske enda läget på act 2 var viper level 2. Massa snabba giftiga ormar o slog rätt rejält. Har planer på en peace till mercen om rätt ruistning kommer, annars håller tummar för en um så jag kan ge honom crescent moon. Mkt mf o resist och ser inga styörre hot så hoppas hitta fler grejer jag kan behöva på hell

2 speccar använda så hoppas denna builden håller igenom hela nightmare och act 1 hell

smite, holy shield o fanaticism samt lite vengenace. mercen har holy freeze. gothic shield med ancients pledge men hoppas på bättre med mer smite damage

tyvärr e mitt tangentbord lite udda så ser ingen print screen. därav inga bilder men stremar nästan allting. laggat mkt på sistone dock vilket suck

Permalänk

sinnes lagg på streamen. helt sanslöst

går inte att se videorna med mening

Permalänk

Hittade till slut en cuirass med 3 sockets så mercen fick en peace (shael thul amn) men hade såklart glömt att valken inte spawnar när han bär den.. gah!

funkade dock när jag hade den men hennes hjälp var alltför nyckfull så efter nån timme sålde jag den. fler amn kvart o en thul som sparas till cresednt så inte hela worlden men ändå onice

nitat duriel nu o e redo för act 3.

here we go!

Permalänk

Nu så! Stream med mkt mindre lagg

Act 3!!

Permalänk

lite finds

Permalänk

Jag kör alltså fanatiscism o holy freeze med mercen. holy shield oc smite som standard och då 75% slow effect så jag kutar runt mkt o stun/slowar dem och byter till vengeance claymor unique då det behövs men jag har ganska medioker träffchans där plus att jag behöver byta till lower resist wanden i såna lägen. Mötte en phys immune med mkt cold resist nyligen. det tog ett bra tag men efter att de andra dödasts var det helt ok

snabba spindlar i en av grottorna bjöd på en liten hjärtattack. hårda o cursade rackare var de också

min resist e bra dock. 75 på top 3 o sen ok i poison. längtar tills en bättre sköld dock framförallt en med mer smite. gött som fan att smite alltid träffar men farligt om man inte passar sig för ett klick som blir fel kan ställa till det rejält då det liksom låser en ganska mycket att flytta efter en viss motståndare i fel lägen. måste hela tiden röra mig

nu kanske ni tycker att jag redan klarat det med en smite paladin men inget e detsamma i diablo 2 o det känns väldigt nytt kan jag försäkra er om och det passar mig bra detta. så många andra gubbar har dessutom redan klarats så det känns bra ändå

skönt som fan att senaste streamen laggade mindre

Permalänk

174000 views : ))))

bra gjort alla!

Permalänk

Streamar kurast nightmare nu för den som vill kolla

bra upopkoppling typ o blir ett par timmar

höll på att dö nere i swampy pit men klarade mig precis. jävla odöda pygmeer

Permalänk

Wow vilken run! vatt nära som fan att dö flera ggr. Pygmeer flest ggr men ett av de 6 templena! vilken mardröm! de dödade mercen på en halv sekund. allt jag hann urskilja var bow warriors o snakes. tog på mig full gear o satte ett par juveler i min linked uniqe mail. fan vad real det känns att se sin stundande död o ändå vandra in i dimman. guffa rules e inget för veklingar. visst slog tanken mig, att skippa templet men det håller fan inte, inte redan på nightmare. ok att det kan komma ställen på hell, där slutmålet e det som räknas men ändå..

så jag tar mig ner o hoppas de inte har stängt passagen, rusar vidare in i en hall. ut där slår vi några o jag spiller massa juvve på mig o mercen. vidare in i ett annat rum men där väntar ännu fler. cursed o cold enchanted verkar minst vara där men det vcar nog flera bossar

rekommenderar er att se streamen. det var fan svettigt

berättar mer sen när folk fått en chans att se hur det gick

Permalänk
Permalänk

19 views på den, kul! hoppas några av dem är ni guys

så diablo e död och vägen dit flöt på bra. har hittat en riktigt bra approach. slow effect från tan do liga fick räcka efter att jag hittat ett tredje från Sigons hip hop, även känt som sigons warp or sigons burrito

bälte, handskar o boots. det innebär att bälte o armor från arctic fök. med 50% find på set bonus boots så funkar det fint o ger mig utrymme att använda spirit forge där jag satte in in två juveler med bland annat + damage. ca 30-40 blev det o hände innan jag begav mig ner i templöet igen då jag behövde extra battle gear. hur som med cleglaws gloves och cold damage plus holy freeze från mercen så blev dianblo så nedslöad att det var enkelt. det var risky play fram tills dess men jag kände att det funkade att va liute mer aggro

mkt mf ghjorde att jag hittade ett siege crossbow unique o nu precis i början av act 5 spirit shroud! woo

känns otroligt kul nu

hittat lum rune också så lum, io, hel, sahel sol utöver de lägre runorna sen innan

har även hittat en sköld med + resist som jag gjorde en second ancients pledge så 70-80 resist all fast låg defense. dock med holy shield (tack bonden..du hade rätt) så blir det ok block o bra defense

annars max fanaticism nu, nästan max holy shiel och 12-13 smite, 5 vengenace o lite anmnat smått

nu kör vi act 5 o sen hell o nightmare cow level!

Permalänk
Medlem

Kul att följa med!
Liten grej bara: Sista klippet du lagt upp nu från Act IV så är bara halva skärmen med, så lite småtråkigt att kolla på...

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baalex:

Kul att följa med!
Liten grej bara: Sista klippet du lagt upp nu från Act IV så är bara halva skärmen med, så lite småtråkigt att kolla på...

Håller med, det är roligt att följa tråden och kolla på streamen, men det hade varit skönt att få med hela skärmen på streamarna. Där kanske är någon inställning i twitch för att fixa så att det blir fullscreen?