Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Skrivet av Tvättlappen:

Nä, jag har följt tråden sen du körde din warrior eller paladin eller vad det nu var du startade tråden med.
Mitt acc är rätt nytt med jag har följt exakt alla inlägg som gjorts.
Tråden är ju relativt död just nu jämfört med vad den en gång var i tiden :).

Awesome:)

Permalänk

Nårra audience requests?

Börjar snart bli dags för ny kula

Annars e jag sugen på att göra en ny variant. Hell and back exempelvis

Göra om Hell är nåt jag aldrig gjort fast det urholkar hela grejen. Känns bara så jävla surt att mina finds inte kompletteras. Vex rune tänker jag nog särskilt på

Nårra karaktärer folk e sugna på att se med guffa rules annars?

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska köra en ny utmaning. Känns som du inte fått spela diablo 2 på "riktigt" där du fått MFa efter specifika items och bygga dina egna runewords för lategames etc. Tror verkligen du missar något! Speciellt när du kör singelplayer och kan använda Player 8 etc.

Min utmaning till dig är att spela spelet och ett tips är att använda Pluggy för SP och hitta ALLA items i spelet. Med alla items menar jag alla set och alla unique items. Detta har MRlamalama och flera andra youtubers gjort och det verkar sjukt roligt och givande. I början hittar man ju så klart många och när det blir färre så får man jobba hårdare. Då får du exempelvis använda en sorc eller annan charr som kan MFa tills du hittar runor för att skapa runewords för att spela en annan charr, exempelvis hammer paladin etc. Sen får du specca om och använda items för att köra torch och genom Pluggy kan du även ställa in chancen att få en uber diablo i gamet.

Detta är något jag själv tänkt på men aldrig tagit mig ork till. Det positiva är ju att du kan spela detta när du känner för det och sedan gå tillbaka till din "vanliga" spelstil när det behövs. Jämför inte SP med Battle.net bara och säg att du inte tycker det är kul. Tänk känslan när du hittar din första Ber eller du cubar din första Ber och sedan får sträva efter att hitta den där Jah för att göra din enigma. Efter enigma kan du spela vilken charr som helst för att mfa etc

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk

Cubar, pluggy och uber?:)

Älskar inlägget! Det är bara väldigt svårt att känna det suget!

PS fun fact. Speldesignern skrev till mig o var skitglad över det jag gjorde. Angående 'riktiga spelet' så sa han att farming inte var tänkt att behövas men att han ville göra det så man kunde spela på sitt sätt

DOCK players 4 exempelvis o hålla det hela vägen. Det skulle kunna va nåt

Tack för tankarna!

Permalänk

Kanske även en hållbar omgång. Inte slänga nåt

Bara köpa det man verkligen ska behålla. Inga unika föremål, det är ju ingens egendom liksom

Crafta? Glöm det. Tänk på co2 avtrycket

Döda Treefist? Game over. Pergamentrullen vid trädet HÖR HEMMA I TRÄDET!

Andra chars runord? Åh nej..proprieribg

Listan kan göras lång

Permalänk
Medlem

Tror det blivit dags att dra igång en ny omgång. Lutar åt att köra druid.

Alla runord utom ladder only OK va?
är det OK att respecca hos akara?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Tror det blivit dags att dra igång en ny omgång. Lutar åt att köra druid.

Alla runord utom ladder only OK va?
är det OK att respecca hos akara?

Yeeeah rock!

Absolut bägge

Var försiktig o planera nog med respeccen bara

Lycka till!

Finns i tråden bak om min druid run. Fantastisk karaktär

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till tombsen act2 nightmare, har varit nära nån gång, va väl mest diablo normal som skapade problem, gick åt många potions. hade ganska dålig fire res, men det löste sig.

Springer runt med lite för låga resist nu i nightmare, runt 150MF. Bytte över till wind druid efter normal, och har inte några problem att döda.

Varit lite trögt med bra find, har MF på samtliga platser, va väldigt segt med topazer i början, men rasslade till lite i slutet av normal, kom det mycket, sen va act 1 nightmare helt dött på alla sorts finds.

Hittade nyligen klubban som ger +2 druid skills, så kör den och milabergas, har hittat runor för att göra rhyme, så ska bara hitta en vettig sköld att göra den i.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Har kommit fram till tombsen act2 nightmare, har varit nära nån gång, va väl mest diablo normal som skapade problem, gick åt många potions. hade ganska dålig fire res, men det löste sig.

Springer runt med lite för låga resist nu i nightmare, runt 150MF. Bytte över till wind druid efter normal, och har inte några problem att döda.

Varit lite trögt med bra find, har MF på samtliga platser, va väldigt segt med topazer i början, men rasslade till lite i slutet av normal, kom det mycket, sen va act 1 nightmare helt dött på alla sorts finds.

Hittade nyligen klubban som ger +2 druid skills, så kör den och milabergas, har hittat runor för att göra rhyme, så ska bara hitta en vettig sköld att göra den i.

All RIGHT! Vilken start!

Bra jobbat hittills. Ju svårare det är på normal och nightmare desto enklare är det i hell.

Nice fynd också på bägge!

Kör du nårra djur till hjälp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

All RIGHT! Vilken start!

Bra jobbat hittills. Ju svårare det är på normal och nightmare desto enklare är det i hell.

Nice fynd också på bägge!

Kör du nårra djur till hjälp?

Kör med Björn och Spirit, björnen tankar rätt bra, resten av skillsen blir kanske på björnen när jag maxat min dmg.

Hittat tal rashas mask, blir bra till mercen, men måste bli 66 =(

Har tagit mig en bit in i djungeln, hittar lum så kan göra smoke när jag byter bort MF på rustning. Hittat en lem oxå, ska kolla lite på RW vad jag kan tänkas använda. Inte hittat nån 2s sköld till rhyme än...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Kör med Björn och Spirit, björnen tankar rätt bra, resten av skillsen blir kanske på björnen när jag maxat min dmg.

Hittat tal rashas mask, blir bra till mercen, men måste bli 66 =(

Har tagit mig en bit in i djungeln, hittar lum så kan göra smoke när jag byter bort MF på rustning. Hittat en lem oxå, ska kolla lite på RW vad jag kan tänkas använda. Inte hittat nån 2s sköld till rhyme än...

Ooh härligt! Den masken e fin. Lem e bra för treachery. Grym attack speed bonus

Nice med tank, var på din vakt i trånga utrymmen dock med phys immunes o extra fast

Kanske en off hand teleport?

Permalänk
Medlem

Har gjort färdigt nightmare nu!
farligaste ställena har väl i nightmare varit:
Durance of hell, råkade skicka iväg tornado mot dolls, 2st dog, men klarade det. blev försiktigare efter det och dollsen överlevde som tur var ett tick av min hurricane, så dom han bli lite frysta utan att dö.
Nihlathak, va mycket vipers, gick åt många pots och en del pengar på att återuppliva mercen. Nihl dog rätt snabbt, kastade iväg massa tornados mot honom, sprang runt och försökte från andra hållet, men då va han död. Men vipers, livsfarliga!

inga större problem med souls, har skaplig res, plus att jag har cyclone armor, som jag försöker recasta så ofta som möjligt.

Dags för hell, funderar på hur länge jag ska ha MF-eq. känns som det snart är dags att göra en smoke för lite resists.

har inte lagt in något vettigt offhand, men teleport eller någon curse, kanske dim vision eller något.

Tyvärr dags för målning av hus, får se om det kommer bli nå tid över för spel.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Har gjort färdigt nightmare nu!
farligaste ställena har väl i nightmare varit:
Durance of hell, råkade skicka iväg tornado mot dolls, 2st dog, men klarade det. blev försiktigare efter det och dollsen överlevde som tur var ett tick av min hurricane, så dom han bli lite frysta utan att dö.
Nihlathak, va mycket vipers, gick åt många pots och en del pengar på att återuppliva mercen. Nihl dog rätt snabbt, kastade iväg massa tornados mot honom, sprang runt och försökte från andra hållet, men då va han död. Men vipers, livsfarliga!

inga större problem med souls, har skaplig res, plus att jag har cyclone armor, som jag försöker recasta så ofta som möjligt.

Dags för hell, funderar på hur länge jag ska ha MF-eq. känns som det snart är dags att göra en smoke för lite resists.

har inte lagt in något vettigt offhand, men teleport eller någon curse, kanske dim vision eller något.

Tyvärr dags för målning av hus, får se om det kommer bli nå tid över för spel.

Bra jobbat! Ja vipers o dolls är alltid tuffa!

Tycker du kan köra mf gear på öppna delarna act 1 men i caves, jail etc skulle jag nog köra battle gear o dim vision typ off hand eller liknande. Sen kanndu byta om det bara e en boss kvar

Spännande! Lycka till o njut av målning!

Permalänk
Medlem

Äventyret tog slut i claw viper temple, level 2.

gick bra till en början, men mercen och björnen gick åt ena hållet och hittade gubbar, min spirit åt andra och hittade resten, följde efter björnen och merc som dog ganska snabbt, försökte springa tillbaka upp till level 1 men blev omringad, och slut på potions.

ska nog göra ett nytt försök, men kanske med amazon nu

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Äventyret tog slut i claw viper temple, level 2.

gick bra till en början, men mercen och björnen gick åt ena hållet och hittade gubbar, min spirit åt andra och hittade resten, följde efter björnen och merc som dog ganska snabbt, försökte springa tillbaka upp till level 1 men blev omringad, och slut på potions.

ska nog göra ett nytt försök, men kanske med amazon nu

That hurts bro men det var en ärofylld död. Legendariskt svårt ställe. Ett tips är att ha teleport i amulett eller stav o hoppa till mitten o ta dem en o en. Guffa rules e hårda nog att en hjälte har råd att lätta lite på äran

Bra kämpat att komma dit! Ser fram emot att höra om amazon

Permalänk

Kickat av ny kulan?

Permalänk
Medlem

Startade en Amazon under sommaren som ströspelats lite då och då.

Startade med tankte på att köra lightning/psn java och har trummat på, charged strike är ju grym.
Inga problem att ta sig framåt, förutom diablo som alltid är jobbig på normal tycker jag, och stöter inte på speciellt många Light immunes.

Nightmare kändes också bra, men började bli lite trögare med mer Light immunes, men kändes som med merc + valk så är det relativt säkert, om man tar det lite lugnt.

Inte några roliga finds, till andra halvan av nightmare, där droppar Buriza-Do, så där kände jag mig nästan tvungen att köra en reset, för att kunna använda. Bytte till lightningfury/CS+frozen arrow på swich. bytte i act 5, och där gick det helt ok, kör javelin+sköld så länge dom inte är Light immune.

Har precis gjort klart kossorna, och ska böra på hell, ska se om jag ska göra mig av med det mesta av magic find items snart å börja ta på mer saker för överlevnad.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Startade en Amazon under sommaren som ströspelats lite då och då.

Startade med tankte på att köra lightning/psn java och har trummat på, charged strike är ju grym.
Inga problem att ta sig framåt, förutom diablo som alltid är jobbig på normal tycker jag, och stöter inte på speciellt många Light immunes.

Nightmare kändes också bra, men började bli lite trögare med mer Light immunes, men kändes som med merc + valk så är det relativt säkert, om man tar det lite lugnt.

Inte några roliga finds, till andra halvan av nightmare, där droppar Buriza-Do, så där kände jag mig nästan tvungen att köra en reset, för att kunna använda. Bytte till lightningfury/CS+frozen arrow på swich. bytte i act 5, och där gick det helt ok, kör javelin+sköld så länge dom inte är Light immune.

Har precis gjort klart kossorna, och ska böra på hell, ska se om jag ska göra mig av med det mesta av magic find items snart å börja ta på mer saker för överlevnad.

Fan vad spännande!! Skitkul att höra:)

Så diablo normal var tuffast hittills? Måste bara säga det HÖGT! Akta dig nu för icy caves, kurast templena o sandgrottorna

Tips e off hand teleport för kurast templen. Var inte snabb att döma bort grim ward items helker. Bra för crowd control. Extra fast exta strong light immunes kommer komma. Bra att separera de då

Lycka till!!

Permalänk
Medlem

Tagit mig fram till act 3 kurast nu. Hade lite kämpigt i greater march med gloams. Lite för dålig light resist, och för att döda gloams behöver jag byta till crossbow, så blir av med skölden och ännu sämre resist, men gick om man tog sig långsamt framåt.

Inga direkta toppfynd, kör med lore, rhyme och lite craftade grejer, kommer bilder vid tillfälle.

Duriel va rätt seg, och går åt en del pengar för att återuppliva merc.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Tagit mig fram till act 3 kurast nu. Hade lite kämpigt i greater march med gloams. Lite för dålig light resist, och för att döda gloams behöver jag byta till crossbow, så blir av med skölden och ännu sämre resist, men gick om man tog sig långsamt framåt.

Inga direkta toppfynd, kör med lore, rhyme och lite craftade grejer, kommer bilder vid tillfälle.

Duriel va rätt seg, och går åt en del pengar för att återuppliva merc.

Vad kul! Blir grymt taggad o minns min amazon quest med glädje!

Ser fram emot bilderna!

Permalänk
Medlem

Allt avklarat, va rätt nära döden några ggr. Act 3 och 4 gick smärtfritt. Början av act 5 gick också fint, sen blev det lite tuffare. började bli tuffare framåt frost cavern, med glaoms, hade för låg light res (hade inte smoke) men tog mig väldigt sakta framåt, och försökte locka ut dom en i taget och skjuta ner med frozen arrow, (ännu sämre res utan rhyme)

Sen va jag nära att dö på pindle skin, blev cursade och chargad, även fast jag hade kastat en decoy bland dom först, men klarade mig precis.

Svåra fortsatte med minotaurs som flera ggr va light och cold imunes, nån fick jag prova att bryta med lower res, andra fick jag skjuta ner med vanliga bolts och spama nya decoy och försöka få iväg valk samtidigt som mercen skulle hållas vid liv.

Näste problem dök upp vid ancients, första försöker va jag lite snål med pots, tömde bälten en gång på arenan, och fyllde på med nytt. hade dödat alla utom madawc som va halvdöd kanske, men då tog potsen slut. så fick baila där. drog till stan och köpte på mig, men hade slut på rejuvs, så körde bara mana och health. tömte bältet några ggr i arenena så hade många reserv, och då gick det bättre.

Efter det va det inga problem, 5e vågen tog lite tid när mercen blev dödad några ggr, men fick jag isär dom så dödade jag dom rätt lätt.

största oron va nästan att pengarna skulle ta slut pga mercen, hade nog 1,8 mille i början av act 5, framme vid ancients hade jag typ 400k kvar.

kossorna gick utan problem, bara att fylla på med mana.

Dold text

Helt klart en build att rekomendera, lite ömtålig, men dödar allt, och frozen arrow är grym. CS och LF dödar bra genom hela resan och FA fryser allt som är farligt i princip.
Skills så maxade jag Charged strike, lightning fury och frozen arrow, en på alla passives resten fördelade i synergies till arrow och java

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Allt avklarat, va rätt nära döden några ggr. Act 3 och 4 gick smärtfritt. Början av act 5 gick också fint, sen blev det lite tuffare. började bli tuffare framåt frost cavern, med glaoms, hade för låg light res (hade inte smoke) men tog mig väldigt sakta framåt, och försökte locka ut dom en i taget och skjuta ner med frozen arrow, (ännu sämre res utan rhyme)

Sen va jag nära att dö på pindle skin, blev cursade och chargad, även fast jag hade kastat en decoy bland dom först, men klarade mig precis.

Svåra fortsatte med minotaurs som flera ggr va light och cold imunes, nån fick jag prova att bryta med lower res, andra fick jag skjuta ner med vanliga bolts och spama nya decoy och försöka få iväg valk samtidigt som mercen skulle hållas vid liv.

Näste problem dök upp vid ancients, första försöker va jag lite snål med pots, tömde bälten en gång på arenan, och fyllde på med nytt. hade dödat alla utom madawc som va halvdöd kanske, men då tog potsen slut. så fick baila där. drog till stan och köpte på mig, men hade slut på rejuvs, så körde bara mana och health. tömte bältet några ggr i arenena så hade många reserv, och då gick det bättre.

Efter det va det inga problem, 5e vågen tog lite tid när mercen blev dödad några ggr, men fick jag isär dom så dödade jag dom rätt lätt.

största oron va nästan att pengarna skulle ta slut pga mercen, hade nog 1,8 mille i början av act 5, framme vid ancients hade jag typ 400k kvar.

kossorna gick utan problem, bara att fylla på med mana.

Helt klart en build att rekomendera, lite ömtålig, men dödar allt, och frozen arrow är grym. CS och LF dödar bra genom hela resan och FA fryser allt som är farligt i princip.
Skills så maxade jag Charged strike, lightning fury och frozen arrow, en på alla passives resten fördelade i synergies till arrow och java

Woooooh!! Grattis kompis!! Fan vad kul!

Visst e det nice? Pindle skin är en riktig djävul!

Minotaurerna e bland de absolut värsta helt klart.

Ska gotta ner mig i bilderna nu!

Permalänk

Oooh nice crossbow!!!

Jävla grymt fynd