Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

samma här.

Vilket spel tänker ni välja?

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
MOHW (Standard Edition)
NFS Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

Inga spel, dom som är av interess är Battlefield och Simcity 4, och båda har jag redan.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jingelman:

Jag har ett problem jag fick när jag började om efter rivning av hela staden.
Jag har köpt en spårvagns station men mina spårvagnar åker inte runt i staden. Jag har testat med att stänga av/på, köpa nytt, köpt ett till, men inget hjälper.
Har ni något förslag som kan hjälpa?

Lär väl vara samma problem som med alla services då, river man dom förlorar man antalet servicefordon man hade.
Enda sättet att fixa det är att skaffa fler fordon än vad man hade innan, tycker att en till spårvagnsstation borde lösa det men gör det inte det så vet jag inte hur du ska fixa det tyvärr.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd

http://www.gametrailers.com/videos/7lxne0/cities-xl-platinum-...

HAHAHAHAHA Gillar det. De verkligen pikar SimCity xd

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Fick just ett mail:

Är det bara dem som förbokat/köpt från Origin? Jag köpte mitt från GMG den 13e.

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Är det bara dem som förbokat/köpt från Origin? Jag köpte mitt från GMG den 13e.

Köpte även jag mitt på GMG den 13:e och fick mailet igår så du får nog med :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Är det bara dem som förbokat/köpt från Origin? Jag köpte mitt från GMG den 13e.

Även om man köpte vid andra ställen/ har fysisk kopia så måste man fortfarande aktivera spelet via origin, vilket är vad de går på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Cities XL
För att jämföra, SimCity's storlek är i princip som den fyrkantiga staden under buss ikonen och notera att inte hela cities xl mappen syns.
http://blog.webnme2.com/wp-content/uploads/2012/05/Icarus0252...

Underbart!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Permalänk
Medlem

"ERBJUDANDET GÄLLER TILL OCH MED DEN 25 MARS" och "SPELEN SOM INGÅR I ERBJUDANDET KAN KOMMA ATT ÄNDRAS"

Det första verkar vara en felskrivning? Annars betyder det att dem har fulat sig och skriver 30e i vanliga texten och 25e i det finstilta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Cities XL
För att jämföra, SimCity's storlek är i princip som den fyrkantiga staden under buss ikonen och notera att inte hela cities xl mappen syns.
http://blog.webnme2.com/wp-content/uploads/2012/05/Icarus0252...

Men Cities XL är världskänt för att vara überkasst kodat och laggar sönder oavsett vilken dator du har, vilket gör det rätt ospelbart i längden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaxc:

Men Cities XL är världskänt för att vara überkasst kodat och laggar sönder oavsett vilken dator du har, vilket gör det rätt ospelbart i längden...

Ja, tyvärr. Det är också helt ospelbart och är nästan lika vidriga som EA, istället för att fixa problemet så har dom släppt både 2012 och sedan en deluxe(platinum edition) några månader senare utan att fixa några av de allvarliga buggarna... sjukt

Permalänk
Inaktiv

Älskar hur de skriver att de fått massiv, positiv feedback av sina fans..

Tror de behöver läsglasögon..

Permalänk
Medlem

Ja efter flera dagar spelande tröttna jag nu på det då mer o mer buggar dyker upp. Tex skicka pengar till en annan stad går inte alls då dom bara försvinner i tomma luften så nej tack. Lägger det på hyllan tills dom fixat allt...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wRRM:

"ERBJUDANDET GÄLLER TILL OCH MED DEN 25 MARS" och "SPELEN SOM INGÅR I ERBJUDANDET KAN KOMMA ATT ÄNDRAS"

Det första verkar vara en felskrivning? Annars betyder det att dem har fulat sig och skriver 30e i vanliga texten och 25e i det finstilta.

Minns jag rätt, så skrev RPS att man måste claima sitt spel innan den sista denna månaden, annars är det för sent. Eller om den nu är den 25e..isåfall har man en vecka på sig ungefär. Varför inte ge kunderna en månad eller två iaf?

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

http://www.gametrailers.com/videos/7lxne0/cities-xl-platinum-...

HAHAHAHAHA Gillar det. De verkligen pikar SimCity xd

Haha, den var skön.:) Trillade faktiskt dit och köpte CitiesXL platinum igår, klart trevligt lir jämfört med buggfesten som är sim city...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Haha, den var skön.:) Trillade faktiskt dit och köpte CitiesXL platinum igår, klart trevligt lir jämfört med buggfesten som är sim city...

Skickades från m.sweclockers.com

Om ett tag kommer du inse vad en RIKTIG buggfest är... roflmao

Permalänk
Entusiast

Mög, jag som ville ha Crysis 3!

Vill ju kunna slänga tunga föremål hårt som fan på folk medan jag väntar på att Maxis ska få tummen ur röven och göra skäl för mina 700 pengar

Permalänk
Skrivet av Kaxc:

Om ett tag kommer du inse vad en RIKTIG buggfest är... roflmao

Hehe, i och med att båda spelen är skrivna så att de bara använder en kärna så tror jag ändå att CXL lär funka bättre, där finns det iaf fungerande trafik.:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Hehe, i och med att båda spelen är skrivna så att de bara använder en kärna så tror jag ändå att CXL lär funka bättre, där finns det iaf fungerande trafik.:)

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, gå in på nått forum där de snackar om Cities XL så får du se själv Simcity har säkert buggar som alla säger (har inte testat själv än). Men Cities XL är verkligen sönderbuggat och felbyggt från grunden, det är det lätt att läsa sig till Jag älskar citysim-spel och trodde jag hade hittat den heliga graalen med XL, men... =( =(

Det positiva med Simcity är väl att de faktiskt kommer att arbeta med att fixa buggar genom patchar etc, det kan du se dig i stjärnorna efter med Cities XL tyvärr.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bearbetar stor fil, vänta... Okej!

men snart så!

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Haha, den var skön.:) Trillade faktiskt dit och köpte CitiesXL platinum igår, klart trevligt lir jämfört med buggfesten som är sim city...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kaxc:

Om ett tag kommer du inse vad en RIKTIG buggfest är... roflmao

Hahahahha word Kaxc, ROFL.

Bad luck Brian, (DustPuppy): http://www.quickmeme.com/meme/3tfhnq/

Permalänk
Skrivet av Kaxc:

Tja, gå in på nått forum där de snackar om Cities XL så får du se själv Simcity har säkert buggar som alla säger (har inte testat själv än). Men Cities XL är verkligen sönderbuggat och felbyggt från grunden, det är det lätt att läsa sig till Jag älskar citysim-spel och trodde jag hade hittat den heliga graalen med XL, men... =( =(

Det positiva med Simcity är väl att de faktiskt kommer att arbeta med att fixa buggar genom patchar etc, det kan du se dig i stjärnorna efter med Cities XL tyvärr.

Jo, jag vet att Cities XL har sina problem, men de erbjuder iaf en tillräckligt fungerande stadsbyggare för mig.

Jag hoppas också att sim city blir fixat så småningom, och att de utvidgar stadsgränserna så att det faktiskt blir en stadsbyggare av det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte Cities XL men tröttnade efter tio timmar. Med alla sina fel tycker jag ändå sim city är bättre underhållning.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Varför de ens erbjuder spelet är en gåta för mig. Borde inte vid det här laget i princip alla äga SimCity 4?
Tur att man kan plocka åt sig Dead Space 3 iallafall, enda vettiga alternativet.

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelet på ca 1 vecka nu väl och hörde något om en uppdatering och det här mailet från EA som säger att dom har fixat problemen med spelet och att man får ett gratis spel och sådant trams..

Men har dom verkligen fixat trafik problemen och allt sådant? eller är det endast server problemen dom har fixat? Jag hade nämligen inte några nämnvärda problem med servrarna innan när jag spelade. Mitt enda problem var trafiken i staden stod stilla i late game

Någon som kan bekräfta vad dom fixat, möjligen har en länk till update raporten eller något?

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

500.000? Bara low/mid wealth residential då eller hur fick du så många? Min största ligger runt 330k men då har jag även lite turistattraktioner, expo center, ett par återvinningscentraler osv.

Nä, med tanke på att man kan genom att endast fylla 1/10 av sin lilla stad med residential ändå få uppemot 110k invånare. så det är inte så jätte svårt att få 500k det gäller bara att alla är nöjda med hög täthet och rikedom.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Här har vi något att följa!

http://goo.gl/sQwuR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Jag har inte spelet på ca 1 vecka nu väl och hörde något om en uppdatering och det här mailet från EA som säger att dom har fixat problemen med spelet och att man får ett gratis spel och sådant trams..

Men har dom verkligen fixat trafik problemen och allt sådant? eller är det endast server problemen dom har fixat? Jag hade nämligen inte några nämnvärda problem med servrarna innan när jag spelade. Mitt enda problem var trafiken i staden stod stilla i late game

Någon som kan bekräfta vad dom fixat, möjligen har en länk till update raporten eller något?

Jag har byggt en stad med lång infart nu istället, jag har ingen kö alls från motorvägen.

Dock står allt stilla i staden istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Här har vi något att följa!

http://goo.gl/sQwuR

Underbart för mig som inte köpt spelet ännu. Vilket jävla rabbalder det har blivit. Snacka om misslyckande. Tycker synd om er alla som har köpt men så fort dom har fått lite stabilitet så kommer jag nog köpa det. Älskar serien och ska inte vika mig så lätt. Underbart spel att fördriva timmar i.

Visa signatur

- Its all about the game