Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Bara jag som blir lite ledsen på hur små städerna är?
Känns lite trist att behöva vänta på "Large Cities expansion" för 399 kr om ett halvår..

Jag har väl spelat kanske 15-25 timmar dom första dagarna efter release, men blev less då städarnas storlek är på tok för små, och när befolkningen inte följer någon logik blir det näst intil omöjligt bygga en 'bra' stad.

Näe tillbaka till Civilization 5 som jag fortfarande inte är less på efter över 500 timmars spelande!

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Halveringstiden på radioaktiva områden är dessvärre väldigt lång, det är risken med att ha kärnkraftverk.

Har bara byggt ett kärnkraftverk.. det smällde efter en halvtimmes spelande. Var ju kul att få hela industriområdet förstört, nästan direkt..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

har anmält dem till konsumentverket nu.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrunkenMonkey:

har anmält dem till konsumentverket nu.

För att?

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har bara byggt ett kärnkraftverk.. det smällde efter en halvtimmes spelande. Var ju kul att få hela industriområdet förstört, nästan direkt..

Står ju i tooltipen till kärnkraftverket att du måste ha välutbildade arbetare för att inte riskera problem

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Halveringstiden på radioaktiva områden är dessvärre väldigt lång, det är risken med att ha kärnkraftverk.

Det är inte endast kärnkraftverk som skapar radioaktivitet, också meteorregnen som kommer ibland gör det.

OnT: Kom upp i cirka 500000 invånare sen kvirerade det med trafiken då en brandbil buggade fast i marken, elen kunde inte heller nå husen längst bort, sen gick allt utför och staden gick i konkurs.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Det är inte endast kärnkraftverk som skapar radioaktivitet, också meteorregnen som kommer ibland gör det.

OnT: Kom upp i cirka 500000 invånare sen kvirerade det med trafiken då en brandbil buggade fast i marken, elen kunde inte heller nå husen längst bort, sen gick allt utför och staden gick i konkurs.

500.000? Bara low/mid wealth residential då eller hur fick du så många? Min största ligger runt 330k men då har jag även lite turistattraktioner, expo center, ett par återvinningscentraler osv.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

En bra artikel på RPS om hur EA och Maxis har ljugit om hur centrala servrarna är i deras speldesign: www.rockpapershotgun.com/2013/03/16/simcity-modder-tells-us-offline-regional-play-easily-done/

Lär säkert vara en lögn att städerna måste vara så små också..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Vart är det bästa stället att köpa spelet just nu?

Elgiganten har ett erbjudande på 479:- och GMG tar 434:- för det. Känns dock inte som något super-prisdirekt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vart är det bästa stället att köpa spelet just nu?

Elgiganten har ett erbjudande på 479:- och GMG tar 434:- för det. Känns dock inte som något super-prisdirekt.

Jag skulle inte rekommenderad någon köpa spelet nu med alla brister det har, det är riktigt kul första timmarna, tills man fattar hur månge brister det har, ett rättvist review http://www.eurogamer.net/articles/2013-03-15-simcity-review , om du fortfarande vill ha det har du väl bara två val, köpa det hos GMG nu, eller avvakta då jag gisser priset på detta spelet kommer gå mycket snabbt ner.(om inte Maxis patcher spelet till vad det borde varit)

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roosterx:

Jag skulle inte rekommenderad någon köpa spelet nu med alla brister det har, det är riktigt kul första timmarna, tills man fattar hur månge brister det har, ett rättvist review http://www.eurogamer.net/articles/2013-03-15-simcity-review , om du fortfarande vill ha det har du väl bara två val, köpa det hos GMG nu, eller avvakta då jag gisser priset på detta spelet kommer gå mycket snabbt ner.(om inte Maxis patcher spelet till vad det borde varit)

Det känns ju lite sådär, men kan tänka mig att det är rätt ball att lira med några polare

Sen att få två spel till priset av ett är ju inte helt fel om man köper det nu innan måndag.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det känns ju lite sådär, men kan tänka mig att det är rätt ball att lira med några polare

Sen att få två spel till priset av ett är ju inte helt fel om man köper det nu innan måndag.

Inte när spelet inte fungerar.
Det är säkert tokroligt att lira ett par stycken i en region, men när man antingen måste bygga på vissa extremt underliga sätt för att det skall fungera eller inte bygga större än low-density på max 1/4 av kartan för att brand/polis/sjuk-värd skall fungera så är det ingen höjdare.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Inte när spelet inte fungerar.
Det är säkert tokroligt att lira ett par stycken i en region, men när man antingen måste bygga på vissa extremt underliga sätt för att det skall fungera eller inte bygga större än low-density på max 1/4 av kartan för att brand/polis/sjuk-värd skall fungera så är det ingen höjdare.

Jag börjar med att leta reda på var jag kan t.ex. bryta malm och kol. Sen bygger jag vägar utefter det och startar gruvdriften direkt. Då får jag stål och legeringar som jag kan sälja och få in pengar. Vatten, avlopp, el och kommunikationer är givetvis viktiga i början.

Bostäder, affärer och industrier och olika samhällsfunktioner tar jag lite efter hand och beroende på vindriktning. Men vägarna går jag på stort direkt..
Hur som, inom en halvtimme har jag fyllt 80-90% av stadens yta. Brukar spara lite till flygplats och turistattraktioner.

Även om jag går minus varje månad, så går jag plus med försäljningen av legeringar och metall.
Så snart jag har råd, så startar jag tillverkning av processorer som jag utökar med flera "band" och tjänar ännu mer.
Då dröjer det inte länge innan man kan starta tillverkning av TV och datorer och det är då de stora pengarna trillar in.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Står ju i tooltipen till kärnkraftverket att du måste ha välutbildade arbetare för att inte riskera problem

Har ju inte läst den..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Jag börjar med att leta reda på var jag kan t.ex. bryta malm och kol. Sen bygger jag vägar utefter det och startar gruvdriften direkt. Då får jag stål och legeringar som jag kan sälja och få in pengar. Vatten, avlopp, el och kommunikationer är givetvis viktiga i början.

Bostäder, affärer och industrier och olika samhällsfunktioner tar jag lite efter hand och beroende på vindriktning. Men vägarna går jag på stort direkt..
Hur som, inom en halvtimme har jag fyllt 80-90% av stadens yta. Brukar spara lite till flygplats och turistattraktioner.

Även om jag går minus varje månad, så går jag plus med försäljningen av legeringar och metall.
Så snart jag har råd, så startar jag tillverkning av processorer som jag utökar med flera "band" och tjänar ännu mer.
Då dröjer det inte länge innan man kan starta tillverkning av TV och datorer och det är då de stora pengarna trillar in.

Ja tjäna pengar går. Jag tycker dock att ett Simcity skall vara lite mer än bara det.
Det är dock riktigt svårt, för att inte säga omöjligt, att få till en riktigt stor och välutvecklad stad när man oavsett antalet brandstationer eller brandbilar bara kan släcka 1 brand åt gången. Eller när mängden och täckningen av sjukvård och polis är fullständigt meningslös eftersom alla ambulanser och alla poliser bara åker efter samma mål, en åt gången. Det gör att har man 3 bränder samtidigt så kommer 2 av husen sluta som skräp då de brinner ner medan dina 8 brandbilar allihopa står på kö för att släcka den första branden. Och motsvarande saker för sjukvård och polis givetvis.

För att få till en storstad med nöjda invånare, helst utan protestanter på stadshustrappen, så måste samhällstjänsterna fungera, och det gör dem inte. Men visst, om målet är att tjäna ihop en så tjock plånbok som möjligt så går det alldeles utmärkt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag har nu kommit över en riktigt irriterande bugg som tyvärr kommer leda min stad till bankrupt. Återvinningsbilarna efter att ha placerat ner en andra återvinningscentral slutade åka och hämta återvinningen, jag försökte hitta en lösning på nätet och läste att något hade a) demolerat och återuppbyggt en av dem och hade då fått det att funka och b) lägg till en till central och inget av alternativen funkar vilket är för jävligt då min processorfabrik är den största inkomstkälla jag har och efter det plast och även det som håller staden flytande.. ibland så undrar man fan hur mycket buggtestande dem hade. En av få riktiga störningsmoment jag stött på och även den som tyvärr får mig att sluta spela fram tills antingen en lösning här kommer fram eller Maxis fixar buggen..

Urgh säger jag bara!

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Ja tjäna pengar går. Jag tycker dock att ett Simcity skall vara lite mer än bara det.
Det är dock riktigt svårt, för att inte säga omöjligt, att få till en riktigt stor och välutvecklad stad när man oavsett antalet brandstationer eller brandbilar bara kan släcka 1 brand åt gången. Eller när mängden och täckningen av sjukvård och polis är fullständigt meningslös eftersom alla ambulanser och alla poliser bara åker efter samma mål, en åt gången. Det gör att har man 3 bränder samtidigt så kommer 2 av husen sluta som skräp då de brinner ner medan dina 8 brandbilar allihopa står på kö för att släcka den första branden. Och motsvarande saker för sjukvård och polis givetvis.

För att få till en storstad med nöjda invånare, helst utan protestanter på stadshustrappen, så måste samhällstjänsterna fungera, och det gör dem inte. Men visst, om målet är att tjäna ihop en så tjock plånbok som möjligt så går det alldeles utmärkt.

Så fort du får tillgång till helikoptrar så fungerar både polis och brandkår riktigt bra även i stora städer.
Alla som gör brott i min stad eller i regionen öht åker fast tack vare mina 4 polishelikoptrar och alla bränder släcks väldigt snabbt de också, förlitar man sig på vägburna fordon så kan det gå illa däremot
Sjukvård har jag inga större problem med heller i min stad med 320k invånare, fick dock lägga till en mindre klinik på andra sidan stan från mitt sjukhus fast den får klara sig med en enda ambulans medans jag har max på sjukhuset samt max antal "wellness vans".

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Ja tjäna pengar går. Jag tycker dock att ett Simcity skall vara lite mer än bara det.
Det är dock riktigt svårt, för att inte säga omöjligt, att få till en riktigt stor och välutvecklad stad när man oavsett antalet brandstationer eller brandbilar bara kan släcka 1 brand åt gången. Eller när mängden och täckningen av sjukvård och polis är fullständigt meningslös eftersom alla ambulanser och alla poliser bara åker efter samma mål, en åt gången. Det gör att har man 3 bränder samtidigt så kommer 2 av husen sluta som skräp då de brinner ner medan dina 8 brandbilar allihopa står på kö för att släcka den första branden. Och motsvarande saker för sjukvård och polis givetvis.

För att få till en storstad med nöjda invånare, helst utan protestanter på stadshustrappen, så måste samhällstjänsterna fungera, och det gör dem inte. Men visst, om målet är att tjäna ihop en så tjock plånbok som möjligt så går det alldeles utmärkt.

Yes, tror någon dev sade att de ska ändra på utryckningsfordonen i kommande patch så att de inte svarar på samma anrop, är väl någon bugg de glömde kvar. Den fixen ihop med lite smartare trafikanter kommer nog göra en "stor" stad jäkligt mycket enklare att hantera i framtiden. Tills dess har jag märkt att lösningen på brand, sjukvård och brott inte är att maximera tjänsterna. Det viktigaste är att ha en väg-layout som gör att de inte fastnar i trafiken.

http://youtu.be/iuSiYxfSI-U

Den killen har en del bra råd att följa, finns även en video på hans stad med 400k invånare som inte har några trafikproblem.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Skrivet av Chr23ast:

För att?

Falsk marknadsföring.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

Och där försvann staden IGEN pga inkompetens. Jag vägrar starta om staden igen, nu hade jag fan fått skiten att fungera någorlunda, jag kommer inte tillbaka förrän dem fixat sitt så kallade spel. Jag har haft tillräckligt med överseende gentemot EA och Maxis men EA i synnerhet bevisar återigen varför man egentligen inte ska köpa spel dem ger ut och likväl faller man i fällan gång på gång..

Rätt kul när man haft två färdiga forskningsprojekt, 500k i vinst varje månad, bra sophämtning, bra planlagt osv och det bara "poff" borta efter en "din stad fungerar inte längre".. Jag hoppas att den är tillbaka imorgon annars så läggs nog detta på hyllan ett tag, man tappar ju all motivation till att fortsätta..

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Hedersmedlem

här kommer lite bilder från spelet för er spelsugna!

Jag kör mycket malmbrytning tyvärr så tjänar man så mycket på det men jag ligger på i alla fall på på +, kör med en låg skatt (7%) och kör på så många $ parker som möjligt då jag vill ha hög täthet i staden, och sedan höja skatten till runt 8-9%

har nog plöjt ner 100-tals timmar redan, men en sak som jag verkligen saknar när man bygger är snabbkommandon till olika byggnader och tillägg etc som exempelvis när man ska lägga till flera sopbilar på sin soptipp..

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Och där försvann staden IGEN pga inkompetens. Jag vägrar starta om staden igen, nu hade jag fan fått skiten att fungera någorlunda, jag kommer inte tillbaka förrän dem fixat sitt så kallade spel. Jag har haft tillräckligt med överseende gentemot EA och Maxis men EA i synnerhet bevisar återigen varför man egentligen inte ska köpa spel dem ger ut och likväl faller man i fällan gång på gång..

Rätt kul när man haft två färdiga forskningsprojekt, 500k i vinst varje månad, bra sophämtning, bra planlagt osv och det bara "poff" borta efter en "din stad fungerar inte längre".. Jag hoppas att den är tillbaka imorgon annars så läggs nog detta på hyllan ett tag, man tappar ju all motivation till att fortsätta..

Jag har gett upp. Aldrig mer jag köper ett spel från EA. De ser aldrig mina pengar igen.
Den dagen det företaget går i konkurs då ska jag fira som aldrig förr.

Permalänk
Avstängd

Vi ska ju få gratis spel idag. 18 mars.

Får se vad vi får, säkert BF Heroes

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

simcity_cities_are_actually_05_km_x_05_km_in_size

http://community.simtropolis.com/topic/48300-discussion-about...

Citat:

One theme that seems to be playing in this thread is that: Ooh the simulation may be instense can my computer even run larger cities??
And then there a lot of posts to either support this fear or assail it.

My thinking is that, with all that Maxis/EA junk about server-side calculations and all this we modeled it to run on low end PCs... we may consider larger cities if PC hardware advances..... blah blah blah. Personally... all of this misleading information is pure BULL.

it take more calculations to rotate all the vectors and realign the matrix data of a 3D model and print view matrix from the viewport to your Screen than it is to calculate the age of each person each year of 1,000,000 persons.

you want proof? consider...

Citat:

or(int i = 0; i < 1000000; i++)
{
sims[i].Age++;
}
///one million additions - this is actually very fast

FIRST EXAMPLE is just math on some variables... or you can say the Simulation mechanics
we are aging each Sim by one year. And we have One Millions Sims.

Citat:

for (int i = 0; i < 100000; i++) ///to be fair - lets use only a hundred thousand buildings
{
Matrix[] transforms = new Matrix[model.Model.Bones.Count];
model.Model.CopyAbsoluteBoneTransformsTo(transforms);

foreach (ModelMesh mesh in model.Model.Meshes)
{
foreach (BasicEffect effect in mm.Effects)
{
effect.View = camera.view;
effect.Projection = camera.projection;
effect.EnableDefaultLighting();
}
mesh.Draw();
}
}

2nd Example uses MUCH more work, even though we have 1 factor less amount of items to calculate
And todays GFX cards can do this easy... which means our CPU can do the 1st example....very easy

we can have large cities... this small city restriction is part of the MMO grand stratedgy they are trying to force on us...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Haha alltså detta spelet är så sjukt ***** dåligt eller är det helt random bara?

Först bygger jag bara hus över hela skiten, då ökar de till 100 000 invånare på 20 min eller nått, sen bygger jag lite parker runt om och då helt plötsligt så flyttar alla och jag har nu 10 000 invånare. sen när jag tar bort alla parker så flyttar fortfarande ingen in, tar jag bort alla hus så de byggs nya så flyttar fortfarande ingen in.
Varför kunde jag öka invånarantalet till 200 000 utan att ha några affärer eller något, bara hus innan? men nu bara för jag byggde parker så försvann alla och även om jag tar bort parkerna så kommer igen. men varför gjorde de det innan !! alltså spelet är så satans dåligt så det finns inte haahahah

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Haha alltså detta spelet är så sjukt ***** dåligt eller är det helt random bara?

Först bygger jag bara hus över hela skiten, då ökar de till 100 000 invånare på 20 min eller nått, sen bygger jag lite parker runt om och då helt plötsligt så flyttar alla och jag har nu 10 000 invånare. sen när jag tar bort alla parker så flyttar fortfarande ingen in, tar jag bort alla hus så de byggs nya så flyttar fortfarande ingen in.
Varför kunde jag öka invånarantalet till 200 000 utan att ha några affärer eller något, bara hus innan? men nu bara för jag byggde parker så försvann alla och även om jag tar bort parkerna så kommer igen. men varför gjorde de det innan !! alltså spelet är så satans dåligt så det finns inte haahahah

Beror på vad du byggde för parker?
Går du från 100k låginkomst invånare till att ploppa massa höginkomstparker så är det ungefär så många invånare du kommer tappa eftersom de rika inte bor lika tätt.
Och du kan komma bra mycket längre än 200k utan några affärer eller industri t.ex

Edit: såg iofs att det är lite commercial längst bort i hörnet, men det är inte mycket.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

[QUOTE="Dwightschrute;13341367"]simcity_cities_are_actually_05_km_x_05_km_in_size

Nja, om man läser längre ner i tråden så kommer dom fram till att bilar/människor skalar med zooming och därför inte att använda som referens.

kartan är 2048x2048m.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Avstängd

Det stämmer ju inte det står ju till och med i tråden att dom räknat fel.

Det är 2048x2048.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det känns ju lite sådär, men kan tänka mig att det är rätt ball att lira med några polare

Sen att få två spel till priset av ett är ju inte helt fel om man köper det nu innan måndag.

Frågan är varför du ska köpa ett trasigt spel?
Läs artikeln som länkades till dig, eurogamer o även rockpapershotgun. O därtill ta en titt här:

http://answers.ea.com/t5/Miscellaneous-Issues/bd-p/sim-city-m...
Deras egna forum där "fansen" ger feedback...allvarligt så skulle du aldrig köpa en annan produkt från något företag om du läste detta först. Så gör inte det bara för att det handlar om ett spel. Det finns för mycket information och skandaler om detta för att ens våga fundera på ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Haha alltså detta spelet är så sjukt ***** dåligt eller är det helt random bara?

Först bygger jag bara hus över hela skiten, då ökar de till 100 000 invånare på 20 min eller nått, sen bygger jag lite parker runt om och då helt plötsligt så flyttar alla och jag har nu 10 000 invånare. sen när jag tar bort alla parker så flyttar fortfarande ingen in, tar jag bort alla hus så de byggs nya så flyttar fortfarande ingen in.
Varför kunde jag öka invånarantalet till 200 000 utan att ha några affärer eller något, bara hus innan? men nu bara för jag byggde parker så försvann alla och även om jag tar bort parkerna så kommer igen. men varför gjorde de det innan !! alltså spelet är så satans dåligt så det finns inte haahahah

Ja spelet är sjukt dåligt. Man behöver inga industrier eller affärer överhuvudtaget.