Permalänk
Medlem

http://www.ea.com/news/for-our-patient-and-amazing-mayors---a...

When can I start to get my free game?
The free game portal will be rolling out in waves, and it will be available in the following regions by these dates:
North America by 5pm PST/midnight GMT on Wednesday, March 20.
Europe by 5pm PST/midnight GMT on Thursday, March 21.
Asia & South America by 5pm PST/midnight GMT on Friday, March 22.

Spelen som man kan välja emellan;

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
MOHW (Standard Edition)
NFS Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av digis:

http://www.ea.com/news/for-our-patient-and-amazing-mayors---a...

When can I start to get my free game?
The free game portal will be rolling out in waves, and it will be available in the following regions by these dates:
North America by 5pm PST/midnight GMT on Wednesday, March 20.
Europe by 5pm PST/midnight GMT on Thursday, March 21.
Asia & South America by 5pm PST/midnight GMT on Friday, March 22.

Spelen som man kan välja emellan;

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
MOHW (Standard Edition)
NFS Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

Ohh yes som jag längtat efter Bejeweled 3 förbenade skitspel man får välja mellan.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Torach:

Ohh yes som jag längtat efter Bejeweled 3 förbenade skitspel man får välja mellan.

SimCity 4 däremot

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av digis:

http://www.ea.com/news/for-our-patient-and-amazing-mayors---a...

When can I start to get my free game?
The free game portal will be rolling out in waves, and it will be available in the following regions by these dates:
North America by 5pm PST/midnight GMT on Wednesday, March 20.
Europe by 5pm PST/midnight GMT on Thursday, March 21.
Asia & South America by 5pm PST/midnight GMT on Friday, March 22.

Spelen som man kan välja emellan;

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
MOHW (Standard Edition)
NFS Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

Haha bättre än väntat ändå, hade verkligen satsat mina pengar på The Sims 2 o ME2. Bra att dom tog med DeadSpace 3 o ME3 iaf, annars vettefan.
Ska bli skönt att se internets reaktioner på detta inte ens karkand med på bf3 då? O dom har fortfarande massiva problem med SimCity, ojojoj..därtill så brukar man ju inte kompensera sina kunder förrän man är helt nöjd med något...

Epic att dom erbjuder SimCity 4 också *hint hint*

Permalänk
Medlem
Skrivet av digis:

http://www.ea.com/news/for-our-patient-and-amazing-mayors---a...

When can I start to get my free game?
The free game portal will be rolling out in waves, and it will be available in the following regions by these dates:
North America by 5pm PST/midnight GMT on Wednesday, March 20.
Europe by 5pm PST/midnight GMT on Thursday, March 21.
Asia & South America by 5pm PST/midnight GMT on Friday, March 22.

Spelen som man kan välja emellan;

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
MOHW (Standard Edition)
NFS Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

Nice! Tar nog Dead Space!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Ja, en lista med enbart skitspel, har alla förutom moh och deadspace.
Finns inte mycket för oss som redan har de flesta, eller de som redan har ALLA spelen?

Listan borde varit större, premium och annat borde vara där.
Visst, de gör det "gratis" men ändå. :/

Men seriöst, Plants vs Zombies? XD

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ja, en lista med enbart skitspel, har alla förutom moh och deadspace.

Finns inte mycket för oss som redan har de flesta, eller de som redan har ALLA spelen?

Listan borde varit större, premium och annat borde vara där.

Om alla är skitspel, varför äger du dom? :S

Tycker inte listan var helt dålig faktiskt, lite kul att de kastar in Bejeweled och PvZ sådär. Skulle inte förvåna mig om det blir någon av dom jag väljer i slutet faktiskt då det är typiska spel som jag inte hade köpt annars men inte skulle ha något emot att ha bara för skojs skull.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Willhelm:

Om alla är skitspel, varför äger du dom? :S

Tycker inte listan var helt dålig faktiskt, lite kul att de kastar in Bejeweled och PvZ sådär. Skulle inte förvåna mig om det blir någon av dom jag väljer i slutet faktiskt då det är typiska spel som jag inte hade köpt annars men inte skulle ha något emot att ha bara för skojs skull.

SimCity4 är bra.
BF3 köpte jag pga hypen att det skulle vara nästa BF2, vilket det inte var, utan är ett halvtrasigt DLC baserat spel.
Plants vs Zombies är småkul, men det är ett spel värt runt 10 kr. 6kr via mobil.
Mass Effect 3 är ju ett skämt!
Sades vara en uppföljare, och därmed borde det ha varit lika bra om inte bättre än ME2, istället sämre på alla punkter, inte ens hade spelet ett slut, eller någon speciellt bra grafik/animationer och att de tar in IGN tönten i spelet gjorde allting ännu sämre + att alla fått botox i ansiktena D:
Most Wanted är ju Burnout.

Vore ju fint ifall EA fokuserade på att FIXA spelet istället för att muta sina spelare och därmed få bättre betyg på recensions-sidor och alla dumma fans sväljer allt och glömmer att spelet är halvtrasigt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Dead Space 3 kan vara trevligt, har dock inte fått något mail ännu.

Permalänk
Medlem

Någon som har något tips på hur man minskar eller får det att flyta på med bilar in i sataden. Har just nu mer än 5000 pers (grovt räknat) som pendlar in för skola, jobb, shopping mm. är totalt kaos vid infarten i min stad. köerna är så långa att de sträcker sig 2 städer bort :S

Här är en bild för dom som vill beskåda kaoset
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=46822&size=full

Permalänk
Medlem
Skrivet av hambli:

Någon som har något tips på hur man minskar eller får det att flyta på med bilar in i sataden. Har just nu mer än 5000 pers (grovt räknat) som pendlar in för skola, jobb, shopping mm. är totalt kaos vid infarten i min stad. köerna är så långa att de sträcker sig 2 städer bort :S

Här är en bild för dom som vill beskåda kaoset
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=46822&size=full

Min stad är ospelbar pga av köerna in till staden.
Spelet är ett skämt. Som jag väntat på detta, vilken besvikelse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

BF3 har jag, vilket av dom andra är bäst då? Om man räknar bort Bejeweled och Plants vs Zombies, 10 år gamla SC4 deluxe är jag inte så speciellt intresserad av heller.

mohw kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarvenpa:

Min stad är ospelbar pga av köerna in till staden.
Spelet är ett skämt. Som jag väntat på detta, vilken besvikelse!

det komiska är att jag med den här staden har försökt lösa trafikproblemen men istället fått det värsta trafikkaoset hittills. Vet inte om jag gjort något generalfel eller om det inte går att lösa om man har mycket folk som kommer in utifrån :/

här är en till bild uppifrån, bilarna kommer varken in eller ur
http://www.ladda-upp.se/bilder/thlgeoihuhjrlp/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hambli:

det komiska är att jag med den här staden har försökt lösa trafikproblemen men istället fått det värsta trafikkaoset hittills. Vet inte om jag gjort något generalfel eller om det inte går att lösa om man har mycket folk som kommer in utifrån :/

Bästa du kan göra då är att balansera antal invånare till jobb och shopping i den staden som alla pendlar in ifrån så de slipper åka till din stad för att jobba/shoppa, hjälper inte om en stad är perfekt balanserad om inte de andra i regionen är det.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

mohw kanske?

Tog bort inlägget för det hör inte hit riktigt men jag har kommit fram till att det blir nog Dead Space 3 för min del.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av digis:

http://www.ea.com/news/for-our-patient-and-amazing-mayors---a...

When can I start to get my free game?
The free game portal will be rolling out in waves, and it will be available in the following regions by these dates:
North America by 5pm PST/midnight GMT on Wednesday, March 20.
Europe by 5pm PST/midnight GMT on Thursday, March 21.
Asia & South America by 5pm PST/midnight GMT on Friday, March 22.

Spelen som man kan välja emellan;

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
MOHW (Standard Edition)
NFS Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

Konstigt att BF3 Premium inte finns med när Dead Space finns med. Men man ska inte klaga över ett gratis spel.

Permalänk
Medlem

Trevligt då får man ett sim city som fungerar istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Bästa du kan göra då är att balansera antal invånare till jobb och shopping i den staden som alla pendlar in ifrån så de slipper åka till din stad för att jobba/shoppa, hjälper inte om en stad är perfekt balanserad om inte de andra i regionen är det.

Stängde ner spelet nu, det är inte jag som spelar de städerna som bilarna strömmar in från så det är svårt att påverka det
Börjar bli så less när jag aldrig får en stad att fungera som jag vill. Terrängen på kartan gjorde det t.o.m omöjligt att dra en väg till min hamn. testade 5 olika lägen sen gav jag upp...

Permalänk
Medlem

Har en stad med en av varje "utbildningsväg", Grundskola, universitet, högskola osv. Jag har haft dessa sen jag satte upp staden i princip, och nu har industrin börjat klaga på att det är outbildad arbetskraft? Hur fixar jag detta? Jag har runt 20-30k invånare just nu.

Behöver jag skapa mer städer i regionen? Har just nu bara en.

Samt har jag problem med bakterier/föroreningar. Kan man fixa detta? Jag har ett sjukhus med maxade friskvårdsbilar och ambulanser.

Permalänk
Entusiast

Hur skickar man studerande till andra städer, är det skolbussar eller regionala bussar som gäller?
Jag har inga skolor i min stad, medan polaren har allt vad skola heter

Permalänk
Skrivet av digis:

http://www.ea.com/news/for-our-patient-and-amazing-mayors---a...

When can I start to get my free game?
The free game portal will be rolling out in waves, and it will be available in the following regions by these dates:
North America by 5pm PST/midnight GMT on Wednesday, March 20.
Europe by 5pm PST/midnight GMT on Thursday, March 21.
Asia & South America by 5pm PST/midnight GMT on Friday, March 22.

Spelen som man kan välja emellan;

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
MOHW (Standard Edition)
NFS Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

Räcker inte. Vill ett spel till samma kostnad som spelet, dvs, nypris, eller pengarna tillbaka. EA vill att vi bara ska glömma och gå vidare och köpa deras nästa skitspel, men så lättlurad är åtminstone inte jag.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Cities XL
För att jämföra, SimCity's storlek är i princip som den fyrkantiga staden under buss ikonen och notera att inte hela cities xl mappen syns.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Har en stad med en av varje "utbildningsväg", Grundskola, universitet, högskola osv. Jag har haft dessa sen jag satte upp staden i princip, och nu har industrin börjat klaga på att det är outbildad arbetskraft? Hur fixar jag detta? Jag har runt 20-30k invånare just nu.

Behöver jag skapa mer städer i regionen? Har just nu bara en.

Samt har jag problem med bakterier/föroreningar. Kan man fixa detta? Jag har ett sjukhus med maxade friskvårdsbilar och ambulanser.

Har du reningsvärk och annat renande? Det finns ju olika byggnader för att få bort smutsen ur vattnet/avloppen.

Permalänk

Jag har ett problem jag fick när jag började om efter rivning av hela staden.
Jag har köpt en spårvagns station men mina spårvagnar åker inte runt i staden. Jag har testat med att stänga av/på, köpa nytt, köpt ett till, men inget hjälper.
Har ni något förslag som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem

Fick just ett mail:

Citat:

Alla SimCity-borgmästare är oerhört viktiga för oss på Maxis. Vi vet att vi har ställt till det och vi vill verkligen tacka er för att ni stannat kvar hos oss. De goda nyheterna är att vi löst de stora problemen och spelarna nu kan njuta av spelet. VI har fått fantastisk feedback från våra fans och vi vet att många av er har roligt när ni nu kan utforska det nya SimCity.

Som ett litet tecken på vår uppskattning erbjuder vi er nu ett kostnadsfritt PC-spel från EA via nedladdning från Origin*. Spelare som har registrerat sitt SimCity på Origin innan den 25 mars kan senare under veckan välja ett kostnadsfritt spel via Origins inlösningsfunktion. Vi öppnar inlösningsfunktionen land för land, och därför får tyvärr en del av er vänta lite längre än andra. Funktionen kommer att vara öppen för val av spel från och med den 22 mars.

Vi vill så klart inte att någon av er ska missa möjligheten till ett kostnadsfritt spel så kom ihåg att du måste registrera ditt SimCity innan den 25 mars, 2013, kl.23:59 PST, och du måste hämta ditt kostnadsfria spel innan den 30 mars, 2013 kl. 23:59 PST. Vänligen se vår FAQ för mer information och instruktioner för hur du hämtar ditt kostnadsfria spel, samt en lista över de spelen du kan välja på. Vi har inkluderat några av EA:s allra hetaste PC-spel och så det är bara att välja ett och lägga till i ditt Origin-bibliotek. Vi står för notan!

Med vänliga hälsningar,
Maxis

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Fick just ett mail:

samma här.

Vilket spel tänker ni välja?

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
MOHW (Standard Edition)
NFS Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av Orici:

Fick just ett mail:

älskar hur de skriver tack för att ni stannat kvar hos oss vi är ju inte alls tvingade på något vis eftersom man inte kan lämna tillbaka skiten!

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

samma här.

Vilket spel tänker ni välja?

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
MOHW (Standard Edition)
NFS Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

Medal of Honor kommer jag välja!

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

samma här.

Vilket spel tänker ni välja?

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
MOHW (Standard Edition)
NFS Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

Vet inte riktigt, gillar inte pangpangspel och PvZ och SC4 har jag redan så det lär nog bli NFS.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD