Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Något annat jag skulle vilja ha input om är inläggen med en länk till någon helgrea eller liknande. Själv finner jag dem ganska meningslösa och tycker inte att de ska vara med i fyndtråden. Vad tycker ni andra?

Jag personligen tycker det är bra så länge det förekommer flera fynd, de är ju relevanta om fynd förekommer. Däremot om det enbart finns kanske EN produkt som är ett fynd tycker jag man skall direktlänka produkten istället.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ilstallione:

Något annat jag skulle vilja ha input om är inläggen med en länk till någon helgrea eller liknande. Själv finner jag dem ganska meningslösa och tycker inte att de ska vara med i fyndtråden. Vad tycker ni andra?

Jag tycker personligen de är helt ok så länge de

  • A) Innehåller några faktiskt bra priser. Inte som exempelvis en viss lagringskampanj där priserna fortfarande var högre än konkurrenternas.

  • 2) Anger åtminstone något exempel på "fynd" som ingår i rean i sitt inlägg.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Något annat jag skulle vilja ha input om är inläggen med en länk till någon helgrea eller liknande. Själv finner jag dem ganska meningslösa och tycker inte att de ska vara med i fyndtråden. Vad tycker ni andra?

Detta hoppas jag gärna är kvar, har haft mycket nytta av detta då jag själv har lite dålig koll när det är rea eller kanske
missar på mailen mm.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Hedersmedlem

En kompromiss är ju en länk till själva kampanjen och minst en separat länk till ett fynd i den..?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

När släpps BF4 betan då?! Haha skiter fullständigt i Medal of Honor. Vill lira BF4

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Hedersmedlem

Efter lite granskning av dels anmälningar som skickats in till oss om fynden i Dagens fynd tråden och diskussionerna i denna tråden har vi uppmärksammat en del synpunkter som skulle innebära lite förändring i hur vi ser på fynd och vad som vi ska tillåta i Dagens fynd tråden.
Dels är det ju självklart att all diskussion tas i denna tråden.
Men vi har några frågor som vi vill att ni ska ta ställning till för att göra Dagens fynd ännu bättre.

*Fortsätter lite på ilstalliones fråga med kampanjer (och liknande helgreor). Som han redan frågat, ska länkar till stora reor få förekomma? Ja/nej? Om nej, då postas enbart fynden från rean. Om ja, ska det då räknas som dubblett om någon länkar något fynd från den rean även om inte just den produkten länkats innan?

*Demoex. Ska vi tillåta demoex eller inte? Ja, ska vi enbart tillåta såna som går att köpa på internet och t:ex inte tillåta såna som måste köpas på plats, tänker då på Inets butik i Ringsjön som ibland har demoex. Nej, då tillåter vi inte demoex.

*Billigast på prisjakt eller inte, med frakt eller inte. Som de flesta av oss vet så har vi (sweclockare) 5% rabatt på alla datorkomponenter på cdon och då gäller ju inte alltid billigast på prisjakt längre. Sedan så är nuläget att vi inte ska räkna med frakten, men det är väl inte det bästa för oss eftersom vi har fraktfritt på en del internetbutiker, om t:ex vi får en vara för 900 kr i en butik och frakten där kostar låt oss säga 100 kr medan vi får samma produkt för 905 kr i en annan butik men fraktfritt, för då blir ju det bästa för oss att beställa från den fraktfria butiken.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Efter lite granskning av dels anmälningar som skickats in till oss om fynden i Dagens fynd tråden och diskussionerna i denna tråden har vi uppmärksammat en del synpunkter som skulle innebära lite förändring i hur vi ser på fynd och vad som vi ska tillåta i Dagens fynd tråden.
Dels är det ju självklart att all diskussion tas i denna tråden.
Men vi har några frågor som vi vill att ni ska ta ställning till för att göra Dagens fynd ännu bättre.

*Fortsätter lite på ilstalliones fråga med kampanjer (och liknande helgreor). Som han redan frågat, ska länkar till stora reor få förekomma? Ja/nej? Om nej, då postas enbart fynden från rean. Om ja, ska det då räknas som dubblett om någon länkar något fynd från den rean även om inte just den produkten länkats innan?

*Demoex. Ska vi tillåta demoex eller inte? Ja, ska vi enbart tillåta såna som går att köpa på internet och t:ex inte tillåta såna som måste köpas på plats, tänker då på Inets butik i Ringsjön som ibland har demoex. Nej, då tillåter vi inte demoex.

*Billigast på prisjakt eller inte, med frakt eller inte. Som de flesta av oss vet så har vi (sweclockare) 5% rabatt på alla datorkomponenter på cdon och då gäller ju inte alltid billigast på prisjakt längre. Sedan så är nuläget att vi inte ska räkna med frakten, men det är väl inte det bästa för oss eftersom vi har fraktfritt på en del internetbutiker, om t:ex vi får en vara för 900 kr i en butik och frakten där kostar låt oss säga 100 kr medan vi får samma produkt för 905 kr i en annan butik men fraktfritt, för då blir ju det bästa för oss att beställa från den fraktfria butiken.

Följande är vad jag tycker:

  • Jag tycker att man mer bör använda sunt förnuft än att lägga till en massa regler. Stora reor som kompletts super weekend ska få postas om bra fynd faktiskt finns. Är det bara lite ihop-plock av usb minnen sänkta med 15kr så bör det inte postas. Vi är återigen på detta med sunt förnuft. Man borde göra lite research innan man skriver att det är ett fynd. Enstaka fynd från stora reor borde få postas då det är lätt att missa dessa riktigt fina fynd bland långa listor.

  • Demoex eller varor med brutna förpackningar eller liknande ska vara tillåtet så länge det inte handlar om enstaka kronor under nypris.

  • Priser bör räknas med eventuella rabattkoder. Lägsta pris enligt prisjakt-regeln tycker jag bör gälla så länge det gäller de mer seriösa butikerna. Har Arnes processorhandel en processor som kostar 2000 hos t.ex cdon för bara en bråkdel av priset bör det inte räknas som lägsta pris.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem

Nu kommer jag skriva vad jag tror blir bäst för alla användare.

Citat:

*Fortsätter lite på ilstalliones fråga med kampanjer (och liknande helgreor). Som han redan frågat, ska länkar till stora reor få förekomma? Ja/nej? Om nej, då postas enbart fynden från rean. Om ja, ska det då räknas som dubblett om någon länkar något fynd från den rean även om inte just den produkten länkats innan?

Av vad ni tyckt hittills så verkar ni ju vilja ha kvar att man ska få länka till "Superweekends" (och liknande). I så fall så borde det bästa vara om fynd som kommer från den rean får länkas in som en separat produkt och således inte räknas som dubbletter.

Citat:

*Demoex. Ska vi tillåta demoex eller inte? Ja, ska vi enbart tillåta såna som går att köpa på internet och t:ex inte tillåta såna som måste köpas på plats, tänker då på Inets butik i Ringsjön som ibland har demoex. Nej, då tillåter vi inte demoex.

Jag tror nog att vi ska få dela med oss av de demoexen vi hittar, för om man är som jag och ibland kollar igenom Dustinhomes alla fyndprylar så hittar jag ibland grejer som jag själv kanske inte är så väldans intresserad av men som jag vet att en del andra skulle vara. Så det är ju bättre att någon får reda på det än att det ligger kvar i deras lager (i all evighet).

Citat:

*Billigast på prisjakt eller inte, med frakt eller inte. Som de flesta av oss vet så har vi (sweclockare) 5% rabatt på alla datorkomponenter på cdon och då gäller ju inte alltid billigast på prisjakt längre. Sedan så är nuläget att vi inte ska räkna med frakten, men det är väl inte det bästa för oss eftersom vi har fraktfritt på en del internetbutiker, om t:ex vi får en vara för 900 kr i en butik och frakten där kostar låt oss säga 100 kr medan vi får samma produkt för 905 kr i en annan butik men fraktfritt, för då blir ju det bästa för oss att beställa från den fraktfria butiken.

Jag tycker det självklara svaret ska vara att det ska vara så billigt som möjligt för oss sweclockers att beställa just den produkten, om man beställer andra grejer samtidigt så tycker jag inte det kan räknas eftersom det är väldigt individuellt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MulleEng:

Efter lite granskning av dels anmälningar som skickats in till oss om fynden i Dagens fynd tråden och diskussionerna i denna tråden har vi uppmärksammat en del synpunkter som skulle innebära lite förändring i hur vi ser på fynd och vad som vi ska tillåta i Dagens fynd tråden.
Dels är det ju självklart att all diskussion tas i denna tråden.
Men vi har några frågor som vi vill att ni ska ta ställning till för att göra Dagens fynd ännu bättre.

*Fortsätter lite på ilstalliones fråga med kampanjer (och liknande helgreor). Som han redan frågat, ska länkar till stora reor få förekomma? Ja/nej? Om nej, då postas enbart fynden från rean. Om ja, ska det då räknas som dubblett om någon länkar något fynd från den rean även om inte just den produkten länkats innan?

Då det är väldigt tidskrävande att kolla alla erbjudanden kan ju gott hela kampanjen få länkas en gång i tråden. Hittar någon sedan något länkvärt borde detta få vara okej om den inte redan nämnts i tråden. Dvs någon har lagt ner tid på att kolla så att produkten är ett vettigt fynd (billigare än konkurrerande sidor dvs).

Skrivet av MulleEng:

*Demoex. Ska vi tillåta demoex eller inte? Ja, ska vi enbart tillåta såna som går att köpa på internet och t:ex inte tillåta såna som måste köpas på plats, tänker då på Inets butik i Ringsjön som ibland har demoex. Nej, då tillåter vi inte demoex.

Produkter med väldigt lågt antal tycker jag känns tveksam om det nu inte är ett väldigt bra pris (vilket det sällan är, enligt egen erfarenhet). Fynd som måste köpas på plats tycker jag gott kan skippas då de flesta i tråden ändå inte kan utnyttja erbjudandet hur mycket de än vill. Är det väldigt bra så möjligen men då ska det tydligt märkas att det endast gäller i butik och vart den finns för att minska irritation för andra. Personligen anser jag att tråden gott gäller produkter som beställs över internet och inget annat.

Hittar jag ett demoex till bra pris men själv inte har behov av det tycker jag forumet vinner på det om någon annan medlem blir tipsad och får möjlighet att göra ett kap. Jag ser inget direkt problem med detta (så länge den kan beställas online och få hemskickad).

Skrivet av MulleEng:

*Billigast på prisjakt eller inte, med frakt eller inte. Som de flesta av oss vet så har vi (sweclockare) 5% rabatt på alla datorkomponenter på cdon och då gäller ju inte alltid billigast på prisjakt längre. Sedan så är nuläget att vi inte ska räkna med frakten, men det är väl inte det bästa för oss eftersom vi har fraktfritt på en del internetbutiker, om t:ex vi får en vara för 900 kr i en butik och frakten där kostar låt oss säga 100 kr medan vi får samma produkt för 905 kr i en annan butik men fraktfritt, för då blir ju det bästa för oss att beställa från den fraktfria butiken.

Billigast på prisjakt, alternativt om man hittat något sätt att få ner produkten under detta med gratis frakt eller diverse rabattkoder. Hur man fått ner priset bör beskrivas kort iallafall. Produkten bör ligga märkbart under konkurrerande butikers pris (inte 5kr och liknande). Frakten för enbart produkten i fråga kan gott skrivas ut men jag ser inte att detta är något krav. Länk till prisjakt-sidan så man snabbt kan jämföra så erbjudandet är bra (samt se frakter och liknande) tycker jag gott kan krävas.

Jag tycker samtidigt att man kan få strunta i okända butiker om man så vill då dessa möjligen kan vara opålitliga och köra med lockpriser. Jag säger inte att alla är tveksamma utan mer att de flesta av oss nog ändå väljer de etablerade butikerna när det handlar om ett par kronor mer bara.

Permalänk
Medlem

Länkar man till en rea ska man givetvis imo kunna påvisa minst ett fynd som platsar i tråden. Annars kan man lika gärna låta bli att länka reor.

Hittar jag ett demoex till bra pris men själv inte har behov av det tycker jag forumet vinner på det om någon annan medlem blir tipsad och får möjlighet att göra ett kap. Jag ser inget direkt problem med detta (så länge den kan beställas online och få hemskickad).

Produkten bör ligga märkbart under konkurrerande butikers pris (inte 5kr och liknande). Frakten för enbart produkten i fråga kan gott skrivas ut men jag ser inte att detta är något krav. Länk till prisjakt-sidan så man snabbt kan jämföra så erbjudandet är bra (samt se frakter och liknande) tycker jag gott kan krävas.

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom tråden faktiskt ligger på sweclockers så borde det väl rimligen kunna antas att diverse förmåner som fri frakt, 5% cdon och annan "smygreklam" för oss medlemmar kunna räknas med?

I övrigt är det nog som jag själv skriver tidigare, regler blir svårt och sunt förnuft gäller.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Fast just reor och liknande är det skönt att kunna få tips om.
Inte ofta man ha så bra koll att man hittar alla reor... vissa är dessutom tidsbegränsade.
Jag röstar ja för reor även kanske det inte är så många fynd i dem.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur detta kan vara ett problem? Tråden heter dagens fynd och för mig betyder fynd att priset ligger betydligt lägre konkurrenterna, runt 10-20%+. Sen om det är demo, eller ordinarie, eller om det är frakt eller andra bonussystem som spelar in, det tycker jag inte spelar någon roll eftersom det är olika för alla, vissa kan t.ex. hämta varan från lager/butik. Tycker inte vi som postar fynd ska sitta och hålla på med att kolla upp fraktkostnader och liknande, är det ett fynd så kommer också priset bli lägre, trots frakt.

Reor är undantaget, det tycker jag också om att bli tipsad om. Men för min del kan vi gärna skippa Kompletts och Dustins helgkör, det är ju varje helg och behöver inte påminnas om. Dessutom är det "ordinarie pris" på de flesta varorna i alla fall under dessa "reor". Kolla inte på deras egna satta "ord pris", jämför med Prisjakt istället.

Permalänk
Medlem

Det jag vänder mig mot vad gäller tipsande om allmänna kampanjer som exempelvis superweekend är att ÅF's alltid har sådana, ta exempelvis cdon som hela tiden kör sin smarta deal och komplett som kör sin superweekend kampanj varje helg.
Givetvis bör man kunna tipsa om specifika fynd erbjudanden i kampanjerna men behöver vi verkligen informera att komplett kommer köra en kampanj nu till helgen när vi redan blir upplysta om det genom de reklam banners de har på Sweclockers?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Tycker demo ex ska helt klart vara kvar om det är ett bra pris.
Jag köpte mitt corsair 1200w ax nätagg för 1000kr billigare genom tips i tråden.
Grymt bra fynd.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Den SSD som "Psychadaelic" länkade är ju knappast något fynd. 60GB för 399kr = 6.65kr/GB; vilket är långt över vad "fynd SSDer" kostar:

Ex. PNY XLR8 SSD 120GB för 625kr = 5.21kr/GB

Ta bort helt enkelt.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mansion:

Den SSD som "Psychadaelic" länkade är ju knappast något fynd. 60GB för 399kr = 6.65kr/GB; vilket är långt över vad "fynd SSDer" kostar:

Ex. PNY XLR8 SSD 120GB för 625kr = 5.21kr/GB

Ta bort helt enkelt.

Mvh. Mansion

Blir lite fel om det enda du går på är SEK/GB och jämför med produkter i andra segment.
Om någon är ute efter en hyffsad SSD i den prisklassen och/eller storleken så är det fortfarande ett bra pris.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Blir lite fel om det enda du går på är SEK/GB och jämför med produkter i andra segment.
Om någon är ute efter en hyffsad SSD i den prisklassen och/eller storleken så är det fortfarande ett bra pris.

Jo, men faktum är att det finns flera modeller på 60-64GB som kostar runt 400:- hos flera återförsäljare, så det är inget fynd.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s99470919&cols=2740,775...

Tips till alla: Innan ni postar ett "fynd", kolla prisjakt först!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Blir lite fel om det enda du går på är SEK/GB och jämför med produkter i andra segment.
Om någon är ute efter en hyffsad SSD i den prisklassen och/eller storleken så är det fortfarande ett bra pris.

Jag refererar till ovan inlägg.

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

SSD´n borttagen.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Marquzz:

Jo, men faktum är att det finns flera modeller på 60-64GB som kostar runt 400:- hos flera återförsäljare, så det är inget fynd.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s99470919&cols=2740,775...

Tips till alla: Innan ni postar ett "fynd", kolla prisjakt först!

Skrivet av Mansion:

Jag refererar till ovan inlägg.

Må väl.
- Mansion

Man kan ju inte blint kolla på enbart storleken och prislappen, de resultaten som här länkades på prisjakt har betydligt mycket sämre prestanda, inte en enda av just dem har 6GBps SATA och den snabbaste av dem ligger på 285 MB/s / 275 MB/s i specifierade läs/skriv-hastigheter.
Det går inte att jämställa dem i samma klass som en SSD med 6GBps SATA och specifierade hastigheter på 535 MB/s respektive 460 MB/s.

Även utan att väga in stabilitet och dylikt så ligger närmsta konkurrerande SSD en hyffsad bit ifrån. Väger vi dessutom in de faktorerna så är det ännu en lite längre bit från närmsta konkurrerande vara.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

jäklar vilket bra pris det var på Samsung 830 256GB!

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=753312

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwoRdFiSh:

jäklar vilket bra pris det var på Samsung 830 256GB!

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=753312

Mycket trevlig prisutveckling på SSD:n http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=974937, mer än halverats på under ett år :).

Verkar vara "dubbel prissänkning" idag av inWarehouse på den, först -145kr, sedan -169kr, mycket trevligt :). (Varje gång det är ett nytt lägsta pris på Samsung 830 256GB säger jag att det är ett bra erbjudande... och muttrar irriterat för mig själv att jag köpte vid 1500kr, det då lägsta priset som uppstått på månader ).

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Mycket trevlig prisutveckling på SSD:n http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=974937, mer än halverats på under ett år :).

Verkar vara "dubbel prissänkning" idag av inWarehouse på den, först -145kr, sedan -169kr, mycket trevligt :). (Varje gång det är ett nytt lägsta pris på Samsung 830 256GB säger jag att det är ett bra erbjudande... och muttrar irriterat för mig själv att jag köpte vid 1500kr, det då lägsta priset som uppstått på månader ).

"niclasc" Påstod 1304:-, hur jag än gör hamnar den (256GB 830'n) på 1430,10SEK +frakt i kassan...? Gör jag något fel?

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsingummi:

"niclasc" Påstod 1304:-, hur jag än gör hamnar den (256GB 830'n) på 1430,10SEK +frakt i kassan...? Gör jag något fel?

Nej, de höjde priset igen efter någon timma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsingummi:

"niclasc" Påstod 1304:-, hur jag än gör hamnar den (256GB 830'n) på 1430,10SEK +frakt i kassan...? Gör jag något fel?

Verkar som att någon på Inwarehouse hade gjort fel för ändringen på prisjakt är inte längre lika imponerande, "-19kr", kan dock intyga på att priset var så lågt tidigare. Men det verkar ha varit för bra, ev. kan du testa och skicka dem ett vänligt och trevligt mail och se om du inte kan få den för 1304kr för priset som var tidigare under dagen, förmodligen inte men man vet aldrig.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Verkar som att någon på Inwarehouse hade gjort fel för ändringen på prisjakt är inte längre lika imponerande, "-19kr", kan dock intyga på att priset var så lågt tidigare. Men det verkar ha varit för bra, ev. kan du testa och skicka dem ett vänligt och trevligt mail och se om du inte kan få den för 1304kr för priset som var tidigare under dagen, förmodligen inte men man vet aldrig.

Äh, pallar inte. Det var mest att jag tänkte göra ett impulsköp pga. det låga priset

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk

Om man köper MoH med bf3 rabatten nu, får man tillgång till bf4 betan då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så jobbigt att scrolla förbi en grej som inte är ett superfynd? Tar det så lång tid? Särskilt nu när alla diskussionsinlägg är här.
Räkna med frakt om det är en sak som måste fraktas.
Jämför med seriösa butiker på prisjakt först.
Länka gärna till reor, men helst med ett exempel.

Bara mina åsikter.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Har ingen aning om vad det är för återförsäljare men 106kr för en 60GB OCZ Agility 3 Series SATA III SSD måste ju anses som ett j*vla kap rent ut sagt.

http://www.dagspris.se/PartDetail.aspx?q=p:3991173

Vill dock "varna"/uppmärksamma om att alla de tre återförsäljare som ligger som billigast på prisjakt har exakt samma menyer, samma omdömen etc. och har läskigt låga priser

Dagspris.se
CD-Data.se
Datagrottan.se

Mvh. Mansion

De omdömen som finns på butikerna i sig ser ju ut att endast vara om själva produkten.
På Prisjakt finns ju omdömen om butikerna också, och det säger väl en hel dem om dem.