Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Angående dealen jag tipsade om i "Dagens Fynd" tråden.

Här hittade jag den ursprungligen:
http://slickdeals.net/f/5301566-MK802-Android-TV-Stick-39-99-...

Om ni vill följa utvecklingen där.

Om det visar sig vara någon typ av scam som någon ovanstående antytt, ber jag verkligen om ursäkt för att jag postade den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749502
680 ref. 3,4k

Reklamen på SweC: "Maxar ms röj"

3995:- ??

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Fynd får man väl tolka det som man vill.
XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 -Demo 1395:-

Detta ryker ordentligt i mina fingarar, då jag alltid velat ha ett XFX kort med den kylaren. Kylaren skulle passa bra i mitt ITX-system, men just nu sitter jag på ett Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5 ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757653 )
Frågan är helt enkelt om jag får ett sämre kort eller inte? Och är det någon betydande skillnad på ljudnivån?

XFX har 1536 Stream Processors och sapphire har 1024..

I spelväg händer det att jag lirar BF3 och ME3, men i övrigt håller jag mig till RTS, typ starcraft, så jag tror båda korten är tillräckliga. Så frågan handlar snarare om kylarens livslängd, effektivitet, ljudnivå och överklockningspotential.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qwizzyx:

Detta ryker ordentligt i mina fingarar, då jag alltid velat ha ett XFX kort med den kylaren. Kylaren skulle passa bra i mitt ITX-system, men just nu sitter jag på ett Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5 ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757653 )
Frågan är helt enkelt om jag får ett sämre kort eller inte? Och är det någon betydande skillnad på ljudnivån?

XFX har 1536 Stream Processors och sapphire har 1024..

I spelväg händer det att jag lirar BF3 och ME3, men i övrigt håller jag mig till RTS, typ starcraft, så jag tror båda korten är tillräckliga. Så frågan handlar snarare om kylarens livslängd, effektivitet, ljudnivå och överklockningspotential.

Eftersom det är ett ITX-system kortet/korten kommer sitta i så är det värt att tänka på att HD6970 är ett ineffektivt kort i dagens mått och drar en hel del ström, speciellt sett till prestandan. Då kortet verkar använda referenskylning så låter den även rätt illa. Mitt Gigabyte HD6970 med ref-kylning jag hade innan byttes denna kylning ganska snart bort mot en tystare eftermarknadskylare.

Hur prestandan är mot ditt HD7850 är jag inte insatt i och väljer alltså att inte kommentera detta. Jag tycker personligen att det är en nedgradering, snarare skulle det väl vara ett snabbare 28nm-kort om något då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Fynd får man väl tolka det som man vill.
XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 -Demo 1395:-

Är enligt mig ett riktigt fynd. Synd bara att det var referenskylare, annars skulle jag köpt direkt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Fynd får man väl tolka det som man vill.
XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 -Demo 1395:-

Med största sannolikhet HD-697A-CNFC V1.1 eller V1.2 dvs icke referens med annorlunda hålfästen (för vattenkylning) och tveksamma kvalitétsbesparingar: http://hardforum.com/showthread.php?t=1601246

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwizzyx:

Detta ryker ordentligt i mina fingarar, då jag alltid velat ha ett XFX kort med den kylaren. Kylaren skulle passa bra i mitt ITX-system, men just nu sitter jag på ett Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5 ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757653 )
Frågan är helt enkelt om jag får ett sämre kort eller inte? Och är det någon betydande skillnad på ljudnivån?

XFX har 1536 Stream Processors och sapphire har 1024..

I spelväg händer det att jag lirar BF3 och ME3, men i övrigt håller jag mig till RTS, typ starcraft, så jag tror båda korten är tillräckliga. Så frågan handlar snarare om kylarens livslängd, effektivitet, ljudnivå och överklockningspotential.

Ganska säker på att den kommer låta mer, och som någon sade skall 7850 ha en mindre strömförbrukning.
Och när det gäller prestandan verkar det vara ganska jämt :

http://www.anandtech.com/bench/Product/549?vs=509

Så jag hade nog behållt ditt nuvarande om jag var i din sits.

Sedan angående kuponger för fri frakt mm. i dagens fyndtråd där mods tog bort ett inlägg, de har väl alltid "hört dit" förut? även om det
inte är ett fynd i dess ordbemärkelse? Har aldrig sett någon klagat innan, är konfunderad

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av powerlol:

Någon som kan upprepa dessa koder eller länka någonstans där de anses trevliga.

Skrivet av pimpy:

Sedan angående kuponger för fri frakt mm. i dagens fyndtråd där mods tog bort ett inlägg, de har väl alltid "hört dit" förut? även om det
inte är ett fynd i dess ordbemärkelse? Har aldrig sett någon klagat innan, är konfunderad

De är troligtvis redan brukade sedan länge men de var iaf
6pwrAF789 och 936xfPP44

De koderna som ger fri frakt eller så utan krav hör väl framförallt hemma i en skänkesannons eller så, just fyndtråden är iaf ganska uppstyrd för just varor/reor.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

De är troligtvis redan brukade sedan länge men de var iaf
6pwrAF789 och 936xfPP44

De koderna som ger fri frakt eller så utan krav hör väl framförallt hemma i en skänkesannons eller så, just fyndtråden är iaf ganska uppstyrd för just varor/reor.

Många som prenumererar på dagens fynd tråden är nog intresserade av gratis frakt koder. Datorer och annan elektronik har en tendens att bli dyr i frakt.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Memon:

Många som prenumererar på dagens fynd tråden är nog intresserade av gratis frakt koder. Datorer och annan elektronik har en tendens att bli dyr i frakt.

De flesta är nog intresserade av just det tråden är till för, produkterbjudanden. De kanske är intresserade av matlagning också men det gör inte att det passar in mer för det.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

De flesta är nog intresserade av just det tråden är till för, produkterbjudanden. De kanske är intresserade av matlagning också men det gör inte att det passar in mer för det.

Men frakfritt hör ju till tråden. Köper du en kylare eller liknande och får rabatt på frakten så är det ändå mellan 5%-10% billigare än vanligt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

De flesta är nog intresserade av just det tråden är till för, produkterbjudanden. De kanske är intresserade av matlagning också men det gör inte att det passar in mer för det.

Men problemet är att som med mycket annat i dagens fyndtråd, så tillåts vissa saker av vissa mods, sedan
helt plötsligt så är det tvärtom.
Det är ingen struktur på saker och ting, är så mkt jag har anmält som förbipassats, men bara
någon dag innan hade just exakt ett sådant inlägg raderats på studs.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Många som prenumererar på dagens fynd tråden är nog intresserade av gratis frakt koder. Datorer och annan elektronik har en tendens att bli dyr i frakt.

Jo men inte sådana som endast fungerar på ett köp

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pimpim666:

Men frakfritt hör ju till tråden. Köper du en kylare eller liknande och får rabatt på frakten så är det ändå mellan 5%-10% billigare än vanligt.

Säger ju fortfarande ingenting om det blir ett bra lägsta pris eller inte på en viss produkt, vilket tråden är till för.
Oavsett det: Koderna som vanligast förekommer är dessutom engångs, inget som allmänheten av läsarna kommer kunna ha nytta av utan bara en individ.

Skrivet av pimpy:

Men problemet är att som med mycket annat i dagens fyndtråd, så tillåts vissa saker av vissa mods, sedan
helt plötsligt så är det tvärtom.
Det är ingen struktur på saker och ting, är så mkt jag har anmält som förbipassats, men bara
någon dag innan hade just exakt ett sådant inlägg raderats på studs.

Säker på att fallen är identiska?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Säger ju fortfarande ingenting om det blir ett bra lägsta pris eller inte på en viss produkt, vilket tråden är till för.
Oavsett det: Koderna som vanligast förekommer är dessutom engångs, inget som allmänheten av läsarna kommer kunna ha nytta av utan bara en individ.

Säker på att fallen är identiska?

Självklart annars hade jag inte reagerat.
Är givetvis nöjd med modsen annars, vet att de jobbar idieellt men
det känns som att de måste ha bättre riktlinjer.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jo men inte sådana som endast fungerar på ett köp

Skrivet av Daemon:

Oavsett det: Koderna som vanligast förekommer är dessutom engångs, inget som allmänheten av läsarna kommer kunna ha nytta av utan bara en individ.

Så fyndvaror etc där det bara finns en produkt i lager ska inte heller få postas antar jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av meeeeeh:

Så fyndvaror etc där det bara finns en produkt i lager ska inte heller få postas antar jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag skrev precis ovan så var det framförallt att det inte är ett bra pris på en produkt, vilket tråden är till för.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meeeeeh:

Så fyndvaror etc där det bara finns en produkt i lager ska inte heller få postas antar jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Sedan har man rabatt koder på produkter med som bara är för 1 individ.
Borde vi inte ha en samling för alla swec rabatter i första inlägget?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Någon som har beställt därifrån, är dom bra och hur lång är leveranstiden?
Kan man köra in linux på den, typ ubuntu (eller liknande?)?

Har beställd därifrån nu. Tog försäkringen med så kostade 42$ kan vara värt 300:- för att testa.

Permalänk
Medlem

Alla grafikkort kostar 5999 på Inet just nu. Troligtvis en bugg men man kan ju alltid köpa ett 690 för 5999kr Vissa varor kostade även -1kr.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Abbs:

Alla grafikkort kostar 5999 på Inet just nu. Troligtvis en bugg men man kan ju alltid köpa ett 690 för 5999kr Vissa varor kostade även -1kr.

De har satt igång och åtgärdat det där felet nu, finns dock i skriven stund fortfarande bland annat kompletta datorer för den prislappen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrhenius:

Har beställd därifrån nu. Tog försäkringen med så kostade 42$ kan vara värt 300:- för att testa.

Okej, feg som jag är så har inte jag vågat beställa än

Men skriv gärna hur det går, så jag också får tummen ur och beställa

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Yo swecs!

Någon mer än mig som slog till på 3D skärmen som va uppe i fynd tråden för 990:- hos electroworld.se?

Köpte 3 stycken i fredags förra veckan, dock har jag bara fått en beställningsbekräftelse från de och inga paket har dykt upp.

När jag kollar under mina sidor på electroworld så står det att ordern är under behandling. Så tänkte kolla om någon annan beställt och fått de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej, feg som jag är så har inte jag vågat beställa än

Men skriv gärna hur det går, så jag också får tummen ur och beställa

Jag beställde samma dag som jag såg fyndet. Idag skickade dom ett mail om att paketet är skickat. Det kommer dock ta 15-30 dagar för paketet att komma fram så vet inte förrän då om jag blivit lurad eller inte. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av YoX:

Jag beställde samma dag som jag såg fyndet. Idag skickade dom ett mail om att paketet är skickat. Det kommer dock ta 15-30 dagar för paketet att komma fram så vet inte förrän då om jag blivit lurad eller inte. ^^

Okej, jag håller tummarna iallfall
Men återkom när/om du får något, funderar på att beställa från DX i värsta fall om det inte skulle funka där

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

100 meter!? Kan det stämma?

Nja, upp till 100 meter vid perfekta förhållanden (typ stort öppet fält utan störningar), och egentligen mest bara i teorin, stämmer nog bättre.
(På sätt och vis är det ju falskt marknadsföring att skriva rakt ut att de har 100meter räckvidd kan jag tycka)

Kollar man tex Sennheiser RS180 som jag har så ska de också ha ca 100 meter i öppna ytor...
Men i praktiken innebär det hemma hos mig kanske 8-10 meter räckvidd inomhus (ungefär från ända till ända i min lägenhet - med lite betongväggar ivägen) innan signalen börjar brytas. Tror det är ganska normalt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
Corsair TX 650W V2 /80+ Bronze
Corsair 2x4GB 1333MHz
Asus P8H67-M PRO B3, H67 Socket 1155, mATX

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BillyBonka:

I brist på annat så finns det några omdömen där på sidan, och de verkar ju ha varit rätt nöjda trots att den var betydligt dyrare då.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Någon som har http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone... som kan uttala sig?

Är nämligen sugen på att köpa en till frugan då hon jobbar i trädgårdar även när det regnar och är lerigt (ja hennes nuvarande telefon Xperia mini har åkt ner i gyttjan mer än en gång och håller fortfarande)
Men hon börjar klaga på 3" displayen att den är lite liten nu.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊