2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Skrivet av kluris:

Här kommer lite mer feedback om disken:

http://www.amazon.com/Seagate-Expansion-Desktop-External-STBV...

Och här en länk till hårddisken som sitter inuti, i varje fall i staterna:

http://www.amazon.com/gp/product/B005T3GRN2/ref=cm_cr_asin_ln...

Trodde det skulle vera en 5000... rpm och inteen 7200RPM

Permalänk
Skrivet av kluris:

Här kommer lite mer feedback om disken:

http://www.amazon.com/Seagate-Expansion-Desktop-External-STBV...

Och här en länk till hårddisken som sitter inuti, i varje fall i staterna:

http://www.amazon.com/gp/product/B005T3GRN2/ref=cm_cr_asin_ln...

Detta gjorde ju inte mig mindre bitter att jag inte hoppa på tåget när ingen hade koll på någonting...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kluris:

Här kommer lite mer feedback om disken:

http://www.amazon.com/Seagate-Expansion-Desktop-External-STBV...

Och här en länk till hårddisken som sitter inuti, i varje fall i staterna:

http://www.amazon.com/gp/product/B005T3GRN2/ref=cm_cr_asin_ln...

Hoppas detta stämmer, vore trevligt med 7200RPM :] någon som kan hitta 1tb-versionen?

Permalänk
Medlem

Seagate bestämde ju sig förra året för att sluta med 5K RPM eftersom energibesparingarna var marginella.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AerisArchon:

Seagate bestämde ju sig förra året för att sluta med 5K RPM eftersom energibesparingarna var marginella.

Snarare att de var för sent ute och Western Digital, som var först med konceptet, gjorde både mer energisnåla och bättre "Green"-diskar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det verkar som att diskarna är på väg. Mailade och avbeställde mina två 2TB diskar igårkväll men fick till svar idag att ordern var så långt gången att det inte gick längre. Gör troligtvis så att jag säger till posten att returnera paketet till avsändaren. Köpte mest för att det var så billigt, men kände ändå att det räcker med mina 7 interna diskar och att jag inte har något behov av mer lagringsplats just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Det verkar som att diskarna är på väg. Mailade och avbeställde mina två 2TB diskar igårkväll men fick till svar idag att ordern var så långt gången att det inte gick längre. Gör troligtvis så att jag säger till posten att returnera paketet till avsändaren. Köpte mest för att det var så billigt, men kände ändå att det räcker med mina 7 interna diskar och att jag inte har något behov av mer lagringsplats just nu.

De har nu beställt diskar från leverantören, det är därför de inte kan ändra något. Cdon har ju som bekant ett inte helt lysande system för ångrade köp och liknande.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Det verkar som att diskarna är på väg. Mailade och avbeställde mina två 2TB diskar igårkväll men fick till svar idag att ordern var så långt gången att det inte gick längre. Gör troligtvis så att jag säger till posten att returnera paketet till avsändaren. Köpte mest för att det var så billigt, men kände ändå att det räcker med mina 7 interna diskar och att jag inte har något behov av mer lagringsplats just nu.

Istället för att returnera dem så kan du ju sälja dem vidare och tjäna en liten hacka på köpet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Det verkar som att diskarna är på väg. Mailade och avbeställde mina två 2TB diskar igårkväll men fick till svar idag att ordern var så långt gången att det inte gick längre. Gör troligtvis så att jag säger till posten att returnera paketet till avsändaren. Köpte mest för att det var så billigt, men kände ändå att det räcker med mina 7 interna diskar och att jag inte har något behov av mer lagringsplats just nu.

Skrivet av Ninjaflipp:

Istället för att returnera dem så kan du ju sälja dem vidare och tjäna en liten hacka på köpet också.

beställde också en men ville byta till 1tb 2.5" versionen. fick svar att jag ej kunde. Svarade att dom då kunde plocka bort ordern men det har dom inte svarat på än. antar att jag inte "får" göra det heller.

får la sälja den som du säger..

Permalänk
Medlem
Skrivet av solger:

beställde också en men ville byta till 1tb 2.5" versionen. fick svar att jag ej kunde. Svarade att dom då kunde plocka bort ordern men det har dom inte svarat på än. antar att jag inte "får" göra det heller.

får la sälja den som du säger..

Åh nej... Jag var seg och frågade samma sak i lördags och fick svar av deras allmäna kundtjänst som inte kunde lova något och skickade ärendet vidare till annan avdelning som förvisso inte svarat än men nu vet jag ändå.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Istället för att returnera dem så kan du ju sälja dem vidare och tjäna en liten hacka på köpet också.

Nja, tveksamt att man kan tjäna direkta slantar på det. Hade väl kunnat tänka mig att sälja dem för en hundring extra per disk men orkar inte slänga ut dem på Tradera eller något sånt för det.

Eftersom jag inte kunde få ordern avbruten helt kanske jag behåller dem ändå, får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Det verkar som att diskarna är på väg. Mailade och avbeställde mina två 2TB diskar igårkväll men fick till svar idag att ordern var så långt gången att det inte gick längre. Gör troligtvis så att jag säger till posten att returnera paketet till avsändaren. Köpte mest för att det var så billigt, men kände ändå att det räcker med mina 7 interna diskar och att jag inte har något behov av mer lagringsplats just nu.

Lägg upp dem på annons här på forumet och länka sen här i tråden och sälj dom för typ 1000kr st.
Det tjänar både du och köparen på om du kollar prisjakt så ligger nypriset på dessa diskar en bit över 1200kr.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Tror ni det finns någon chans att CDON får in fler sådana 2tb diskar?

Permalänk
Medlem

Åh, nu vill jag ha min disk Känns bra att man beställde en.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk

Kommer vi få vänta till slutet av vecka 28 innan vi får den??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svulla:

Tror ni det finns någon chans att CDON får in fler sådana 2tb diskar?

Om du hoppas att CDON kommer ta in fler ersättningsdiskar än nödvändigt och sälja för detta priset så kommer du nog bli besviken.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Skrivet av JoBu:

Om du hoppas att CDON kommer ta in fler ersättningsdiskar än nödvändigt och sälja för detta priset så kommer du nog bli besviken.

Beställde från början så jag kommer få en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Nja, tveksamt att man kan tjäna direkta slantar på det. Hade väl kunnat tänka mig att sälja dem för en hundring extra per disk men orkar inte slänga ut dem på Tradera eller något sånt för det.

Eftersom jag inte kunde få ordern avbruten helt kanske jag behåller dem ändå, får se.

Nee inte denna gången jag har dock tjänat cirka 15000kr totalt tack vare er på sweclockers på diskar bland annat thailands krisen sen ssd diskar jag köpte för 740 styck

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Cdon svarade vad man fick för garanti på produkten men förstår inte vad de betyder som de skrev.

Garanti enligt nedan:

Seagate Expansion drive
1-year limited warranty (AMER)
18-inch USB 3.0 cable
2-year limited warranty (EMEA)
Quick start guide
3-year limited warranty (APAC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubeluden:

Cdon svarade vad man fick för garanti på produkten men förstår inte vad de betyder som de skrev.

Garanti enligt nedan:

Seagate Expansion drive
1-year limited warranty (AMER)
18-inch USB 3.0 cable
2-year limited warranty (EMEA)
Quick start guide
3-year limited warranty (APAC)

Garantin varar olika länge beroende på var disken är köpt.
AMER = America
EMEA = Europe, Middle East, Africa
APAC = Asia-Pacific

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk

Men eftersom vi köper den från cdon så förstår jag inte varför de skriver så?

Permalänk
Medlem

När var det dom skulle skicka diskarna?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Nee inte denna gången jag har dock tjänat cirka 15000kr totalt tack vare er på sweclockers på diskar bland annat thailands krisen sen ssd diskar jag köpte för 740 styck

Men jo tjena Om det inte är privat så får du gärna berätta lite vad du köpte och sålde då det låter intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Men jo tjena Om det inte är privat så får du gärna berätta lite vad du köpte och sålde då det låter intressant.

Bland annat 1.5 tb elements där det satt re4 diskar samt black och högvis av samsung 2 tb f4 sist köpte jag en hög med 320 diskar från cdon för 740. diskarna var innan krisen i thailand annars hade jag ju aldrig köpt det:P

Kom även på att jag köpte black diskar 1 tb för 500 en del fick bara häflten av diskarna då men fick 2 tb black för priset istället från cdon

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Jag hoppas in i det sista att det är samsung ecogreen f4 diskar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag hoppas in i det sista att det är samsung ecogreen f4 diskar

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har ju redan fått bekräftat för oss att det är Seagate-diskar..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Vi har ju redan fått bekräftat för oss att det är Seagate-diskar..?

Jo, men man kan alltid hoppas dessutom så äger Seagate numera Samsungs hårddiskdivision.

edit: edited

Permalänk
Skrivet av Azodan:

Jo, men man kan alltid hoppas dessutom så äger Seagate numera Samsungs hårddiskdivision.

edit: edited

Mja...man får nog vara nöjd med vad man får...tack CDON! Visst jag hoppas att de skickar med en ny bil med mina hårddiskar...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite smått irriterad att dom inte skickat ännu, men någon skrev v28 så nästa vecka då förhoppningsvis

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Ja, vecka 28 var det sagt.