2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk

Säker på att det blir fredagen som de skickar så vi får vecka 29=)

Permalänk
Medlem

Seagate Expansion Desktop öppnad

En användare på OCN har öppnat sin 3TB Seagate Expansion Desktop (nya versionen).
http://www.overclock.net/t/1278328/breaking-down-seagate-3tb-external-drive/ (bilder)

Chassit går att öppna utan att bryta sönder något om man är försiktig.

Då 3TB-varianten innehöll en ST3000DM001 så känns ganska logiskt att förvänta sig att våra 2TB-diskar kommer vara av modell ST2000DM001.
Det är alltså 7200RPM, SATA3 och 64MB cache som gäller.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

På de där bilderna ser det ut som att det är en utstickande flärp på varje sida av håddisken där metallkabinetter är fastsatt. Innebär det att man inte kommer kunna sätta i någon annan hårddisk i kabinettet om man tar isär det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

På de där bilderna ser det ut som att det är en utstickande flärp på varje sida av håddisken där metallkabinetter är fastsatt. Innebär det att man inte kommer kunna sätta i någon annan hårddisk i kabinettet om man tar isär det?

Ser ut som dom sitter i skruvhålen, så jag antar att dom sitter lika på alla hårddiskar, och att det kommer gå bra att ha en annan där i

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ser ut som dom sitter i skruvhålen, så jag antar att dom sitter lika på alla hårddiskar, och att det kommer gå bra att ha en annan där i

Titta lite noggrannare så ser du vad jag menar, man fäster ju gummifästena i skruvhålen så det är inga konstigheter, men längst bak på disken där kontakterna sitter så går två metallflärpar ut där innerdelen av kabinettet i metall (med kretskort fastsatt) sitter fast. Sådana har inga vanliga diskar. Möjligt att det går att sätta i en annan disk ändå men man får nog fylla ut med lite skumgummi eller dylikt för att allt ska sitta still och stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Titta lite noggrannare så ser du vad jag menar, man fäster ju gummifästena i skruvhålen så det är inga konstigheter, men längst bak på disken där kontakterna sitter så går två metallflärpar ut där innerdelen av kabinettet i metall (med kretskort fastsatt) sitter fast. Sådana har inga vanliga diskar. Möjligt att det går att sätta i en annan disk ändå men man får nog fylla ut med lite skumgummi eller dylikt för att allt ska sitta still och stabilt.

Om det är detta du syftar på så är det inga flärpar. Ovansidan är bara försänkt vid skruvhålen.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Vecka 28:a nu. Konstigt att inga kids har spammat cdons kundtjänst och frågat varför deras disk inte låg brevid sängen när de vaknade denna måndagsmorgon.

Permalänk
Medlem

Jag la en sata kabel under kudden inatt... men ingen disk för det

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Vecka 28:a nu. Konstigt att inga kids har spammat cdons kundtjänst och frågat varför deras disk inte låg brevid sängen när de vaknade denna måndagsmorgon.

Tänk på att de måste vakna först också

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag la en sata kabel under kudden inatt... men ingen disk för det

VAA! Menar du att Hårddisk-feen inte finns...nu har du nog förstört dagen för många datornördar...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem

skulle va kul och veta var alla är;)

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

skulle va kul och veta var alla är;)

Ute med mamma och pappa i husvagnen i sina blå Adidasoveraller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Vecka 28:a nu. Konstigt att inga kids har spammat cdons kundtjänst och frågat varför deras disk inte låg brevid sängen när de vaknade denna måndagsmorgon.

Älska mig, hata mig..

Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Sophia: Hej Ziwe, hur kan jag hjälpa dig?
Du skrev: Hej Sophia, allt väl? Jag tänkte ställa en jobbig fråga som du säkert har hört flera gånger tidigare. Vet du status på ersättningsdiskarna som ska skickas istället för dom som såldes under "Smarta deals"-kampanjen?
Sophia: Allt är bra med mig, tack! Leveransen är beräknad till vecka 28, så förhoppningsvis får du din hårddisk då.
Du skrev: Och vecka 28 är nu, så jag kan räkna med att få den i veckan? Anledningen till att jag frågar är jag har semester inplanerad under nästa vecka och vill inte riskera att disken skickas tillbaka.
Sophia: Efter allt krångel och arbete som varit med dessa hårddiskar har det lovats att de ska komma under denna vecka samt att varorna ska vara kompletta och felfria.
Sophia: Så vi får hoppas på det bästa!
Du skrev: Det låter fantastiskt! Då är jag nöjd för denna gången, en sista fråga - Vad sägs om bio på fredag?
Sophia: Jag förväntas agera professionellt på min arbetsplats så jag får tyvärr avböja för denna gång! Jag hoppas din hårddisk anländer i tillfredställande skick.
Du skrev: Tack!

Forever alone.

Permalänk
Skrivet av Ziwe:

Älska mig, hata mig..

Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Sophia: Hej Ziwe, hur kan jag hjälpa dig?
Du skrev: Hej Sophia, allt väl? Jag tänkte ställa en jobbig fråga som du säkert har hört flera gånger tidigare. Vet du status på ersättningsdiskarna som ska skickas istället för dom som såldes under "Smarta deals"-kampanjen?
Sophia: Allt är bra med mig, tack! Leveransen är beräknad till vecka 28, så förhoppningsvis får du din hårddisk då.
Du skrev: Och vecka 28 är nu, så jag kan räkna med att få den i veckan? Anledningen till att jag frågar är jag har semester inplanerad under nästa vecka och vill inte riskera att disken skickas tillbaka.
Sophia: Efter allt krångel och arbete som varit med dessa hårddiskar har det lovats att de ska komma under denna vecka samt att varorna ska vara kompletta och felfria.
Sophia: Så vi får hoppas på det bästa!
Du skrev: Det låter fantastiskt! Då är jag nöjd för denna gången, en sista fråga - Vad sägs om bio på fredag?
Sophia: Jag förväntas agera professionellt på min arbetsplats så jag får tyvärr avböja för denna gång! Jag hoppas din hårddisk anländer i tillfredställande skick.
Du skrev: Tack!

Forever alone.

Haha funny,, but seriously not half bad in my opinion Måste bara påpeka hur avundsjuk jag är på alla som beställt diskar!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Du skrev: Det låter fantastiskt! Då är jag nöjd för denna gången, en sista fråga - Vad sägs om bio på fredag?
Sophia: Jag förväntas agera professionellt på min arbetsplats så jag får tyvärr avböja för denna gång! Jag hoppas din hårddisk anländer i tillfredställande skick.
Du skrev: Tack!

Forever alone.

Kommer det ens någon bra rulle nu?

Permalänk
Skrivet av Ziwe:

Älska mig, hata mig..

Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Sophia: Hej Ziwe, hur kan jag hjälpa dig?
Du skrev: Hej Sophia, allt väl? Jag tänkte ställa en jobbig fråga som du säkert har hört flera gånger tidigare. Vet du status på ersättningsdiskarna som ska skickas istället för dom som såldes under "Smarta deals"-kampanjen?
Sophia: Allt är bra med mig, tack! Leveransen är beräknad till vecka 28, så förhoppningsvis får du din hårddisk då.
Du skrev: Och vecka 28 är nu, så jag kan räkna med att få den i veckan? Anledningen till att jag frågar är jag har semester inplanerad under nästa vecka och vill inte riskera att disken skickas tillbaka.
Sophia: Efter allt krångel och arbete som varit med dessa hårddiskar har det lovats att de ska komma under denna vecka samt att varorna ska vara kompletta och felfria.
Sophia: Så vi får hoppas på det bästa!
Du skrev: Det låter fantastiskt! Då är jag nöjd för denna gången, en sista fråga - Vad sägs om bio på fredag?
Sophia: Jag förväntas agera professionellt på min arbetsplats så jag får tyvärr avböja för denna gång! Jag hoppas din hårddisk anländer i tillfredställande skick.
Du skrev: Tack!

Forever alone.

Haha! Det var något nytt att flirta via kundtjänst, vad hade du gjort om namnet hade varit exempelvis Stefan?

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Skrivet av Ziwe:

Älska mig, hata mig..

Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Sophia: Hej Ziwe, hur kan jag hjälpa dig?
Du skrev: Hej Sophia, allt väl? Jag tänkte ställa en jobbig fråga som du säkert har hört flera gånger tidigare. Vet du status på ersättningsdiskarna som ska skickas istället för dom som såldes under "Smarta deals"-kampanjen?
Sophia: Allt är bra med mig, tack! Leveransen är beräknad till vecka 28, så förhoppningsvis får du din hårddisk då.
Du skrev: Och vecka 28 är nu, så jag kan räkna med att få den i veckan? Anledningen till att jag frågar är jag har semester inplanerad under nästa vecka och vill inte riskera att disken skickas tillbaka.
Sophia: Efter allt krångel och arbete som varit med dessa hårddiskar har det lovats att de ska komma under denna vecka samt att varorna ska vara kompletta och felfria.
Sophia: Så vi får hoppas på det bästa!
Du skrev: Det låter fantastiskt! Då är jag nöjd för denna gången, en sista fråga - Vad sägs om bio på fredag?
Sophia: Jag förväntas agera professionellt på min arbetsplats så jag får tyvärr avböja för denna gång! Jag hoppas din hårddisk anländer i tillfredställande skick.
Du skrev: Tack!

Forever alone.

Haha vad alla tar efter mig med att fråga något helt annat:P, jaja skönt iaf att det ska komma nu, dock inte sparat ihop slantar till att ta ut det

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av leksandarn:

Haha! Det var något nytt att flirta via kundtjänst, vad hade du gjort om namnet hade varit exempelvis Stefan?

Inte att rekommendera, jag är hjärtekrossad nu.. *

Om namnet hade varit Stefan så hade jag frågat om han ville smaka på min whiskysamling och diskutera politik över en fin cigarr! **

* Lögn
** Större lögn

Men det var faktiskt ganska roligt, jag tror att Sophia inners inne hade velat tacka ja men hennes chef traskade förbi och hon var tvungen att skriva som hon gjorde. Kanske bättre lycka nästa gång?

Permalänk
Skrivet av Ziwe:

Inte att rekommendera, jag är hjärtekrossad nu.. *

Om namnet hade varit Stefan så hade jag frågat om han ville smaka på min whiskysamling och diskutera politik över en fin cigarr! **

* Lögn
** Större lögn

Men det var faktiskt ganska roligt, jag tror att Sophia inners inne hade velat tacka ja men hennes chef traskade förbi och hon var tvungen att skriva som hon gjorde. Kanske bättre lycka nästa gång?

Ja vi får hoppas på det !

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk

Hittade detta på CDON...kan det vara vår 2TB-disk?
http://cdon.se/hemelektronik/seagate_expansion_desktop_drive_...
Står ju kommande så det verkar vara den...plötsligt händer det:)
Blir helt ok att betala 1148kr för 2st ink.frakt...jag är jävligt nöjd:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

Hittade detta på CDON...kan det vara vår 2TB-disk?
http://cdon.se/hemelektronik/seagate_expansion_desktop_drive_...
Står ju kommande så det verkar vara den...plötsligt händer det:)
Blir helt ok att betala 1148kr för 2st ink.frakt...jag är jävligt nöjd:D

Du glömde:

Och ja, ingen blir gladare än jag om ni vinner jackpot!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ja fyfan, nu är det allt dags att få hem skiten. :< Hinner ju glömma bort att jag ens beställde något. Blir påmind varje gång den här tråden blir bumpad.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Du glömde:

w10wRig4ORc

Och ja, ingen blir gladare än jag om ni vinner jackpot!

Blir nästan lika bra deal som denna;)

Bra att du inte blev ledsen för att du inte var med när det hände:D

Synd att jag inte tänkte så när jag beställde...en till Fidel...ytterligare en till Fidel...och en till Multiman...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Hittade detta på CDON...kan det vara vår 2TB-disk?
http://cdon.se/hemelektronik/seagate_expansion_desktop_drive_...
Står ju kommande så det verkar vara den...plötsligt händer det:)
Blir helt ok att betala 1148kr för 2st ink.frakt...jag är jävligt nöjd:D

Ja inte blev man ledsen när man såg det där vill bara ha mina 4 nu Med facit i hand så gjorde man rätt som slog till på så många även om man hade kunnat ta flera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Med tanke på leverans tiden så lär dem ju få ha 60 dar på fakturan? :P:D

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Älska mig, hata mig..

Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Sophia: Hej Ziwe, hur kan jag hjälpa dig?
Du skrev: Hej Sophia, allt väl? Jag tänkte ställa en jobbig fråga som du säkert har hört flera gånger tidigare. Vet du status på ersättningsdiskarna som ska skickas istället för dom som såldes under "Smarta deals"-kampanjen?
Sophia: Allt är bra med mig, tack! Leveransen är beräknad till vecka 28, så förhoppningsvis får du din hårddisk då.
Du skrev: Och vecka 28 är nu, så jag kan räkna med att få den i veckan? Anledningen till att jag frågar är jag har semester inplanerad under nästa vecka och vill inte riskera att disken skickas tillbaka.
Sophia: Efter allt krångel och arbete som varit med dessa hårddiskar har det lovats att de ska komma under denna vecka samt att varorna ska vara kompletta och felfria.
Sophia: Så vi får hoppas på det bästa!
Du skrev: Det låter fantastiskt! Då är jag nöjd för denna gången, en sista fråga - Vad sägs om bio på fredag?
Sophia: Jag förväntas agera professionellt på min arbetsplats så jag får tyvärr avböja för denna gång! Jag hoppas din hårddisk anländer i tillfredställande skick.
Du skrev: Tack!

Forever alone.

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/561175_4449079... Dafuq?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt. Har denna Sophia postat detta på fejan eller har du tillgång till någon chat-databas på CDON?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Nä men visst spoila mitt namn då Vart fick du tag på den?

Permalänk
Medlem

9GAG?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Haha vem har laddat upp den på facebook? Är det Sophia tro?

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |