2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Denna tråden är ju rent episk, 1132 poster och 135 000 visningar O.o

Även om CDON går back på Seagatediskarna så har dom tjänat in det flera gånger om i form av gratis reklam...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av mp5sd:

Även om CDON går back på Seagatediskarna så har dom tjänat in det flera gånger om i form av gratis reklam...

Tror inte de går back på Seagatediskarna...men de tjänar nog inget på dem iaf...

Edit: Jag vet att jag inte skulle följa tråden längre men jag fick abstinens...får nog lägga in mig på BettyFord-kliniken för trådmissbruk:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Då är frågan om man skall ta 2,5" 1tb eller 3,5" 2tb, beställde 2tb från början. Kunde ju få 1tb disken istället, om jag inte ville ha 3,5" disken.

Jag skulle beställt 2st, så jag kunde ta en av varje. Jag vill ha 2tb, och jag vill jag vill ha 2,5".

Egentligen borde dom erbjuda mig 2st 2,5" 1tb diskar i ersättning. Då får jag ju både mina tb, och mitt format.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Medlem
Skrivet av diamanten:

Då är frågan om man skall ta 2,5" 1tb eller 3,5" 2tb, beställde 2tb från början. Kunde ju få 1tb disken istället, om jag inte ville ha 3,5" disken.

Jag skulle beställt 2st, så jag kunde ta en av varje. Jag vill ha 2tb, och jag vill jag vill ha 2,5".

Egentligen borde dom erbjuda mig 2st 2,5" 1tb diskar i ersättning. Då får jag ju både mina tb, och mitt format.

Om du mailar dom så kan du nog få bägge (givetvis så får du betala för båda)...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar som att det löste sig lyckligt för de allra flesta i denna historia.

Tror dock att det är första gången man får ångra att man har varit alldeles för skeptiskt till "för-bra-för-att-vara-sanna-erbjudanden". Då jag dock redan var i en tvist med CDON, som jag verkligen fick kriga för att få igenom (som också löste sig lyckligt) beställde jag inga hårddiskar (eftersom CDON höll mina pengar).

Så vad är sensmoralen i denna historia? Ibland är "för-bra-för-att-vara-sanna-erbjudanden" inte lurendrejeri som slutar i tragedi!

§9 bort
Permalänk
Medlem

Fan köpte man inte 2 för.. så jäkla irriterande

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Jag ångrar att jag "bara" köpte 2

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

"Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel."

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

*Tråd rensad*

"Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel."

Om någon som läser tråden skulle vara sugen på att meddela de övriga trådföljarna att denne funderar på att avbeställa sin hårddisk antar jag att inte detta strider mot reglerna. Om det sedan leder till att personen i fråga på något sätt tjänar på att inte avbeställa utan skiljas från den på annat sätt och kanske tjäna en liten slant så har väl inte reglerna något emot det heller?

Bara ett tips till dem som funderar på att avbeställa.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Fan också, skulle ha beställt!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Är sugen på att byta till 1tb 2.5".. och behålla en 2tb 3.5a.. borde väl gå all lösa hoppas man..
Ska kontakta cdon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Är sugen på att byta till 1tb 2.5".. och behålla en 2tb 3.5a.. borde väl gå all lösa hoppas man..
Ska kontakta cdon.

Gjorde det här om dagen så jag får en 3.5" och en 2.5" vilket inte var några problem alls

Permalänk
Permalänk
Medlem

Själv så blev jag sugen på en 3.5" och mailade CDON om jag möjligtvis kunde få byta ut en av mina beställda 1TB mot en sådan.

Fick utan macklemang behålla min 1TB och fick även köpa en 2TB så alla ni som är sugna på fler maila CDON för inget är omöjligt

PS. Måste säga att CDON har skött allting perfekt och jag kommer garanterat återkomma med fler beställningar...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

PS. Måste säga att CDON har skött allting perfekt och jag kommer garanterat återkomma med fler beställningar...

Undantaget den lilla lilla detaljen att CDON startade upp en stor kampanj gällande försäljning av produkter som den själva inte hade någon kännedom alls om. Ett varuprov togs in först under pågående kampanj då konsumenter hade väckt misstanke och uppmärksammat en hel del frågetecken kring produkten.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Själv så blev jag sugen på en 3.5" och mailade CDON om jag möjligtvis kunde få byta ut en av mina beställda 1TB mot en sådan.

Fick utan macklemang behålla min 1TB och fick även köpa en 2TB så alla ni som är sugna på fler maila CDON för inget är omöjligt

PS. Måste säga att CDON har skött allting perfekt och jag kommer garanterat återkomma med fler beställningar...

Skrivet av Fnosk:

Undantaget den lilla lilla detaljen att CDON startade upp en stor kampanj gällande försäljning av produkter som den själva inte hade någon kännedom alls om. Ett varuprov togs in först under pågående kampanj då konsumenter hade väckt misstanke och uppmärksammat en hel del frågetecken kring produkten.

Och att de inte svarar på frågor eller kommenterar något i denna tråden förens efter att de har bestämt att inte skicka ut diskar.

Hade de iaf gått ut med information tidigare så tycker jag att det hade varit bra skött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Undantaget den lilla lilla detaljen att CDON startade upp en stor kampanj gällande försäljning av produkter som den själva inte hade någon kännedom alls om. Ett varuprov togs in först under pågående kampanj då konsumenter hade väckt misstanke och uppmärksammat en hel del frågetecken kring produkten.

Nu syftade jag på hur dom har skött sig efter att dom insåg att dom hade gjort bort sig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Och att de inte svarar på frågor eller kommenterar något i denna tråden förens efter att de har bestämt att inte skicka ut diskar.

Hur i hela världen ska dom kunna gå ut med det innan? Tror inte dom är kapabla att se in i framtiden...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Hur i hela världen ska dom kunna gå ut med det innan? Tror inte dom är kapabla att se in i framtiden...

hahaha, självklart kan de ju inget säga något specifikt innan de vet något. Men jag vill ändå att de ska gå ut med något, även om det är "vi vet ingenting".

Edit: Det finns en funktion som heter "citera flera" rekommenderar att du använder den i framtiden istället för dubbel post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Nu syftade jag på hur dom har skött sig efter att dom insåg att dom hade gjort bort sig...

Där kan jag hålla med om att de skött sig bra! Gott om informativa mail, värdiga ersättningsprodukter och så har de äntligen gett information i denna tråd.

Jag hoppas att de lärde sig något av denna soppa...

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått ett mail om att mina produkter har blivit ersatta av segate-diskarna.. I wonder.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av mp5sd:

Själv så blev jag sugen på en 3.5" och mailade CDON om jag möjligtvis kunde få byta ut en av mina beställda 1TB mot en sådan.

Fick utan macklemang behålla min 1TB och fick även köpa en 2TB så alla ni som är sugna på fler maila CDON för inget är omöjligt

PS. Måste säga att CDON har skött allting perfekt och jag kommer garanterat återkomma med fler beställningar...

Sådan tur hade jag ej. Argumenterade för att få en extra 2Tb (mot kampanj pris) som kompensation för att storleken gick från 2.5" till 3.5" men fick besked att beställningen ej kan ändras. Kunde dock "nedgradera" mig till en 1Tb om jag så ville.

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Skrivet av Sweex:

Jag har inte fått ett mail om att mina produkter har blivit ersatta av segate-diskarna.. I wonder.

Inte jag heller men när jag kontaktade CDON så sa de att det gäller mig också trots att jag inte fått något mejl....

Fråga 2012-06-27 09:09

Hej alla mina vänner har fått mail angående 2TB disken...att de inte kommer att levereras...utan att den kommer att ersättas med Seagate modell STBV2000200.
Jag har inte fått något mail från er med denna info...men jag förmodar att det också gäller mig och mina 2st order?

Mvh Tom

Svar 2012-06-27 09:25

Hej Tom

Det ska gälla även dig.
Det gäller alla som beställt OEM hårddiskarna.

Observera att jag kallar er här på SweC för mina vänner:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av husqvarnaff:

Om någon som läser tråden skulle vara sugen på att meddela de övriga trådföljarna att denne funderar på att avbeställa sin hårddisk antar jag att inte detta strider mot reglerna. Om det sedan leder till att personen i fråga på något sätt tjänar på att inte avbeställa utan skiljas från den på annat sätt och kanske tjäna en liten slant så har väl inte reglerna något emot det heller?

Bara ett tips till dem som funderar på att avbeställa.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Att skriva meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är emot reglerna, så att skriva t ex "Hej, jag funderar på att göra en avbeställning." känns som ett gränsfall.

Reglerna har inget emot försäljning i allmänhet, utan reglerna förbjuder köp/sälj via foruminlägg. PM eller marknaden är det som gäller!

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte vara så petiga, hade ni moderatorer gjort ert jobb så skulle 3/4 av tråden vara borttaget vid det här läget!
Låt folk som funderar på att avbeställa sina diskar erbjuda dessa till andra!

Permalänk
Skrivet av borz:

Nu ska vi inte vara så petiga, hade ni moderatorer gjort ert jobb så skulle 3/4 av tråden vara borttaget vid det här läget!
Låt folk som funderar på att avbeställa sina diskar erbjuda dessa till andra!

Ja men via marknaden eller pm!
Är det så svårt att förstå eller?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Eftersom SweClockers är en gratisverksamhet så tycker jag att det är fullt förståeligt att de vill att vi ska använda marknadsdelen istället. På något sätt måste de ju gå runt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av borz:

Nu ska vi inte vara så petiga, hade ni moderatorer gjort ert jobb så skulle 3/4 av tråden vara borttaget vid det här läget!
Låt folk som funderar på att avbeställa sina diskar erbjuda dessa till andra!

Rapportera gärna några inlägg av dessa tre fjärdedelar. Jag har följt tråden ett tag, och tycker inte att jag har sett särskilt många inlägg som kan tyckas bryta mot reglerna, men jag kan självklart ha missat både ett och flera inlägg!

"Vi moderatorer" är helt beroende av användare som rapporterar regelbrott. Att vara moderator är f ö inget jobb, utan en fritidssysselsättning. Vi låter gärna folk erbjuda diskar till andra - i marknaden.

Permalänk
Medlem

vad skönt det vore om nån bara kom & kastade in en 2.5" 2tb;are genom mitt fönster just nu, hade gråtit floder av lycka.

Blir väl att hoppa tillbaka sisådär ~15 sidor i denna tråd & tänka tillbaks på lyckligare tider istället. suck.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Här kommer lite mer feedback om disken:

http://www.amazon.com/Seagate-Expansion-Desktop-External-STBV...

Och här en länk till hårddisken som sitter inuti, i varje fall i staterna:

http://www.amazon.com/gp/product/B005T3GRN2/ref=cm_cr_asin_ln...