Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragevo:

Kanske bara är att jag är van med Assetto Corsas menyer som verkligen är bedrövliga.

Ja, den är väl inte direkt snygg men lättnavigerad. I pCars så känns det som att dom försökt göra det så snyggt som möjligt i stället för användarvänligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får bilarna (båda paketen MODIFIED CAR PACK och LIMITED EDITION ) som man får när man förbokade limetid edition? Har fått kårdena för båda men jag kan inte aktivera dom i Playstation store :(, ska man gör det någon annan stans eller, i så fall var?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragevo:

Köppte spelet igår, här är några tankar.

+ Väder
+ Natt/dag
+ Trevligt med ordentlig online lobby funktion (saknas t.ex. i assetto corsa)
+ Trevlig grafik, fräscha menyer.

- Ljudet, bilar som kör på andra delar av banan låter som om de skulle vara brevid en. När man varvar enda till rev limitern låter det väldigt konstigt.
- Dåligt flyt på 290x och överlag AMD kort. Får konstiga ryck på vissa delar av Spa medan det på andra delar flyter på ok.
- Svårt att få en ordenlig kör känsla, känns som att GT3 bilarna stannar allt för snabbt och har allt för mycket grepp när man accelerar. Men i kurvorna har de igen konstigt lite grepp i förhållande till accelerationer/inbromsningar. (Kör för övrigt med DFGT)

Får hoppas att AMD släpper nya drivrutiner som skulle ge lite bättre flyt.

Jag har ett 290x och upplever inte att det flyter på dåligt alls. Vet inte vad jag har för FPS men jag reagerar inte på att det är lågt iaf. Har du Omega drivern?

Har inte hunnit lira mer än 5h men gillar det skarpt! Har inte heller testat så många banor, så kan inte veta om problemet med Spa finns för mig också tex. Har enbart testat Hockenheim GP och Nürburgring GP och det funkar hur bra som helst.

Lirar med alla hjälpmedel av så jag kan inte bara kasta mig in på banor jag inte är van att lira utan raceline som visar det optimala spåret osv. xD första gången jag tar steget att lira utan automatisk koppling också vilket ytterligare för det svårt att lira banor utan hjälp med spåret och bromspunkter. En sak angående det var att heel N toe var ju fan viktigt, på bilar med vanlig växellåda dvs, annars skippar man ju kopplingen förstås. Så det fick jag börja med också xD. En viss utmaning när jag tex kör Ford Capri. Utan det då tappar man ju helt kontrollen över vilken pga hjulen låser sig vid nedväxlingar. Aldrig vart med i detta i ett bilspel tidigare. Men jag har främst lirat Forza 4 så..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag har ett 290x och upplever inte att det flyter på dåligt alls. Vet inte vad jag har för FPS men jag reagerar inte på att det är lågt iaf. Har du Omega drivern?

Har inte hunnit lira mer än 5h men gillar det skarpt! Har inte heller testat så många banor, så kan inte veta om problemet med Spa finns för mig också tex. Har enbart testat Hockenheim GP och Nürburgring GP och det funkar hur bra som helst.

Lirar med alla hjälpmedel av så jag kan inte bara kasta mig in på banor jag inte är van att lira utan raceline som visar det optimala spåret osv. xD första gången jag tar steget att lira utan automatisk koppling också vilket ytterligare för det svårt att lira banor utan hjälp med spåret och bromspunkter. En sak angående det var att heel N toe var ju fan viktigt, på bilar med vanlig växellåda dvs, annars skippar man ju kopplingen förstås. Så det fick jag börja med också xD. En viss utmaning när jag tex kör Ford Capri. Utan det då tappar man ju helt kontrollen över vilken pga hjulen låser sig vid nedväxlingar. Aldrig vart med i detta i ett bilspel tidigare. Men jag har främst lirat Forza 4 så..

Skickades från m.sweclockers.com

Har senaste beta drivern. (GTA V optimized)

Problemet ja märkte av i Spa var dock online så det kan ju vara att det inte är lika offline. Men störande när FPS:en pendlar mellan 110+ och 40.

Visa signatur

Intel i5 4670K, GTX 1070, 8gb 1600Mhz, Corsair hx 650.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragevo:

Har senaste beta drivern. (GTA V optimized)

Problemet ja märkte av i Spa var dock online så det kan ju vara att det inte är lika offline. Men störande när FPS:en pendlar mellan 110+ och 40.

Ok. Jag har ingen aning om hur min FPS är som sagt, så jag vet inte om den pendlar, inget jag märkt son sagt. Men iofs lirar jag helt ensam eller med en polare i en privat lobby bara än så länge. Är ju förstås annorlunda med fler bilar och fler spelare, kanske där din FPS pendlar, därför jag inte märkt något än.

Kör med de inställningar spelet går åt mig med några ändringar. Tog bort motion blur tex. Sänkte detaljen på skuggor också då jag vet att de ofta kräver en del och tillför nada när man försöker tävla. Ökade detaljen på bilar till Ultra. Resten tog jag som spelet gav mig. Får se när man väl ger sig ut i större race, om jag märker av att jag får lägre fps, får kanske dra ner lite på vissa saker då.

Har en 144hz monitor men det är mest för BF4, skulle vara nöjd med runt 60 i Cars. Men allt över det och med en detaljnivå jag är nöjd med är ju förstås bara trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Ni som kör med ratt, hur har ni löst den rent praktiska setupen med ratt och pedaler?

Jag har PS4 och är jävligt sugen på att köpa en ratt men kan inte motivera varken för mig själv eller min fru att även köpa en stol för dyra pengar. Till soffan har vi ett lågt soffbord som känns väldigt illa anpassat för att spänna fast en ratt på, min tidigare erfarenhet från rattar och pedaler till konsoler är att har du inte ett vettigt sätt att sätta upp de på är det ganska värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Ni som kör med ratt, hur har ni löst den rent praktiska setupen med ratt och pedaler?

Jag har PS4 och är jävligt sugen på att köpa en ratt men kan inte motivera varken för mig själv eller min fru att även köpa en stol för dyra pengar. Till soffan har vi ett lågt soffbord som känns väldigt illa anpassat för att spänna fast en ratt på, min tidigare erfarenhet från rattar och pedaler till konsoler är att har du inte ett vettigt sätt att sätta upp de på är det ganska värdelöst.

Har du kollat upp ett wheelstand? Det finns en hel del olika att välja på och ett sånt är även lätt att skyffla in i en garderob eller intill ett hörn när du inte använder det.
På en del kan du även bygga ut senare ifall du väljer att skaffa till en stol också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Ni som kör med ratt, hur har ni löst den rent praktiska setupen med ratt och pedaler?

Jag har PS4 och är jävligt sugen på att köpa en ratt men kan inte motivera varken för mig själv eller min fru att även köpa en stol för dyra pengar. Till soffan har vi ett lågt soffbord som känns väldigt illa anpassat för att spänna fast en ratt på, min tidigare erfarenhet från rattar och pedaler till konsoler är att har du inte ett vettigt sätt att sätta upp de på är det ganska värdelöst.

Wheelstandpro!

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Ni som kör med ratt, hur har ni löst den rent praktiska setupen med ratt och pedaler?

Jag har PS4 och är jävligt sugen på att köpa en ratt men kan inte motivera varken för mig själv eller min fru att även köpa en stol för dyra pengar. Till soffan har vi ett lågt soffbord som känns väldigt illa anpassat för att spänna fast en ratt på, min tidigare erfarenhet från rattar och pedaler till konsoler är att har du inte ett vettigt sätt att sätta upp de på är det ganska värdelöst.

Är lite i samma läge. Plus att jag inte har någon plats att ställa en eventuell playseat när jag inte använder det, och att det skulle bli för mycket mickel att ställa fram och ta bort och koppla ström till ratt och allt varje gång jag ska spela. Jag kommer nog vänta på Morpheus och försöka fixa någon hörna med ratt och allt då. Då kvittar det ju om man så sitter vänd mot ett hörn och man kan göra en lite mer fast installation.

Är dock väldigt nyfiken på hur bra körkänslan är med PS4-kontrollen. Om det känns värt det eller om det bara blir som vilket arkad-spel som helst då. Saknar verkligen ett vettigt bilspel till PS4 och Driveclub tycker jag verkar lite väl arkadigt...

Permalänk
Skrivet av santacruz:

Ni som kör med ratt, hur har ni löst den rent praktiska setupen med ratt och pedaler?

Jag har PS4 och är jävligt sugen på att köpa en ratt men kan inte motivera varken för mig själv eller min fru att även köpa en stol för dyra pengar. Till soffan har vi ett lågt soffbord som känns väldigt illa anpassat för att spänna fast en ratt på, min tidigare erfarenhet från rattar och pedaler till konsoler är att har du inte ett vettigt sätt att sätta upp de på är det ganska värdelöst.

Har bara gott att säga om Wheelstand. Stabilt, smidigt och med en hyfsad prislapp. Mycket stabilare än jag vågade hoppas. Dessutom snabb fri leverans från tillverkaren.

Permalänk
Medlem

Kan recommendera playseat challenge. Går att vika ihop som en solstol så man kan ställa in i garderob eller bara ställa mot väggen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Är det bara jag som blev rätt så besviken på det här spelet? Det kan vara för att jag just nu inte har pengar till en ratt och att 360-paden är totalt värdelös på det här spelet...
(styrningen verkar inte vara jämn hela vägen utan går från sakta till att man har kommit ca halvägs med styrspaken och då får bilen för sig att man rattar fullt ut...)

Någon mer som fick för sig att lira med en handkontroll? Typ ps4 och xbox one spelare?

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Är det bara jag som blev rätt så besviken på det här spelet? Det kan vara för att jag just nu inte har pengar till en ratt och att 360-paden är totalt värdelös på det här spelet...
(styrningen verkar inte vara jämn hela vägen utan går från sakta till att man har kommit ca halvägs med styrspaken och då får bilen för sig att man rattar fullt ut...)

Någon mer som fick för sig att lira med en handkontroll? Typ ps4 och xbox one spelare?

Ställ ner deadzone till 0 och slå på soft steering dampening och sänk sesitivity till 15-20. Funkade hur bra som helst för mig.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Skrivet av Squedo:

soft steering dampening

Tror det var det där som fattades fungerar bättre men finns lite finlir att slipa på.
Tack

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

MÅSTE man installera Steam även om man köper DVD-versionen?

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Vad krävs det för spec för att kunna köra i ultra?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Vad krävs det för spec för att kunna köra i ultra?

Kanske inte så givande svar men det krävs en väldigt saftig dator. Ska du sedan köra i regn så halveras nästan min fps och jag kör rätt låga inställningar så det kommer nog även krävas mer där för ultra.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av FlashTec:

Vad krävs det för spec för att kunna köra i ultra?

Som referens så kör jag i 1440p, msaa och allt på high förutom Texturer som är på ultra, med min dator i signaturen. Då har jag fortfarande inte droppat under 60 fps annat än under de mest kaotiska mass-krasherna. Jag borde kunna köra ultra om jag skaffar ett kort till iaf

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kanske inte så givande svar men det krävs en väldigt saftig dator. Ska du sedan köra i regn så halveras nästan min fps och jag kör rätt låga inställningar så det kommer nog även krävas mer där för ultra.

Skrivet av Xyborg:

Som referens så kör jag i 1440p, msaa och allt på high förutom Texturer som är på ultra, med min dator i signaturen. Då har jag fortfarande inte droppat under 60 fps annat än under de mest kaotiska mass-krasherna. Jag borde kunna köra ultra om jag skaffar ett kort till iaf

Var det bara jag eller fick jag två väldigt olika svar här

Kanske borde nämnt att jag bara kommer köra i 1080 då datorn kommer kopplas till en tv

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Ni som kör med ratt, hur har ni löst den rent praktiska setupen med ratt och pedaler?

Jag har PS4 och är jävligt sugen på att köpa en ratt men kan inte motivera varken för mig själv eller min fru att även köpa en stol för dyra pengar. Till soffan har vi ett lågt soffbord som känns väldigt illa anpassat för att spänna fast en ratt på, min tidigare erfarenhet från rattar och pedaler till konsoler är att har du inte ett vettigt sätt att sätta upp de på är det ganska värdelöst.

Varför köpa ett dyrt wheelstand när du kan bygga ett eget för ca 150kr? Kolla gärna mitt album för inspiration

http://www.sweclockers.com/galleri/11947-ihopfallbart-bord-fo...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Var det bara jag eller fick jag två väldigt olika svar här

Kanske borde nämnt att jag bara kommer köra i 1080 då datorn kommer kopplas till en tv

Verkar onekligen som det. Jag har bara ett 670 medans han har ett 780 så det gör väl skillnad, men så stor skillnad tycker jag låter konstigt. Han kör ju också 1440p medans jag bara använder 1080p. :/ Vet inte varför resultaten skiljer sig så mycket även om hans kort är en del bättre än mitt.

Skrivet av Xyborg:

Som referens så kör jag i 1440p, msaa och allt på high förutom Texturer som är på ultra, med min dator i signaturen. Då har jag fortfarande inte droppat under 60 fps annat än under de mest kaotiska mass-krasherna. Jag borde kunna köra ultra om jag skaffar ett kort till iaf

Vilken drivrutin kör du med?
Vilken fov kör du med kan väl kanske också spela in en del?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Vad krävs det för spec för att kunna köra i ultra?

I 1080p räcker min dator i siggen att maxa allt med 4x msaa. Ingen annan antialiasing dock. Kanske går att få okej men jag kan köra 55 bilar på lemans och ha fps över 45 minimum. Egentligen vill man ju ha högre fps det beror på hur petig du är givetvis men det jag testat så har det flutit på okej.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Slänger in en random fråga här och hoppas på att någon vet.

Sitter ca 5m från datorn med en Thrustmaster t300 ratt. Har en aktiv förlängningskabel på 5m emellan. Funderar på att köpa en Thrustmaster TH8A shifter till. Har hört att för att använda h-shifter funktionen så måste man koppla den med USB direkt i datorn.

Tror ni det funkar med en liten USB y-split innan förlängningskabeln, eller måste jag skaffa en till på 5m? Blir lite för mycket kablar känner jag...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=mlOdRTB4njY
Project CARS Force Feedback Tips PC - PS4 - XBox One

Minns jag rätt sa han att det finns 39 olika inställningar för force feedback. Varför göra det så förbannat krångligt? Jag får känslan av att utvecklarna inte orkade eller hade tid att fixa så det funkade någorlunda för alla bilar och att man själv bara kunde tweakat styrkan för olika bilar och banor. Inställningsmöjligheter är bra, men man behöver inte överdriva.
1) Dom ville att FFB i deras spel skulle se mer avancerad ut än vad den faktiskt är
2) Dom vill kunna säga att FFB är fenomenal men man måste få den rätt för att dom själva vet att den kanske inte är så bra
3) Den är faktiskt så komplicerad att det av någon anledning behövs 39 olika inställningar med värden från 0 upp till 50000.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det finns en mängd olika ffb rattar därute. Allas smak är olika. En inställning passar inte alla det är en konsolmyt som bevisligen inte fungerar att vi kan ha en stark ledare som bestämmer vilka ffb inställningar vi ska ha ;). Bara en sådan sak att vi har olika armstyrka och där en tycker det är extremt tungrott tycker en annan att han kan inte känna något i ratten. Kör jag med min 280 mm ratt eller min 360 mm så är känslan inte alls detsamma.

Mycket bättre ha inställningsmöjligheter än att inte ha dem. De gör skillnad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av FlashTec:

Var det bara jag eller fick jag två väldigt olika svar här

Kanske borde nämnt att jag bara kommer köra i 1080 då datorn kommer kopplas till en tv

Skrivet av kevve1:

Verkar onekligen som det. Jag har bara ett 670 medans han har ett 780 så det gör väl skillnad, men så stor skillnad tycker jag låter konstigt. Han kör ju också 1440p medans jag bara använder 1080p. :/ Vet inte varför resultaten skiljer sig så mycket även om hans kort är en del bättre än mitt.

Vilken drivrutin kör du med?
Vilken fov kör du med kan väl kanske också spela in en del?

Jag kör med 347.52 som drivrutin och jag har inte rört FOV reglaget från vart det nu står från början. Jag har alla settings på High förutom texturer som är på Ultra. Antialiasing kör jag på "MSAA", men jag har ingen post-process antialiasing på (FXAA eller liknande).

Det är dock värt att påpeka att mitt 780 är överklockat med ca 30%, till ungefär samma prestanda som ett 780ti. Kollar man in Swecs recension av mitt kort (som de lyckades överklocka ungefär lika mycket) så ser man att det gör rejäl skillnad. Sen så är ett GTX 780 ca 50% snabbare än ett 670 redan i standard-klock:
http://www.sweclockers.com/recension/17295-asus-geforce-gtx-7...

Det ska såklart också påpekas att jag endast använt Steams "show in-game FPS" mätare i spelet. Det är mycket möjligt att det ibland sjunkit under 60 fps utan att jag reagerat på det. Men jag har iaf inte upplevt några som helst tendenser till det med Adaptive V-sync på.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Är det bara jag som blev rätt så besviken på det här spelet? Det kan vara för att jag just nu inte har pengar till en ratt och att 360-paden är totalt värdelös på det här spelet...
(styrningen verkar inte vara jämn hela vägen utan går från sakta till att man har kommit ca halvägs med styrspaken och då får bilen för sig att man rattar fullt ut...)

Någon mer som fick för sig att lira med en handkontroll? Typ ps4 och xbox one spelare?

Skrivet av Squedo:

Ställ ner deadzone till 0 och slå på soft steering dampening och sänk sesitivity till 15-20. Funkade hur bra som helst för mig.

Jag testade spelet lite snabbt igår och hade snarlika problem, samma med analoga gasen och bromsen. Var trött och full så hade inte orken eller tålamodet att leta efter inställningarna. Började för första gången att spela med manuell växling också, det var lite av ett aber... främst eftersom man inte har någon jävla varvmätare (förutom på ratten, men den ser man knappt). Var jävligt svårt att urskilja sina egna varvtal mot motståndarna också tyckte jag så hände att jag växlade helt fel för att jag lyssnade på fel motor...

Gokart var svårt! Kör på pro eller vad det heter men kör som om jag hade suttit i en banracingbil, att "fuska" över curbsen är svårt, för att inte säga omöjligt i en kart Fattade inte heller hur det fungerade, först pratade den kvinnliga rösten om qualification men jag tyckte bara det var race hela tiden, aldrig någon qualification? Alla race var dessutom bara två varv vilket var lite trist.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Någon som köp från gamecarddirect.se? Gjorde en beställning igår i hopp om att kunna spela lite i helgen men fortfarande inte fått någon kod skickad till mig. Riktigt dåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Någon som köp från gamecarddirect.se? Gjorde en beställning igår i hopp om att kunna spela lite i helgen men fortfarande inte fått någon kod skickad till mig. Riktigt dåligt

Leverans
Alla produkter levereras digitalt till den email du registrerat vid beställningen. Leverans sker automatiskt direkt efter köp. Har du inte mottagit din orderbekräftelse där koden finns med (eller att koden saknas i orderbekräftelsen) inom 15 minuter, hör av dig till vår kundtjänst.

Dumt att gnälla här? Bättre om du kontaktar återförsäljaren direkt istället, de påstår ju ha kundservice tillgängligt alla dagar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av trickysaer:

Jag testade spelet lite snabbt igår och hade snarlika problem, samma med analoga gasen och bromsen. Var trött och full så hade inte orken eller tålamodet att leta efter inställningarna. Började för första gången att spela med manuell växling också, det var lite av ett aber... främst eftersom man inte har någon jävla varvmätare (förutom på ratten, men den ser man knappt). Var jävligt svårt att urskilja sina egna varvtal mot motståndarna också tyckte jag så hände att jag växlade helt fel för att jag lyssnade på fel motor...

Gokart var svårt! Kör på pro eller vad det heter men kör som om jag hade suttit i en banracingbil, att "fuska" över curbsen är svårt, för att inte säga omöjligt i en kart Fattade inte heller hur det fungerade, först pratade den kvinnliga rösten om qualification men jag tyckte bara det var race hela tiden, aldrig någon qualification? Alla race var dessutom bara två varv vilket var lite trist.

De första cart-racen har inga kval-heat tror jag. Men senare i karriären kommer du att få köra kval innan race. Hur långa racen är kan du själv välja med en slider precis när du klickat på racet i din almanacka.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A