Permalänk
Medlem

Nu är spelet rätt nära release. Hur står sig fysiken i den senaste bulilden gentemot andra populära sims där ute? iRacing, AC, rFactor 1-2?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag har testat en äldre build. Fysiken kändes inte lika bra som AC, men precis allt annat var bättre redan då...tror det var en 8XX-build då det var strax före årsskiftet. AC känns tråkigt och innehållslöst i jämförelse (Laguna Seca!). Sätter de fysiken (eller bara marginellt förbättrar) till release ångrar jag starkt att jag köpte AC.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag har testat en äldre build. Fysiken kändes inte lika bra som AC, men precis allt annat var bättre redan då...tror det var en 8XX-build då det var strax före årsskiftet. AC känns tråkigt och innehållslöst i jämförelse (Laguna Seca!). Sätter de fysiken (eller bara marginellt förbättrar) till release ångrar jag starkt att jag köpte AC.

Får se om exakt en månad.
Men jag håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Nu är spelet rätt nära release. Hur står sig fysiken i den senaste bulilden gentemot andra populära sims där ute? iRacing, AC, rFactor 1-2?

Dem konkurrerar inte ens med iRacing! Mer som GT6 och Forza 5. Har självklart förhandsbokat och ser fram emot lanseringen.

Permalänk
Medlem

Däremot så oroas jag lite över bristen på mod-möjligheter. Visar det sig inte gå, och att de kränger DLC istället har Assetto Corsa vunnit på KO.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Har det blivit försenat igen?
För nu står det förväntad release i maj 2015 hos dom olika affärerna :(.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Vaf-n! Försenat igen ja, satt ju och räknade ner tills det skulle släppas. Och det skulle ha släppts i höstas men sköt fram pga dom inte vill släppa det till den stora jul konkurrensen.

Och inget fast datum heller, utan "mitten på maj".

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Vaf-n! Försenat igen ja, satt ju och räknade ner tills det skulle släppas. Och det skulle ha släppts i höstas men sköt fram pga dom inte vill släppa det till den stora jul konkurrensen.

Och inget fast datum heller, utan "mitten på maj".

Fast det finns en bättre spel om man vill ha en sim, Assetto Corsa, finns inget bättre, Project CARS kommer inte slå det på ren körglädje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Fast det finns en bättre spel om man vill ha en sim, Assetto Corsa, finns inget bättre, Project CARS kommer inte slå det på ren körglädje.

Visst är det så, har snart 1500 timmar på Assetto och kört DLC'n sen den släpptes, så det körs för fullt. Men vill ha ett mer casual spel som kan ta över från GRID2 att lira med kompisarna som inte är lika inne på simulator körande eller när man bara vill köra med dosa.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Visst är det så, har snart 1500 timmar på Assetto och kört DLC'n sen den släpptes, så det körs för fullt. Men vill ha ett mer casual spel som kan ta över från GRID2 att lira med kompisarna som inte är lika inne på simulator körande eller när man bara vill köra med dosa.

Javisst är det så.

Permalänk
Medlem

Stämmer det att folk som gick in i alphan/betan kommer kunna tjäna mycket pengar ifall spelet säljer bra? I så fall är frågan hur mycket man kan lita på folk som berättar hur bra det är.

Tråkigt att det är försenat igen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilket datum det släpps i maj? Googlat men hittade inget!

Edit: kollade på amazon.co.uk och det ska släppas 15 maj! Ser man fram emot

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Någon som vet vilket datum det släpps i maj? Googlat men hittade inget!

Edit: kollade på amazon.co.uk och det ska släppas 15 maj! Ser man fram emot

Nu är det spikat, 8 maj smäller det!! Detta från Bandai Namco UK twitter. Längtar som bara den!

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Nu är det spikat, 8 maj smäller det!! Detta från Bandai Namco UK twitter. Längtar som bara den!

7th (EU), May 8th (UK), May 12th (US) http://www.projectcarsgame.com/home/project-cars-goes-gold Så vi i EU får spelet tidigare än i US för en gångs skull

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

7th (EU), May 8th (UK), May 12th (US) http://www.projectcarsgame.com/home/project-cars-goes-gold Så vi i EU får spelet tidigare än i US för en gångs skull

Så förbannat onödigt att släppa spel olika datum på olika ställen. Ge skiten en global release bara. Tänk vad många som kommer tanka ner PCars endast för att det inte är tillgängligt i deras land ännu och sedan tänker "har redan spelet så varför skulle jag köpa det". Handlar i och för sig inte bara om PCars men hela grejen är så urbota korkad.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Så förbannat onödigt att släppa spel olika datum på olika ställen. Ge skiten en global release bara. Tänk vad många som kommer tanka ner PCars endast för att det inte är tillgängligt i deras land ännu och sedan tänker "har redan spelet så varför skulle jag köpa det". Handlar i och för sig inte bara om PCars men hela grejen är så urbota korkad.

Du läste inte länken eller ? Det är en global release för dom som köper det via steam i alla fall (7de maj), vilket nog väldigt många nuförtiden gör.
För dom som vill ha det i fysisk form dock så är det det jag nämnde innan som gäller, om inget ändras.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Du läste inte länken eller ? Det är en global release för dom som köper det via steam i alla fall (7de maj), vilket nog väldigt många nuförtiden gör.
För dom som vill ha det i fysisk form dock så är det det jag nämnde innan som gäller, om inget ändras.

Nej, jag läste ditt inlägg.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen på att testa PCars, har dock alltid haft en väldigt skruvad upplevelse med racing-spel. Dem är kul men jag spelar dem inte tillräckligt för att motivera en investering i en någorlunda ordentlig ratt. Men åandrasidan, kanske skulle jag spela dem mer om upplevelsen är något mer genuin, med mer inlevelse och känsla.

Hursomhelst, spelet ser kul ut, det blir nog kika lite på Twitch ett par dagar för att se om en inköp kan motiveras. Dock så är det ju så att min gamla PC börjar verkligen bli uråldrig, rekommenderat system för dagens spel har i år förbipasserat mitt. Attans attans!

Kul ska det bli iaf, ser ut som ett bra spel!

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

tjo tjo, är de nån som vet ifall project cars kommer få split-screen stöd ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rex1:

tjo tjo, är de nån som vet ifall project cars kommer få split-screen stöd ?

Nepp det får det inte.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2641026 (står under spellägen)

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Nepp det får det inte.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2641026 (står under spellägen)

okey va tåkigt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rex1:

okey va tåkigt :/

Håller med

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Väldigt sugen på att testa PCars, har dock alltid haft en väldigt skruvad upplevelse med racing-spel. Dem är kul men jag spelar dem inte tillräckligt för att motivera en investering i en någorlunda ordentlig ratt. Men åandrasidan, kanske skulle jag spela dem mer om upplevelsen är något mer genuin, med mer inlevelse och känsla.

Hursomhelst, spelet ser kul ut, det blir nog kika lite på Twitch ett par dagar för att se om en inköp kan motiveras. Dock så är det ju så att min gamla PC börjar verkligen bli uråldrig, rekommenderat system för dagens spel har i år förbipasserat mitt. Attans attans!

Kul ska det bli iaf, ser ut som ett bra spel!

Köp en riktig ratt så blir det en hel annan upplevelse:)
har själv beställt en t300 och en go racingstol hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Köp en riktig ratt så blir det en hel annan upplevelse:)
har själv beställt en t300 och en go racingstol hehe.

Du, jag hade inte ens tvekat om jag hade haft tillräckligt med s.k disposable income.

Behöver prioritera uppgraderingen utav dumburken i början utav nästa år.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk

Project CARS Limited Edition beställt

324.04kr på G2play

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Project CARS Limited Edition beställt

324.04kr på G2play

Får du boken, stålfodralet och det andra som också kommer med limited edition då?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Får du boken, stålfodralet och det andra som också kommer med limited edition då?

Nej bara en steam key. Det kostade ju bara 324kr så

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Kom på posten idag från ElectroWorld

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockebq:

Kom på posten idag från ElectroWorld
<snip>

Nämen, inte alltid man ser en fysisk utgåva nuförtiden. Grattis!

Kan inte minnas sist jag tog hem en fysisk utgåva; eller jo, det kan jag nog visst. Det var ju för sjutton gubbar mitt WoW: BC CE. *facepalm*

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockebq:

Kom på posten idag från ElectroWorld
http://i.imgur.com/aMjj5iL.jpg

Nemmen redan men det har väl inte släps än eller? :S

Jaja kul då kommer mitt också kanske snart

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.