Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det finns en mängd olika ffb rattar därute. Allas smak är olika. En inställning passar inte alla det är en konsolmyt som bevisligen inte fungerar att vi kan ha en stark ledare som bestämmer vilka ffb inställningar vi ska ha ;). Bara en sådan sak att vi har olika armstyrka och där en tycker det är extremt tungrott tycker en annan att han kan inte känna något i ratten. Kör jag med min 280 mm ratt eller min 360 mm så är känslan inte alls detsamma.

Mycket bättre ha inställningsmöjligheter än att inte ha dem. De gör skillnad.

Nu får du väl sluta. Du menar på allvar att det finns så mycket rattar och olika åsikter där ute så det ska finnas 39 eller om det var 37 olika FFB inställningar? Kollar du på andra sims där ute så behövs det verkligen inte för att det ska kännas bra. Armstyrka? Ja, då ställer man helt enkelt in hur mycket styrka det ska vara. Att ställa in så mycket bara för att känna när biljäveln släpper där bak ska inte behövas. Nu sitter jag själv på en billig DFGT men kollar du runt lite så ser du att även folk med dyrare utrustning tycker det är meningslöst, förvirrande och överdrivet. I AC drar jag ner allting till 0, gain till 80 och sedan sköter spelet det själv och där kan man verkligen känna vad som händer... Nu är ju detta från person till person vad man gillar men enligt mig så är GSCE det spel som ger mest information, och där finns det väl 5-6 alternativ att ställa in?
Ska nu alla dessa inställningar behövas, bil för bil, bana för bana så undrar jag varför ingen annan utvecklare tänkt på detta innan. Jag tror fortfarande på alternativ 1) eller 2).

Skrivet av Xyborg:

Jag kör med 347.52 som drivrutin och jag har inte rört FOV reglaget från vart det nu står från början. Jag har alla settings på High förutom texturer som är på Ultra. Antialiasing kör jag på "MSAA", men jag har ingen post-process antialiasing på (FXAA eller liknande).

Det är dock värt att påpeka att mitt 780 är överklockat med ca 30%, till ungefär samma prestanda som ett 780ti. Kollar man in Swecs recension av mitt kort (som de lyckades överklocka ungefär lika mycket) så ser man att det gör rejäl skillnad. Sen så är ett GTX 780 ca 50% snabbare än ett 670 redan i standard-klock:
http://www.sweclockers.com/recension/17295-asus-geforce-gtx-7...

Det ska såklart också påpekas att jag endast använt Steams "show in-game FPS" mätare i spelet. Det är mycket möjligt att det ibland sjunkit under 60 fps utan att jag reagerat på det. Men jag har iaf inte upplevt några som helst tendenser till det med Adaptive V-sync på.

Hade ingen aning om att 780 var såpass mycket snabbare så det förklarar ju saken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Leverans
Alla produkter levereras digitalt till den email du registrerat vid beställningen. Leverans sker automatiskt direkt efter köp. Har du inte mottagit din orderbekräftelse där koden finns med (eller att koden saknas i orderbekräftelsen) inom 15 minuter, hör av dig till vår kundtjänst.

Dumt att gnälla här? Bättre om du kontaktar återförsäljaren direkt istället, de påstår ju ha kundservice tillgängligt alla dagar.

Tack för ditt fantastiska tips!
Givetvis har jag skickat ett mail till deras kundtjänst när jag märkte att inte någon kod dök upp i min inkorg och heller inte i skräpkorgen efter 15 minuter, dock utan någon svar därifrån.

Dumt och gnäll? Jag ställde en helt vanliga fråga om någon annan beställt därifrån för jag tänkte om det det är något problem för just mig eller generellt hos företaget.
Men jag tackar dig för du tog dig tiden att gå in på deras hemsida och leta upp svaret till mig....

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Tack för ditt fantastiska tips!
Givetvis har jag skickat ett mail till deras kundtjänst när jag märkte att inte någon kod dök upp i min inkorg och heller inte i skräpkorgen efter 15 minuter, dock utan någon svar därifrån.

Dumt och gnäll? Jag ställde en helt vanliga fråga om någon annan beställt därifrån för jag tänkte om det det är något problem för just mig eller generellt hos företaget.
Men jag tackar dig för du tog dig tiden att gå in på deras hemsida och leta upp svaret till mig....

Ingen fara! Nä, men du skrev ju inte att du hade kontaktat dom och jag tycker inte att det direkt tillhör ovanligheten att folk helt missar att kontakta företaget utan istället skriver något liknande det du gjorde i ett "oväsentligt" forum.

Min gissning är att det handlar om gråzonsnycklar, de kanske helt enkelt inte har några alls utan nu efter lite beställningar är på jakt efter att köpa en bulk med nycklar eller dylikt. Jag hade nog funderat en eller två gånger inan jag beställt från en sida som bara har en mailadress som support. Men kollar man på prisjakt (vilket du också verkar ha gjort ) så ser de seriösa ut.

Det kanske helt enkelt är så att det är ett enpersonsföretag eller liknande och han råkar vara otillgänglig just nu, trist så klart. Förstår din bitterhet. Verkar ha gett upp sin FB-sida men du kan väl testa att skriva där också https://www.facebook.com/gamecarddirect

Nåja, det löser sig snart förhoppningsvis men det här är ju alltid risken med gråzonsnycklar, har själv råkat ut för samma sak vid andra tillfällen men aldrig blivit blåst hittills lyckligtvis.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Nu får du väl sluta. Du menar på allvar att det finns så mycket rattar och olika åsikter där ute så det ska finnas 39 eller om det var 37 olika FFB inställningar? Kollar du på andra sims där ute så behövs det verkligen inte för att det ska kännas bra. Armstyrka? Ja, då ställer man helt enkelt in hur mycket styrka det ska vara. Att ställa in så mycket bara för att känna när biljäveln släpper där bak ska inte behövas. Nu sitter jag själv på en billig DFGT men kollar du runt lite så ser du att även folk med dyrare utrustning tycker det är meningslöst, förvirrande och överdrivet. I AC drar jag ner allting till 0, gain till 80 och sedan sköter spelet det själv och där kan man verkligen känna vad som händer... Nu är ju detta från person till person vad man gillar men enligt mig så är GSCE det spel som ger mest information, och där finns det väl 5-6 alternativ att ställa in?
Ska nu alla dessa inställningar behövas, bil för bil, bana för bana så undrar jag varför ingen annan utvecklare tänkt på detta innan. Jag tror fortfarande på alternativ 1) eller 2).

Hade ingen aning om att 780 var såpass mycket snabbare så det förklarar ju saken.

Tänkt på och tänkt på utvecklingen går ju framåt. Ingen tvingar dig att fintrimma alla 39 inställningar. Jag kan tänka mig att många inte ens hittar till den panelen där du kan justera per bil. Begriper inte varför du vill att det inte ska gå att justera du kan ju välja att ignorera inställningarna om du vill? Sabba inte liret för oss andra nu

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tänkt på och tänkt på utvecklingen går ju framåt. Ingen tvingar dig att fintrimma alla 39 inställningar. Jag kan tänka mig att många inte ens hittar till den panelen där du kan justera per bil. Begriper inte varför du vill att det inte ska gå att justera du kan ju välja att ignorera inställningarna om du vill? Sabba inte liret för oss andra nu

Jag sa att inställningar är bra men det behöver inte överdrivas. För att jag ska kunna få samma upplevelse som i andra spel känns det som att jag måste fintrimma alla 39 inställningar, bil för bil. Kanske t.om bana för bana. Man ska inte behöva sitta 1/3 av tiden när man får spelet och testa sig fram för att ens känna vad som händer. Att du inte tror att många ens hittar menyn säger ju en del om hur dumt deras UI är uppbyggt och varför ska alla dessa inställningar finnas, om ingen ändå kollar på dom? Som sagt, kollar du runt är inte jag den enda som är fundersam om detta. Förlåt om du känner du att jag förstör spelet för er andra.

Jag tycker fortfarande spelet är kul, men det är också allt. Kommer spela det ibland på samma sätt som jag drar igång CoD då och då eller spelar patiens på telefonen. Önskar bara att det kunde bli bättre med FFB, fysiken får man ta för vad den är helt enkelt eftersom målgruppen kändes som VS Forza typ, men tycker ändå det är en rätt viktig del i ett bilspel att känna vad bilen har för sig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det här är ju en slags PC/konsolhybrid. Kan absolut förstå att en del inte vill meka med bilen om man är van vid ex hur konsolspelen är uppbyggda med deras begränsade operativ system.

Men det går ju som sagt att ignorera men tar du bort alla inställningsmöjligheter så är nog chansen större att du har inställningar du inte är riktigt nöjd med men du kanske accepterar detta då du inte har något val?

Inte fullt seriös därav smileyn men ja hade de tagit bort inställningarna per bil så hade jag vart tvungen att lira med sämre ffb. Och inte för att de gjort ett dåligt jobb med grundinställningarna. Har lirat lir med sämre grundinställningar än detta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Squedo:

Ställ ner deadzone till 0 och slå på soft steering dampeningoch sänk sesitivity till 15-20. Funkade hur bra som helst för mig.

Vart hittar jag Soft steering dampening i menyn? Jag måste vara blind, jag ser det verkligen inte. Jag kör med Xbox-kontroll på PC.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det här är ju en slags PC/konsolhybrid. Kan absolut förstå att en del inte vill meka med bilen om man är van vid ex hur konsolspelen är uppbyggda med deras begränsade operativ system.

Men det går ju som sagt att ignorera men tar du bort alla inställningsmöjligheter så är nog chansen större att du har inställningar du inte är riktigt nöjd med men du kanske accepterar detta då du inte har något val?

Inte fullt seriös därav smileyn men ja hade de tagit bort inställningarna per bil så hade jag vart tvungen att lira med sämre ffb. Och inte för att de gjort ett dåligt jobb med grundinställningarna. Har lirat lir med sämre grundinställningar än detta.

Fast nu är det inte att göra inställningar på bilen jag pratar om. Men nu när du säger det kan det vara därför dom gjort grundinställningarna på bilen så lättkörda som möjligt. Och vad fan är det med att fylla tanken på max i bilarna? Kan även det vara för att folk inte ska behöva fundera efter några varv varför bilen stannade.

Det kan så klart finnas inställningar för varje bil också, men en normal jävla grund är allt jag ber om och den grunden finns inte utan att tweaka i inställningarna i pitstop. Kan finnas en balans i hur FFB är som man hittar, sedan kan det finnas så man även kan finlira. Men som det är nu måste du sitta en bra stund för att få varje bil att kännas någorlunda och det känns helt knas. Men som jag sagt flera gånger, jag gillar spelet men FFB tar kål på mig. Vi kan vara överens om att vi inte är överens.
Och som i de flesta bilspel finns det bilar där vissa helt enkelt har bättre FFB och att veta hur långt man måste gå med en bil för att hitta sin egna "inställning" i pCars kan inte ens tomten svara på.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Vart hittar jag Soft steering dampening i menyn? Jag måste vara blind, jag ser det verkligen inte. Jag kör med Xbox-kontroll på PC.

Options > controlls > configuration och scrolla längst ner

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av kevve1:

Options > controlls > configuration och scrolla längst ner

Där var den ja! Jag var tydligen tvungen att "låsa upp" advanced inställningar. Tackar! Vilken skillnad det blev! Mycket lättare att styra speciellt kartarna i hög fart.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Där var den ja! Jag var tydligen tvungen att "låsa upp" advanced inställningar. Tackar! Vilken skillnad det blev! Mycket lättare att styra speciellt kartarna i hög fart.

Kartsen är riktigt roliga att köra, går undan som bara den!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det här är ju en slags PC/konsolhybrid. Kan absolut förstå att en del inte vill meka med bilen om man är van vid ex hur konsolspelen är uppbyggda med deras begränsade operativ system.

Men det går ju som sagt att ignorera men tar du bort alla inställningsmöjligheter så är nog chansen större att du har inställningar du inte är riktigt nöjd med men du kanske accepterar detta då du inte har något val?

Inte fullt seriös därav smileyn men ja hade de tagit bort inställningarna per bil så hade jag vart tvungen att lira med sämre ffb. Och inte för att de gjort ett dåligt jobb med grundinställningarna. Har lirat lir med sämre grundinställningar än detta.

Känner väl inte att jag kan hålla med om att det behöver vara begränsningari iinställningarna på bilen bara för att det är konsol, se till exempel Gran Turismo spelen

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Känner väl inte att jag kan hålla med om att det behöver vara begränsningari iinställningarna på bilen bara för att det är konsol, se till exempel Gran Turismo spelen

Är verkligen inga begränsningar i inställningarna på bilarna i spelet på PC i alla fall, och antar att det är precis samma spel vi spelar men på olika plattformar. Olika bilar har ju olika mycket att ändra dock men det finns ju en rätt logisk förklaring.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Känner väl inte att jag kan hålla med om att det behöver vara begränsningari iinställningarna på bilen bara för att det är konsol, se till exempel Gran Turismo spelen

Rattinställningarna där fann jag rätt så begränsade. Har bara kört GT5 och GT6. Eller menar du hur man ställer in bilen?

Interfacet i GT5 var ju lite smått ologiskt för en som kom ny in i GT i alla fall. Inte så svårt bara onödigt omständligt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Rattinställningarna där fann jag rätt så begränsade. Har bara kört GT5 och GT6. Eller menar du hur man ställer in bilen?

Interfacet i GT5 var ju lite smått ologiskt för en som kom ny in i GT i alla fall. Inte så svårt bara onödigt omständligt.

Ja rattinställningarna kan vara begränsade i GT men gällande hjul vinklar och andra såna inställningar så finns nog det mesta man kan behöva

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Ja rattinställningarna kan vara begränsade i GT men gällande hjul vinklar och andra såna inställningar så finns nog det mesta man kan behöva

Lol jo. Just setup biten är något jag brukar undvika gå alltför djupt i håller det rätt basic.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Lol jo. Just setup biten är något jag brukar undvika gå alltför djupt i håller det rätt basic.

Du verkar ju inte ha några problem att sitta och pilla i FFB inställningarna för att få en bättre upplevelse så ta dig en stund till att göra detsamma med setups på bilarna. Just nu känns det som att dom har setups för att vara så lättkörda som möjligt men pilla runt lite så blir det mycket mer liv i dom.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kan man ställa camber på bilarna?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en fundering angående ett problem med min Logitech G27:a. När bilen står still så dras ratten automatiskt åt höger, till fullt utslag. Sedan börjar den oscillera.

När man sedan kör iväg så släpper ratten och tar sig tillbaka till sitt standardläge. Då blir FFB:n mycket klen jämfört när man står stilla. Jag kan förstå att hjulen blir tyngre när man står still men jag upplever skillnaden ganska extrem.

Är det någon som har någon idé om vad detta kan vara? Hade uppskattats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Kan man ställa camber på bilarna?

Ja. UI:n är som sagt efterbliven men i pitboxen så finns det två pilar som du skiftar emellan olika setup fönster <>

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ja. UI:n är som sagt efterbliven men i pitboxen så finns det två pilar som du skiftar emellan olika setup fönster <>

Ok, tack! Ja, UI:n är lite konstig

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är verkligen inga begränsningar i inställningarna på bilarna i spelet på PC i alla fall, och antar att det är precis samma spel vi spelar men på olika plattformar. Olika bilar har ju olika mycket att ändra dock men det finns ju en rätt logisk förklaring.

Bara för att förtydliga det hela, jag har inte project cars utan menade mer generellt konsol simulatorer

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Ursäkta om frågan varit uppe förut i tråden (orkar inte söka/läsa igenom sidorna just nu).
Men hur är det i PCars, kan man uppgradera bilarna, dvs byta ut delar mot bättre.
Eller är det "bara" vanlig tuning som gäller?

Och om det inte finns uppgraderings möjligheter nu, är det nått dom kommer lägga till framöver.
Forza spelen är väl dom bilspel som jag lirar mest, och där sitter jag nog hälften av tiden i garaget och "skruvar" och andra halvan går åt att testa bilarna

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ursäkta om frågan varit uppe förut i tråden (orkar inte söka/läsa igenom sidorna just nu).
Men hur är det i PCars, kan man uppgradera bilarna, dvs byta ut delar mot bättre.
Eller är det "bara" vanlig tuning som gäller?

Och om det inte finns uppgraderings möjligheter nu, är det nått dom kommer lägga till framöver.
Forza spelen är väl dom bilspel som jag lirar mest, och där sitter jag nog hälften av tiden i garaget och "skruvar" och andra halvan går åt att testa bilarna

Endast vanlig tuning som gäller och det finns inga planer på uppgraderingsbara bilar. Tycker tuning som det är räcker, det är en hel myriad med inställningar som går att ändra på respektive bil.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Endast vanlig tuning som gäller och det finns inga planer på uppgraderingsbara bilar. Tycker tuning som det är räcker, det är en hel myriad med inställningar som går att ändra på respektive bil.

Ok, hade hoppats på lite uppgraderingar också. Dock blir det väl ett köp ändå så småningom

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du verkar ju inte ha några problem att sitta och pilla i FFB inställningarna för att få en bättre upplevelse så ta dig en stund till att göra detsamma med setups på bilarna. Just nu känns det som att dom har setups för att vara så lättkörda som möjligt men pilla runt lite så blir det mycket mer liv i dom.

Jo nog pillar jag i racingsimulatorerna jag kör online. GT liren har jag bara kört för karriären och testa olika bilar.

Nu har jag fått strul. Tidigare har jag alltid fått starta PCars två gånger. Det startar så jag får upp logotyperna sedan kickas man tillbaka till skrivbordet. PCARS körs fortfarande det kraschar inte men det går inte alt tabba tillbaks.

Nu så verkar det göra det 100 % istället för 50... Testat 10 gånger nu kastas ut till desktop. Ingenting är ändrat i datorn så varför det sker mer nu är en gåta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

När det kommer till simulering av riktiga tävlingsfordon tycker jag inte dom ska vara uppgraderingsbara då det finns reglementen i minsta detalj över vad som ska och inte får finnas, mått och effekt med mera så att då göra den uppgraderingsbar gör ju egentligen att hela grejen med just en specifik bil blir fel.

Så fordonen ska följa samma reglemente som finns i verkligheten och sen har man "bara" alla möjligheter att ställa in fordonets egenskaper istället. Det är iallafall vad jag tycker

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jo nog pillar jag i racingsimulatorerna jag kör online. GT liren har jag bara kört för karriären och testa olika bilar.

Nu har jag fått strul. Tidigare har jag alltid fått starta PCars två gånger. Det startar så jag får upp logotyperna sedan kickas man tillbaka till skrivbordet. PCARS körs fortfarande det kraschar inte men det går inte alt tabba tillbaks.

Nu så verkar det göra det 100 % istället för 50... Testat 10 gånger nu kastas ut till desktop. Ingenting är ändrat i datorn så varför det sker mer nu är en gåta.

Jag testade precis och det startade som vanligt, har inte haft några mer problem än att det kraschat då och då med en error-ruta som dykt upp men det har jag läst fler som haft problem med så det kommer förmodligen fixas. Har du testat att verfifiera spelfilerna och se om det kanske hjälper?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Någon som köp från gamecarddirect.se? Gjorde en beställning igår i hopp om att kunna spela lite i helgen men fortfarande inte fått någon kod skickad till mig. Riktigt dåligt

Samma hände mig. Jag köpte i fredags morse och har inte hört något från dem heller. Jag köpte ett annat spel för ett par år sedan därifrån utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helvete vad svårt spel hahaha i love it. Äntligen kan jag slänga Gran turismo i väggen, synd dock att motorljudet är lika kass i C.A.R.S som i GT. Tycker det sabbar helhetskänslan när dom inte låter som dom skall.