Fanboys, vilka företag är ni fans av?

Permalänk
Musikälskare

Apple står väldigt högt upp men klart finns där andra också

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Intel, Apple, Nikon, BMW, Activision-Blizzard, Bowers and Wilkins...

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Adidas, inte så att jag försvarar dom till döden, men föredrar dom före alla andra sportmärken som typ Nike. Jag vet inte varför heller, antar att jag är lite tappad

Haha samma här, länge sedan jag köpte ett par nike skor, sen har jag två par adidas som jag använder dagligen beroende på väder.

Sen är jag lite torsk på Seasonic när det kommer till nätdelar men jag skulle inte kalla det fanboyism då jag skulle dissa dom direkt om dom gjorde något dåligt vilket i princip aldrig hänt eller kommer hända

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag skulle vilja kalla det för fanboy men det finns ju en del saker jag alltid köper som: Barillas pasta och Zoégas kaffe (alltid den "gröna"). Något mer kan jag inte komma på. Tror (eller vill inbilla mig) att jag är rätt flexibel. Att jag väljer bort Intels processorer när jag någon gång bygger dator beror på priset.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Skrivet av lord_dubbdäck:

Varför sitter du på den? Är du kvinna och har missuppfattat användningsområdet?

Jag är nästan road av den där kommentaren... Den gamla var så sliten och har inte ansträngt mig för att köpa en ny än

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

Corsair, Asus, Samsung allt som är svenskt utom ace

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Corsair, Asus, Samsung allt som är svenskt utom ace

Bofors?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av P-NILZ:

Bofors FTW!

Coca-Cola, Asus, ICA, Nintendo, Proson, AMD.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Google

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Dodge, EBS, Warwick, Swedish Match.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Haha samma här, länge sedan jag köpte ett par nike skor, sen har jag två par adidas som jag använder dagligen beroende på väder.

Sen är jag lite torsk på Seasonic när det kommer till nätdelar men jag skulle inte kalla det fanboyism då jag skulle dissa dom direkt om dom gjorde något dåligt vilket i princip aldrig hänt eller kommer hända

ångrar jag inte köpte ett riktigt seasonic istället för det nätagg jag har, corsair är så jävla ruttet märke så jag vill inte stödja det företaget men det visste jag ju inte då

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

ångrar jag inte köpte ett riktigt seasonic istället för det nätagg jag har, corsair är så jävla ruttet märke så jag vill inte stödja det företaget men det visste jag ju inte då

Du har ett Seasonic byggt Corsair Vissa märken tex Corsair och XFX som är Seasonicbaserade har enligt forumfolket dragits med en del problem som coil whine tex men AX är överlag bland det bästa man kan köpa.

Permalänk
Medlem

Mariestads
Kvibille Ädel (oftast special med 45% fett)
Valve

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Brewdog! Lite besviken på årets julöl, annars gör dom alltid bra ifrån sig.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Asus, Razer, och samsung är på väg in på listan eftersom jag är löjligt nöjd med min galaxy s2. Asus har jag använt till grafikkort, skärm, moderkort, och en eeepc. Inget av det jag köpt har någonsin krånglat. Har svikit dom med två moderkort ett zotac till en htpc och ett gigabyte till min stationära. Båda dom moderkorten har krånglat för mig, vilket inte gör dessa märken till dåliga antagligen jag som haft lite otur men det blir väldigt lätt att då gå tillbaka till asus där jag inte haft nå trubbel.

Vad gäller samsung och mobiler så får vi väl se vad nästa blir brukar byta mobil varje år och har hittills testat nokia, ericsson, sony ericsson, lg, panasonic och motorola. Vad nästa blir vet jag inte men som det ser ut nu blir det nog en galaxy s3 om det kommer någon sådan och det är tillräckligt mycket nytt och roligt i den, annars blir det ett annat märke.

Ett företag som det aldrig mer kommer bli är dock apple som jag svurit över min ipod och itunes har jag inte gjort över något annat.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Det har ju nämnts lite öl i tråden, så då får jag väl säga Dugges och Ocean. När det gäller öl är jag väl mest fanboy när det gäller Gösser dock. Finns mycket öl i samma "genre" och prisklass som är intressant, men jag väljer ändå Gösser om det inte ska vara svenskt öl.

Är väl också en hyfsat nybliven Dr Martens-fanboy. Köpte ett par kängor i höstas, bästa skorna jag någonsin ägt, värda varenda krona.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

THQ, gör riktigt bra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sperry, Gibson guitars, Brooklyn Brewery

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem

Intel, Nvidia, Apple, BMW, Pioneer

Är väl märken jag alltid föredrar hehe.. Men är alltid öppen för något nytt.

Sen så förstår jag inte folk som är så fulla av hat och känner att dom måste vara anti-någonting (läs apple), önskar att folk vore mer öppna och inte så instängda på att hata saker och ting, speciellt inte ett företag som lyckas sälja bra.. Är nästan så man får skrattattack varje gång någon hatar apple för att dom säljer så bra och sedan påstår att de som köper produkterna köper det för märket, frågan är väl snarare hur de individuella parterna lyckas skapa något som folk vill ha, märket i sig är irrelevant.

Fast oftast är det så att folk hatar sådant dom själva inte haft.. Tyvärr!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Intel, Nvidia, Samsung, noctua, Nikon, Lowpro, Logitech.

I allmänhet så gillar jag de flesta av Samsungs produkter med undantag för deras kompaktkameror, har aldrig haft så långlivade varor som de prylar som är från Samsung.

Ser däremot mig själv som en öppen själ och kan se för och nackdelar i det mesta.

Permalänk

Corsair, ASUS, Google.
Dock så har jag ju börjat gilla dem av en anledning

Permalänk
Medlem

Canon och Copic

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

ViaBlue, Valve och Apple.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Trocadero... landets enda riktiga dricka

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk

Logitech.
Intel.
AMD. Deras grafikkorts del.
Corsair.
Western digital.

Bortsett från dom så brukar jag köpa vad som är bäst just då. Eller vad jag känner för.

Permalänk

AMD
Pentax
Fujifilm
XFX (nVIDIA)

Gillar inte det som är bäst utan det som ger mest för pengarna.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Intel, Corsair, Asus, Nvidia, IBM/Lenovo, Samsung (diskar), Noctua, Kingston, Nikon, Nikkor och Fujifilm.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.