Permalänk
Medlem
Skrivet av Djuice:

<Stockholm Syndrome> bytte till Uthar Wynn, EU PvP för ett tag sedan. Vi spelar även Republic istället för Empire!

http://sthlm-syndrome.com

Hur är populationen där? Och hur ser det ut med Rep / Emp balance? Ska skapa Rep char på någon annan server men har svårt att välja vilken.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Många gnäller över att det finns för lite att göra på lvl 50, jag kan erbjuda en lösning, en guild som kör raids regelbundet och en skön gemenskap. Alla vet ju hur snabbt det går att levla till 50, och det är där spelet börjar på riktigt, vi kan dessutom hjälpa nyblivna lvl 50 spelare att geara upp. Ni är grymt välkomna till oss och starta en ny char och levla ikapp så fort det går så du kan vara med och raida!

Svenska spelare sökes! Kanske vill du göra en ny char på vår server och spela med oss tills du kan migrera din main? Eller du kanske bara är sugen på en ny server och en aktiv helsvensk guild? Kom till vårt Svenska Community! Vi finns på facebook, har ett forum, vent och mycket mer!

Three Crowns är en anrik helsvensk mmo guild. Three Crowns finns på servern Hex Droid och är en PvE inriktad semi-hardcore guild (vi raidar 3-4 dagar i veckan vanligtvis), givetvis finns det utrymme för PvP och casual spelare.

VARJE VECKA kör vi 2st raidgrupper, d.v.s 2st 16manna grupper som tävlar mot varandra.
Just nu har TC följande PvE uppnått:
16man EV normal - 5/5 Bosses.
8man EV normal - 5/5 Bosses.
16man EV HM - 0/5 Bosses.
8man EV HM - 4/5 Bosses.
16man EV NM - 0/5 Bosses.
8man EV NM - 3/5 Bosses.

16man KP normal - 4/5 Bosses.
8man KP normal - 5/5 Bosses.
16man KP HM - 0/5 Bosses.
8man KP HM - 5/5 Bosses.
16man KP NM - 0/ 5 Bosses.
8man KP NM - 0/5 Bosses.

VI har många års erfarenhet av mmos och väl utarbetade system för DKP och raids.

Checka in oss och ansök på www.threecrowns.guildportal.com
Eller snacka med någon av följande personer ingame på Hex Droid Empiresidan:

Erguth
Molominator
Nidorbinator
Samme
Eirah
Jungjinwoon
Azkann
Wild

Kom till oss! Dom krav vi har är att du är minst 18år fyllda och är en aktiv och dedikerad spelare!
Mvh
Erguth
GM Three Crowns
[Hex Droid - EU PVP]

Permalänk
Medlem

Lite för sent. Levla om upp till 50 tar minst 150 timmar och det är jag inte beredd att göra en gång till (det var tråkigt nog första gången). Nice erbjudande för nya spelare iaf. Synd ni inte var ute med det när jag började spela för då hade jag nog nappat

Permalänk
Medlem

Hoppas ngn nappar iaf. Vi kan behöva lite nya ansikten.

Permalänk
Medlem

har lagt ner det helt nu. pvpn är helt förstörd

Permalänk
Skrivet av Erguth:

Många gnäller över att det finns för lite att göra på lvl 50, jag kan erbjuda en lösning, en guild som kör raids regelbundet och en skön gemenskap. Alla vet ju hur snabbt det går att levla till 50, och det är där spelet börjar på riktigt, vi kan dessutom hjälpa nyblivna lvl 50 spelare att geara upp. Ni är grymt välkomna till oss och starta en ny char och levla ikapp så fort det går så du kan vara med och raida!

Svenska spelare sökes! Kanske vill du göra en ny char på vår server och spela med oss tills du kan migrera din main? Eller du kanske bara är sugen på en ny server och en aktiv helsvensk guild? Kom till vårt Svenska Community! Vi finns på facebook, har ett forum, vent och mycket mer!

Three Crowns är en anrik helsvensk mmo guild. Three Crowns finns på servern Hex Droid och är en PvE inriktad semi-hardcore guild (vi raidar 3-4 dagar i veckan vanligtvis), givetvis finns det utrymme för PvP och casual spelare.

VARJE VECKA kör vi 2st raidgrupper, d.v.s 2st 16manna grupper som tävlar mot varandra.
Just nu har TC följande PvE uppnått:
16man EV normal - 5/5 Bosses.
8man EV normal - 5/5 Bosses.
16man EV HM - 0/5 Bosses.
8man EV HM - 4/5 Bosses.
16man EV NM - 0/5 Bosses.
8man EV NM - 3/5 Bosses.

16man KP normal - 4/5 Bosses.
8man KP normal - 5/5 Bosses.
16man KP HM - 0/5 Bosses.
8man KP HM - 5/5 Bosses.
16man KP NM - 0/ 5 Bosses.
8man KP NM - 0/5 Bosses.

VI har många års erfarenhet av mmos och väl utarbetade system för DKP och raids.

Checka in oss och ansök på www.threecrowns.guildportal.com
Eller snacka med någon av följande personer ingame på Hex Droid Empiresidan:

Erguth
Molominator
Nidorbinator
Samme
Eirah
Jungjinwoon
Azkann
Wild

Kom till oss! Dom krav vi har är att du är minst 18år fyllda och är en aktiv och dedikerad spelare!
Mvh
Erguth
GM Three Crowns
[Hex Droid - EU PVP]

La till er hemsideadress på förstasidan.

Permalänk
Medlem

Frostclaw
Empire: Dusk
Republic: DawN of the Republic

Båda nås på http://www.dawn-guild.com
Har spelare från hela världen, språket i guild chat och ts är engelska.

Fler medlemmar empire side, behöver fler på republic side, i stort sett bara healer är nästintill garanterade raid slots varje gång vi kör operations. på republic sidan så har vi fortfarande plats för alla roller, men även där är fler healers önskat. Obs vi är inget hardcore raid guild, för närvarande så har de på empire sidan börjat med raids medan republic börjarom nån vecka.

Krav är:
Över 21 helst.
Teamspeak är ett måste.
Alla operations sign ups är på forumet.
Ingen drama, vi har t.om kickat officerare för det förut.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Skrivet av Ykalon:

Frostclaw
Empire: Dusk
Republic: DawN of the Republic

Båda nås på http://www.dawn-guild.com
Har spelare från hela världen, språket i guild chat och ts är engelska.

Fler medlemmar empire side, behöver fler på republic side, i stort sett bara healer är nästintill garanterade raid slots varje gång vi kör operations. på republic sidan så har vi fortfarande plats för alla roller, men även där är fler healers önskat. Obs vi är inget hardcore raid guild, för närvarande så har de på empire sidan börjat med raids medan republic börjarom nån vecka.

Krav är:
Över 21 helst.
Teamspeak är ett måste.
Alla operations sign ups är på forumet.
Ingen drama, vi har t.om kickat officerare för det förut.

Lagt till båda på förstasidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

har lagt ner det helt nu. pvpn är helt förstörd

Gött då kanske vi slipper dina pessimistiskt meningslösa inlägg i fortsättningen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Hamnade på "Peragus Mining Facility". Lite tråkigt namn, nåja kanske inte blir överfull då.

det är ju ett awesome namn om man har spelat KotoR 2

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Ingen svensk guild på Starstorm one PvP?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Guild: Dark Saints
Server: Bloodworthy PvP
Faction: Empire
Hemsida: http://darksaints.inc.se

Guilden är 110% svensk. Välkomna!

Permalänk
Skrivet av Blixmo:

Guild: Dark Saints
Server: Bloodworthy PvP
Faction: Empire
Hemsida: http://darksaints.inc.se

Guilden är 110% svensk. Välkomna!

Lagt till er i listan

EDIT: Såg att listan börjar bli väldigt lång så kommer i dagarna rensa bort de gillen som inte angett vilken faction de spelar som. Vill ni fortfarande stå med, skynda er att lägga till all nödvändig info.

Permalänk

Guild : Vigil Stellarum
Server: The Peragus Mining Facility (PvE)
Republic Guild
Medlemsursprung: EU
Hemsida: http://vigil-stellarum.guildlaunch.com/
Typ av guild: Vi kör minst lika mycket PvP som PvE och har två raiddagar i veckan. Vi har endast kört 8-mans raid och då klarat följande:
EV 5/5
EV HM 5/5
KP 5/5
KP HM 5/5

Dock är 16 mans raid något vi så snart som möjligt ska börja köra.

Finns för tillfället tre svenskar i guilden och resten av spridda nationaliteter! 65 medlemmar i dagsläget där kärngruppen har många års erfarenhet av MMO:s.
Välkommna!

Permalänk
Skrivet av Andrew_Swe:

Guild : Vigil Stellarum
Server: The Peragus Mining Facility (PvE)
Republic Guild
Medlemsursprung: EU
Hemsida: http://vigil-stellarum.guildlaunch.com/
Typ av guild: Vi kör minst lika mycket PvP som PvE och har två raiddagar i veckan. Vi har endast kört 8-mans raid och då klarat följande:
EV 5/5
EV HM 5/5
KP 5/5
KP HM 5/5

Dock är 16 mans raid något vi så snart som möjligt ska börja köra.

Finns för tillfället tre svenskar i guilden och resten av spridda nationaliteter! 65 medlemmar i dagsläget där kärngruppen har många års erfarenhet av MMO:s.
Välkommna!

Lagt till er i listan. Kul med så många republic-gillen på åtminstone en server

Permalänk
Medlem

Guild: Den Svenska Akademin
Server: Niman PvP
Faction: Republic
Hemsida: http://densvenskaakademin.shivtr.com/

Ett gäng sköna gubbar som lirar, åldrar från 20 - 36, raidar flitigt med en skön atmosfär.

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Skrivet av Lippen:

Guild: Den Svenska Akademin
Server: Niman PvP
Faction: Republic
Hemsida: http://densvenskaakademin.shivtr.com/

Ett gäng sköna gubbar som lirar, åldrar från 20 - 36, raidar flitigt med en skön atmosfär.

Lagt till i listan. Har även rensat bort alla gillen som inte specat vilken faction de spelar då listan började bli väldigt lång.

Jag spelar själv inte aktivt längre men kommer såklart fortsätta underhålla listan.

Permalänk
Medlem

The Veteran Guard, Swedish Republicans

två helsvenska guilder som finns på HIdden Beks.

Permalänk
Avstängd

<Nothing Personal> Republic PvP guild på Tomb of Freedon nadd (vi har ca 70medlemmar), blandad nationalitet.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Ni som spelar på Hex Droid, är det bara jag eller har servern blivit bra underbefolkad? Jag har inte kommit till level 50 och diverse planeter där jag levlar finns det vanligtvis inte mer än fem själar. Fem personer som spelar på samma planet. Är det inte lite lite för ett MMO?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KonradA:

Ni som spelar på Hex Droid, är det bara jag eller har servern blivit bra underbefolkad? Jag har inte kommit till level 50 och diverse planeter där jag levlar finns det vanligtvis inte mer än fem själar. Fem personer som spelar på samma planet. Är det inte lite lite för ett MMO?

De flesta kanske redan är max lvl? du är ganska sent ute
Sen beror det nog också på lite grann om du lirar republic eller empire
Hex droid är väl en väldigt empire dominerad server har jag för mig...

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

De flesta kanske redan är max lvl? du är ganska sent ute
Sen beror det nog också på lite grann om du lirar republic eller empire
Hex droid är väl en väldigt empire dominerad server har jag för mig...

Jag spelar Empire. Givetvis kan det tyckas att jag är sen med levlandet men jag är casual gamer och spelar när jag har tid och lust. De gångerna vill jag ju spela tillsammans med andra, annars kan jag ju spela något annat singleplayer-spel med bättre story. Jag vet att Fleet har en befolkning på runt 40 pers när jag brukar vara inne och spela. De flesta level 50 vilket bidrar till att jag inte kan hitta spelare att lira flashpoints med. Synd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KonradA:

Jag spelar Empire. Givetvis kan det tyckas att jag är sen med levlandet men jag är casual gamer och spelar när jag har tid och lust. De gångerna vill jag ju spela tillsammans med andra, annars kan jag ju spela något annat singleplayer-spel med bättre story. Jag vet att Fleet har en befolkning på runt 40 pers när jag brukar vara inne och spela. De flesta level 50 vilket bidrar till att jag inte kan hitta spelare att lira flashpoints med. Synd.

40pers bara hmm? på min server är det 2-3st instancer i fleet på peak time, med 300pers per instance..... kan det va så att du lirar på en låg populerad server?
jag lirar på tomb of freedon nadd

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

40pers bara hmm? på min server är det 2-3st instancer i fleet på peak time, med 300pers per instance..... kan det va så att du lirar på en låg populerad server?
jag lirar på tomb of freedon nadd

Stämmer. Den är bra lågpopulariserad. Verkar som att det ska komma character transfer till sommaren. Lägger nog ner spelandet fram tills dess.

Permalänk
Medlem

Shadows OF Sweden har flyttat från Hex Droid till Tomb of Freedon Nadd och kör Republic där.
www.shadowsofsweden.se

Permalänk

Hej har blivit intresserad på att börja spela SWTOR igen, men jag läste i samband med 1.3 nyheterna att nästan alla servrar är underbefolkade och att hitta flashpoints är i princip omöjligt, stämmer detta? Sen vill jag gärna att någon rekommenderar en bra server (väl befolkad), gärna med en trevlig guild man kan joina

Permalänk
Medlem

Har de äntligen infört server transfer? Då kanske det blir aktuellt att börja spela igen på en server där det faktiskt finns andra personer att spela med.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag ska nu börja lira lite swtor igen hade jag tänkt. Hade tänkt att börja på en ny server där det finns aktivt och socialt folk, är det någon som har förslag på några servrar?

Tack!

Permalänk

Hej Scars är mitt ingame SWTOR namn. Addera gärna Ragnarok - scandinaviskt guild till listan under Bloodworthy PvP server - empire side. Vi försöker nu sätta samman en tråd för oss skandinaver på Bloodworthy hur vi ska göra för att inte skingras helt. Är du officer i något av guilden på Bloodworthy och skandinav så posta gärna i den tråden.
http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=4529336#post4...

Visar det sig att Bioware har större planer så kanske man skall utvidga diskusionen till vilken "MEGA server" som vi alla som spelar SWTOR och är skandinaver skall söka oss till, allt beroende förstås vad för information som Bioware går ut med och hur de tänker sig utföra detta på.

Visa signatur

Guildmaster i Ragnarok Swtor
Länk:
#12455795

Permalänk
Skrivet av Carmichael:

Hej har blivit intresserad på att börja spela SWTOR igen, men jag läste i samband med 1.3 nyheterna att nästan alla servrar är underbefolkade och att hitta flashpoints är i princip omöjligt, stämmer detta? Sen vill jag gärna att någon rekommenderar en bra server (väl befolkad), gärna med en trevlig guild man kan joina

Skrivet av KonradA:

Har de äntligen infört server transfer? Då kanske det blir aktuellt att börja spela igen på en server där det faktiskt finns andra personer att spela med.

Skrivet av ante96:

Hej! Jag ska nu börja lira lite swtor igen hade jag tänkt. Hade tänkt att börja på en ny server där det finns aktivt och socialt folk, är det någon som har förslag på några servrar?

Tack!

Server Transfer kommer idag, så fort de är klara med maintenance. Vi får se hur det ser ut då (maintenance är planerat att vara klart ca 14:00)