SteelSeries Arctis Nova Pro, bra lurar att spela på ? tips och komentarer önskas

Permalänk
Medlem

SteelSeries Arctis Nova Pro, bra lurar att spela på ? tips och komentarer önskas

Det enda jag använder mina lurar till är spel och kortare möten.

Är dessa lurar för mig ? jag har lite sämre hörsel (för många metal konserter) och har vanligen lite svårare att pinpointa fotsteg i spel så ett par lurar med maximal "placering" i fps spel vore bra. Alltså lurar optimerade för FPS spel.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...

Jag har egentligen inget budget tak men några tusenlappar är okej, dock inget extremt.
Har ni testat dom eller har andra att rekommendera så skriv gärna.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag kör de och jag är ganska kräsen när det gäller ljud..!
Väldigt nöjd med Steelseries GG-Engine och hur mycket man kan finjustera sin ljudprofil och ställa in allt!

Sen är det ju underbart att man får 2 batterier i varje paket så man kan hela tiden ladda ett batteri i DAC:en/basen medan man använder det andra!

Grammatikfel.
Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Kanske är Corsair HS80 något för dig?
Med Corsairs mjukvara kan du analysera din hörsel och anpassa ljudet just för dig.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Låter som att du har tappat de högre frekvenserna. Vanligt när man åldras eller har utsatt hörseln för skadliga ljud.

Testa med en EQ att höja volymen vid frekvenserna 12KHz+.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra lurar. Nu kör jag dock de trådlösa, men ljudprofilen skall vara ännu bättre när de är anslutna med sladd.

Permalänk
Medlem

Hänger på den här tråden istället för att skapa en ny. Har en fråga om SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless.

Har nu den tidigare toppmodellen som jag köpte 2018. Arctic 7 Pro Wireless eller vad den hette.

Har rätt stort huvud och huvudbandet på den modellen är aningen för litet för min del då det spänner åt kring huvudet. Inte så bekvämt tyvärr.

Hur är det med SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless? Är bandet större där och går det att justera storleken, på det sätt som brukar gå att göra på hörlurar som som Steelseries var för snåla med på min modell.

På hemsidan står det "Height-Adjustable Ear-Cups" men jag förstår inte riktigt vad det innebär i praktiken.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Bandet går att justera i 2-3 lägen. Jag skickade dock tillbaka mina efter nån timme, mina grisöron fick inte plats i dom 😕

Edit: det går även att förlänga lurarna så det blir säkert inget problem.

Visa signatur

7800x3d, 7900xtx

Permalänk
Medlem

köpte ett par idag, och jag returnerar dom imorgon tyvärr, allt är toppen förutom ljudet, finns ingen bas alls i dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nitobert:

köpte ett par idag, och jag returnerar dom imorgon tyvärr, allt är toppen förutom ljudet, finns ingen bas alls i dom

Har du ställt in ljudet korrekt? Väldigt mycket musik har inte bas utan dåliga lurar kör kraftig bas för att mörka hur kasst ljudet egentligen är 😀

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

slog av sonos och då blev det mycket bättre, eller inte, då började ljudet spricka istället och det ska det inte göra på lurar som kostar över 4k anser jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nitobert:

slog av sonos och då blev det mycket bättre, eller inte, då började ljudet spricka istället och det ska det inte göra på lurar som kostar över 4k anser jag

Vart spelar du upp för material? Vad kör du för inställning?
Det är oftast problem med kvalitén du spelar upp, sällan sjävla lurarna

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

jag testar nu med spotify, ljudkvalitet mycket hög, ingen justering beroende på nerladdning, ska även prova med nedladdat lossless

Permalänk
Medlem

slog av ANC och hej hopp vilken skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nitobert:

slog av ANC och hej hopp vilken skillnad

Skönt att det vart bättre!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

nu är dom värda pengarna, men lite irri att det är så risigt out of the box

Permalänk
Medlem

men problemet med att ljudet spricker finns fortfarande kvar ibland

Permalänk
Medlem

-dom är nu varsamt återförpackade och returneras, frågan är vad jag ska prova nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nitobert:

men problemet med att ljudet spricker finns fortfarande kvar ibland

Gissar snarare att det är Spotify som har kass kvalité. Har du inte något bättre filformat? Typ I FLAC

För när du har bättre ljud så kommer du höra tydligare sämre inspelningar.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Totalt värdelösa lurar med BEDRÖVLIGT ljud... inte ens EQ får dem att låta ok, SS GG är också ett riktigt skräpprogram som är onödigt invecklat för vad det är.
Helt klart märkligt att alla reviewers prisar dessa lurar, särskilt för vad de kostar.
Nä Audeze Maxwell eller Astro A50 Gen4 eller om man vill betala mer så är Astro A50X betydligt bättre val än vad som helst från SteelSeries...
Kör själv Astro A50 Gen 4 och efter en del EQ så finns det inga bekvämare lurar med ett helt ok ljud för att vara trådlöst.
Vill man vara audiofil så är det kabel med separat mic som gäller, vill man vara bekväm så är det trådlöst

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem

jag har provat med FLAC and what not osv. dom låter SKIT, ljudet spricker, elementen hänger helt klart inte med, bedrövligt med tanke på priset