SteelSeries Arctis Nova Pro, bra lurar att spela på ? tips och komentarer önskas

Permalänk
Medlem

SteelSeries Arctis Nova Pro, bra lurar att spela på ? tips och komentarer önskas

Det enda jag använder mina lurar till är spel och kortare möten.

Är dessa lurar för mig ? jag har lite sämre hörsel (för många metal konserter) och har vanligen lite svårare att pinpointa fotsteg i spel så ett par lurar med maximal "placering" i fps spel vore bra. Alltså lurar optimerade för FPS spel.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...

Jag har egentligen inget budget tak men några tusenlappar är okej, dock inget extremt.
Har ni testat dom eller har andra att rekommendera så skriv gärna.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag kör de och jag är ganska kräsen när det gäller ljud..!
Väldigt nöjd med Steelseries GG-Engine och hur mycket man kan finjustera sin ljudprofil och ställa in allt!

Sen är det ju underbart att man får 2 batterier i varje paket så man kan hela tiden ladda ett batteri i DAC:en/basen medan man använder det andra!

Grammatikfel.
Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Kanske är Corsair HS80 något för dig?
Med Corsairs mjukvara kan du analysera din hörsel och anpassa ljudet just för dig.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Låter som att du har tappat de högre frekvenserna. Vanligt när man åldras eller har utsatt hörseln för skadliga ljud.

Testa med en EQ att höja volymen vid frekvenserna 12KHz+.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra lurar. Nu kör jag dock de trådlösa, men ljudprofilen skall vara ännu bättre när de är anslutna med sladd.

Permalänk
Medlem

Hänger på den här tråden istället för att skapa en ny. Har en fråga om SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless.

Har nu den tidigare toppmodellen som jag köpte 2018. Arctic 7 Pro Wireless eller vad den hette.

Har rätt stort huvud och huvudbandet på den modellen är aningen för litet för min del då det spänner åt kring huvudet. Inte så bekvämt tyvärr.

Hur är det med SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless? Är bandet större där och går det att justera storleken, på det sätt som brukar gå att göra på hörlurar som som Steelseries var för snåla med på min modell.

På hemsidan står det "Height-Adjustable Ear-Cups" men jag förstår inte riktigt vad det innebär i praktiken.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Bandet går att justera i 2-3 lägen. Jag skickade dock tillbaka mina efter nån timme, mina grisöron fick inte plats i dom 😕

Edit: det går även att förlänga lurarna så det blir säkert inget problem.

Visa signatur

7800x3d, 7900xtx