Permalänk
Medlem

Vi är 5-6 polare som började på Niman empire då vi blev assignade och det verkade vara en ryss-fri server. Under tiden ska vi recruita trevliga och dedikerade spelare för att kunna raida ~3 gånger i veckan (söndag och två vardagar), 16man och vi som alla är gamla vanilla WoW-spelare gillar såklart utmaningar och kommer ge oss in i de hårdare svårighetsgraderna.

Första intryck av Niman: trevligt folk rent allmänt, verkar rätt så mogna förutom några enstaka 12-åringar som sitter och skriver omogna ting på svenska i generalchatten. Dessa ignoreras stenhårt visserligen, och blir nedtryckta hårt av övriga i chatten. Just nu tycks populationen vara mycket svenskar och finnar!

Edit: den är väldigt populerad, men igår låg den iallafall under kö-gränsen - antagligen med en hårsmån.

Permalänk
Medlem

Guild: Titan
Sida: Republic
Språk: Engelska (mest Svenska och Norskar dock)
Server: Hydian Way

Vi kommer från en wowguild från stormrage som heter Verus Vulnero (Inte spelat aktivt på några år). Är ni sugna på att joina så meddela Bastica eller Verus

Permalänk
Medlem
Skrivet av goawai:

Vi är 5-6 polare som började på Niman empire då vi blev assignade och det verkade vara en ryss-fri server. Under tiden ska vi recruita trevliga och dedikerade spelare för att kunna raida ~3 gånger i veckan (söndag och två vardagar), 16man och vi som alla är gamla vanilla WoW-spelare gillar såklart utmaningar och kommer ge oss in i de hårdare svårighetsgraderna.

Första intryck av Niman: trevligt folk rent allmänt, verkar rätt så mogna förutom några enstaka 12-åringar som sitter och skriver omogna ting på svenska i generalchatten. Dessa ignoreras stenhårt visserligen, och blir nedtryckta hårt av övriga i chatten. Just nu tycks populationen vara mycket svenskar och finnar!

Edit: den är väldigt populerad, men igår låg den iallafall under kö-gränsen - antagligen med en hårsmån.

Det ryktas att kögränserna är satta lågt innan releasen för att jämnt populera alla servrar och att det vid release kommer ökas på rejält med kapacitet.
Och jag håller med dig, intrycket av folket på Niman har hittills varit över förväntan, var inne första dagarna på Tython och snackade i generalchatten och vi kom fram till att snittåldern var runt 25 och det är ju verkligen ett gott tecken

Förövrigt så är alla intresserade i en svensk republic-guild på Niman välkomna att skriva till yorii eller laserslynan ingame så fixar vi in er.
(kanske kan behöva en person för att signa guild charter om drygt en timme också)

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Vilken server förutom Bloodworthy är de mest repuplik folk från sverige?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av goawai:

Vi är 5-6 polare som började på Niman empire då vi blev assignade och det verkade vara en ryss-fri server. Under tiden ska vi recruita trevliga och dedikerade spelare för att kunna raida ~3 gånger i veckan (söndag och två vardagar), 16man och vi som alla är gamla vanilla WoW-spelare gillar såklart utmaningar och kommer ge oss in i de hårdare svårighetsgraderna.

Första intryck av Niman: trevligt folk rent allmänt, verkar rätt så mogna förutom några enstaka 12-åringar som sitter och skriver omogna ting på svenska i generalchatten. Dessa ignoreras stenhårt visserligen, och blir nedtryckta hårt av övriga i chatten. Just nu tycks populationen vara mycket svenskar och finnar!

Edit: den är väldigt populerad, men igår låg den iallafall under kö-gränsen - antagligen med en hårsmån.

Bloodworthy verkar faktiskt också ha väldigt schyst folk vad jag sett än så länge. Väldigt få stolpskott, tyvärr en jävla kö efter typ 17.00. Jag loggade in typ 15.00 då var det ~350 i kön. Mitt spel hängde sig nyss (tror pga att iTunes fick för sig att installera uppdatering sammtidigt som steam fick för sig att uppdatera Dota2) och nu hamnade jag i en 1100 pers kö

Jag trodde att om man vart online senaste 5-10 minuterna så slapp man kön. Men icke tydligen.

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om någon rolig server med trevligt folk ?
Är Niman eller Hex droid bra? Spelar ingen roll om det är PVP eller PVE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Vilken server förutom Bloodworthy är de mest repuplik folk från sverige?

Jag söker också efter något liknande. Gärna en som inte är lika tungt befolkad. Jag står i kö i snart två timmar, 300 personer före mig för tillfället. Det är löjligt.

Permalänk
Medlem

En liten tanke. Jag jämför lite löst med kötiderna på wow där antalet spelare minskade mycket snabbare än vad de gör på swtor. Med andra ord, det var ca 1 000 pers före mig när jag började köa och kötiden låg på dryga två timmar. På wow kunde samma antal personer före i kön sjunka mycket snabbare, kanske tom under en timme vill jag minnas. Innebär det att swtor har mindre kapacitet av spelare på sina servrar?

Permalänk
Medlem

Kan någon svara på vad ni har för pingtider till EU-servrarna som är fulla? Var lite inne på att spela med svenskar men om man pingar högt kan man lika gärna spela med amerikaner och öva engelskan. =/

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

En liten tanke. Jag jämför lite löst med kötiderna på wow där antalet spelare minskade mycket snabbare än vad de gör på swtor. Med andra ord, det var ca 1 000 pers före mig när jag började köa och kötiden låg på dryga två timmar. På wow kunde samma antal personer före i kön sjunka mycket snabbare, kanske tom under en timme vill jag minnas. Innebär det att swtor har mindre kapacitet av spelare på sina servrar?

Nej, Bioware har lagt in ett tvingat kösystem för att sprida populationen jämnt, servrarna är inte fulla på riktigt.

Skrivet av Ramblemoe:

Kan någon svara på vad ni har för pingtider till EU-servrarna som är fulla? Var lite inne på att spela med svenskar men om man pingar högt kan man lika gärna spela med amerikaner och öva engelskan. =/

Snittar runt 30-40ms mot Niman, som värst uppemot 50-60

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

En liten tanke. Jag jämför lite löst med kötiderna på wow där antalet spelare minskade mycket snabbare än vad de gör på swtor. Med andra ord, det var ca 1 000 pers före mig när jag började köa och kötiden låg på dryga två timmar. På wow kunde samma antal personer före i kön sjunka mycket snabbare, kanske tom under en timme vill jag minnas. Innebär det att swtor har mindre kapacitet av spelare på sina servrar?

Det betyder att mer människor var på wow servrarna därför var det mer som stängde av och logga in vilket gjorde att köerna rörde på sig snabbare.

Jag tror personligen att servrarna inte är fulla utan att de bara vill sprida alla över de servrar som finns så det är jämnare när vi kommer till launch.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Loggade in på Bloodworthy idag klockan 19.30, då var det 1410 personer före i kön.

Nu klockan 22:03 har jag plats 240 i kön.

Med andra ord kommer det vara över tre timmars köande för att komma in på Bloodworthy.

Vettigt alternativ på PvP-server för ett Sith freak någon!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Kan någon svara på vad ni har för pingtider till EU-servrarna som är fulla? Var lite inne på att spela med svenskar men om man pingar högt kan man lika gärna spela med amerikaner och öva engelskan. =/

Har ett snitt på runt 60ms på Bloodworthy EU PvP.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk

Nån som vet nån svensk guild för Imperiet på servern Sith'ari ?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Nice tråd!!

Måste snacka med folk på Scepter of Ragnos - PvP , behöver ett bra guild..

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Jubileumsmästare

Guild: Sith Happens
Sida: Empire
Språk: Svenska
Server: Hidden Beks

Vi är en Svensk guild som migrerat från WoW till SWTOR, just nu är vi runt 10 members. Medelåldern ligger runt 27 år och vi har en åldersgräns på 18+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Placebo:

Loggade in på Bloodworthy idag klockan 19.30, då var det 1410 personer före i kön.

Nu klockan 22:03 har jag plats 240 i kön.

Med andra ord kommer det vara över tre timmars köande för att komma in på Bloodworthy.

Vettigt alternativ på PvP-server för ett Sith freak någon!?

Det beror på att server-cap är satt på LOW, vilket kommer ändras framöver när spelet släpps på "rikitgt".
Bara att stå ut någon vecka med kötider.

Permalänk

Fortfarande ingen som kan rekommendera en bra PVP server med många svenskar?
Ska spela Republic, så jag vill helst att den sidan ska vara större.
Jag vill att servern ska ha en stor befolkning, men inte så man behöver stå i kö längre än 20 min.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Avstängd

Server: Bloodworthy (såklart)
Namn: Les Bos
Faction: Empire
Språk: Svenskt

Permalänk

Finns det många svenska Republic spelare på Bloodworthy?
Vilken sida är störst där?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Något svenskt gille som vill ta en nybörjare under sina vingar? skicka ett pm, lite trött på att lira själv med min smuggler. server spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Finns det många svenska Republic spelare på Bloodworthy?
Vilken sida är störst där?

Jag spelar på Republic och det känns som det är en hel del, har dock ingen aning om hur man kollar vilken sida som är störst. Förutom Republic of Sweden så har jag sett att ett annant svenskt gäng rekryterar de kallar sig för "covered by Porkins". Det är också en hel del förfrågningar om svenska Guilds i chatten tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Nån som vet nån svensk guild för Imperiet på servern Sith'ari ?

Hojta till om du hittar några svenska guilds, har joinat servern även jag, heter Trollo ingame (empire).

Permalänk
Skrivet av KonradA:

Jag söker också efter något liknande. Gärna en som inte är lika tungt befolkad. Jag står i kö i snart två timmar, 300 personer före mig för tillfället. Det är löjligt.

Skrivet av Jesper943:

Vilken server förutom Bloodworthy är de mest repuplik folk från sverige?

Du är välkommen till Friskyttarna. Vi finns som Republic på Peragus Mining Facility - PvE.

Permalänk
Medlem

Alla nya spelare är även välkomna till guilden Harmoni på Niman (PvP).
Vi kör Republic och guilden har växt sig ganska stor nu (30+)

Skicka en tell till mig (yorii) eller Laserslynan ingame om ni är intresserade.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Bloodworthy verkar faktiskt också ha väldigt schyst folk vad jag sett än så länge. Väldigt få stolpskott, tyvärr en jävla kö efter typ 17.00. Jag loggade in typ 15.00 då var det ~350 i kön. Mitt spel hängde sig nyss (tror pga att iTunes fick för sig att installera uppdatering sammtidigt som steam fick för sig att uppdatera Dota2) och nu hamnade jag i en 1100 pers kö

Jag trodde att om man vart online senaste 5-10 minuterna så slapp man kön. Men icke tydligen.

Mitt spel har kraschat två gånger idag, och när jag stängde av via aktivitetshanteraren sen startat om på nytt har jag kommit direkt till char screen och sluppit kön, så jo, de har nog ett system för detta

Permalänk
Medlem

Finns plats på Ahto City, max kötid under primetime är 15 minuter.

För att joina Rant krävs dock att du har ett moget sätt och glimten i ögat

Permalänk

Listan uppdaterad.

Angående serverköerna kan jag även meddela att det finns ca 5000 platser på varje server som just nu är låsta, så det finns plats. De väntar bara med att låsa upp dem så att alla servrar får en jämn fördelning. Det innebär att köerna kommer lätta markant om ca 1 vecka

Permalänk
Medlem

Fler Republic-spelare eftersökes till Bloodworthy! Trevliga Republic of Sweden finns här!
Vi på Empire vill självklart att båda factions ska vara så lika i befolkning som överhuvudtaget är möjligt. Hoppas BioWare gör något åt detta snarast då det kunde vara bättre än vad det är i balans just nu.

Mailat BioWare med några förslag från mitt huvud som de kan göra för att optimera factionbalansen så mycket som möjligt utöver tidigare kända lösningar från WoW, etc. Factionbalansen på vissa servrar på WoW(Stormscale eller Silvermoon någon?) är ju rent åt skogen nuförtiden och vi vill absolut inte att detta ska hända på Bloodworthy så hjälp oss göra servern stark befolkningsmässigt på båda sidor! Den är absolut inte tom på Republic-spelare, finns flera stora gillen på republic-sidan som till exempel Starfighters(norskt) och Republic of Sweden(Svenskt) som nämnts i första tråden och fler nya gillen här uppskattas också så klart! Nordiska eller europeiska, spelar ingen roll!

Försöker även ta upp detta i swtor.com forumet till den grad det är möjligt!

Köerna ska bli mindre nu efter launch(HOPPAS OCH BER JAG OM BIOWARE!)

Hoppas vi ses på Bloodworthy!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Skrivet av Sötpotatis:

Finns det många svenska Republic spelare på Bloodworthy?
Vilken sida är störst där?

Som jag har förstått det (finns inga officiella siffror) så är det cirka 2:1 till empires fördel överlag på alla servrar