Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Finns det någon uppdaterad ETA på bf3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
, för utan de riktigt stora clanerna (som blir vad ex. mYm och 4K är/har varit för Wc3) så finns det väldigt lite för alla mainstreamgamers att se upp till. Visst, det är kul att ha spelat flest antal timmar, ha flest kills, ha flest medaljer osv osv osv. Men vad fan är det mot att vara det bästa laget i världen? Nej just det, ingenting..

det är bara ett spel, se upp till en kinesisk nörd. "mamma när jag blir stor vill jag bli som honom"

de där wc3 snubbarna börjar gråta när de förlorar

Permalänk

bf3 fan vad jag länggggggtar

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk

kan man behålla sitt gamla namn på gubben via ea store..liksom hämta hem alla poäng mm från bf2 så man fortare får unlocks?

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad dom gör. Tre nästan identiska spel?

Modern warefare 2

Bad company 2

Battlefield 3?

Varför inte bara ägna all tid på en?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Jag förstår inte riktigt vad dom gör. Tre nästan identiska spel?

Modern warefare 2

Bad company 2

Battlefield 3?

Varför inte bara ägna all tid på en?

tror du att det är samma bolag som jobbar på battlefield och modern warfare spelen?

det ska finnas fler av samma , konkurrens är bra , annars blir folk lata och spelen blir dåliga

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Bah, skit i unlocksen! Bli bra med de riktiga vapnen istället så slipper du alla problem...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Okej, hade för mig att det var Battlefield modern warefare.

Känns endå som att det är lång tid kvar innan BF3, då bad company just kom ut. Är väl dice som utvecklar båda spelen?

Permalänk
Medlem

Det är Battlefield Modern Combat du tänker på! Även om DICE står bakom alla spelen så kan det mycket väl vara så att det är olika kontor som ligger bakom varje enskilt spel. Kontoren brukar ha olika inriktning, t.ex. PC och konsoll. Jag är dock inte helt insatt i detta i nuläget, då jag varit borta från Battlefield-scenen en längre tid.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Permalänk

Hoppas dom satsar på mer hardcore spelare i BF3, med ett lite mer avancerat kommand system som i BF2 än i BC2 där man bara har en knapp spammande för medic,ammo,fiende.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

redan bokat på webhallen sedan några veckor tillbaka

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Finns att boka som sagt. Här!

Permalänk
Avstängd

Längtar oxo har spelat 2:an i 400h+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Finns att boka som sagt. Här!

Står realese: 2010, kan det stämma? Det låter för bra för att vara sant.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Ingen konsollversion på denna? Vissa spel vill jag både ha till ps3 och PC ju... bfbc2 tex...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Ingen konsollversion på denna? Vissa spel vill jag både ha till ps3 och PC ju... bfbc2 tex...

Vore jätteskönt om vi SLAPP konsollversioner av detta spel så vi PC spelare som har spelat alla BF sedan releasen av 1942 slipper en lika taskig konsoll portning av ett BF spel som Bad Company 2 redan ger oss...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Hoppas dom gör det här till PC, nu har konsoltokarna fått BC serien, låt oss få en uppföljare till BF2!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Hoppas dom gör det här till PC, nu har konsoltokarna fått BC serien, låt oss få en uppföljare till BF2!

Jepp, jag skulle lätt kunna skippa BC2 så länge jag får ett PC exklusivt BF3.
Skulle vara ganska trevligt om dom gjorde det så svart/vitt att BF är PC och BC är konsol.

Permalänk
Medlem

Om detta är utvecklat exklusivt för PC kommer jag att dansa naken på Sergels torg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Om detta är utvecklat exklusivt för PC kommer jag att dansa naken på Sergels torg.

Och jag kommer dansa bredvid dig med Borat utstyrsel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Vore jätteskönt om vi SLAPP konsollversioner av detta spel så vi PC spelare som har spelat alla BF sedan releasen av 1942 slipper en lika taskig konsoll portning av ett BF spel som Bad Company 2 redan ger oss...

Jag har spelat 800h på bf2, och minst lika mycket på 1942, och jag tycker BFBC2 betanär grymt bra till PC, och demot helt ok till ps3
Saken är den att jag har vissa polare som bara spelar PC, och en del bara konsoll, dom gamle gobbarna är runt min ålder (30-40år) och har väldigt svårt för sig att gå över från det ena till det andra, och jag vill ju röja med alla dom, och dom tycker BF spel är kul, likaså jag

Tycker det är lite av två olika spelvärldar, att sitta lite avslappnat med 77 tums HD bild och grymt 5.1 ljud och slöspela i soffan, eller sitta vid datorn(Grymt mycket lättare med FPS på datorn iofs, men funkar på ps3an med )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Om detta är utvecklat exklusivt för PC kommer jag att dansa naken på Sergels torg.

Torde vara det, BFBC är Battlefields konsoläventyr

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Jag har svårt att se hur dom kan överträffa BF2 i spelglädje, balans och beroende faktor. BF2 är det perfekta spelet nästan och jag kan inte se hur DICE skulle kunna läsa av mina tankar om vad BF2 saknar därför drar jag slutsattsen att det kommer floppa stort och vi BF2 hardcore fans kommer fortsätta jaga varann på shongua statelment kartan i APCs.

tja dom kan ju börja med att fixa hitboxen den suger

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd

Battlefield är det spelet jag har vuxit upp med, jag kommer ihåg när jag va liten o satt o lirade bf 1942, på senare år har jag lirat bf2, det är det bästa spelet någonsin gjorts enligt mig... har så många minnen med det, ska bli underbart med ett nytt bf!!!

Visa signatur

Rigg

Intel Core i7 2600K | Asus Maximus IV | Gigabyte GTX 480 SLI med Koolance NX-480 Block | Corsair HX1000W | Corsair Dominator GT 2000MHz 2x2GB | Corsair Obsidian 800D | HP TFT ZR24W 24" | Logitech Z-5500 | Koolance CPU-370 | Koolance RP-450x2 | XSPC RX360 | Laing D5 Vario |

Permalänk
Medlem

Re: Battlefield 3 - Tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sapiens
Då var det officiellt Dice jobbar nu på Battlefield 3 och det kommer släppas tidigast våren 2010.

http://media.1up.com/media/03/7/2/5/lg/121.jpg

Källa

säkert bad company 2 dom pratar om med tanke på att dom pratar om samma realease tid som bad company 2

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Anledningen till att spelutvecklare gör spelen först och främst till konsol och sedan portar till PC kan vi väl tacka alla jävla fildelare för.

jääääääsp, 10000 gånger läst så urusla argument och säger fortfarande att det är skitsnack

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Battlefield funkar ju inte så bra online om man tankat.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig, i7/i5 + 5870(eller nvidias liknade) när bf 3 kommer ut ^^
får hålla ut med bc2 till ps3

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Hoppas DICE-eliten går in för BF3 PC personligen. Att deras kassakossa numera är Bad Company till konsol är väll klart. Men om utvecklarna går in personligen för BF3PC som en EA-finansierad "hobby" vid sidan av BC kan de bli riktigt bra.

Eventuellt bryter sig loss från konsoltvingande EA och utvecklar
Field of Battle E. (spekulering... ingen aning om hur verkligheten ser ut.)

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asaska
Hoppas de går in föör BF3 PC personligen. Att deras kassakossa numera är Bad Company till konsol är väll klart. Men om utvecklarna går in personligen för BF3 som en EA-finansierad "hobby" vid sidan av BC kan de bli riktigt bra.

a det hoppas jag också, jag tror det är sannolikt också. Dessutom är det skitbra att de gör bad company 2 till pc då det är typ en enda stor testning och tweakning av frostbite på pc inför BF3

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se