Windows 7 - Tips & Trix!

Permalänk
Medlem

Är det ljudet som kommer när man loggar in som du tänker på kanske?

Start -> Sök på "Ljud", öppna kontrollpanelen för Ljud, gå till fliken ljud, ändra "Inloggning på Windows"

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Är det ljudet som kommer när man loggar in som du tänker på kanske?

Start -> Sök på "Ljud", öppna kontrollpanelen för Ljud, gå till fliken ljud, ändra "Inloggning på Windows"

Nopp

Under menyn finns det en kryssruta där det står "Play windows startup sound" och det är det ljudet jag vill åt. Det finns en fil i c:/Windows/Media som heter Windows Startup.wav men det är fel ljud. Så det måste ligga någon annanstans, men vart? Det var så smidigt och enkelt att ändra det i Win xp :/

Visa signatur

P6TD Deluxe Motherboard | Intel Core i7 920 @ 3,8 GHz | octua NH-U12P SE2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600 MHz | 2x80GB SSD Intel X25-M G2 Raid | Windows 7 Professional 64 bit |
3D Mark Vantage Score:18 633

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem

Kanske redan är skrivet på nån sida men jag undrar hur man får bort delayen i Ventrilo 2.1.4? Verkar vara omöjligt men det kanske finns nån hacker här på forumet som vet hur man kan göra

Permalänk
Medlem

går det att få tv program till windows media center som man har i usa??

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Finns det någon bra desktop gadget som mäter temperaturen på CPU?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Finns det någon bra desktop gadget som mäter temperaturen på CPU?

Om du kör .:Quad / Dual Core Usage:. och har CoreTemp springande i bakgrunden så får du upp temperaturen vid sidan om den procentuella CPU-användningen. Rekommanderas, gärna i kombination med .:Top Five:..

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

Bra, tack.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

I adressfältet i Win 7 IE 8 där jag kan skriva in egna adresser, typ "sweclockers.com", kan jag bara ha 12 st egna. Sen finns
"tidigare" med 5 st adresser, och "favoriter" med 5 st adresser.
Jag vill inte ha "tidigare" , inte heller "favoriter", utan bara det som jag själv skrivit in i adressfältet, typ som det gick i Win XP.
Hur fixar jag detta ?
Se bilden så fattar ni vad jag menar.

http://bildplats.se/image/view/1216

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diesel
I adressfältet i Win 7 IE 8 där jag kan skriva in egna adresser, typ "sweclockers.com", kan jag bara ha 12 st egna. Sen finns
"tidigare" med 5 st adresser, och "favoriter" med 5 st adresser.
Jag vill inte ha "tidigare" , inte heller "favoriter", utan bara det som jag själv skrivit in i adressfältet, typ som det gick i Win XP.
Hur fixar jag detta ?
Se bilden så fattar ni vad jag menar.

http://bildplats.se/image/view/1216

Undrar detsamma!

Permalänk

Behöver man installera Direct X senaste i Windows 7?
Vad brukar ni göra direkt efter en ren installation av Win7?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Behöver man installera Direct X senaste i Windows 7?
Vad brukar ni göra direkt efter en ren installation av Win7?

Umm, installera drivrutiner, köra Windows Update kanske? Installera nyttoprogram som Office/OpenOffice?
Nej, du behöver inte installera DirectX manuellt det kommer att installeras automagiskt när du installerar ditt första spel som kräver det.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av Sticky funktionen på gadgets? Eller ta bort den baren till höger om gadgets?
Vill ha dom ända ut till höger på skärmen men blir mellanrum pga den kontrollbaren.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Blir snart tokig. Hur lyckas man ändra explorer så man kan byta startknapp? Har försökt ett tag nu utan framsteg :S

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Jag vill skapa en genväg till en specifik mapp i Utforskaren via det nya fältet längst ned (taskbar?), går det? Jag lyckas bara få dit det generella programmet, som alltid börjar browsningen i "Bibliotek".

Jag vill alltså ha en direktlänk till typ C:\Download