Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
"Vi killar"?? Enligt din avatar är du ju tjej

En sak som kan vara problematiskt är förhårdnad hud på fingrarna (förstadie till Cobol-fingrar) som gör att skärmen inte reagerar. Lösning: vinkla fingrarna så att du får lite len hud mot skärmen, eller låna en mjukgörande kräm av mamma/flickvän/syster/annan kvinnlig bekant.

Gjorde könsbyte 2007 vet du.

Det funkade helt enkelt inte innan jag startade om den.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Då har man beställt sig en HTC Hero Brun. Beställde den hos Tele2 med deras Mobilsurf small paket. Man har visst 200mb att surfa för. Hur långt tror ni man kommer på det?? (Kommer inte titta på youtube på mobilen utan mest mail, msn, facebook osv.)

En annan sak jag tänkte på. På tele2s hemsida står det att telefonen är på engelska så jag antar att det är den gammla firmwaren på telefonen. Är det lätt att byta ut firmwaren?

Snackis 24? vad får du pynta för det? Börjar nästan ångra mig att jag teckade om mitt Telia ungdom, är i alla fall ett halvår kvar på det, antagligen mer.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Snackis 24? vad får du pynta för det? Börjar nästan ångra mig att jag teckade om mitt Telia ungdom, är i alla fall ett halvår kvar på det, antagligen mer.

Jag kör med Snackis 19. Så det är 19kr för abonemanget, 29kr för surfpaketet och en förhöjd månadskostnad på 200kr för att "få" mobilen för 1kr. Blir 248kr/mån totalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Jag kör med Snackis 19. Så det är 19kr för abonemanget, 29kr för surfpaketet och en förhöjd månadskostnad på 200kr för att "få" mobilen för 1kr. Blir 248kr/mån totalt.

Har inte fått mobilen än dock Har tre just nu och det tar visst lite tid att flytta *host*bullshit*host* nummret.

Edit: inser att jag just citerade mig själv tryckte fel knapp.

Edit2: Hur funkar det där med googlemaps? Kostar det att använda det eftersom man måste vara uppkopplad? Så jag har uppfattat det i alla fall.

Permalänk
Medlem

Fick telefonen idag fan vad snygg den är. Grymt sexig

Permalänk
Medlem

har själv beställt en idag. flyttar abonemang från telia till tele2.

nån som vet nåt bra program till att styra SSH med?

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Fick min telefon i torsdags o jag leker med den än, hittar nya saker att göra hela tiden och nya apps att använda mig av Underbar liten sak.

Permalänk
Medlem

Jag har letat överallt i telefonen men jag hittar inte stället där man skriver in rätt MMS uppgifter osv. Kan inte skicka MMS och gå ut på internet om jag inte gör det.

Tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Jag har letat överallt i telefonen men jag hittar inte stället där man skriver in rätt MMS uppgifter osv. Kan inte skicka MMS och gå ut på internet om jag inte gör det.

Tackar

http://www.swedroid.se/wiki/index.php/APN-inst%C3%A4llningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
har själv beställt en idag. flyttar abonemang från telia till tele2.

nån som vet nåt bra program till att styra SSH med?

ConnectBot är det jag använder, och det fungerar bra. Tyvärr är det lite knivigt i landscape-mode, men enligt någon help-meny ska det gå att fixa om man orkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har testat det nu och det funkar fortfarande inte. Antagligen är jag bara dum. Ska man ha mer än en APN i listan på telefonen. Just nu har jag en som har en grön plutt jämte sig och en under den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Edit2: Hur funkar det där med googlemaps? Kostar det att använda det eftersom man måste vara uppkopplad? Så jag har uppfattat det i alla fall.

Du får laddar ner data varje gång du kollar på kartan, för området du befinner dig i, flyttar du dig så behövs ny data osv... Alltså, ha ett flat-rate-abonnemang om du ska använda Google Maps! Och ingen användning av det utomlands om du inte sitter på WiFi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Jag har testat det nu och det funkar fortfarande inte. Antagligen är jag bara dum. Ska man ha mer än en APN i listan på telefonen. Just nu har jag en som har en grön plutt jämte sig och en under den.

Enligt wiki:n ska du ju bara ha en APN-inställning, som innehåller 3G+MMS. Ta bort den andra och ställ in den första enligt wiki:n under rubriken tele2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Du får laddar ner data varje gång du kollar på kartan, för området du befinner dig i, flyttar du dig så behövs ny data osv... Alltså, ha ett flat-rate-abonnemang om du ska använda Google Maps! Och ingen användning av det utomlands om du inte sitter på WiFi.

Enligt wiki:n ska du ju bara ha en APN-inställning, som innehåller 3G+MMS. Ta bort den andra och ställ in den första enligt wiki:n under rubriken tele2.

grejen är att mitt tele2 abbonemang inte kickat igång än så jag kör med ett tre kontantkort.

Permalänk
Medlem

Sitter någon på ett program som gör en slagning på eniro.se och hitta.se när ett nytt nummer ringer eller skickar ett sms?

Har haft dylika program till Nokia och SE, men hittar inget till Android

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Sitter någon på ett program som gör en slagning på eniro.se och hitta.se när ett nytt nummer ringer eller skickar ett sms?

Har haft dylika program till Nokia och SE, men hittar inget till Android

Isf har du inte letat länge, googla "Android hitta.se" och kolla två första länkarna, så hittar du t ex Zap's Hitta

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Zaps hitta, men inte förrns man bestämmer själv huruvida kontakten ska skapas eller inte. Men det är en detalj.

Permalänk
Medlem

Hur länge håller telefonen må tro? Jag letar efter en telefon som håller ett bra tag framåt, 1.5-2år. Jag tycker inte om att byta telefoner så snabbt och då jag är student har jag inte råd med att köpa så många telefoner. Står mellan Hero och Tattoo, Tattoon är betydligt billigare än Heron men saknar sköna funktioner och den bra skärmen som Heron har.

Kort och gott: Jag vill ha en telefon som håller i 1.5-2år, är heron den rätte för mig?

Tack på förhand!

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Kort och gott: Jag vill ha en telefon som håller i 1.5-2år, är heron den rätte för mig?

Beror väl på dig själv mer än telefonen... Jag hade en K600i i 3 år

Personligen så litar jag fortfarande inte på Android, finns inget dom senaste månaderna som ändrat det. Fast det är snarare mobil tillverkarna än Google. Jag är trött på HTC och deras tillverknings filosofi som påminner mer om cell-delning än innovation. Men i dagsläget, vad att välja om man vill ha Android? Ja just det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Hur länge håller telefonen må tro? Jag letar efter en telefon som håller ett bra tag framåt, 1.5-2år. Jag tycker inte om att byta telefoner så snabbt och då jag är student har jag inte råd med att köpa så många telefoner. Står mellan Hero och Tattoo, Tattoon är betydligt billigare än Heron men saknar sköna funktioner och den bra skärmen som Heron har.

Kort och gott: Jag vill ha en telefon som håller i 1.5-2år, är heron den rätte för mig?

Tack på förhand!

Jag personligen tycker att du ska slå till. Jag tror att android kommer att utvecklas med en rasande fart och vill man vara med så är det Heron som gäller

Permalänk
Medlem

Alright, ska åka runt nu och känna lite på den. Hoppas det blir ett köp ikväll.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Vill använda mina egna lurar till Heron, nån som kan rekommendera nån bra adapter med mick?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Mina exchange-kontakter har nu blivit dubblerade av någon outgrundlig anledning. Nån som vet om man kan fixa det lite enkelt annat än att ta bort synkningen mot exchange och börja om från början? Har ställt in en jävla massa att synka mot facebook och vill helst slippa göra om det igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Vill använda mina egna lurar till Heron, nån som kan rekommendera nån bra adapter med mick?

Jag skall köpa en Hero men blir lite konfunderad. Jag trodde själv att man kunde använda vilka hörlurar som helst, att det är ett vanligt hörlursuttag där alla vanliga hörlurar passar, men det kanske inte stämmer?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Så är det Izak80, men dina vanliga lurar har säkert inte någon mick, så du behöver en adapter med mich för att kunna använda dina vanliga lurar som handsfree.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om TRE kommer att släppa Hero?

/R

Permalänk
Medlem

Bra att alla vanliga hörlurar passar. Det finns ju 2,5 mm och 3,5 mm (som jag förstått är storleken på HTC Heros hörlursuttag), vet faktist inte vilken storlek som är standard för alla hörlurar. Har själv dyra studiolurar där det följde med en liten plugg som gör hanen större för att passa i större uttag, är det kanske denna jag behöver använda på Heron?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Bra att alla vanliga hörlurar passar. Det finns ju 2,5 mm och 3,5 mm (som jag förstått är storleken på HTC Heros hörlursuttag), vet faktist inte vilken storlek som är standard för alla hörlurar. Har själv dyra studiolurar där det följde med en liten plugg som gör hanen större för att passa i större uttag, är det kanske denna jag behöver använda på Heron?

3,5 mm är industristandard för konsumenthörlurar. Om det inte är megaspecial så är adaptern du fått med till för "old school"-uttagen som ofta också återfinns hos dyrare utrustning, alltså är hörlurarnas standardkontakt 3,5 mm utan adapter.

Beställde en Hero igår efter veckor av vånda. Droppen blev att jag inte kunde skaka fram en 3GS nu heller, så då får man köra lite Android ett tag istället :).

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Jag skall köpa en Hero men blir lite konfunderad. Jag trodde själv att man kunde använda vilka hörlurar som helst, att det är ett vanligt hörlursuttag där alla vanliga hörlurar passar, men det kanske inte stämmer?

Det är det också

Permalänk
Medlem

Bra, då skall jag inte fråga mer om det :). Är nämligen så himmla trött på sladdar som man måste koppla i mobilen för att i sin tur kunna koppla i ett par vanliga hörlurar (som på min nuvarande Sony Walkman W880i t.ex.).

Vad jag förstår så skall det vidare vara någon form av film på "pekskärmen" som skall förhindra att det samlas fett på den, hur funkar den tycker ni? Var nämligen inne på "The Phone House" och kollade på försäljarens Hero och vad jag kunde se så var den ganska lätt att upptäcka var han fingrar varit dvs. det var en del fettfläckar på pekskärmen.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Vad jag förstår så skall det vidare vara någon form av film på "pekskärmen" som skall förhindra att det samlas fett på den, hur funkar den tycker ni? Var nämligen inne på "The Phone House" och kollade på försäljarens Hero och vad jag kunde se så var den ganska lätt att upptäcka var han fingrar varit dvs. det var en del fettfläckar på pekskärmen.

Jag tycker det fungerar ganska bra. Visst, har man telefonen konstant uppe, så blir den fettig, det är ju ingen magisk film. Men efter nån halvtimme/timme i byxan gnidandes mot tyget så är den ren och fin igen. Om man håller på med telefonen väldigt mycket kan man bara torka av den lite snabbt mot t-shirten också, inte många drag (1 så är det mesta borta, typ 5 så är allt borta) för att få den ren.

Det är iaf min erfarenhet, och om det är det här du hänger upp dig på på telefonen, så köp den, du kommer inte bli irriterad av fett!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Bra, då skall jag inte fråga mer om det . Är nämligen så himmla trött på sladdar som man måste koppla i mobilen för att i sin tur kunna koppla i ett par vanliga hörlurar (som på min nuvarande Sony Walkman W880i t.ex.).

Vad gäller hörlursuttag så har använder Hero en 3,5 mm TRRS-kontakt (se bild på iPhone-sladdar), som är bakåtkompatibel med vanlig 3,5 mm TRS-kontakt. Dina vanliga hörlurar går alltså in i telefonen. Om du lyckas hitta (jag har inte letat) en mikrofon med TRRS-kontakt i ena änden och mikrofon+TRS-kontakt i andra änden så kan du alltså använda dina vanliga lurar som handsfree.