Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Nope får det inte att fungera med dom inställningarna heller. Tack annars =). Det konstiga är att när jag är inne i telefonen under trådlösa styrenheter och bockar i Mobilt Nätverk så står det under den att den är bortkopplad eftersom tjänsten inte är tillgänglig. Men jag har full täckning så det är inte det.hmmm

Startade du om telefonen efter att du ställt in dom där inställningarna?? Hade samma problem med Telia i början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Startade du om telefonen efter att du ställt in dom där inställningarna?? Hade samma problem med Telia i början.

det var som fan funkar nu. Tack ska du ha

Permalänk
Medlem

Vilka har det bästa abonnemanget för HTC Hero? Hade beställt en jävla iPhone 16 gb från halebop för nästan 4 veckor sedan och nu när jag flyttade så trodde jag att jag kunde ändra leveransadressen men tydligen gick inte det och jag måste annullera. Orkar verkligen inte vänta 4-5 veckor till och jag vägrar köra på Tre, så har bestämt mig för att köra på HTC istället.

Edit: Verkar som Snackis 19 öre från Tele2 verkar vara bäst. Blir en beställning när porteringen av mitt nummer avbokas.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är möjligt att installera vanliga Android på en Hero? Inte för att jag tänker göra det men det vore intressant att veta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Någon som vet om det är möjligt att installera vanliga Android på en Hero? Inte för att jag tänker göra det men det vore intressant att veta.

Ja:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=567672

Problemet är att det fattas drivrutiner till viss hårdvara i telefonen, och för att kunna fixa dom så behövs den linux-kärna som HTC använder sig utav. Denna måste dom släppa enligt artikel 3 (om jag inte minns fel) i GNU GPL-licensen som kärnan går under. Detta har dom inte gjort ännu, och när jag frågat supporten så säger dom att den är på väg till deras dev-sida (observera den felaktiga länken i mailet).

Citat:

Dear HTC customer,

Thank you for contacting our Customer Support Center. We are dedicated to providing you with the best quality service and answering all of your questions and concerns.

HTC is in the process of removing copyrighted HTC material from the Android OS, once this has been done it will be uploaded to http://developer.android.com/index.html

I do not have a confirmed date for this yet but I've been told by our developers that it should be done within the near future.

Best regards,
Europe customer support team
HTC Corp. Global Service Division

Om du är intresserad så skicka gärna ett mail till supporten, för att visa att det finns intresse från kunderna att kärnan släpps snarast!

Permalänk
Medlem

Täckning, Datatrafik - Bugg?

Jag undrar bara om det är något fel på min hero?
Jag har dålig mottagning och så tappar telefonen datatrafiken.

Jag har operatören Tre. När jag stoppar i mitt simkort i min sambos Nokia 5800. Då är det full mottagning.
När jag sedan stoppar i simkortet i min hero, så är det sämre mottagning.

Jag kan surfa runt och ha väldigt snabb uppkoppling, helt plötsligt hänger sig uppkopplingen precis som att telefonen tappar datatrafiken.

Har läst på en del andra forum om folk som har samma problem.
Kommer detta att åtgärdas med en nyare rom?

Fler med samma problem:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=2073&highlight=...

http://getsatisfaction.com/htc/topics/will_htc_acknowledge_th...

Permalänk
Medlem

Min telefon kan jag inte använda längre. Får ingen mottagningen överhuvudtaget. Står bara "out of service area". Blev så efter jag hade den avstängd under natten.

Blir väl att lämna in antar jag.

Permalänk
Testpilot

Har varit sugen ett tag på att skaffa en Hero men jag har inte riktigt bestämt min ännu

Hur är den att ha i fickan? tänker på den böjda hakan, blir den inte obekväm då?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Har varit sugen ett tag på att skaffa en Hero men jag har inte riktigt bestämt min ännu

Hur är den att ha i fickan? tänker på den böjda hakan, blir den inte obekväm då?

Enligt mig är den böjda hakan inget problem. Du märker knappt av det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Enligt mig är den böjda hakan inget problem. Du märker knappt av det.

Vad vet du om vad han märker av?

Permalänk
Medlem

Får min inom ett par dagar så återkommer med om jag märker av hakan

Edit:
Fått min nu och märker inte av hakan när den ligger i fickan.
Någon som har koll på hur man configar mailen så den funkar?

Edit 2:
Löste sig med mailen Undrar istället om det finns några goa apps man bör ha?

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte ta bort program eller widgets från mina home screens. Läste att man ska dra dom till en papperskorg. Men på min går det varken att dra dom och inte heller finns det någon papperskorg.

Någon som vet?

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit

Permalänk
Testpilot

Du måste först hålla ett tag på dom för att dom ska lossna, då dyker även papperskorgen upp.

Köpte en jag med och oroade mig ju för storleken i onödan, det går ner mycket lättare i fickan än min gamla SE W810i.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Hallå där, är i USA för tillfället och funderar på att köpa med mig en HTC hero med mig hem, är det något som inte skulle funka om jag köpte den utan abbonemang? tänkte om de hade andra nät här eller något sånt, skulle det också gå att ändra så att man får ett svenskt operativsystem, eller iallafall åäö på skärmtangentbordet? Ni får gärna ge synpunkter Hej så länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thisisafakenick
Hallå där, är i USA för tillfället och funderar på att köpa med mig en HTC hero med mig hem, är det något som inte skulle funka om jag köpte den utan abbonemang? tänkte om de hade andra nät här eller något sånt, skulle det också gå att ändra så att man får ett svenskt operativsystem, eller iallafall åäö på skärmtangentbordet? Ni får gärna ge synpunkter Hej så länge

Såvitt jag vet så är det bara Sprint som säljer Hero i USA än så länge, och de kör EvDO istället för GSM, så den luren fungerar inte här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Såvitt jag vet så är det bara Sprint som säljer Hero i USA än så länge, och de kör EvDO istället för GSM, så den luren fungerar inte här.

ahh okej, tack så mycket

Permalänk

Hur aktiverar ni MMS på eran Hero ? Får det ej att fungera, kan ej ta emot eller skicka verkar det som.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Hur aktiverar ni MMS på eran Hero ? Får det ej att fungera, kan ej ta emot eller skicka verkar det som.

Kontakta din operatör, de fixar inställningarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Hur aktiverar ni MMS på eran Hero ? Får det ej att fungera, kan ej ta emot eller skicka verkar det som.

Ett sätt är att göra som DAoG skriver, att ringa din operatör, dock fungerar inte detta alltid, utan man får idiotsvar från supporten.

Jag skulle istället gå till Swedroid-s wiki och leta upp din operatör. Glöm inte att starta om telefonen efteråt, annars verkställs inte ändringarna. Observera att på svenskspråkiga Hero, så står det Åtkomstpunktsnamn istället för APN/Access Point Names. Lycka till

Permalänk

Det löste sig bara när jag aktivera 2G ^^ så nu funkar det. Var det enda som krävdes för att få det att fungera.

Har haft den i snart 1 månad och är super nöjd faktiskt lite små saker som kanske blir bättre med nästa uppdatering.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Sitter också i slutfasen av ett beslut. Hero känns ju jäkligt het. Har Telenor för tillfället och har eg. ingen anledning att byta, men vilket abonnemang är mest lämpligt? Telenor har en tilläggstjänst (Frisurf) på 3G för +59:-/mån och ytterligare en Turbo3G för 119:-/mån. 3G (lär nog surfa mest WiFi) lär väl fungera för att hålla telefonen online? Eller har ni något annat undangömt förslag med "all inclusive" som är prisvärt? Pratar och messar för typ 150-200kr/mån bara... Köper nog telefonen kontant hur som, hatar avbetalningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClAyMan
Sitter också i slutfasen av ett beslut. Hero känns ju jäkligt het. Har Telenor för tillfället och har eg. ingen anledning att byta, men vilket abonnemang är mest lämpligt? Telenor har en tilläggstjänst (Frisurf) på 3G för +59:-/mån och ytterligare en Turbo3G för 119:-/mån. 3G (lär nog surfa mest WiFi) lär väl fungera för att hålla telefonen online? Eller har ni något annat undangömt förslag med "all inclusive" som är prisvärt? Pratar och messar för typ 150-200kr/mån bara... Köper nog telefonen kontant hur som, hatar avbetalningar.

Det har diskuterats lite fram och tillbaka tidigare i tråden om abonnemang, läs gärna, och man har väll kommit fram till att man surfar för i runda slängar 200-500MB/månad. Själv ligger jag runt 400, men då är det mest surfande, och inget YouTube eller liknande. WiFi sitter jag ganska sällan på, och har egentligen inget behov av det pga mitt abonnemang ger 500MB i månaden.

Själv sitter jag med en nerlagd abonnemangtyp från Telia för ringa/sms, som landar på 99kr/månaden. Sedan har jag ökat med Mobilsurf Alltid för 69kr/månad.

Telia begränsar bara mängden data, på din text verkar det som om Telenor även tar betalt för hastigheten. Enligt mig ganska lame...

Om du bor i staden funkar säkert Telenor ok. Men jag skulle nog ändå vilja pusha för Telia, som har fenomenal teckning (ingen slår dom, verkligen). En annan sak är avtalet, om man kommer över 500MB, så stryps hastigheten bara, inga "gömda" MB-avgifter på 20kr eller liknande...

Permalänk
Medlem

Funderar lite på Heron... men är inte helt säker. Olika recensioner säger olika. Hackar det när man surfar?

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen fått min Hero och har inte hunnit lära mig allt så svaret på min fråga är säkert enkelt men jag vill minska chansen till att det blir fel och dyrt.

Åker troligtvis en sväng utanför Sveriges gränser nästa vecka och tar ju gärna med mig min hjälte. Hur ser jag till att den inte ligger och skickar en massa data i onödan? Ev. så kan jag behöva kolla mail nån gång, men då ska det vara när jag själv begär det och inte lite nu och då som jag föredrar här hemma t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perli
Jag har nyligen fått min Hero och har inte hunnit lära mig allt så svaret på min fråga är säkert enkelt men jag vill minska chansen till att det blir fel och dyrt.

Åker troligtvis en sväng utanför Sveriges gränser nästa vecka och tar ju gärna med mig min hjälte. Hur ser jag till att den inte ligger och skickar en massa data i onödan? Ev. så kan jag behöva kolla mail nån gång, men då ska det vara när jag själv begär det och inte lite nu och då som jag föredrar här hemma t.ex.

Du kan dels stänga av/starta datatrafiken efter behov med APNDroid, och du kan övervaka trafikmängden med NetCounter. Båda finns på Market.

Permalänk
Medlem

Perfekt, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Hoppas någon kan hjälpa mig här.

Jag är enormt sugen på att köpa en HTC HERO men det ända som stoppar mig just nu är allt velande och sök om vilket abonnemang som är bäst och billigast.

Jag ringer väldigt sällan, blir oftast uppringd eller ringer 1 signal och lägger på för att bli uppringd (snål jävel dvs)

Jag har tittat på : Telenor Mini: endast 49 kr/månad + tilläggstjänsten Telenor Fri Mobilsurf Turbo för 119 kr/månad - Sammanlagt blir detta 168 kr/månad.

Nu till mina frågor :

* Är det någon dold kostnad eller kommer jag enbart betala 168kr/månad? Förstår att man betalar per samtal/sms men utöver det inget mer?

* Med Mobilsurf Turbo som är obegränsad så är det ingen mer extra kostnad för mitt surfande så i praktiken kan jag ha spotify/youtube på hur mycket jag vill utan att betala mer än 119kr/månad?

* Jag räknar på att landa precis på 200kr/månad med obegränsad surf på denna kombo, stämmer detta? ( jag ringer som sagt väldig sällan )

Jag har som sagt levt under en sten när det gäller mobiler och abonnemang sedan det kom! Har använt en mobil och nummer sedan jag fick det för flera hundra år sedan.

Har en budget på 600kr kvartalet när det gäller abonnemang och vill som sagt ha fri surf! Kommer detta att hålla?

Permalänk
Medlem

Hej, två snabba frågor.

I min android market på Heron så finns det bara gratis appar, är det så för alla och finns det i sådant fall någonstans där man kan söka igenom betalappar eller är det upp till varje skapare att ha sin app på sin hemsida?

Nästa fråga är angående standard versionen av alarm. Jag behöver ha ett alarm som ringer samma tid varje dag. Jag satte därför alarmet att upprepa sig varje dag. Det verkar dock inte fungera, just det alarmet får en mörk bakgrund och ringer inte alls. Har testat att deleta det och göra en ny men det blir samma sak. Hittade en app på market som fungerar klockrent som heter Alarms (trial) men den måste man betala för så småning om, men den kunde man också använda sin musik som alarm signal. Någon som har några tips på hur jag kan lösa detta?

Tack

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

Betal-apps finns ännu inte tillgängligt i Sverige: dock kan man hacka fram det om man vill: http://www.swedroid.se/wiki/index.php/Market

rooting av telefonen har diskuterats tidigare i tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=939...

Men att ditt vanliga alarm inte fungerar verkar ju knepigt... :/ Att den är mörk betyder, om jag har fattat allt rätt, att larmet kommer ringa "nattetid"/när det är mörkt. Lite flummig definition, men det är det mönstret jag har sett iaf.

Sätt larmet på 1min från nu, och se vad som händer när det borde ringa. Blinkar skärmen, men det är tyst? Händer ingenting?

Permalänk
Medlem

Hittade ett problem med min Hero. Har hänt en gång men ifs ville se om någon annan fått något liknande. När jag skrev SMS horisontellt så ser man inte vad man skriver. Jag trycker på knapparna och den reagerar men ingen text syns till. Byter jag till vertikal så syntes det vad jag skrivit och tillbaks till horisontellt och ingen text i rutan. Startade om den och allt är ok för den här gången. Men det var inte kul när den är ny och har senaste firmware/programvara.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler