Bästa dealen på iPhone 3G S?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
3 har tydligen inaktiverat GSM nätet eller nått sådant.

Eller så har dom aldrig haft något?

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebreh
Eller så har dom aldrig haft något?

Klart de har haft 2gnät. De hyrde in sig hos vodafone.
Du kan ju tänka dig hur det hade gått om de kört 3g endast i början..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Klart de har haft 2gnät. De hyrde in sig hos vodafone.
Du kan ju tänka dig hur det hade gått om de kört 3g endast i början..

jo, men dom har inget eget, som dom för skojs skull bara stängt av. Anser dom att 3G-täckningen är tillräcklig finns det ingen anledning att spendera pengar på att hyra in sig på andra nät.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebreh
Eller så har dom aldrig haft något?

Skrev jag att de haft ett? Nej...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebreh
Anser dom att 3G-täckningen är tillräcklig finns det ingen anledning att spendera pengar på att hyra in sig på andra nät.

Problemet är ju att dom tydligen också bara anser att man bara ska ringa utomhus. 3G har ju uppenbarliga problem med att ta sig genom väggar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Skrev jag att de haft ett? Nej...

nej det gjorde du ju faktiskt inte. my bad.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk

Vad är den bästa dealen om jag vill köpa den utan abonemang? Skall jag köpa den olåst i Sverige, Köpa den i Norge och brytas abonemang + betala avgift för det, imprtera från Italien, eller vad är förmånligast?

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

om jag inte minns fel så säljs iPhones olåsta i t.ex. Hong Kong, där får du en 16gb för ca 5100 SEK och 32gb för 6000 SEK

ser billigt ut, men vet inte vad den kostar i t.ex. Italien.

Permalänk
Medlem

Finns det olåsta i Italien? Vilka fler länder?

Permalänk
Medlem

Olåsta finns i Italien för 599 och 699E, inte bästa dealen mao.

Telia är bästa dealen om du ska köpa olåst där du får en för 5495 eller 6495 om du har ett bundet abb med minst 3 månader kvar (eller kanske någon i din närhet som har?). Då förs en notis om att abbet köpt en telefon och får därmed inte köpa en till för samma pris, medan telefonen i sig är olåst. Köper du utan att ha ett bundet abb tillgängligt så kostar det 400 kr extra utöver detta.

Sen är det skrämselpropaganda lite det där om 57 kbits hos Telia efter man passerat taket. Vet en del som surfat upp emot 2 gb med deras 500 mb-tjänst och hade full hastighet hela tiden.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
...
Telia är bästa dealen om du ska köpa olåst där du får en för 5495 eller 6495 om du har ett bundet abb med minst 3 månader kvar (eller kanske någon i din närhet som har?). Då förs en notis om att abbet köpt en telefon och får därmed inte köpa en till för samma pris, medan telefonen i sig är olåst. Köper du utan att ha ett bundet abb tillgängligt så kostar det 400 kr extra utöver detta..

Fattar jag det rätt nu om du säger att jag kan köpa en Olåst obunden telefon som jag kan använda med vilken oeratör jag vill för 5495:- från Telia bara någon jag känner har ett teliaabonemang med mer än 3 månaders bindningstid kvar? Hur går det till? Förklara gärna mer detaljerat vilka val jag skall göra för att det skall gå igenom, jag är mycket intresserad.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Fattar jag det rätt nu om du säger att jag kan köpa en Olåst obunden telefon som jag kan använda med vilken oeratör jag vill för 5495:- från Telia bara någon jag känner har ett teliaabonemang med mer än 3 månaders bindningstid kvar? Hur går det till? Förklara gärna mer detaljerat vilka val jag skall göra för att det skall gå igenom, jag är mycket intresserad.

Valet du ska göra är att be den som har abbonemanget att gå in i butiken och säga att de vill ha en iPhone 3GS 16 gb och att de idag har ett bundet abb redan. Då ska de få köpa en sådan för 5495 ,-. En kompis till mig hade inte bundet men band sig 12 månader på sitt befintliga Telia-abb och fick därmed köpa sin för 4995 kr.

Ang. olåst/obunden så sa herrn på en telebutik jag var och diskuterade med att i deras första leverans var det en som körde olika Telia-kort, Halebop-kort och andra kort i sin iPhone 3GS utan att det spelade roll. Sen om det gäller alla kan jag inte svara på.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]