Hur få bort modem-symbolen i statusraden?

Permalänk
Medlem

Hur få bort modem-symbolen i statusraden?

Hej!

När jag handlade på mig ett mobilt bredband från Telia ville inte modemet lira trots "OSX-stöd". Det kom sedan fram att stödet inte hann bli klart till lanseringen och alla instruktionsfoldrar och grejor var redan tryckta, så det var bara vänta in stödet.

Under tiden bytte jag och min kusin, som kör Windows, modem då jag vet att det gamla Huawei E220-modemet funkade med OSX efter lite pill, bland annat ställa in det som en uppringningstjänst. Med detta så ställde jag in den smarta funktionen att visa modemstatus i statusraden så jag enkelt kunde koppla upp och ner genom att högerklicka på symbolen.

Nu till saken, jag bytte tillbaka med min kusin nyss och installerade mjukvaran för Icon-modemet istället, vilket gjorde modemsymbolen överflödig. Jag tog dock bort modemet ur nätverksinställningar före jag klickade i "visa status i statusraden" och nu är symbolen kvar, men jag lyckas inte få bort den! Hur fixar jag detta? Har försökt lägga till ett "modem" igen men får inte till det.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk

Testa att hålla ner command och dra bort den från menyraden.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarbynisse
Testa att hålla ner command och dra bort den från menyraden.

Bada-bing-bada-boom!

Tack för tipset!

Visa signatur

[b]GKKE![/b]