iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk

Nu har jag iaf dragit iväg en obunden beställning på Phone House. Vi får väl se om den går igenom eller ej, men jag betvivlar det...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag beställde en vit 16gb från Halebop för ungefär en vecka sedan, jag fick kollinummer igår och den ligger nu i Alvesta. Borde komma på måndag:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chokla
Jag beställde en vit 16gb från Halebop för ungefär en vecka sedan, jag fick kollinummer igår och den ligger nu i Alvesta. Borde komma på måndag:)

Gah, sluta plåga mig.
Vilket datum beställde du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chokla
Jag beställde en vit 16gb från Halebop för ungefär en vecka sedan, jag fick kollinummer igår och den ligger nu i Alvesta. Borde komma på måndag:)

Helt otroligt, själv beställde jag på telia.se den 31 Juli 00:03.
Inget kollinummer än så länge.

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Phone house 11/8 måndag och inklusive operatörs byte vilket tar längre tid, redan fått kolli ID och telefonen bör vara här måndag eller tisdag. Hoppas ni andra får era också snart.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Köpte min svarta 32gb i Telenors egna butik i Jönköping klockan 10.27 fredagen den 31 Juli Ni som beställt, har ni testat att gå till en Telia/3/Telenor-butik?

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Jag beställde från Phone house 11/8 måndag och inklusive operatörs byte vilket tar längre tid, redan fått kolli ID och telefonen bör vara här måndag eller tisdag. Hoppas ni andra får era också snart.

Åfan, beställde min från Phone House igår, och den står fortfarande som "Ny internet order"... Jag antar att det inte händer något över helgen

Ska bli spännande och se om jag får igenom min order eller ej, den är som sagt telia till vänner fast i 0 månader

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Åfan, beställde min från Phone House igår, och den står fortfarande som "Ny internet order"... Jag antar att det inte händer något över helgen

Ska bli spännande och se om jag får igenom min order eller ej, den är som sagt telia till vänner fast i 0 månader

Hoppas du får igenom det, då blir jag lite ledsen men men ska ändå köra på tele2 comviq, köpa till internet upp till 1GB data sedan stryper dem hastigheten, ca 139kr/månad med kompis abb.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Hoppas du får igenom det, då blir jag lite ledsen men men ska ändå köra på tele2 comviq, köpa till internet upp till 1GB data sedan stryper dem hastigheten, ca 139kr/månad med kompis abb.

Hmm, har du abonnemang sen tidigare då eller? Har Tele2 något billigt abonnemang som även inkluderar surf? Annars kör jag vidare på kontantkort och köper till ett surfpaket, fast vet inte vilket. Jag undrar om man kan pröva med 200MB/mån först och sen uppgradera om det inte räcker.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Nej då jag kör tele2 kompis kontantkort, men har en kompis som bytte till abb 12månader 139kr inklusive kompis abb + surf upp till 1GB data full hastighet sedan begränsar dem den till 60kb tror jag men fortfarande gratis surf men mindre hastighet

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chokla
Jag beställde en vit 16gb från Halebop för ungefär en vecka sedan, jag fick kollinummer igår och den ligger nu i Alvesta. Borde komma på måndag:)

Ehh 3G eller? Beställde min _3G S_ den 3/8 och inte ens fått leveransbekrf.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Inaktiv

beställde min svarta 16gigs från tre den 5e augusti, då sa dom att det skulle ta en vecka.. när en vecka gått så ringde jag, då sa dom 12 dagar.. ringde idag igen, nu säger dom tre veckor från beställningsdatum.. undrar om man kommer få sin telefon överhuvudtaget. Någon annan som beställt från Tre?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Avstängd

Polaren undrar. Det GPS programmet som finns på appstore. Navicon lr något för 800 spänn typ.
Ingår röster där osv, utan någon månadsavgift eller liknande? Dvs precis allt ingår lr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Polaren undrar. Det GPS programmet som finns på appstore. Navicon lr något för 800 spänn typ.
Ingår röster där osv, utan någon månadsavgift eller liknande? Dvs precis allt ingår lr?

http://www.navigon.com/site/se/sv/products/navigation_softwar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Ehh 3G eller? Beställde min _3G S_ den 3/8 och inte ens fått leveransbekrf.

Jag fick min i fredags, 3gs 32gb, beställde måndagen efter lanseringsdatumet

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag har haft min vita 32 Gb sedan i torsdags, Min polare på Telenor hade fått återbud av en kund

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk

Fick just detta från Phone House:

Hej!

Vi har makulerat din beställning pga att det skapas ett abonnemang trots att du är obunden.

Utifrån kommentaren du har skrivit så var du inte intresserad om så var fallet.

Med Vänliga Hälsningar
The PhoneHouse

----

Skrev i min kommentar typ "man blir låst till Telia, men utan abonnemang va? Annars vill jag inte ha den." men nu blir jag lite förvirrad. Vad exakt händer om man tecknar ett 0 månaders abonnemang? :S

Jag har även självklart mailat in och frågat dem, men jag tänkte bara om någon av er visste.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Skrev i min kommentar typ "man blir låst till Telia, men utan abonnemang va? Annars vill jag inte ha den." men nu blir jag lite förvirrad. Vad exakt händer om man tecknar ett 0 månaders abonnemang? :S

Jag har även självklart mailat in och frågat dem, men jag tänkte bara om någon av er visste.

Ett noll-månadersabonnemang låter som ett abonnemang som du kan avsluta nästan direkt, utan att tvingas vara bunden i ett år eller två innan det kan avslutas.

Permalänk

du får ett abb men du kan säg upp det direkt, 3 mån uppsägningstid. ställt samma fråga i teliabutik å fick svaret 3 mån i uppsägningstid men kan sägas upp direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Fick just detta från Phone House:

Hej!

Vi har makulerat din beställning pga att det skapas ett abonnemang trots att du är obunden.

Utifrån kommentaren du har skrivit så var du inte intresserad om så var fallet.

Med Vänliga Hälsningar
The PhoneHouse

----

Skrev i min kommentar typ "man blir låst till Telia, men utan abonnemang va? Annars vill jag inte ha den." men nu blir jag lite förvirrad. Vad exakt händer om man tecknar ett 0 månaders abonnemang? :S

Jag har även självklart mailat in och frågat dem, men jag tänkte bara om någon av er visste.

Vad var det jag sa till dig, makulerat order, trodde tyvärr att dem skulle göra så.

EDIT: hämtade ut min Iphone 3GS 16Gb vit idag, fungerar kanon.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Polaren undrar. Det GPS programmet som finns på appstore. Navicon lr något för 800 spänn typ.
Ingår röster där osv, utan någon månadsavgift eller liknande? Dvs precis allt ingår lr?

Vänta på Tomtom. Den är väl släppt och bättre än Navigon. Men det är väl lite grann som en smaksak....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Vad var det jag sa till dig, makulerat order, trodde tyvärr att dem skulle göra så.

EDIT: hämtade ut min Iphone 3GS 16Gb vit idag, fungerar kanon.

Nja fast de makulerade ju inte ordern för att det "stod fel på hemsidan" som du sa, de makulerade eftersom att jag skrev i min kommentar till dem att jag inte ville ha telefonen om jag fick med ett abonnemang.

Citat:

du får ett abb men du kan säg upp det direkt, 3 mån uppsägningstid. ställt samma fråga i teliabutik å fick svaret 3 mån i uppsägningstid men kan sägas upp direkt.

Ah, okej. Vad gäller under dessa tre månader då? Jag måste ha Telias abonnemang i tre månader och sedan är jag utan abonnemang fast låst till Telia?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk

@flugfarfar
den är låst till telia efter de 3 mån om jag utläser phonehouse rätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kortleken
@flugfarfar
den är låst till telia efter de 3 mån om jag utläser phonehouse rätt.

Jo, att den är låst till telia efter de tre månaderna betvivlar jag inte, men det är ju bara att jailbreaka och låsa upp. Däremot undrar jag vad som menas med "tre månaders uppsägningstid"? Tre månader som jag MÅSTE betala för abonnemanget, eller vadå?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Jo, att den är låst till telia efter de tre månaderna betvivlar jag inte, men det är ju bara att jailbreaka och låsa upp. Däremot undrar jag vad som menas med "tre månaders uppsägningstid"? Tre månader som jag MÅSTE betala för abonnemanget, eller vadå?

Från den dagen du säger upp abonnemanget måste du betala för ytterligare tre månader, ja. Det är det som menar med uppsägningstid.

Permalänk

japp men det är ju bara 3mån á 49kr så det är inte så stor summa.
men frågan är om det låser upp den mot kostnad efter dessa 3 mån eller man måste vänta 12mån?

Permalänk

Ah, okej, tack grabbar. Då slänger jag väl iväg en ny beställning och så får jag leva med Telia-abonnemanget i tre mån.

kortleken: Betvivlar att de låser upp den för dig efter de tre månaderna, jag tror att 12mån är minimum för Telia. Men det är ju bara att göra det själv

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk

vill inte jailbreaka den utan att man vet att garantin verkligen gäller...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Nej då jag kör tele2 kompis kontantkort, men har en kompis som bytte till abb 12månader 139kr inklusive kompis abb + surf upp till 1GB data full hastighet sedan begränsar dem den till 60kb tror jag men fortfarande gratis surf men mindre hastighet

Hej! Jag vill också ha en iPhone med TELE2. Du tänker på det här paketet va? http://www.tele2.se/tillagg-tjanster-datapaket.html

Med det paketet kan jag besöka YouTube och titta på ca 1700 videoklipp med hastigheten 6 Mbit/s. sedan blir det 64 Kbit/s.

"Vid behov - Extra datavolym till Mobil surf Midi och Mobil surf Maxi

När datavolymen som ingår Mobil surf Midi och Mobil surf Maxi förbrukad (1 eller 5 GB) så begränsas hastigheten ifrån 6 Mbit/s till 64 Kbit/s.

Om du förbrukar mer än 90 % av datavolymen skickas ett SMS med information om att du kan köpa 5 GB extra datavolym för 99 kr (engångsavgift). Den extra datavolymen gäller resterande del av innevarande kalendermånad. Överskjutande datavolym nollställs vid kalendermånadsskifte."

NICE ELLER?