Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
kasst att dom inte kan hjälpa till att fixa min skärm efter som om jag har köpt den begagnad på blocket. helt knäppt tänker aldrig mer handla hos er!

har kvitto och skärmen är lite mer än ett år gammal. kostar idag 9500 kr ny.

så köper man något på blocket som kommer från er så har man ingen hjälp om det går sönder!

Du har väl garanti hos tillverkaren? Det är ju de du ska kontakta.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Du har väl garanti hos tillverkaren? Det är ju de du ska kontakta.

det har jag gjort men dom byter den bara mot begagnade hela tiden som är kasst skick. har haft 3 skärmar hos mig.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
det har jag gjort men dom byter den bara mot begagnade hela tiden som är kasst skick. har haft 3 skärmar hos mig.

Skickar du in en trasig begagnad skärm kan du väl inte vänta dig en helt ny skärm tillbaka? Antingen reparerar dom den du skickat in, eller så får du en annan reparerad skärm tillbaka. Så funkar garantiärenden - live with it. Du har tur om du får en ny skärm tillbaka. Vad exakt vill du att komplett ska göra? Ge dig en helt ny skärm? Du har ju inte köpt skärmen av komplett utan av en privatperson? Reklamera den till honom istället i så fall. Skulle du skicka den till komplett skulle de med största sannolikhet bara skicka den till tillverkaren så det är ju ändå lika bra att skippa den mellanhanden.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
kasst att dom inte kan hjälpa till att fixa min skärm efter som om jag har köpt den begagnad på blocket. helt knäppt tänker aldrig mer handla hos er!

har kvitto och skärmen är lite mer än ett år gammal. kostar idag 9500 kr ny.

så köper man något på blocket som kommer från er så har man ingen hjälp om det går sönder!

Köp nytt om du vill ha garantier då dom gäller aldrig i andra hand om det står namn på kvitto/faktura.

Permalänk
Komplett.se

Bäste kriller007,

Om du köper en produkt av en privatperson är det honom/henne du har ett köpeavtal med, inte näringsidkare i tidigare säljled. En affär mellan privatpersoner regleras av Köplagen om inget annat avtalats vid köptillfället. Köplagen är dispositiv, vilket innebär att den kan förhandlas bort genom särskilt avtal. Konsumentköplagen gäller endast i affärer mellan näringsidkare och konsument.

Läs gärna mer här:

http://ko.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArti...

Jag rekommenderar dig därför att kontakta personen du köpt produkten av. Om denna person i sin tur har ett köpeavtal hos oss som innefattar garantiansvar hanterar vi ärendet gentemot vår kund.

I de fall att produkten levereras med speciell garanti kopplad till produkten (genom tillverkaren) brukar det gå bra att kontakta tillverkaren direkt.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

tycker det kan vara lite snällt att fixa direkt istället för att kontakta tidigare ägaren. känns knepigt att man ska kräva något av en tidigare ägare.

inet.se har tex hjälpt mig med garanti mm på begagnade saker så i fortsättningen vet jag iaf vart jag ska handla ifrån.

MVH Kristoffer

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

Jag tycker den nya uppdelningen av komponentär var bättre förut, nu blir det krångligare att välja t.ex. socket och jag saknar kompletts rekommendationer som det fanns mycket förut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Hej efti!

Det är tråkigt att höra att du är missnöjd på vår service och våra leveranstider. För att bättre kunna spåra vad som gått fel i hanteringen av ditt ärende ber jag dig kontakta mig på reklamation@komplett.se. Jag får se över det specifika ärendet för att ge dig ett mer ingående svar.

Det är viktigt för oss att sådana här fall följs upp då det är ett oerhört viktigt verktyg i vår kvalitetssäkring.

Vi strävar ständigt efter att bli bättre och jag ser fram emot att höra från dig!

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Jag vill tacka reklamationsansvarige och Teamleader kundservice som efter mina klagomål tagit sig an mitt ärende på ett snabbt och seriöst sätt. [QUOTE]

Permalänk
Medlem

Ni säljer alltid massor med demovaror ofta till rätt bra pris.Men det står aldrig varför varan är demovara.Hur kommer det sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moloch
Ni säljer alltid massor med demovaror ofta till rätt bra pris.Men det står aldrig varför varan är demovara.Hur kommer det sig?

Håller med helt, er demo-avdelning är suverän! Personligen skulle jag handla hos er oftare om ni inte hade ett sådant överpris på frakt, och sedan lite bättre priser jämnfört med andra e-handlare.

MvH

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Beställde nyligen ett datorpaket från komplett.se och måste säga att jag är supernöjd. Jag fick min dator tre dagar efter beställningsdatumet och allt fungerade perfekt.
Trevlig och hjälpsam personal på kundservice.
Det enda jag kan klaga på är att fraktkostnaden är lite i överkant.

N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moloch
Ni säljer alltid massor med demovaror ofta till rätt bra pris.Men det står aldrig varför varan är demovara.Hur kommer det sig?

Det skulle jag också vilja att ni gör. Det är avgörande för mig, och säkert ganska många andra, varför varan säljs som en demo-vara.

Permalänk
Medlem

komplett, ni har alltid tilltalat mig _förut_, för något år sedan bara, men sen hände nåt, era priser for upp i höjden, frakten blev dyr och servicekänslan försvann lite. Ni låg ofta som billigast på många varor man var intresserade av, men nu kan ni snart inte ens konkurrera med onoff när det gäller pris, beror allt detta på eran gigantiska lagersatsning?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Nu börjar variationerna på era "konfigurera själv" datorer bli riktigt trevliga.

Tackar, fortsätt så!

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Avstängd

Ni har "dator-i-delar". Det gillar jag starkt.
Men jag vill ha "laptop-i-delar" också.

Nej, jag vill inte köpa en färdig HP eller Sony laptop. Jag vill själv kunna välja hårddisk, processor, batteri, optisk enhet, etc.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiwiz
Det skulle jag också vilja att ni gör. Det är avgörande för mig, och säkert ganska många andra, varför varan säljs som en demo-vara.

Hej!

Det är något av en utmaning för vår demoavdelning att hålla track på historiken innan varan hamnar hos dem. Delvis beror detta på de stora volymerna de hanterar då detta sker på nordisk basis. Däremot försöker man ge en så bra beskrivning av varans skick som möjligt för att man skall kunna bilda sig en uppfattning innan köpet. Vi strävar givetvis för att hela tiden förbättra oss, så jag har mottagit era synpunkter och skall se till att de hamnar hos rätt person.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
komplett, ni har alltid tilltalat mig _förut_, för något år sedan bara, men sen hände nåt, era priser for upp i höjden, frakten blev dyr och servicekänslan försvann lite. Ni låg ofta som billigast på många varor man var intresserade av, men nu kan ni snart inte ens konkurrera med onoff när det gäller pris, beror allt detta på eran gigantiska lagersatsning?

Tack för input!
Gällande prissättning så tycker jag att vi har en överlag realistisk prissättning. Vårt mål är inte att ha lägsta pris utan den bästa helhetsupplevelsen och ett konkurrenskraftigt pris. Om du har några konkreta kategorier som du tycker att vi bör se över sett till marknadens pris, mottas den inputen tacksamt. Det som gör mig ont att läsa är att du känner att servicen inte infriar dina förväntningar. Här är vårt mål att verkligen ligga i framkant. Även här hade jag varit tacksam om du vill ta dig tid att skriva mig (gärna via PM) någon rad kring vart du känner att vi brister. Rörande lagersatsningen så påverkar inte investeringen i sig prissättningen. Jag själv som varit i företaget sedan 2003 anser dock att vi håller en betydligt högre klass i dag än vad vi gjorde då, däribland logistisken. Här har, frånsett de inkörningsproblem vi hade initialt, robotlagret bidragit till snabbare leveranser vilket är en del av en helhet som vi utgår från när vi sätter vårt pris mot marknaden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Ni har "dator-i-delar". Det gillar jag starkt.
Men jag vill ha "laptop-i-delar" också.

Nej, jag vill inte köpa en färdig HP eller Sony laptop. Jag vill själv kunna välja hårddisk, processor, batteri, optisk enhet, etc.

Kul att höra att våra PC-paket är så populära!
Vi testade faktiskt att sälja konfigurerbara laptops. Om mitt minne inte sviker mig upphörde vi erbjuda detta alternativ för ca 2 år sedan. Det var flera orsaker som ledde till detta, men primärt var det mycket låg efterfrågan och begränsade konfigurationsmöjligheter. Möjligt vi lanserar detta i en annan variant om efterfrågan är stor.

MVH
Sebastian Knapp, Marknadschef
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

Ni har oftast bra priser på Veckans erbjudande, men dessa priser dyker inte upp på prisjakt, så det går en oftast ändå förbi. Varför är det så?

Ex. XFX Gtx 260

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Ni har oftast bra priser på Veckans erbjudande, men dessa priser dyker inte upp på prisjakt, så det går en oftast ändå förbi. Varför är det så?

Ex. XFX Gtx 260

Hejsan!

Det där har att göra med hur våra priser uppdateras in mot prisjakt. Det kan ta någon dag innan uppdatering skett fullt ut, men en hel vecka skall det inte ta. Vi håller på med optimeringsarbete kring detta just nu och hoppas det ger resultat.

Mvh
Sebastian Knapp, marknadschef
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tycker att ni borde införa någon slags rabatt om man köper ett komplett datorpaket som innehåller: Moderkort, Processor, Internminne, Hårddisk, Chassi och Nätaggregat minst.

Kanske typ 5-10% rabatt.

Bra hämtbutiken i Stockholm nu också.

mvh,
GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GnomeN
Tycker att ni borde införa någon slags rabatt om man köper ett komplett datorpaket som innehåller: Moderkort, Processor, Internminne, Hårddisk, Chassi och Nätaggregat minst.

Kanske typ 5-10% rabatt.

Bra hämtbutiken i Stockholm nu också.

mvh,
GnomeN.

Hej GnomeN,

Kul att du gillar vår hämtbutik. Vi försöker redan idag premiera de kunder som väljer att köpa hela datorn hos oss. Därför har vi något vi kallar för "PC-i-delar"; kompletta datorer i delar till reducerat pris. Dessa garanterar vi även kompatibiliteten på.

Du hittar dem här:

http://www.komplett.se/k/kc.aspx?bn=10293

Vi väljer dock att kontrollera vilka komponenter som väljs till paketen själva. Detta för att vi säkert skall veta att delarna fungerar tillsammans.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hjälpsam

Jag tycker att det har blivit mycket svårare att navigera på er sida efter de senaste förändringarna.
Föredrar helt klart ert tidigare system.
Letade efter minne i dag men jag gav upp efter ett tag, jag får ingen överblick längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag tycker att det har blivit mycket svårare att navigera på er sida efter de senaste förändringarna.
Föredrar helt klart ert tidigare system.
Letade efter minne i dag men jag gav upp efter ett tag, jag får ingen överblick längre.

Hej!

Tack för feedback, den tar vi givetvis till oss. Minneskategorin är lite speciell pga den enorma mängd artiklar som ryms inom den. Vi har ju filtreringsfunktionerna som skall ersätta den stora mängd underkategorier som vi tidigare hade i bl a minne. Är inte filtreringen tillräcklig för att hitta rätt? Tar gärna emot feedback kring detta. Tack!

Mvh
Sebastian Knapp, marknadschef
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

Förbannat vad långsamma ni är, beställde på förmiddagen den 22 och har ännu inte blivit upphämtade av posten.

Brukar beställa av Dustin då man oftast har produkten dagen efter och lär i fortsättningen göra det också.

Permalänk
Medlem

Ja, det är ju fruktansvärt länge.
En gång var det en som fick vänta en vecka på sitt paket har jag hört.
Huvva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag tycker att det har blivit mycket svårare att navigera på er sida efter de senaste förändringarna.
Föredrar helt klart ert tidigare system.
Letade efter minne i dag men jag gav upp efter ett tag, jag får ingen överblick längre.

Håller med ovanstående.. det har blivit krångligare, var mycket bättre filtreringsfunktion innan.

Permalänk
Medlem

Har en fråga till er på Komplett!

Varför har ni nästan Exakt likadan look som On Off?
haha. Lite kul är det allt! (:

Skall också på peka att ni har mycket trevliga leveranstider, Beställde en helt ny dator (i delar) 2 dagar senare var den ihop satt och fungerade.
Helt underbart!

Permalänk
Antielefant

Här är en jättebra fråga..

En hel del av era konkurrenter har sänkt priset på Phenom 940 till ~2200. Ni ligger fortfarande kvar på 2850:-. Varför? Nu kan vi ju inte rekommendera att köpa av er längre.

En jämförelse:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376580

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

komplett.se äger det mesta..
dock är frakten bättre på webbis.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moloch
Ni säljer alltid massor med demovaror ofta till rätt bra pris.Men det står aldrig varför varan är demovara.Hur kommer det sig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
Håller med helt, er demo-avdelning är suverän! Personligen skulle jag handla hos er oftare om ni inte hade ett sådant överpris på frakt, och sedan lite bättre priser jämnfört med andra e-handlare.

MvH

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiwiz
Det skulle jag också vilja att ni gör. Det är avgörande för mig, och säkert ganska många andra, varför varan säljs som en demo-vara.

Köpte ett Asus P6T Deluxe för 2 veckor sen som demo-vara. Hade faktiskt hoppats att få med iaf S-ATA kablar som är ett måste. Men det fick jag inte
Lite mer information om varan tycker jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag beställer det mesta från Dustinhome, då jag dels får gratis frakt som student samt bättre priser. Ofta är det bättre priser på redan bra kampanjpriser.

Jag förstår att studenter är en "liten" klick av kunder. Men jag tror att Ni, Komplett, skulle vinna mycket på att erbjuda fri frakt och dyl. till studenter.
En gång kund alltid kund

I övrigt inga kommentarer, är glad kund hos er också.

Visa signatur

weeeee