Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Komplett är en bra butik med bra service men frakten är åt helvete för dyr.

Permalänk
Medlem

Brukar alltid köpa, eller brukade, av komplett.

Nu har det dock skett några köp från Inet mest för gratis frakt åt sweclockers medlemmar, som är riktigt, riktigt fint.

Priserna har också varit lite lägre.
Har dock inte varit i supportärende med dem, men varit det med komplett några gånger. Och komplett är en förebild för alla webshoppar gällande det.

Snabbt, smidigt, trevligt, enkelt och de kräver inte mycket av kunden heller.

Riktigt bra butik med riktigt bra utbud, frakten är dock nackdelen.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Förbannat vad långsamma ni är, beställde på förmiddagen den 22 och har ännu inte blivit upphämtade av posten.

Brukar beställa av Dustin då man oftast har produkten dagen efter och lär i fortsättningen göra det också.

Hej!

Kan du återkomma till mig med ordernummer (via PM) så hade jag varit mycket tacksam. Så skall det givetvis inte se ut. Jag har inte hört om några driftstörningar så här vill jag gärna gräva djupare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av opA
Håller med ovanstående.. det har blivit krångligare, var mycket bättre filtreringsfunktion innan.

Personligen tycker jag att det är enklare att hitta det man söker i dag, men smaken är ju som sagt som....
Mottar gärna specifik feedback på hur vi skulle kunna förbättra nuvarande upplägg. Är det några parametrar som saknas eller vissa kategorier som fungerar sämre än innan? Vi kommer addera lite information under minneskategorin för att man enklare skall kunna välja de filtreringsparametrar som är väsentliga. Förhoppningsvis hjälper detta en del på vägen.
Vi kommer inte byta tillbaka till den gamla strukturen då de flesta varit övervägande positiva till förändringen. Däremot är vi mycket tacksamma för specifik feedback.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eacan
Har en fråga till er på Komplett!

Varför har ni nästan Exakt likadan look som On Off?
haha. Lite kul är det allt! (:

Skall också på peka att ni har mycket trevliga leveranstider, Beställde en helt ny dator (i delar) 2 dagar senare var den ihop satt och fungerade.
Helt underbart!

Tack för berömmet!
Jag skulle snarare fråga Onoff varför deras sida är så snarlik vår. Det fanns inte speciellt många likheter när vi sjösatte omdesignen för ett par år sedan. Finns ett ordspråk som säger att detta är den främsta formen av smicker, så då tar vi det så.
Återkommer angående prissättningen på processorer.
Det är även flera poster som handlar om prissättning, lojalitetsprogram och frakt. Vi tar definitivt detta till oss. Den positiva feedback som ges blir vi också oerhört glada över.

MVH
Sebastian Knapp, marknadschef
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Mottar gärna specifik feedback på hur vi skulle kunna förbättra nuvarande upplägg. Är det några parametrar som saknas eller vissa kategorier som fungerar sämre än innan? Vi kommer addera lite information under minneskategorin för att man enklare skall kunna välja de filtreringsparametrar som är väsentliga. Förhoppningsvis hjälper detta en del på vägen.
Vi kommer inte byta tillbaka till den gamla strukturen då de flesta varit övervägande positiva till förändringen. Däremot är vi mycket tacksamma för specifik feedback.

En rekommendation speciellt för Minne vore att ersätta rubriken "Produktformfaktor" med "Kapacitet" istället, som i fallet Hårddiskar. Som det är nu måste man ibland bläddra rätt mycket för att hitta 4 GB eller 6 GB, då de ligger långt ner i listorna.

SO-DIMM och FB-DIMM kan man ju lägga som undermappar eller filtrerade som fördel döpta till just Laptop och Apple? Då förstår Svensson kanske vad de är till för

En annan rekommendation gäller chassin - det vore trevligt att kunna filtrera de som har nätagg och de som inte har det. Den funktionen finns inte idag.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Bra butik, men på tok för hög fraktkostand. När jag skulle beställa dator inklusive chassi gick frakten på ca 600 kronor. Då tar man helt enkelt inet.se istället eftersom det är gratis.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hej jag bara älskar er butik, men det är ju det här med frakten, sitter på en inköpslista på ca. 12500:- sen ska det till 600:- i frakt på den...
känns inte som det blir aktuellt.

Får gå in på inet.se o lägga in den där istället...

Det är för tråkigt, tyvärr...

Permalänk
Medlem

ja men posten jobbar väl inte gratis eller ? det kostar faktiskt en slant att skicka en hel dator. men ni verkar tro det finns gratis leverans sätt.. eller nåt.

köper man en dator för 12 tusen så har man råd med frakt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ja men posten jobbar väl inte gratis eller ? det kostar faktiskt en slant att skicka en hel dator. men ni verkar tro det finns gratis leverans sätt.. eller nåt.

köper man en dator för 12 tusen så har man råd med frakt tycker jag.

Handlar man på inet.se så finns det de.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Kan man skicka tillbaka en demo produkt om man kommer på att varan är lite för mycket demo?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Kan man skicka tillbaka en demo produkt om man kommer på att varan är lite för mycket demo?

14 dagars ångerrätt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagicM
Hej jag bara älskar er butik, men det är ju det här med frakten, sitter på en inköpslista på ca. 12500:- sen ska det till 600:- i frakt på den...
känns inte som det blir aktuellt.

Får gå in på inet.se o lägga in den där istället...

Det är för tråkigt, tyvärr...

Du registrerade dig för att säga det? Omoget.

Skaffa ett jobb så ska du se att du har råd till den hutlöst dyra frakten och lite bättre support än inet.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
14 dagars ångerrätt.

Även om man har öppnat varan och provat den?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Jag tycker eran hemsida har några brister som stör mig. Ni skulle kunna flytta på "Kundrekommendationer" längst ner på sidan, gör köpet kanske lite långsamare som är lite drygt.

Era "Uppgraderingspaket" och "PC i delar" är jätte bra för de som inte kan så mycket om datorer, många butiker som inte har några datorpaket..

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Inaktiv

Det som är bra med er webdesign just nu är att det är väldigt översiktligt. Men använder inte större delen av er websida bara erbjudande och datorutrustning. Men jag skulle tro att de flesta personer som kan hantera internet skulle tycka att det var enkelt att navigera på er hemsida. Det svåraste med ert företag var att hitta själva butiken i stockholm. Jag irrade runt på massa små gator före jag lyckades hitta rätt och hämta mitt paket. Men nu vet jag vart det ligger. Skulle varit enklare om ni hade en vägbeskrivning från tunnelbanan. För det är många som utnyttjar den för att ta sig dit. Det är ganska tydligt på hemsidan men skulle vara ändå enklare om ni skrev en liten text vilken uppgång osv. Men ananrs så gillar jag er hemsida mycket. Den är överseenlig som jag sa förut och man ser många fina rabatter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Även om man har öppnat varan och provat den?

Tror det... Men är inte säker.
Det står väl på deras hemsida antar jag?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Tror det... Men är inte säker.
Det står väl på deras hemsida antar jag?

Nja det är väldigt luddigt.. Man fattar inte riktigt

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Nja det är väldigt luddigt.. Man fattar inte riktigt

INFORMATION FRÅN Komplett.se
OM DET SKULLE UPPSTÅ PROBLEM
Om det skulle uppstå problem med varan du har beställt från oss kan du vända dig till:
Komplett.se
Kruthusgatan 19, Hiss 27
411 04 GÖTEBORG
Tel 031-710 20 00
retur@komplett.se
GARANTIER
Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren
genom oaktsamhet eller med vilja.
KONSUMENTENS ÅNGERRÄTT
13 § Konsumenten har rätt att frånträda ett distansavtal eller ett hemförsäljningsavtal (ångerrätt) genom att till näringsidkaren
lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag som anges i 15 § (ångerfrist). Konsumenten har alltid
rätt att lämna eller sända meddelandet inom sju arbetsdagar från den dag som anges i 15 §.
14 § Vid distansavtal har konsumenten inte ångerrätt, om avtalet gäller:
1. en tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen,
2. en vara eller en tjänst och priset beror på sådana svängningar på finansmarknaden som näringsidkaren inte kan kontrollera,
3. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal,
4. en förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits,
5. en tidning eller en tidskrift, eller
6. vadhållning eller andra lotteritjänster.
15 § Vid distansavtal eller hemförsäljningsavtal om överlåtelse eller upplåtelse av varor börjar ångerfristen löpa den dag då
konsumenten tar emot varan eller en väsentlig del av den. Vid distansavtal eller hemförsäljningsavtal om en tjänst börjar
ångerfristen löpa den dag då avtalet ingås.
Vid distansavtal börjar ångerfristen dock löpa tidigast den dag då före-skriven information enligt 10 § kommer konsumenten till
handa. Vid hem-försäljningsavtal börjar ångerfristen löpa tidigast den dag då handlingar enligt 11 § kommer konsumenten till
handa.
Avser avtalet en vara som har tillverkats eller väsentligt ändrats efterkonsumentens särskilda önskemål eller som annars har fått
en tydlig personlig prägel, får näringsidkaren och konsumenten skriftligen avtala att ångerfristen skall börja löpa den dag som
anges i andra stycket oavsett om konsumenten har tagit emot varan eller en väsentlig del av den.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Du registrerade dig för att säga det? Omoget.

Skaffa ett jobb så ska du se att du har råd till den hutlöst dyra frakten och lite bättre support än inet.

Omoget?
Hur känns det själv..

Har man tid o lägga på såna meninglösa inlägg som du, så kan man ju undra vem som ska skaffa jobb.

Hittar ingen tråd från inet.se så man kan få reda på hur "dålig" support dom har.

Sorry för offtopic!

Permalänk
Medlem

Så om inet börjar ge bort datorer gratis menar du att komplett ska göra samma sak?

Permalänk
Medlem

Nej verkligen inte, varför skulle dom göra det......

Detta börjar bli riktigt löjligt nu..
Jag har beställt nu, så får väl be om ursäkt för mitt inlägg, eller nåt...
Moderator kan ju ta bort det.

Komplett är ju riktigt bra i övrigt, så det vinner dom på!

Permalänk
Medlem

fri frakt (bara studenter kanske?) och priser i nivå med inet skulle göra att jag handlar från komplett.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Tror det... Men är inte säker.
Det står väl på deras hemsida antar jag?

Nää, du får inte byta ett grafikkort till exempel om det är öppnat, däremot får man ju skicka tillbaka något som ligger kvar i förpackningen

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag väljer inet.se framför komplett är just den fria frakten när man handlar över 500kr.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Är hyffsat nöjd,

Är hyffsat nöjd med eran sida och behandling av ordrar, mycket snabb leverans osv, men ni kunde öppnat hämtbutik i helsingborg?, samt en del delar har jag valt skippa köpa hos er då ni legat kvar på högt pris längre än konkurenterna, typ min Phenom II kostade nästan 2900kr ett par dagar fast den var prissänkt hos dom flesta andra till runt 2200kr,
samt beställde jag nytt graifkkort utav er och dagen efter jag beställt såg jag ni sänkt priset, ni skulle kunna ha som typ elektronikkedjerna att hittar man billigare pris hos en konkurent med exakt samma vara,alternativt ni sänker innom nån dag så skulle man kunna få mellanskillnaden tillbaka,alternativt då köpa varan hos er för samma pris som hos konkurenten.

tycker annars jätte mycket om eran sida + i kanten.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk

Jag tycker hämtbutik funkar skitbra, iaf här i stockholm.
Dock en sak som ni måste ta tag i, det är att verkligen kolla om era "demo varor" verkligen fungerar, jag har fått och många jag känner har fått(flera ggr) på något sätt defekta produkter efter att ha beställt "demo-varor". Kanske inte är sånt ni vill höra men om ni får returer och väljer att sälja dem vidare så ska ni verkligen kolla att sakerna fungerar FÖRST så at man inte behöver skicka tillbaka dem för undersökning.
Vad beträffar sidan så är den lyckad och enkel att bläddra igenom.
Vad gäller nya produkter så skulle det vara roligt med lite mer vattenkylning, kanske inte säljs så bra här i Sverige men det är en kul grej:P

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Jag köpte en demo-ex kamera av er. "OBS Alla produkter skall vara i fullt funktionabelt skick".
Blixten var ju såklart paj så nu är det bara att ringa och kräva en ny.

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

jag är helt nöjd med komplett.se, men ni kanske borde hjälpa nybörjare vad gäller bygga egen dator? de kan ju vara blivande kunder lixom.

jag tänkte att ni säljer någon _billig_ snabbguide om datorbygge (billig är ett måste, man är ju inte så glad för att köpa dyra guider) och kanske någon del på siten där ni lisstar olika saker (vad de är, hur de fungerar etc) som SLI, Crossfire och andra vanligare komponenter som hårddisk mm.

geom detta så öppnar ni upp möjligheter för folk som innan tänkte "nej, fyfan, jag pillar inte i den datorn. jag tar säkert bara sönder något". de kanske vågar uppdatera datorn med lite guider mm.

MvH Ragnar

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Medlem

Som jag skrev innan så köpte jag ett demo-ex hos er. En kamera. Tyvärr så var den söndrig när jag fick den.. (Vilket är ganska konstigt i sig självt.) Men nu när jag gick in på eran demo-ex ställa igen så ser jag kameran ligga uppe till försäljning!
På onsdagen lämnade in kameran i butiken i malmö och då skulle den skickas till lagret. (Vilket bara det tar 2-3 dagar.)
På måndagen har ni hunnit reparera den?
Eller säljer ni dem medvetet söndriga?

EDIT: Dålig formulerat

Visa signatur

Suup

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Som jag skrev innan så köpte jag ett demo-ex hos er. En kamera. Tyvärr så var den söndrig när jag fick den.. (Vilket är ganska konstigt i sig självt.) Men nu när jag gick in på eran demo-ex ställa igen så ser jag fan ta mig kameran ligga uppe till försäljning!
Jag lämnade in kameran i butiken i malmö och då skulle den skickas till lagret eller något sånt. (Vilket bara det tar 2-3 dagar.) På onsdagen och på måndagen har ni hunnit reparera den?
Eller säljer ni dem medvetet söndriga?

Hej Experto.

För att kunna svara på din fråga behöver jag din orderdetaljer. Vänligen maila dem till reklamation@komplett.se så kikar jag på ärendet och återkommer med svar.

Utan att veta vilken produkt det rör sig om är min kvalificerade gissning att det rör sig om 2 olika exemplar. Om produkter har "skönhetsfel" av den graden säljs de inte som demo-exemplar.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det alltid har fungerat bra, en sak jag har undrat under alla dessa år jag handlat hos er är dock varför ni inte har en fysisk butik i Stockholm? , det är inge fel iof med hämtbutiken men det blir en annan känsla att gå in i en butik med personal och där det mesta finns på lager

//Johan

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200