Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

För ca 3 år sedam köpte vi en Pc i delar på mellandagarna och det tog från ons till fre har jag för mej så bara Där (mellan jul o nyår) och sedan har jag alltid förlitat mig på komplett.se med utbud, bland de billigaste i de flesta fallen och SJUKT snabba leveranser.. Så nu typ 20plylar extra(från komplett) är jag inne på nytt bygge och ska fortsätta att beställa ifrån er!! Stort tack till att just Komplett.se finns, har räddat många ggr då man behöver en speciel sak SNABBT eller bara vill kika efter olika delar osv(väldigt bra kategorisystem osv)

En fråga, Jag beställde ett moderkort från "fyndhörnan" igår ( MSI P7N Diamond.......) och vad äre som är "demo" på den då det var typ 20st på fyndavdelningen och alla typ 1500kr billigare? Hinner säkert få kortet innan svar men just in case

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

jag har undrat i några veckor nu varför jag inte kommer in på www.komplett.se. Servern svarar inte. Först tänkte jag att de måste ha gått i konkurs, men nus er jag att det verkar som andra kommer inte på sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radioleg
jag har undrat i några veckor nu varför jag inte kommer in på www.komplett.se. Servern svarar inte. Först tänkte jag att de måste ha gått i konkurs, men nus er jag att det verkar som andra kommer inte på sidan.

Om du inte kommit in på några veckor ligger felet hos dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Lillfrede, Beklagar om hanteringen av ditt ärende dragit ut på tiden. Har du ännu inte mottagit ett godkännande av retur per mail så ber jag dig att ringa vår kundservice på tele 031 710 20 00 så löser vi detta per omgående.

Airwolf, Tack för informationen! Detta skall nu vara korrigerat på vår webb.

Camel-en, Tyvärr så har vårt nuvarande system inte stöd för denna funktion. Ligger en order emot betalningsalternativ ”faktura” eller ”Betalning vid mottagande” så kan vi härifrån ändra i ordern så länge denna inte är skickad. Således får jag be dig att kontakta vår kundservice om du önskar göra några ändringar i din order.

Steno, Du mailade mig om detta tidigare i veckan. Jag hoppas att lösningen jag presenterade är okej.

Med vänliga hälsningar
Christian, Kundservice

Ja! Tack Christian för er snabba support och vänliga mottagande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS 2006-06-16 17:33
Hej vEX!

Här skrev du en hel drös förbättringspunkter (jag har kortat ned lite) som jag inväntar svar på från ansvarig. Mer info kommer. Kan direkt säga att returstatus via kontosidorna på webben är på väg.

Mvh
sebastian
Komplett.se

Varför har inget av det [vEX] föreslog införts mer än två år senare? Efterfrågar precis de saker som [vEX] föreslår!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att börja lista AMD Phenom II AM2+ nu?

Permalänk
Medlem

Har komplett.se problem just nu?
Jag kom in igår, men idag verkar det helt kört...

Permalänk
Medlem

Har inga problem med att komma in på sidan...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte heller åt sidan problem?

Edit: Funkar nu.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni borde införa ett system som man kan se preliminär tid på när varan bör vara framme som är mer exakt än det ni har. När jag beställde en dator från er så tog det ca. 1,5 månader att få hem ett litet AVI, istället för en 5 arbetsdagar som det borde ha varit.. Skickade en del mail till er och fick som svar att ni hade mycket att göra osv. Om det nu är så att ni har mycket att göra så kan ni väl lägga till några dagar i "preliminärt datum för leverans". Jag vet att man ska ta det preliminära datumet med en nypa salt, men 1,5 månader??

.. Sedan så är ni rätt så dyra om man jämför med många andra. Fast er hemsida tycker jag är strålande! (=

Sedan får ni gärna köpa in lösa 3-pins kontakter. Dessa är rätt så eftertraktade när det kommer till moddning av pcn

Permalänk
Medlem

Hej Mr Komplett.se

Får man se komplett sätta ihop en sweclockers.com rekommenderar dator nu typ;

Månadens prestandadator december?

^^

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Christian, Kundservice

SweClockers.com rabatt kanske ihop med ett samarbete?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Skitgrym sida, börjar bli lite dyrare än många andra men endå prispressande på vissa - Dyr frakt

Lite mer småsaker som tillbehör till moderkort osv... Köpte ett moderkort på fyndavdelningen,, Skitbra, bra pris, grymt kort osv utan skador.... Men om man vill köpa till lite tillbehör såsom SLI-brygga (ganska eftertraktat med såna verkar det som) då det knappt går att få tag på på nått ställe(olika längder och med 2way SLI, finns ju 3way)

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Avstängd

det råkar inte finnas några möjligheter att ni kommer få in epson skrivare i lager?

tänkte på r1900 eller 2880

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
SweClockers.com rabatt kanske ihop med ett samarbete?

Ja tack

Permalänk

Kanske inte så stort problem men nu har min skärm varit "bekräftad" i en vecka. Har ni verkligen SÅ mycket att göra just nu? Visst, datorbutiken konkade men.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat en del av komplett och har i stort sätt bara gott att säga om dom.

Men jag hade gärna sett att man kunde betala via internetbank. Blir dyrt med postförskott hela tiden. Sen är frakten lite väl dyr också.

Mvh MrE

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk
Medlem

Kul att se på er hemsida att ni är "auktoriserad AMD Platinum Återförsäljare"!
Hoppas ni gör mycket reklam för Phenom II så inga kunder går miste om denna fantastiska CPU från AMD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Kul att se på er hemsida att ni är "auktoriserad AMD Platinum Återförsäljare"!
Hoppas ni gör mycket reklam för Phenom II så inga kunder går miste om denna fantastiska CPU från AMD.

Vart ser du det?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Nu har väl mitt morgonkaffe inte slagit än, men detta paket:

Superbundling! Asus Rampage II Extreme +
Corsair TWIN3X 1600Mhz 6GB KIT

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=415064

Kostar 6095kr + frakt

Men om jag orkar klicka några fler gånger och köper sakerna separat kostar det 5894kr + frakt.

Vad exakt är det som kostar 201kr extra?

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhakkaWhack
Nu har väl mitt morgonkaffe inte slagit än, men detta paket:

Superbundling! Asus Rampage II Extreme +
Corsair TWIN3X 1600Mhz 6GB KIT

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=415064

Kostar 6095kr + frakt

Men om jag orkar klicka några fler gånger och köper sakerna separat kostar det 5894kr + frakt.

Vad exakt är det som kostar 201kr extra?

Hej WhakkaWhack.

Tack för ditt inlägg!

I det här fallet verkar det röra sig om en miss i prissättningen. Jag har kontaktat ansvarig inköpare och felet kommer korrigeras inom kort.

När ni i fortsättningen hittar eventuella felaktigheter på hemsidan rekommenderar jag er att maila till support@komplett.se. Det ger oss möjlighet att snabbare korrigera liknande fel.

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tycker komplett har otroligt stort utbud. Dock är det synd att vissa specifikationer som tex på grafikkort inte finns tillgärnliga.

Det är hög fraktkostnad. Höga priser.

Hade ni haft billigare frakt och billigare chassifläktar hade jag vänt mig till er och inte Inet.

Sänk priserna och frakten så har ni vunnit en kund!

Permalänk
Medlem

Hämtbutik i Helsingborg

Hej!

Först och främst vill jag tacka för en bra nätbutik med snabba leveranser och bra priser! Har handlat hos er sedan 2001 och har inte varit missnöjd en enda gång. Ligger cirka 40 gamla beställningar i min orderhistorik :).

Tänkte bara höra om det finns planer på en eventuell hämtbutik i Helsingborg?

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem

Håller med IntelAti.

Jag ska köpa nytt system nu och väljer att köpa de ifrån en butik med billigare frakt och förskottbetalning. Även om produkterna jag ska köpa kanske är 50 kr dyrare.

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk

Komplett över lag är väldigt bra. Om det är något som kan förbättras är det att skriva ut lite mer information om fyndvarorna (som för övrigt brukar vara grymma). Kan ju vara bra att vet om saker som ljudkort och display medföljer som de brukar med vissa moderkort.

Kanske även ett mailsystem där man kan markera vanliga produkter så att man får ett mail om den varan kommer in som fyndvara?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

hej jag har aldrig beställt ifrån er... men det hade varit kul om ni kunde fixxa en hämtbutik i uddevalla vid torp köpcentrum åker väldigt mycket folk dit ifrån strömstad... vet inte vad ni har för hämtbutiker i norge för ni är väl från början ett norskt företag? för det kommer även norrmän dit.

men hade varit kul om priserna kunde bli "lite" billigare än andra aktörer då hade ni ju rockat! men jag har tittat på era färdiga paket men i de paketen satsar ni inte på nåt bra budget kort. för på de flesta ställen där man kan köpa färdiga plocka ihop självpaket så satsar företagen på allt utom ett lite bättre grafikort.

hoppas ni förstår mvh dino / donic1989

Permalänk
Medlem

tänkte bara höra om ni har fått någon info från western ännu angående deras 2tb diskar med tanke på att dem skall släppas denna veckan enligt varenda sida borde ju någon butik fått info

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Komplett.se

Bäste medlemmar på Sweclockers.

Vi får ofta in förfrågningar på huruvida det kommer fler hämtbutiker och vart dessa i så fall skall ligga. Vi ser hela tiden på nya distributionsmöjligheter för att nå ut till våra kunder. Vad gäller hämtbutiker kan vi inte kommunicera någonting vid den här tidpunkten men att det är ett lyckat koncept som skulle göra sig väl även i andra städer. Dock finns i dag inga konkreta planer på att dra igång något första halvåret 2009.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelningen
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
Tycker komplett har otroligt stort utbud. Dock är det synd att vissa specifikationer som tex på grafikkort inte finns tillgärnliga.

Det är hög fraktkostnad. Höga priser.

Hade ni haft billigare frakt och billigare chassifläktar hade jag vänt mig till er och inte Inet.

Sänk priserna och frakten så har ni vunnit en kund!

Jo jag tycker samma sak fast jag håller mig till komplett ändå, känns stabilast

Permalänk
Inaktiv

Jag brukar också alltid kolla Komplett som ett alternativ.
Men tyvärr är i princip alltid någon annan billigare.