Permalänk
Medlem

Cod 4 grafikproblem

Hejsan.....
Nu börjar jag bli gråtfärdig snart.
Har precis köpt ny dator!
Gigabyte p35-dq6
E6850 prolle
2gig ram
8800 Gts 320 kort
samt raptor.
Nu till mitt problem, köpte cod4 härom dagen och har stora grafik problem. det laggar hur jag än beter mig..... min skärm skall klara 1280-1024 (veiw sonic v922). Stänger jag av anti-a får jag feta grafikfel i form utav blänk (silver) vid effekter. låt och säga att jag kör i upplösning 1024-768 har anti-a på 2x samt sänger av all annan onödigt krävande inst så laggar det. :s
Har direct x 9c, kör senaste grafikdrivarna, har även prövat att trimma grafikkortet och det laggar iaf.
Min kompis som sitter med en betydligt sämre dator får det att flyta fint. Vad göra`????

Permalänk
Avstängd

Fungerar andra spel problemfritt till att börja med?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Svar JA! nu har jag ifs inte spelat så många andra superduper nya krävande spel på datorn... men cod 2 flyter på fint

Permalänk

kör med anti-a x2 så fungerar det i vilket upplösning som helst drar inte för mycket prestanda. Hade samma prob men kör med AA så fungerar det fin fint.
Finns just nu ingen annnan lösning.

Permalänk
Medlem

Laggar det hela tiden eller är det FPS dropp?, jag fick tunga FPS dropp och det var att mitt antivirus / Firewall -program inte var uppdaterat..

Permalänk
Medlem

har du några andra program i bakgrunden på?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

eh, en ett år gammal tråd, jag tror nog att han har fått problemet löst redan;)

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100