Permalänk
Medlem

E 6600 3,4 stop

Jag kommer inte över 3,4 Ghz på min e6600 processor. Har vcoren på 1.5v Och kan inte höja den mera tror jag pga värmen. Hjälper det att sänka multipeln för att nå högre frekvens?
Eller borde jag höja Nordbryggans volt lite???

Asså jag kommer över 3,4 men den är inte stabil sen... det verkar som att höja volten ytterliga inte hjälper...

tacksam för tips...

Visa signatur

FRACTAL DESIGN DEFINE XL R2 | ASUS GTX1070 SLI | 3600 | Gigabyte X570 AORUS PRO |
32Gb 3200 MHZ | 750W | QPAD MK-70 | Corsair M65 | LG OLED 4K |

Permalänk
Medlem

Det kommer inte att hjälpa att ställa ner multipeln om du vill högre...
Alla E6600 vill inte så mycket högre än så, kan vara att du fått en med dålig stepping.
Om du ställer ner multipeln (med samma fsb) och fortfarande får samma problem så bör det vara nordbrygga eller minne som tar emot.

Permalänk
Medlem

Minnena kör jag osynkat....

hur mycket volt ska jag höja Nb med till att börja med???

Visa signatur

FRACTAL DESIGN DEFINE XL R2 | ASUS GTX1070 SLI | 3600 | Gigabyte X570 AORUS PRO |
32Gb 3200 MHZ | 750W | QPAD MK-70 | Corsair M65 | LG OLED 4K |

Permalänk
Permalänk
Avstängd

jag klarade inte av att köra mer en 3,4 med hjäälp av orginalkylaren ,köpte sen en zerotherm nirvana 120 sen kundej ga gå över 1,6 o få den 100% stabil

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Börja med att öka ett snäpp, och se om det hjälper...

Min E6600 krävde också runt 1.5v vid 3.4Ghz, om jag inte mins fel.
Välj en 24/7 klock där du inte måste mata allt för hög spänning, brukar eskalera ganska snabbt när du börjar nå taket.
Hade inga problem med värmen med en CNPS9500 (lillebror till din kylare).
hasenfrasen, vad hjälpte den där?

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
hasenfrasen, vad hjälpte den där?

Ah shit, fel tråd inklistad. Oh well... googlesökning säger att det finns fler som kör i väggen runt 350 MHz på FSB.