3G-abbonemang med fast datakostnad + HTC TyTn II

Permalänk
Medlem

3G-abbonemang med fast datakostnad + HTC TyTn II

Hey, letar efter ett abbonemang där man kan köpa till TyTn II billigare. Men enda stället jag hittar det på är 3, dock endast under företag. Dessutom vill jag ha fast pris på data(Surfa, msn, irc osv vill jag kunna va uppkopplad på dygnet runt) eller en hög gräns.. 5GB/mån t.ex. Ringer och sms'ar dock inte så mycket så flatrate känns lite väl onödigt för mig. Dessutom vill jag ha bra täckning(helst Turbo3G om det finns) i Falkenberg, men såklart i hela landet för GPS'ens skull(Antar att 3 och Telia ligger bäst till här?).

Någon som vet nåt som kan passa? Och som har HTC TyTn II som erbjudande?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Tele2 har ju med deras snackiserbjudande med 1 GB/mån gräns för 39:-. Kanske inte räcker?

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Tele2 har ju med deras snackiserbjudande med 1 GB/mån gräns för 39:-. Kanske inte räcker?

Sett det också, kanske kan räcka.. dock har dom inte TyTn och dom väldigt dålig täckning i småstäder, är väl bara 356kbit eller nåt sånt, men det kanske räcker?

Men jo i värsta fall får jag väl köpa den kontant sen skaffa ett abbonemang upptill, men blir ju mycket billigare om man lyckas hitta ett erbjudande.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Du säger att du vill ha ett färdigt erbjudande med TyTN ii och data tillägg med fast kostnad och bra täckning. Det kan nog bli lite svårt.

Jag har 3Bredband obegränsad tillägget i min tytn ii och det fungerar utmärkt. Betalar 199kr för det och jag får surfa obegränsat i UPP TILL 7.2Mb/s. Under det har jag bara 3BombenFriends. Jag skaffade det faktiskt för 2 dagar sen och jag tycker det fungerar bättre än väntat. Jag sitter och lyssnar på Shoutcast radio ofta.

Men! Ett problem! Batteriet tar slut otroligt snabbt. Jag kanske kan lyssna ca 3-4h på radio innan det tar slut. Och nej jag är inte intresserad av någon sketen fm radio. Jag kör nu med Seidio:s 1600mAh batteri och det räcker tyvärr inte så jag ska nog uppgradera till Mugen 3000mAh. Standard är 1350mAh.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Du säger att du vill ha ett färdigt erbjudande med TyTN ii och data tillägg med fast kostnad och bra täckning. Det kan nog bli lite svårt.

Jag har 3Bredband obegränsad tillägget i min tytn ii och det fungerar utmärkt. Betalar 199kr för det och jag får surfa obegränsat i UPP TILL 7.2Mb/s. Under det har jag bara 3BombenFriends. Jag skaffade det faktiskt för 2 dagar sen och jag tycker det fungerar bättre än väntat. Jag sitter och lyssnar på Shoutcast radio ofta.

Men! Ett problem! Batteriet tar slut otroligt snabbt. Jag kanske kan lyssna ca 3-4h på radio innan det tar slut. Och nej jag är inte intresserad av någon sketen fm radio. Jag kör nu med Seidio:s 1600mAh batteri och det räcker tyvärr inte så jag ska nog uppgradera till Mugen 3000mAh. Standard är 1350mAh.

Kan du dela med dig av var du inhandlat detta batteri, samt var man finner Mugen? Passar dessa batterier i Tytn2? Är de blytunga ?

OP: Varför är det viktigt med Turbo3g för GPS ? Tänkte du använda serverbaserade kartor ?

Telia och Tele2 bygger sitt HSDPA nät tillsammans, så ur det perspektivet ska det inte spela någon roll.

Permalänk
Medlem

razor1394: Ja det låter ju ganska ok.. antingen Friends eller 3Bomben 99:- plus 3Bredband kanske hade funkat, lite dyrare än jag tänkt mig dock men kanske man får räkna med

tojt: Kanske formulerade mig fel. Menade att jag vill helst ha Turbo3G hemma och på jobbet pga av surfning, streamning av tv osv. Men att jag ville ha bra täckning i hela landet för GPS'en så att den inte tappar anslutningen, men det kanske inte spelar nån roll vilken leverantör man har?

Har kollat lite täckningskartor för hsdpa och dom visade iaf att Tele2 inte hade det men 3 hade det i Falkenberg. Isåfall har ju inte Telia det heller då.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

GPS är helt skild från din mobiltäckning. Har du kartorna på mobilen spelar det ingen som helst roll om du har gmstäckning eller ej. Du kan köra utan simkort om du så vill.

Kollade precis upp batterierna. Seido är ju intressant. Högra kapacitet och lägre vikt. Bara fördelar! Har du någa tips på bra ställen att köpa ifrån?

Mugen var ju dock större än oembatteriet, vilket är synd då telefonen redan är rätt svulstig ^^

EDit: Nej har inte tele2, har inte telia det heller. Sen skiljer det ju på deras vanliga gsm-nät, men det är ju en annan sak. Ni sörlänningar har väl alltid täckning ändå ^^

Permalänk

http://www.seidioonline.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&Pro...
http://cgi.ebay.com/NEW-EXTENDED-BATTERY-3000mAh-FOR-HTC-TILT...

Jag vet inte hur mycket de väger men jag skulle uppskatta att 1600mAh varianten väger lika mycket som 1350mAh. 3000mAh väger nog en del skulle jag gissa. Telefonen blir definitivt fetare också.

Är du power user kan du nog glömma 1600mAh.

edit:

Och ja de funkar. Annars skulle jag inte skrivit det jag skrev.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tojt
GPS är helt skild från din mobiltäckning. Har du kartorna på mobilen spelar det ingen som helst roll om du har gmstäckning eller ej. Du kan köra utan simkort om du så vill.

EDit: Nej har inte tele2, har inte telia det heller. Sen skiljer det ju på deras vanliga gsm-nät, men det är ju en annan sak. Ni sörlänningar har väl alltid täckning ändå ^^

Ah nej jag kom på att det borde vara så

Jo men det var ju 3G-nätet jag kollade upp. Sörlänning=allt under Norrland? Tycker inte vi är så prioriterade här nere på västkusten när det gäller sånt :/

Har ju också läst det om batteriet och det drar ju ner suget lite, men fasen inte så mycket att jag låter bli att köpa

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Hehe, ja den officiella gränsen går ju vid gävle, och då är oftast mycket bättre än norrland^^ Att ni på den blåsiga sidan inte av sörland inte har har samma kvalitét på nätet är ju möjligt men enligt täckningskartor så ser det ju bra ut. Fast ni får ju stå ut med vinden så det kan jag ta. Spelade en uthomstunering i tennis i Falkenberg en gång i tiden, och fy fan säger jag bara

Jag bor dock längst norrlandskusten, så då är det inga problem med någon av operatörerna, men längs inlandet är det tyvärr bara telia kan välja på. Turbo3g är det dock ytterst få norrlandsstäder som kan skryta med.

Batteriet är ju dåligt i jämförelse med vilken typ av telefon det är. Använder du telefonen som vanliga telefoner, så klarar du lätt två dagar på den om du enbart ringer och skickar sms och sätter den i viloläge(Enbart telefondelen vaken). Problemet är ju bara att man använder en telefon av denna kaliber på ett annat sätt.

Permalänk
Medlem

Blir fan inte klok alltså.. såhär ser det ut nu: (Köper mobilen cash istället så letar bara efter abbonemang nu)

Tre

99+199:-/mån(3Bomben 99 och datapaketet 199:-)

+Bra 3G-täckning
+3,6Mbit där jag bor och överhuvudtaget bäst utbyggt hsdpa-nät.

-Lite dyrare än vad jag tänkt mig.

Telia

99+199:-/mån(99 månad och datapaketet 199:-)

+Bäst täckning

-Bara 0,3Mbit
-Också ganska dyrt

Tele2

99+99(Snackis 99 + Fri Data 99)

+Billigt, även att ringa med. Bara 0.19 till alla nät och SMS om man binder 24mån, 0,39 för 12 månader och 0.59 utan bindningstid.

-Bara 0,3Mbit
-Sämst täckning av de 3?

Dock vet jag ju inte om jag ens kommer ha användning för 3,6Mbit. Just nu känner man ju att man vill ha det, streama radio, kanske kolla lite youtube m.m. Men sen kanske man inte kommer använda det alls..

Vad tycks? Ska man slopa Tele2 helt eller? Finns det några andra att kolla in? Halebop m.m.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p