Skatetråden - disskusion, sick lines osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Jag lyckades med att åka uppför boken ville det istället för lägga en grind, vet ej varför

Haha, ja det är ju itne omöjligt, jag tyckte bara det var betydligt enklare att få ihop poängen när man grindade.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Haha, ja det är ju itne omöjligt, jag tyckte bara det var betydligt enklare att få ihop poängen när man grindade.

Belga din smygare..sluta hoppa ur XBL så jävla fort när du väll kommer in, vill ju spela med dig

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

ska vi fixa några sessions med cruisning eller nått?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
ska vi fixa några sessions med cruisning eller nått?

ja är med ifall de blir av! atw0r

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Belga din smygare..sluta hoppa ur XBL så jävla fort när du väll kommer in, vill ju spela med dig

Hah
Tyvärr, Xboxet står hemma hos syrran och hennes kille. Kan ju inte sova där jämnt och ständigt. men jag ska vara där rätt mycket nu i veckan som kommer, även om jag kommer jobba som en galning med. Men det lär nog bli rätt mycket Skate ändå, så håll ögonen öppna

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
På vägen utanför den första shoppen. Startade eventet uppe i backen (om du står med shoppen i ryggen så har du en backe till höger upp till en korsning och sen en backe till, började i den), fick lite fart, körde en manual->fliptrick->grind + 15m grind på mitten-delen av vägen, tog mer fart över korsningen och körde tricks och grindade som en galning för att få ihop poängen.

Exact där körde jag också den filmningen Klarade det på tredje försöket

Stisse:
Jag gjorde en 360flip upp på boken landade i manual och gjorde sen en laserflip nerför den, det gav tillräckligt mycket poäng för att klara uppdraget.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

blää, har 2 achivements kvar och den ena är "Tricked Out"(att man ska göra alla tricks i career mode) men ja är rätt säker på att ja gjort dom flesta tricksen hur kan man veta vilken man inte har gjort? har milestolen do all tricks med :S

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Har du gjort Rocket Air? Det är en som jag inte visste om fanns förrän jag och en polare körde freeride i några timmar.

Kolla även så att du gjort alla trick både nollie och ollie. osv osv

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

alla trick kan du se i trick book där ser du vilka du gjort och vilka du inte gjort.

Permalänk
Medlem

kollat igenom alla tricks står att ja har minst 10+ sucessful på alla,

sen en annan sak har det blivit väldigt buggat med att joina online games för er med? börja typ 1 dag sen för mig att dom flesta online gamesen kan ja inte joina den laddar sen säger den "you have lost connection to the server and will be returned to the skate sidekick"

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
sen en annan sak har det blivit väldigt buggat med att joina online games för er med? börja typ 1 dag sen för mig att dom flesta online gamesen kan ja inte joina den laddar sen säger den "you have lost connection to the server and will be returned to the skate sidekick"

Det beror på att EA's server är bland det sämsta genom tiderna.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Sega är servrarna... Kan fortfarande inte komma in Är det något spec man ska göra? ska det inte bara vara och komma åt den? ^^ Har lagt till portar och testat sätta routern på Gaming mode o allt.
Någon som vet vad mitt problem kan bero på? Vill spela online med!

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Medlem

Finns det bara två(!?) multiplayerlekar?. D.v.s. om man vill lira med polarna så kan man bara välja mellan "S.K.A.T.E" och den andra poängtävlingen..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Winter1
Finns det bara två(!?) multiplayerlekar?. D.v.s. om man vill lira med polarna så kan man bara välja mellan "S.K.A.T.E" och den andra poängtävlingen..?

Ja. Vad hade du mer önskat för något?

Lirar du via Live så kan ni iofs freeskata.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Ja. Vad hade du mer önskat för något?

Lirar du via Live så kan ni iofs freeskata.

Hade önskat mycket mer. Tex freeskate då man ska få så mycket poäng på exempelvis 10 minuter. Sen skulle det vara kul med massa andra utmaningar som tex, flest grinds på 3 minuter eller liknande.

Permalänk
Medlem

Ja, att de inte la in freeskate i Partymode är en stor besvikelse. Skulle ha kunnat spela i oändliga timantal med polaren på det sättet..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Håller med, skate och spot är lite väl tamt. Freeride hade varit sjukt kul tillsammans med en polare.

Permalänk
Medlem

Klarade nu SKate med 1000/1000 Achievement men konstigt nog behövde jag inte klara online sakerna. Är detta någon bugg eller något?

EDIT: Behövde inte heller göra alla spots och milestones.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Är nog samma bug som hände för mig att jag fick några achievments helt random :s

Permalänk
Medlem
Permalänk

Borde få mitt Skate. på fredag. Då jävlar blir det åka av

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

Jag har ett uppdrag åt er pojkar. (och flickor?)

Hitta vägen in till parkeringshuset/platsen bredvid Regs. "Teleportera" er till Regs, åk uppför backen typ 30-40 meter.. där har ni det. Men det är stängsel runt om hela.. =/

There's gotta be a way in!

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk

Hur jävla omöjlig ska 360 Filp to FS Crooked vara har suttit i 6 timmar med samma sak

EDIT: Fixade det YESYESYES

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem

hehe, jag satt och filade på det tricket i ca 1h. Fyfasen vad irriterad man var när du lyckas göra en 360 Flip, landade på railen fast i en nosegrind eller noseslide istället

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Är också på den nu. Är ledig idag så jag ska nog hinna klara det

Edit: Klara den

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller är det fattigt med videos i den här tråden? Slängde nyss upp mitt första klipp.

Försöker hålla det så verkligt som möjligt.

http://skate.share.ea.com/profiles/33535/posts/551701.aspx

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk

Har suttit och nötit 360 Flip to FS Crooked hur länge som helst, går bara inte:( Den där jävla fettklumpen som går runt och runt lyckas alltid sabba när jag precis sätter en 360 Flip..känns som om tricket är svårt nog UTAN att han går runt.
Känns som om att man har gett upp det tricket + de sista film-tagningarna.

F.ö. hoppas jag på att de utökar party-play-momentet som nästan är det roligaste i spelet. Hur roligt som helst att sitta och dricka lite öl och försöka sätta den snyggaste railen på den där monster-railen i Downtown

Jag vet inte om det är en vanlig karaktär att få men för de som inte vet kan man låsa upp en herre vid namn "Dem Bones" som är tillgänglig i Party Play och Freeride. Jag fick min av en slump efter en halvtimmes kamikazande utför ett stort stup med ex antal brutna ben som följd. Vet inte riktigt vad kriterierna för att låsa upp honom är men han är lätt värd mödan:P Hur soft som helst att glida runt med.

Filmklipp nedan för intresserade:
http://youtube.com/watch?v=QRrNoyKLl7I

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Har suttit och nötit 360 Flip to FS Crooked hur länge som helst, går bara inte:( Den där jävla fettklumpen som går runt och runt lyckas alltid sabba när jag precis sätter en 360 Flip..känns som om tricket är svårt nog UTAN att han går runt.
Känns som om att man har gett upp det tricket + de sista film-tagningarna.

F.ö. hoppas jag på att de utökar party-play-momentet som nästan är det roligaste i spelet. Hur roligt som helst att sitta och dricka lite öl och försöka sätta den snyggaste railen på den där monster-railen i Downtown

Jag vet inte om det är en vanlig karaktär att få men för de som inte vet kan man låsa upp en herre vid namn "Dem Bones" som är tillgänglig i Party Play och Freeride. Jag fick min av en slump efter en halvtimmes kamikazande utför ett stort stup med ex antal brutna ben som följd. Vet inte riktigt vad kriterierna för att låsa upp honom är men han är lätt värd mödan:P Hur soft som helst att glida runt med.

Filmklipp nedan för intresserade:
http://youtube.com/watch?v=QRrNoyKLl7I

Det är totalt möjligt. Åk in mot ledgen i en 45 graders vinkel, ladda flippen länge och sen flickar du riktigt snabbt. Pga vinkeln så behöver du nog inte ens använda sticken för att positionera dig i en fs crooked.

Vill inte skryta, men jag klarade det på första försöket.

..okej, lite ville jag nog skryta.

Jag har kvar de två sista "no skate zone"-filmerna. Nångång ska man väl ta sig tid och klara dem också.

Btw, kriterierna för att låsa upp Dem Bones är att bryta vartenda ben i kroppen minst 3 ggr.

Edit: Slänger in ett par filmklipp också..

Noseslide på "altanen" vid Mega Compound

Hippieflip-tåg

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

jag har försökt Hippieflip i flera timmar men jag lyckas fan aldrig

Är det bara att göra en doubleflip mot ett räcke så klarar man det eller ska man göra det på något annat sätt?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
jag har försökt Hippieflip i flera timmar men jag lyckas fan aldrig

Är det bara att göra en doubleflip mot ett räcke så klarar man det eller ska man göra det på något annat sätt?

Nej nej, det är inte bara att göra det. Det handlar bara om timing och höjden på räcket. Lättast är det på det stället som jag gör det på i filmen ovan. Dock så går det på lägre räcken, men det är svårare. Man måste inte göra doubleflips heller, men då hoppar man högre, så det blir lättare.

Timing is the key!

Slänger med en film som vanligt.

Stort gap/drop vid Alis trappa

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.