Skatetråden - disskusion, sick lines osv.

Permalänk
Medlem

Dumma jävla skitstad som heter Härnösand. Finns fan inte en enda butik som säljer xbox 360 spel. Eller finns någon men dom har inga nya spel. Måste få tag på spelet imorgon så jag kan lira
Så fort jag fixat spelet lägger jag till dig RedFlip i min friendlista

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fan vad nice! Första jag kommer göra imorrn när jag vaknar är och dra till elgiganten och köpa SKATE!

Ska vi dra ihop ett gäng på kvällen och lira lite? Vad är max spelare man kan vara på ett online game?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Kan ju säga..att allt jag lärde mig i demot typ, var bara att lära om...inte ollie och dom simplare grejerna, men linesen och spotsen nu är insane..jag har typ bara cruisat runt nu i snart 2 timmar. Givtvis så fixa jag brädsponsor så fort jag kunde
Blev Alien Workshop, då jag alltid älskat dem extra mycket.

Online är skitskoj, dock är jag ensam europé just nu typ..Spelat med massa sköna amerikanare.
Freeskate online så väljer man specifika delar i staden att freeskate på, går att åka runt osv.

Men S.K.A.T.E är nog fan de roligaste online som finns
nu är det faktiskt roligt inte som i Tony hawk. Plus att man kan köra ranked och unranked games, inte riktigt kommit in i hur det funkar men körde massa ranked skate och gick rätt bra.
Och man kan köra private games, man använder då något som kallas "skate messengar" där du har alla skatepolare som du bjuder in.

Väntar på att några från swec och allmänt med europér hittar in till mig också, många är dock schyssta och man håller en skön nivå på just ranked skate games.

Har mycket kvar att se, har väll 3 pro challenges kvar..Har gjort 20/1000 achievments på spelet än så, hehe.

Fråga på så kan jag svara, men nu är det inte långt kvar tills ni själva får spela

Antar att du inte sovit så mkt inatt?

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

Efter ha glidit runt lite i skate i några minuter så kändes spelet inte mycket mer än demot med lite större miljö. Missuppfatta mig inte här, demot var verkligen jättebra men jag (och många andra säkerligen) blev lite trötta på spelet efter ha nött demot i två hundra år. Jag var inte jätteimponerad och nästan lite besviken på mig själv för jag hade spenderat så mångar timmar framför demot och inte skulle orka med det hela spelet. Så kändes det då.

Men efter ha klarat av några challanges och jag började utforska den otroliga stora och väldetaljerade staden så är mina tvivel bortblåsta. Spelet är fortfarande lika bra och underhållande som de första gångerna man spelade demot. Det är sådär roligt som bara Tony Hawk's Pro Skater 1 har lyckats med: Nyskapande, underhållande och framförallt realistiskt till en mild grad. (Tony Hawk's Pro Skater 2 var förövrigt ett bättre spel än ettan men det hör inte hit.)

Så med lite fler challanges avklarade och några spots ägda så ger jag mig ut på jakt efter schyssta ställen att åka på, och det finns det. Runt varje hörn så finns det potentiella gaps och rails. Med en otrolig variation och fin modelering.

När jag nött hippie flip i ett parkeringshus i dryga 45min så kommer jag på mig själv att ha den där känslan inombords som jag inte har haft sedan jag var 16 och var ute och åkte med polarna hela dagarna. Att kunna få en sådan känsla ifrån ett spel är hur bra som helst. Visst spelet är inte perfekt. Det har sina "Up's and Down's" och förhoppningsvis får vi se en uppföljare som rättar till dess brister. Men helhets intrycket så här långt är riktigt bra.

Så efter att ha spenderat majoriteten utav min nattsömn spelandes Skate så sitter man nu här på jobbet i höstmörkret och bara längtar att få ge sig ut på San Vanelonas soliga asfalt.

Visa signatur

What goes around, comes around.

Permalänk
Medlem

ska sticka ner till EBGames och köpa skate nu så kan väll köra lite MP om nån är sugen

adda atw0r på live

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Fan låter ju kanon det där Så jag antar att det är värt att köpa?

Kan ju säga som så att jag älskar verkligen skateboard, kan sitta och kolla på skaterullar 24/7 nästan, åker själv bräda.

Sen för det andra så tycker jag att Tony Hawk P8 var kul i början tills det gick över styr då man fick fulla stats och kunde hoppa över hus. Antar att jag letar efter ett lite mer realistiskt skatespel och inte den där arkadkänslan som THPS har.

Vad jag sett och hört så verkar Ea's Skate bra mycket verkligare med mycket mer känsla i spelet än vad Tony hawk har i sina senaste spel.

Nu äre inte så att jag söker något skatespel som speglar verkligheten in i minsta detalj, men något som är relativt verkligt och mycket verkligare än Tony hawks senaste serie av spel.

Så min fråga lyder: Är SKATE spelet jag söker?

Förövrigt vill jag tacka dhem för en schyst "minirecension", nu har man fått en liten inblick av hela spelet iallafall

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

pHeerB:

Det ÄR spelet du söker! Det är så sjuuukt roligt och betydligt verkligare än Tony Hawk. Du kan inte hoppa över hus utan man gör verkliga trick som proffs gör i filmer

Sen spelar du ur en vinkel så det ser ut som du är med i en skatefilm hela tiden.

Om du har ett Xbox 360. Ladda ner demot. Där får du en inblick i hur spelet verkligen är. Du kommer fastna totalt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

pHeerB: Skate tar ner realismen lite mer till jorden än vad Tony Hawk-spelen har gjort. Det är inte överrealistiskt och tur är väl det för då hade man nog tröttnat ganska lätt. Det har bara precis träffat rätt på balansen mellan realism och tv-spel. Hela realismintrycket enligt mig kommer ifrån spelets otroligt härliga kontroller och det totala skateboardkänslan som infinner sig. Så ja, tror absolut Skate är spelet för dig.

Håller också med dig att Project 8 var kul i början, speciellt lite nyskapande med "Nail the trick". Men dock inte lika nyskapande som Skate's "Flickit"-kontroller. Så lägg allt vad Tony Hawk heter bakom dig och buga dig för den nya kungen på skateboardsspelstronen, Skate.

Ska försöka knåpa ihop en lite mer utförlig recension när jag har hunnit spela mer utav spelet och framför allt klarat det.

Visa signatur

What goes around, comes around.

Permalänk
Medlem

åhhh jag köper snart ett 360 för detta, ser grymt roligt ut! kan dock inte prioritera det nu, ska spara pengar!

men tror ni det är lika roligt om man inte är insatt i skatevärlden? jag menar tony hawk är ju roligt även om man inte åker själv eller ser på filmer och är intresserad av skating.

Är då tony hawk bättre eller är skate bättre?

kanske lite konstig frågeställning men ni kanske kan försöka ge mig en liten inblick hur ni "tror"

och hur funkar kamera vinkeln? känns den jobbig ibland? ser man bra vart man åker osv..?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Nu ska jag spela! Återkommer senare inatt och skriver vad jag tycker!

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
åhhh jag köper snart ett 360 för detta, ser grymt roligt ut! kan dock inte prioritera det nu, ska spara pengar!

men tror ni det är lika roligt om man inte är insatt i skatevärlden? jag menar tony hawk är ju roligt även om man inte åker själv eller ser på filmer och är intresserad av skating.

Är då tony hawk bättre eller är skate bättre?

kanske lite konstig frågeställning men ni kanske kan försöka ge mig en liten inblick hur ni "tror"

och hur funkar kamera vinkeln? känns den jobbig ibland? ser man bra vart man åker osv..?

Jag tror SKATE är bättre även om du inte är lika insatt i skatevärlden som andra som sjävla åker bräda.

Sen är det ju självklart en smaksak, gillar du spel med mer arkadkänsla så är nog Tony hawk något för dig, gillar du spel med lite mer realism, i detta fall ett sport/skatespel så är SKATE något för dig

Men som jag sa, jag tror nog SKATE är roligare än oavsett om du är ett skate-fan eller ej

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

nu är jag hemma från jobbet..var tvungen att jobba imorgon också men skitsamma...Nu fan får vi spela!

EDIT: Skriv ett message till mig på XBL så invitar jag er om ni vill spela..kör en private session, så lägg helst till mig som friend
rullarn, mitt xboxlive namn.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

jag förhandsbokade spelet men har inte fått det än min butik har inte fått det... hoppas på att få det i morgon. SURT!

gick in på elgiganten och köpte halo 3 så att jag har nåt att göra ikväll med

Permalänk
Medlem

Själv dör man snart av utråkighet och bestämde mig för att vänta med att köpa spelet tills jag hade hört lite mer om det men vilket misstag jag gjorde och imorgon är det fredag, chansen att få detta spel till helgen är väll redan bortblåst för min del. Aja det blir iallafall ett köp snaraste möjligt. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

fan va roligt det är att köra big ramp i x-games

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Längtar mer och mer tills jag får min kopia. Eftersom jag bor i en efterbliven stad som inte har en enda butik som säljer nya Xbox 360 spel så har jag fått skicka en polare som ska köpa spelet i en grannstad. Polarn kommer till mig med spelet imorgon

Då jävlar ska det spelas! Dock så jobbar jag i helgen och sen åker jag iväg en vecka. Men kommer inte gå och lägga mig tidigt ändå den här helgen Måste få så många speltimmar jag bara kan få

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fyfan vad kul det är, var tvungen och ta en paus för och köpa snus.

btw fick pisk av RedFlip

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Jag är hemskt gärna också med och kör lite.
Min gamertag är 'scocc'

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Pisk på vad för sätt?

Vad finns det för olika sätt att tävla?
Finns det något liknande som Tony Hawk har, Horse? Det är ju det absolut roligaste sättet att köra Tony Hawk på.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Pisk på vad för sätt?

Vad finns det för olika sätt att tävla?
Finns det något liknande som Tony Hawk har, Horse? Det är ju det absolut roligaste sättet att köra Tony Hawk på.

Han kan lite mer avancerade trick än mig så han vann rätt ofta.
Dom har S.K.A.T.E som är som Horse. Tror jag, längesen jag lira Tony hawk..

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Pisk på vad för sätt?

Vad finns det för olika sätt att tävla?
Finns det något liknande som Tony Hawk har, Horse? Det är ju det absolut roligaste sättet att köra Tony Hawk på.

pisk i form av att han gick ner på alla fyra...skämt åt sido, jag var helt enkelt mycket MYCKET bättre än han

Finns MASSA olika sätt tycker jag iaf, och horse liknande finns allt kallas dock S.K.A.T.E som är en av de roligaste sakerna att spela.

Death race - skate snabbt som fan och inte missa olika gates/checkpoints
Freeskate - skate och njut helt fritt
Jam - 3 min skatande, den med mest poäng vinner

och nu kommer jag inte på flera. Finns en där man får 3 försök var på en spot också, samma där..mest poäng vinner

Sen nu i slutet testa vi spot race som var roligt men stressigt må jag säga.

Scoc gick med och körde in på slutet av kvällen, hoppas du hade roligt frånsett att du inte kunde kontrollerna bra(men å andra sidan så hade du ju Granholm att falla tillbaka på när det gällde att inte komma etta^^).

Äntligen fått spons för skor också, fick bli Nike, gillar dem så mycket att jag ska köpa ett par på riktigt av någon anledning

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

När jag ser er skriva om era bravader i spelet får jag bara mer lust att köpa det..

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
pisk i form av att han gick ner på alla fyra...skämt åt sido, jag var helt enkelt mycket MYCKET bättre än han

Finns MASSA olika sätt tycker jag iaf, och horse liknande finns allt kallas dock S.K.A.T.E som är en av de roligaste sakerna att spela.

Death race - skate snabbt som fan och inte missa olika gates/checkpoints
Freeskate - skate och njut helt fritt
Jam - 3 min skatande, den med mest poäng vinner

och nu kommer jag inte på flera. Finns en där man får 3 försök var på en spot också, samma där..mest poäng vinner

Sen nu i slutet testa vi spot race som var roligt men stressigt må jag säga.

Scoc gick med och körde in på slutet av kvällen, hoppas du hade roligt frånsett att du inte kunde kontrollerna bra(men å andra sidan så hade du ju Granholm att falla tillbaka på när det gällde att inte komma etta^^).

Äntligen fått spons för skor också, fick bli Nike, gillar dem så mycket att jag ska köpa ett par på riktigt av någon anledning

Haha! Nu tar du ändå i. SÅ dåliga är vi inte! Ska ligga i hårdträning nu sen jävlar ska du få se på andra bullar!

Till er alla andra. KÖP SKATE & Joina oss! Jag hade iaf grymt roligt trots att det inte gick som jag ville.

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

hehe, jag får spelet ikväll, finns det något bättre än att sitta och spela TV-spel en fredagkväll?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kom till jobbet vid 10, drog till banken direkt efter för att fixa lite cash.. Stack tillbaka till jobbet, sen fick jag tummen ur röven och gick till spelbutiken och köpte det efterlängtade SKATE Dom har dock extrema överpriser där, SKATE kostade 699 spänn, men jag kände att jag verkligen ville ha det ;D Nu sitter man och bara längtar hem, slutar ca 18.00..

Sen blir det ju en helkväll framför TVn med skate, uuuunderbart

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

Ska me köpa SKATE! idag, blev shockad när leksaksaffären i byn hade fått in det men för 699kr. :/ Aja blir iallafall ett köp senare idag så jag hoppas det är värt sina 700. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Härligt!

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett Xbox 360 Elite igår med halo3 lira demot på skate. hela morgonen innan skolan. Sjukt kul!
Ska försöka hitta det i min lilla stad så joinar jag på live:P
decaar är min gamertag

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Medlem

fan, nu börjar vi bli ett gäng ju

Får se om det blir mycket lir ikväll, tjejen lär säga sitt om det, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Någon som lirar nu?
Min gamertag är oldini och jag är hemskt sugen på att testa lite online!

Visa signatur

peace