CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

Alltså jag blir inte klok på betan... jag ändrade lite inställningar idag, satte res till 1440x900 och allt i den vänstra spalten till medium och den högra till high.... gissa vad som händer?

Jo det flyter på mellan 30-40fps istället för 15-20 fps när man har allt på medium

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Här buggade grafiken totalt. Allt var först kolsvart o man såg själva konturerna på objekten. Efter ungefär 5-7 minuters spelande började texturerna laddas in. Sakta men säkert. Hoppas verkligen att detta är ett s.k. BETA-fel, annars blir jag inte glad på mitt grafikkort.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att din dator inte pallar spelet. Har just nu liknande komponenter i min dator(något bättre) och det blir samma för mig. Kan säkert ha med processorn att göra.

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk

skit, me to nu, ingen som vet nån lösning?, ska prova att instalera om

Tenkan, har p4,2.8, x1950pro 1g ram och det har aldrig varit så inan idag när jag skulle spela

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Grabbar det är Betan som gör detta, men om det fortsätter fast ni väntar så stäng av AA det funkade för mig i alla fall

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Jag hade också sådana grafikfel, på lägsta upplösning och texturer på lägsta. Höjde båda till näst lägsta. Då försvann felen.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

instalerade om mit, funkar nu, för mig hade det ingen betydelse vilken grafik jag stälde in den på, nån mer som tror min cpu är liiite efter när det flyter bättre i 1024, än 1600?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd

snälla hjälp någon.

Hur klättrar man upp för stegar?

Permalänk

gå emot dom o tryck f tror jag

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd

Några tankar om spelet och främst då grafiken.

1) Vattnet är gudomligt vackert.
2) Depth of field effekten är överdriven vilket gör att saker på lite håll ser rätt trist ut.
3) Hollywoodeffekterna är så överdrivna som man befarade. Skjuter man på ett palmblad kommer det att flaxa runt som om en stor gorilla just hoppade på det.
4) Texturer är över lag väldigt snygga. Dock lite för lite färglada för min smak. Tänker mest då på träd och buskar.
5) Träden rör sig något vidrigt fult i spelet. Kommer att störa mig på detta något hejdlöst.

Sammanfattning:
Snyggt - Jovisst men tycker att Oblivions miljöer är snyggare iom att miljön rör sig mer naturligt där. Sedan är vattnet sjukt snyggt i crysis och slår allt jag sett tidigare med hästlängder. Om de skulle tonat ner alla nya effekter skulle spelet kunnat ha blivit fantastiskt snyggt men nu känns de som de vill skylta med allt de gjort vilket ger det överdrivna resultatet. Känns lite som då man låtit ett småbarn gå loss på saker den inte behärskar. Även om Crysis är snyggare än Far Cry tycker jag att Far Cry var betydligt bättre för sin tid och med mycket bättre känsla i grafiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
Måste faktiskt säga att jag tycker det är ruskigt kul att ligga i spel och agera prickskytt. Vissa kanske inte pallar allt väntande men det är spänningen som gör det så jäkla kul. Säg att du hittar ett bra ställe och ligger där i ca sju minuter och det efter ett tag kommer en ionm skotthåll och du klämmer iväg en salva som får
spelaren att göra en saltomortal i luften.

Även om vissa kanske irriterar sig på det här är det faktiskt så att vapnet finns i spelet och jag ser inga som helst fel i att göra vad som helst för att vinna en runda. Olika spelstil helt enkelt. I krig och kärlek var väl allt tillåtet?

Jag håller med till 100% , Snipers är en del av spelet, Folk får förstå att man kanske inte kan springa runt som en idiot utan att bli plockad på avstånd. Precis som i verkligheten. Andvänd kikare och spana efter oss snipers precis som vi spanar efter "er"

Det är förbannat kul att ligga i buskarna med kikare, man hittar folk rätt lätt och sen är det bara att dra iväg ett skott.
Det bästa är nog att skjuta dom som har mobila Nuke vapen och som precis ska spränga u-båten. Jag kan tänka mig hur förbannade dom blir haha

Jag nickar "Niasofi" i betan, så blir ni tagna på avstånd, kolla efter mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Några tankar om...... massa text...

Det finns massa tweak tips på beta forumet. Man kan ändra nästan allt i cfg filerna. så du slipper det överdrivna Depth of field och andra effects.

Håller med om att Vattnet är gudomligt:)

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Några tankar om spelet och främst då grafiken.

1) Vattnet är gudomligt vackert.
2) Depth of field effekten är överdriven vilket gör att saker på lite håll ser rätt trist ut.
3) Hollywoodeffekterna är så överdrivna som man befarade. Skjuter man på ett palmblad kommer det att flaxa runt som om en stor gorilla just hoppade på det.
4) Texturer är över lag väldigt snygga. Dock lite för lite färglada för min smak. Tänker mest då på träd och buskar.
5) Träden rör sig något vidrigt fult i spelet. Kommer att störa mig på detta något hejdlöst.

Sammanfattning:
Snyggt - Jovisst men tycker att Oblivions miljöer är snyggare iom att miljön rör sig mer naturligt där. Sedan är vattnet sjukt snyggt i crysis och slår allt jag sett tidigare med hästlängder. Om de skulle tonat ner alla nya effekter skulle spelet kunnat ha blivit fantastiskt snyggt men nu känns de som de vill skylta med allt de gjort vilket ger det överdrivna resultatet. Känns lite som då man låtit ett småbarn gå loss på saker den inte behärskar. Även om Crysis är snyggare än Far Cry tycker jag att Far Cry var betydligt bättre för sin tid och med mycket bättre känsla i grafiken.

Håller med dig ganska mycket :), om du har tur så kommer antagligen det finnas liknande "rendering modes" som i Far Cry som kan tona ner just det färgglada

Vattent är verkligen gudomligt
Trevligt att de försöker göra så man kaj skjuta på allt etc dock så är det inte alls verkligt som du säger, det borde bara bli et hål i bladet etc men det kanske inte folk tycker är så roligt

Angeånde träden... har inte ens sett att de rör sig i betan?! Kanske så att de inte fixar det ordentligt fören till slutprodukten?

I alla fall ett riktigt vackert techdemo det är vad Crysis är

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ja väldigt smart posta screens när du har signat upp dig på NDA innan du tanka.

Herregud. Har du läst tråden? Nästan alla som skriver i den här tråden som är med i betan bryter mot NDA....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC

Sammanfattning:
Snyggt - Jovisst men tycker att Oblivions miljöer är snyggare iom att miljön rör sig mer naturligt där.

oblivion snyggare än crysis på något som helst sätt? aldrig i livet, never, kommer aldrig att hända

oblivions utomhusmiljöer är så ruggigt tråkiga, kass ljussättning, dålig LOD och vegetationen är så ruggigt plottrig.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
oblivion snyggare än crysis på något som helst sätt? aldrig i livet, never, kommer aldrig att hända

oblivions utomhusmiljöer är så ruggigt tråkiga, kass ljussättning, dålig LOD och vegetationen är så ruggigt plottrig.

Håller med. Även med alla mods som gör Oblivion snyggare så har det inte en suck jämfört med Crysis. Varför ens jämföra ett spel som är 2 år gammlare?

Permalänk
Medlem

Har inte följt tråden så mkt men spelade MP betan och måste säga att snäppet från High till Medium var gigantiskt. Både prestandamässigt och utseendemässigt. På medium tyckte jag inte Crysis var mycket snyggare än tex. Halflife 2 oftast. Om det är samma på slutprodukten kommer jag nog inte spela singelplayer om jag inte kommer kunna köra allt på High minst.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

tror inte du kommer att kunna lira med allt på high med ett X1950PRO, med-high med 8800GTS har Cevat sagt, och 8800GTS är väl en del bättre än X1950PRO.

Det är ett next-gen-game, det är otroligt krävande men är 10ggr snyggare (iaf utomhus) än allt som finns ute idag, så självklart är det krävande, riktigt krävande.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Spelet ser fortfarande bra ut på medium fast då försvinner alla häftiga effekter mm.

Var tvungen att bara se hur det såg ut på medium och upptäckte att postprocessing satt till medium slapp man den jobbiga blur-effekten plus att det flyter mkt bättre utan att se skit ut med resten på high.

Permalänk
Medlem

Som jag sade tidigare i tråden så kunde jag köra med mitt graffe med alla "advanced" settings till höger i menyn på high och alla till vänster på medium med res 1440x900 och det flöt bra på mitt graffe på laptopen i min sign. och det var vackert så det förslog

Gambit_2k jag tror du kan spela som jag och njuta av SP ändå

HJur många har bokat Collectors Edition av spelet?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Har inte följt tråden så mkt men spelade MP betan och måste säga att snäppet från High till Medium var gigantiskt. Både prestandamässigt och utseendemässigt. På medium tyckte jag inte Crysis var mycket snyggare än tex. Halflife 2 oftast. Om det är samma på slutprodukten kommer jag nog inte spela singelplayer om jag inte kommer kunna köra allt på High minst.

Du skulle väl inte bli förvånad om du inte kan spela på high med ett 1950PRO väl? Eller du menar på ett annat grafikkort?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Folk kan väl inte mena allvar. Tycker inte alls det är så krävande. Obetydligt mer krävande än Oblivion. Mindre krävande än t.e.x. 'World In Conflict'. Fast Crysis är mycket snyggare och bara beta så tycker det verkar vara bra optimerat.

Jag spelar med på medium (och det flyter på ganska fint).

AMD X2 4600+
1024 MB RAM
ATI X700 PRO
Windows XP

Däremot får jag lite grafikbuggar likt det diskuterats innan så ska köpa nytt grafikkort tills release. (och kanske 1024 MB ram till.)

Om jag kan spela med min skräpburk kan det inte vara några problem att få spelet att flyta för er som har Intel C2D 4,0 GHz och supergrafikkort..

Eller kan det verkligen vara så att Vista suger all musten ur era burkar? Det kan jag inte tänka mig!

P.S. dom som sa att Crysis-beta inte är snyggt måste vara antingen sinnesjuka eller jobba på Alan Wake. Crysis kommer att bli det snyggaste spelet i historien.

Permalänk

spelet kräver mer än world in conflict för det första och eftersom de flesta bara kan köra betan på medium så är givetvis spelet fult för det är jävlar ta mig inte snyggt på medium! jag kör på high nu och det är lite snyggare då..

Very high då kanske vi kan börja snacka riktigt snyggt spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
spelet kräver mer än world in conflict för det första och eftersom de flesta bara kan köra betan på medium så är givetvis spelet fult för det är jävlar ta mig inte snyggt på medium! jag kör på high nu och det är lite snyggare då..

Very high då kanske vi kan börja snacka riktigt snyggt spel

Är du seriös med att du inte tycker spelet är snyggt på medium? Det är ju riktigt bra redan då!

Jaja smaken är som baken ich ibland fyld med skit

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

dagsfärska screens och filmer

http://media.pc.ign.com/media/694/694190/imgs_1.html
http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vids_1.html
(Stream)
http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vid_2151611.html
http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vid_2151592.html
http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vid_2151561.html
http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vid_2151601.html
http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vid_2151577.html
http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vid_2151599.html
http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vid_2151598.html
http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vid_2151614.html

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Det är så vackert. Jag undrar dock om inte singleplayer är ännu snyggare, fast det kanske är precis samma lika. Ruggigt vackert i alla fall!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

singleplayer lär vara snyggare..eller grafiken är väl samma men själva när man spelar singleplayer lär nog uppfattas som snyggare

Permalänk
Medlem

har hört nånstans att singelplayer är snyggare, mer prylar utslängda på banorna osv, om det var något officiellt eller nått som nån sa på något forum minns jag inte

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

I SP ska ju "allt" vara förstörbart även i DX9 läge

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Hm, testat betan lite hos en bekant. Förbannat roligt må ja säga. Synd man itne fått tag på en key själv.

Tycker den där NDA avtalet är för jävla löjligt. Förbud att posta några några bilder eller snacka om betan till de som inte har betan. Menar, det är ett jävla spel vi snackar om. Inget annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
har hört nånstans att singelplayer är snyggare, mer prylar utslängda på banorna osv, om det var något officiellt eller nått som nån sa på något forum minns jag inte

Klart det kommer vara det, finns ju så otroligt mkt i MP betan som kommer finnas i SP, hoppas de lägger till mer saker i MP i slutresultatet bara!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser