CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

Införskaffade ny dator nyligen och tänkte spela igenom Crysis. Men efter att jag installerade 1.2 patchen så har jag lite problem med buggar och sånt med draw view distanse. Stenar och små buskar ploppar upp medans jag springer, ibland bara några meter framför mig.

Jag har alla inställningar på mestadels Very High och resten på High. Jag har sökt och googlat och hittat massa information om hur man fixar detta men börjar känna mig lite dum iochmed att jag inte får det att fungera.

Den guide jag har tittat på, som ni många säkert sett, är:
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=11614

Även om jag följer guiden så får jag det inte att funka. Kan nån vänlig själ försöka förklara hur jag ska göra för att saker ska sluta ploppa upp framför mig?? I övrigt ser spelet otroligt snyggt ut!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk

Jag måste fråga en sak. Är det lönt att köra Crysis som x64 om man har sådant system? Går det fortare?

Försökt att googla, där såg man att det blev bara sämre.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

jag tror inte 64 bit gör nån skillnad. precis samma jippo som dx10 var för crysis kan jag tänka mig

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Då vet man det.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

jag får tuppjuck haha

Köpte en 8400 och en sli setup med 2st 9800gtx och jag kan ändå inte köra på very high utan toklagg.

fattar inte grejen provat både upplösning 1280x1024 och 1440x900 som jag kör på vanligast.

har inte installerat nån patch (än)

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk

Installera patcharna då för bövelen Dom fixar ju minnesläckor och dylikt också. Sen kan jag rekomendera Luxus Silentium modden, som egentligen är en ny config-fil för din grafik. Denna förbättrar både din grafik och prestanda. Jag lirade med detta förra veckan iaf och klarade Crysis maxat i 1440x900 och lite AA med schysst fps. Vid några enstaka tillfällen under spelets gång kände man dock låg fps, som tex vid de mäktiga vyerna över stora baser och dylikt. Men jag har ju bara ett 4870 trots allt Borde funka bättre med dina kort.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Laggar imellanåt ändå

vista e bra men ska man spela så gillar jag inte att vista suger att spela på jämnfört mot xp.
funderar på om man ska köra xp igen. men dx10 gör sitt lilla i spel
svårt val hmm

jag har iförsig inte installerat nån multi gpu sak på vistat, drog ner en från microsofts sida men det va tydligen inte rätt version bla bla.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jag måste fråga en sak. Är det lönt att köra Crysis som x64 om man har sådant system? Går det fortare?

Försökt att googla, där såg man att det blev bara sämre.

Har testat både 32 bitars och 64 bitars versionen nu och det blir exakt samma fps på båda testen. Så man varken förlorar eller vinner något speciellt med det på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Har testat både 32 bitars och 64 bitars versionen nu och det blir exakt samma fps på båda testen. Så man varken förlorar eller vinner något speciellt med det på det.

Nice, då vet man det.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill bara tipsa alla om den sjukt bra configmod som tar grafiken i Crysis till en ny nivå (än en gång). Även om du tycker det är snyggt på high/very high så kommer detta att blåsa hatten av dig, och för mig flyter det BÄTTRE med modden!
Jag har inte kört några benchmarks, men den inbyggda benchen säger inte så mycket om prestandan ingame har jag märkt.

Mer info/screenshots (HQ)/omdömen/nedladdningslänkar finns här

Permalänk
Sötast

Jag förstår inte Crysis..... Jag provade demot snabbt när det var nytt men tyckte "meh".....

Idag tänkte jag ge det en ärlig chans.

Nu har jag just uptäckt ett isskepp i mitten av junglen (lost?) sen efter det ser jag en tripod (war of the worlds?).

Sen märker jag att man kan dra ner ett helt hus till grunden sålänge man har något tungt objekt i handen, t.ex en tunna... tänkte WTF? Man kan GÅ isönder ett helt hus sålänge man håller i en tunna? Tänkte... äh kan väl lira ändå.

Nu råkade jag krocka min bil i en annan i snigelfart och BOOOOOOOOOOM a la hollywood style så dog jag och var tvungen att ladda om.... Stängde spelet istället och undrar nu... är detta en planerad komedi eller vad i helvete är detta? + att fienderna ibland tåler 13 skott i bröstet på 2 meters avstånd hjälper inte mig. Rikligt besviken.

Permalänk

Skjut i benen eller i huvudet då! Inte meningen att du ska sikta på deras skyddsväst!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag förstår inte Crysis..... Jag provade demot snabbt när det var nytt men tyckte "meh".....

Idag tänkte jag ge det en ärlig chans.

Nu har jag just uptäckt ett isskepp i mitten av junglen (lost?) sen efter det ser jag en tripod (war of the worlds?).

Sen märker jag att man kan dra ner ett helt hus till grunden sålänge man har något tungt objekt i handen, t.ex en tunna... tänkte WTF? Man kan GÅ isönder ett helt hus sålänge man håller i en tunna? Tänkte... äh kan väl lira ändå.

Nu råkade jag krocka min bil i en annan i snigelfart och BOOOOOOOOOOM a la hollywood style så dog jag och var tvungen att ladda om.... Stängde spelet istället och undrar nu... är detta en planerad komedi eller vad i helvete är detta? + att fienderna ibland tåler 13 skott i bröstet på 2 meters avstånd hjälper inte mig. Rikligt besviken.

FPS-spel kanske inte är för dig...

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
FPS-spel kanske inte är för dig...

Hahaha >_< och det skulle jag komma fram till nu då jag spelat FPS sedan DooM?

Urdåliga FPS spel kanske inte är för mig, trodde dock inte att jag var den ända som tyckte det verkade mysko med bilar som exploderar utan anledning, hus som rivs ner med tunnor och en till synes (från början) story som är stulen från de filmer/serier som visades medans spelet var i produktion?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hahaha >_< och det skulle jag komma fram till nu då jag spelat FPS sedan DooM?

Urdåliga FPS spel kanske inte är för mig, trodde dock inte att jag var den ända som tyckte det verkade mysko med bilar som exploderar utan anledning, hus som rivs ner med tunnor och en till synes (från början) story som är stulen från de filmer/serier som visades medans spelet var i produktion?

Du tror inte att man brukar bestämma det mesta av storyn INNAN man utvecklar spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hahaha >_< och det skulle jag komma fram till nu då jag spelat FPS sedan DooM?

Urdåliga FPS spel kanske inte är för mig, trodde dock inte att jag var den ända som tyckte det verkade mysko med bilar som exploderar utan anledning, hus som rivs ner med tunnor och en till synes (från början) story som är stulen från de filmer/serier som visades medans spelet var i produktion?

Nej det är inte ett särskilt bra FPS, du är inte konstig.

Visa signatur

moops

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Du tror inte att man brukar bestämma det mesta av storyn INNAN man utvecklar spelet?

Jo, man tycker det, men i detta fallet verkar det tveksamt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Nej det är inte ett särskilt bra FPS, du är inte konstig.

Im not insane!

Permalänk

Jag bryr mig inte om den jäkla storyn. Det är känslan som spelar roll för mig, att krypa fram till fienden och döda honom. Sån känsla får man inte på COD4.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Jag vill bara tipsa alla om den sjukt bra configmod som tar grafiken i Crysis till en ny nivå (än en gång). Även om du tycker det är snyggt på high/very high så kommer detta att blåsa hatten av dig, och för mig flyter det BÄTTRE med modden!
Jag har inte kört några benchmarks, men den inbyggda benchen säger inte så mycket om prestandan ingame har jag märkt.

Mer info/screenshots (HQ)/omdömen/nedladdningslänkar finns här

Har testat den och jag Jrekommenderar den också! Blir väldigt fint med det. Helt andra skuggor och light rays till spelet. Blir som ett helt annat spel

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Jag vill bara tipsa alla om den sjukt bra configmod som tar grafiken i Crysis till en ny nivå (än en gång). Även om du tycker det är snyggt på high/very high så kommer detta att blåsa hatten av dig, och för mig flyter det BÄTTRE med modden!
Jag har inte kört några benchmarks, men den inbyggda benchen säger inte så mycket om prestandan ingame har jag märkt.

Mer info/screenshots (HQ)/omdömen/nedladdningslänkar finns här

Har testat den och jag rekommenderar den också! Blir väldigt fint med det. Helt andra skuggor och light rays till spelet. Blir som ett helt annat spel.

*edit* ursäkta för dubbel post -.- .

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
*edit* ursäkta för dubbel post -.- .

Radera den ena då...

Permalänk
Medlem

Spelet är ju inte URDÅLIGT, det är bara inte något speciellt. När jag spelade kändes det som om jag upplevde ett techdemo. Men samtidigt så är grafiken bättre i andra spel med min hårdvara så jag känner att även grafiken är inte bäst i test per beräkningskraft.

Suiten är en kul ide men väldigt opolerad, ingen aspekt av gameplayet känns särskilt genomtänkt utan mer som gimmik. Fysiken är helt knas minst sagt men ön kanske har andra naturlagar? Fienderna tål 300 skott ibland och 5 ibland.

Dock är där ett ställe i spelet som vart skitcoolt, när armen rycker in och där är ett stort krig på G. Flygplan flyger över skallen osv, kändes verkligen som om där vart ett krig.

Tror faktiskt att Farcry 2 kommer bli bättre.

Visa signatur

moops

Permalänk
Vila i frid

Jag har ett problem.

Min saft är slut. Och crysis hänger sig när jag ska loada senaste savegamet.

Den går till 100%, sen blir skärmen svart, och crysis "svarar inte och måste avsltuas".

Det går om man gör ett "New game" och börjar om. Vad är fel?

Visa signatur