CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

nån finsk sida som svamlar om att crysis blivit försenad. förhoppningsvis bara skitsnack, men man kan ju aldrig vara helt säker
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=9962

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

katanaa Jag vill inte att det ska vara så men jag tror att det kommer bli så p.g.a att de sköt upp demot(varför? jo för att optimera!) så då kommer det nog ta mer tid att optimera hela spelet....eller?

Mellwing Köp första Alien vapnet och köp uppgraderingen så fåru isvapnet skjuter en strål med is, fryser dina fiender men dödar dem inte, du tar bara fram pistolen och skjuter ett skott så krossas de

Surt värre, men du kan ju vara glad över att det inte var fienden som tog vagenen eftersom det inte går ;)... Dock om det var en polare som dödade dig så....

Jag äslkar verkligen explotionerna från TAC vapnena men hur fean ska man döda USAs sub? Jag kan inte fattar VAR på den man ska skjuta...

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
nån finsk sida som svamlar om att crysis blivit försenad. förhoppningsvis bara skitsnack, men man kan ju aldrig vara helt säker
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=9962

Läste det där jag med. Tråkigt om det är så. =/ Inte för att det skadar mig, då optimeringar kan behövas. På sidan är väl främsta anledningen att en tävling som sidan + EA har, har förlängts till den 28 oktober, en tävling där man kan vinna priset att få spela crysis före det släpps.
Alltså EA har sponsrat tävlingen men de har förlängt tävlingstiden så det kan mycket väl stämma att vi har en uppskjutning på G.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
katanaa Jag vill inte att det ska vara så men jag tror att det kommer bli så p.g.a att de sköt upp demot(varför? jo för att optimera!) så då kommer det nog ta mer tid att optimera hela spelet....eller?

Mellwing Köp första Alien vapnet och köp uppgraderingen så fåru isvapnet skjuter en strål med is, fryser dina fiender men dödar dem inte, du tar bara fram pistolen och skjuter ett skott så krossas de

Surt värre, men du kan ju vara glad över att det inte var fienden som tog vagenen eftersom det inte går ;)... Dock om det var en polare som dödade dig så....

Jag äslkar verkligen explotionerna från TAC vapnena men hur fean ska man döda USAs sub? Jag kan inte fattar VAR på den man ska skjuta...

Och hur köper man alien vapen?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Inaktiv

ARGGHHH! nu visade det sej att det fanns en crysis open beta! men nycklarna är slut! damn SweC trodde sådant nämndes i denna tråd! D:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
ARGGHHH! nu visade det sej att det fanns en crysis open beta! men nycklarna är slut! damn SweC trodde sådant nämndes i denna tråd! D:

Det har nämnts i tråden.

Permalänk
Medlem

Jag lirade lite ikväll bara en snabbis fast med min burk är det inget att hurra för
intel 3ghz,2gbram och SLI 7800gtx

keys finns att få på fileplanet om du blir medlem där kostar cirkus 70:-

Permalänk
Medlem

jag har fått spelet att fungera hyffsat bra. Grafiken har slutat bugga och allt flyter på. men efter 5-15min spelande så får jag crash till skrivbordet.
Inga fel medelanden förutom i error.log

Logged at Thursday, October 04, 2007 01:53:51
FileVersion: 1.1.1.5598
ProductVersion: 1.1.1.5598

Exception Code: 0xC0000005
Exception Addr: 0x001B:0x20B0B4FB
Exception Module: <Unknown>
Exception Description: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION, Attempt to write data to address 0x00000008

The memory could not be "written"

Call Stack Trace:
3) function=0x20B0B4FB
2) function=0xB165EC55
1) function=0x00000000

väldigt störande fel! har provat stänga av NOD32 men de gör ingen skillnad.

Någon som har en lösning ?

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Och hur köper man alien vapen?

Well ditt lag måste ha nått femtio eller mer i "Power" den ser du längst uppe i skärmens mitt tillsammans med din motståndares.

När ert lag har uppnått detta kommer en röst säga: "Now alien tec is avaliable" eller något i den stilen, då drar du dig till prototype facility och ser till att DU kontrollerar den, sedan trycker du på "p" för att handla som vanligt...

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

tror ändå inte att spelet kommer att bli uppskjutet.. i något mail som Cevat hade skrivit till incrysis.com-admin så hade han skrivit att spelet bara var några veckor från att gå guld.. visst. kan ju alltid ha kommit upp nått i sista sekund, men tror ändå inte det.

"This is an exciting time for us at the studio as the development of Crysis comes to an end and we are only a few weeks from Gold Master. "

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Vad bra!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

Finns det inget sätt att få tag på en nyckel längre?
Fick mitt GTX i förrigår och tänkte testa lite.

Permalänk
Medlem

Ska hämta ut ett GTX på posten idag, så jag undrar också om det fortfarande går att få tag på en nyckel.

Permalänk
Medlem

Nej de är slut.. Tyvärr..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
jag har fått spelet att fungera hyffsat bra. Grafiken har slutat bugga och allt flyter på. men efter 5-15min spelande så får jag crash till skrivbordet.
Inga fel medelanden förutom i error.log

Logged at Thursday, October 04, 2007 01:53:51
FileVersion: 1.1.1.5598
ProductVersion: 1.1.1.5598

Exception Code: 0xC0000005
Exception Addr: 0x001B:0x20B0B4FB
Exception Module: <Unknown>
Exception Description: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION, Attempt to write data to address 0x00000008

The memory could not be "written"

Call Stack Trace:
3) function=0x20B0B4FB
2) function=0xB165EC55
1) function=0x00000000

väldigt störande fel! har provat stänga av NOD32 men de gör ingen skillnad.

Någon som har en lösning ?

Jag och många andra har samma problem. Finns en tråd om det på forumet, men ingen lösning så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Jag och många andra har samma problem. Finns en tråd om det på forumet, men ingen lösning så vitt jag vet.

Jag lyckades spela i 2 timmar igår utan crash.

Jag hade missat att NOD32 har en process (nod32krn.exe) som fortfarande körs fasten man har stängt av NOD. Jag avslutade nod32krn.exe i Services under administrative tools. så den försvann helt. Då fungerade spelet nästan utan problem. Dock crashade det efter lite mer än 2 timmar.

Jag har även ändrat i min system.cfg (x:\x\Electronic Arts\Crytek\Crysis MP Beta\Crysis MP Beta)

Jag lade till de här två raderna efter att ha läst i en tråd på beta forumet. Det verkar fungera bättre med dom. Konstigt nog. eftersom jag har 2048mb minne egentligen:

sys_budget_sysmem = 1024
sys_budget_videomem = 512

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

Altstå om man blir subscriber på fileplanet måste man betala varje månad då eller behöver man bara betala en gång ?

Visa signatur

[Intel C2D E6600][Corsair TWIN2X 6400 DDR2 3GB][Gigabyte GA-965p-DS3][Gigabyte HD 4850][Corsair 520w][Samsung 250gb SATA-II][Enermax Chakra]

Permalänk
Medlem

ryktet om att crysis skulle ha blivit uppskjutet är besvarat av crytek och det stämmer INTE

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Går det bara att betala för 3 månader på Fileplanet? vill bara betala för 1 månad, är det lätt att säga upp det också?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Har inte kollat upp hur man säger upp sig på fileplanet men kan ju inte vara ngt problem!
Kostar ju bara cirkus 70 kr!

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av katanaa
ryktet om att crysis skulle ha blivit uppskjutet är besvarat av crytek och det stämmer INTE [/QUOTEPraise the lord! Jag fyller år dagen innan Gissa vad som är på min önskelista

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Går det bara att betala för 3 månader på Fileplanet? vill bara betala för 1 månad, är det lätt att säga upp det också?

funkar fint att betala för bara en månad, ska finnas där som val nånstans, kostar typ $5.95 eller nått sånt

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
funkar fint att betala för bara en månad, ska finnas där som val nånstans, kostar typ $5.95 eller nått sånt

Men det står ju "Billed $15.95 quarterly", jag får iaf det till att man måste vara subscriber minst ett kvartal.Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

[Intel C2D E6600][Corsair TWIN2X 6400 DDR2 3GB][Gigabyte GA-965p-DS3][Gigabyte HD 4850][Corsair 520w][Samsung 250gb SATA-II][Enermax Chakra]

Permalänk
Medlem

Så vacket.. riktigt snyggt de fått till det med den här betan jämfört med beta 1/ 2:

Permalänk
Medlem

ja väldigt smart posta screens när du har signat upp dig på NDA innan du tanka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ja väldigt smart posta screens när du har signat upp dig på NDA innan du tanka.

Tror han skiter i vilket, skulle jag med göra.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Jag fattar inte allt detta snack om NDA, tror ni själva på att killarna på crytek och EA sitter och scannar varenda forum på internet efter de som bryter mot det?
Håller ni på såhär bara för att ni tycker det är häftigt att vara en "utvald" grupp?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Börjar tröttna smått på #"¤¤%%&* snipers.. Dom ska verkligen föstöra precis alla spel som kommer. Rätt ofta är det helt folktomt runt baserna när halva jävla motståndarlager har slagit upp ett tält i någon buske.. Vad är tjusningen med att ligga på samma ställe en hel runda och lyckas pricka 5-10 pers ? Är skillen så kassa så dom inte vågar visa arslet i det öppna ?

Pallar man inte trycket kan man spela hjärter imo...

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt säga att jag tycker det är ruskigt kul att ligga i spel och agera prickskytt. Vissa kanske inte pallar allt väntande men det är spänningen som gör det så jäkla kul. Säg att du hittar ett bra ställe och ligger där i ca sju minuter och det efter ett tag kommer en ionm skotthåll och du klämmer iväg en salva som får
spelaren att göra en saltomortal i luften.

Även om vissa kanske irriterar sig på det här är det faktiskt så att vapnet finns i spelet och jag ser inga som helst fel i att göra vad som helst för att vinna en runda. Olika spelstil helt enkelt. I krig och kärlek var väl allt tillåtet?

Permalänk
Medlem

Jag vet att Crytek har bannat en hel del från betan som postat bilder på diverse forum eller spammat chatten mm.

Om folk skiter i NDA och postar bilder mm i ett forum som detta, då kan man lika gärna skriva öppet hur/vart man laddar ner piratkoperiade spel/filmer/program mm. Häftigt kanske några tycker att få vara med och beta testa världens snyggaste spel.

/Northrider,