Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Jag hoppas att du är medveten om att betrakningsvinklarna är lika för båda panelerna. Vad är det du klagar på? I extrema vinklar så blir kontrasten sämre (du får mörkare bild) detta händer på alla skärmar då en skärm inte kan skicka ut ljus åt alla håll, det har inget med betrakningsvinklar att göra.

Om jag bara tittar liiiite grann ovanifrån så blir det rätt grått rätt fort iaf...

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Om jag bara tittar liiiite grann ovanifrån så blir det rätt grått rätt fort iaf...

Det blir det inte ens på min HP w2207 som har TN-panel. Sen vet jag inte vad din definition av "liiiite" är, men antar att det är väldigt väldigt lite.

Min Dell 2007WFP (S-IPS) har sjukt grymma betraktningsvinklar dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad motiverade ditt köp av HP W2207 när du redan hade en mycket finare skärm, Dell 2007WFP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Vad motiverade ditt köp av HP W2207 när du redan hade en mycket finare skärm, Dell 2007WFP?

Jag behövde större arbetsyta (dualscreen), letade och letade, fick sedan syn på HP w2207 som va grym enligt recensioner och priset var mycket bra.
Hade också alltid velat testa en glossy-skärm, kommer aldrig gå tillbaka till anti-glare coating

Dellen ser trasig ut när HPn står bredvid, antagligen för den idiotiska anti-glare coatingen Dell 2007WFP har (detta syns endast vid ljusa färger/partier i bilden)

Glossy gör färgerna mycket mer livliga och ger ett mycket större djup i färgerna, speciellt svart.

Jag är ingen grafiker, men av det jag kan se så tycker jag att HP w2207 ger en bättre bild än Dell 2007WFP, trots att 2007WFP har en S-IPS panel och w2207 TN-panel.

Men 2007WFP spöar sönder HPn när det kommer till betraktningsvinklar, samt att den är lite bättre på att återge text.

EN STOR NACKDEL med glossy-coating är att det är mer irriterande för ögonen, och man kan lätt få spänningshuvudvärk under långa pass det fick jag aldrig med Dell 2007WFP. (Ska få glasögon om 2 veckor, får se hur det känns då).

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Större skärm till vad? För att ta plats på bordet? Upplösning är ju allt men det är väl 1680x1050 på båda? Om du köper två för att få dubbel skärmyta förstår jag det dock =P, och då kan det ju kanske tom vara så att du kan köra på ips för bildkvalite och tn för hastighet/pris i kombination.

Och ja, det som ser ut som två års lager flottigt damm på 2007 WFP är ingen höjdare.

Fan vad gulligt det ser ut, upp med båda på högkant så kan du surfa forum mycket snabbare med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Större skärm till vad? För att ta plats på bordet? Upplösning är ju allt men det är väl 1680x1050 på båda? Om du köper två för att få dubbel skärmyta förstår jag det dock =P, och då kan det ju kanske tom vara så att du kan köra på ips för bildkvalite och tn för hastighet/pris i kombination.

Och ja, det som ser ut som två års lager flottigt damm på 2007 WFP är ingen höjdare.

Jag ville ha större skärmyta helt enkelt. 22" är precis lagom faktiskt. 20,1" wide är för litet på höjden... Har pivotat min dell 2007wfp och kodar mest på den (waste of money egentligen)

En bild till bara

Jag gillar skärmar, man kan unna sig lite sånt när man jobbar och inte har några avgifter (bor hemma) Är 16 och webbutvecklar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med. 1680x1050 är för lite i höjdled men det duger som extra skärm (eller för att få sin 1920 x 1200 i fred)

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Men om man nu vill använda skärmen till spel också så vill man ju ha en IPS panel och inte MVA. Ips,en ska jag vara snabbare och ha mindre input lag vad jag förstått eller har jag fel ? Dom måste ju komma med ett sätt att se vilken skärm man fått. Dom kan ju inte gå ut med att det ska avar en IPS och sen får man en MVA känns ju som om dom försöker lura en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogie
Men om man nu vill använda skärmen till spel också så vill man ju ha en IPS panel och inte MVA. Ips,en ska jag vara snabbare och ha mindre input lag vad jag förstått eller har jag fel ? Dom måste ju komma med ett sätt att se vilken skärm man fått. Dom kan ju inte gå ut med att det ska avar en IPS och sen får man en MVA känns ju som om dom försöker lura en.

Nec 20WGXPro sägs vara en underbar spelskärm, den har en AS-IPS panel (nya generationens S-IPS).

Men annars är det ju en TN-panel du ska ha om det gäller spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Nec 20WGXPro sägs vara en underbar spelskärm, den har en AS-IPS panel (nya generationens S-IPS).

Men annars är det ju en TN-panel du ska ha om det gäller spel

Ända felet med necen är ju att den är lite dyr. hade man varit säker på att få en IPS panel på philipsen så hade den varit en mycket stor konkurent. Mycket illa gjort av philips likaså samsung med deras olika paneler.

Permalänk
Medlem

Du förstår fortfarande inte, denna skärm är väldigt väldigt bra med en mva panel. Så bryr du dig om panelen så köp en Nec och var glad, vill du ha en bra skärm för mindre pengar så ta philipsen.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Du förstår fortfarande inte, denna skärm är väldigt väldigt bra med en mva panel. Så bryr du dig om panelen så köp en Nec och var glad, vill du ha en bra skärm för mindre pengar så ta philipsen.

Asså denna finns inte i svart? Det är en 20" Wide va?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Nej den finns inte i svart, ja den är wide.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Nej den finns inte i svart, ja den är wide.

Vad är det för upplösning native? Har den VGA? Rekomenderar du den POMAH?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Vad är det för upplösning native? Har den VGA? Rekomenderar du den POMAH?

Har du ens läst tråden;) ? Varför inte ta och göra det först och ställ frågorna sedan, dock får du svar på dina genom att läsa först.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Mer info om skärmen: http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/sv/se/c...

Länk till manualen: http://www.p4c.philips.com/files/2/200wp7es_00/200wp7es_00_df...

Om jag rekommenderar den beror på vad du vill spenderar på en bildskärm. Det finns bättre skärmar än denna, men jag kan inte tänka mig att det finns en bättre skärm för 3000 SEK eller under det.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag måste ju säga att jag fortfarande föredrar glossy, dellen ser ju grådaskig ut på fotot pga att ljus studsar omkring på skärmytan.

Vad är det för upplösning native? Har den VGA? Rekomenderar du den POMAH?
1680x1050, ja, ja.

Permalänk
Medlem

seriöst blev han avstängd av det?

Permalänk
Medlem

Hmm sry guys ifall jag tar upp grejor som redan har diskuterats..
Har sålt min dator i inväntan på den nya, så det blir att jag läser lite flytigt och frågar, då jag inte riktigt har tid att plöja igenom ett 30-50tal sidor om olika skärmar. Vill gärna få hem min nya skärm, vilken det nu blir samtidigt som datorn så ;).

Tack för svaren.. Vart lite osäker om VGA, då det inte framgått av det lilla jag läst..

POMAH: Du har fått ett PM, du kan ju skippa de frågar jag redan har fått besvarade.. och återigen ursäkta att jag kanske frågar samma frågor igen.. :/

EDIT3: Kan meddela att det blir den här Philipsen :D, vill tacka för alla tålmodiga människor.. mkt värdefull info och hjälp har de blivit. Men då gäller det vars man köper, vars köper man billigast, vars får man studenrabbat, vilken ÅF är bäst att ha och göra med när det gäller support/garantiärenden etc.?

EDIT4: Har skärmen en DVI-I ingång eller bara DVI-D? Tänkte som någon annan här ev. ansluta två källor. Blir det ngn kvalitets skillnad om man använder en konverter? Vore kanon om den hade DVI-I :). Hoppas bara 8ms funkar bra, är dt verkligen så stor skillnad mot 5ms?

EDIT5: Jo kom att tänka på hur är Philips vad det gäller pixel garanti, döda/lysande? Blacklight bleeding etc.?

VH/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Avstängd

Löjligt att banna honom för en sådan sak, det är ju störigt med folk som frågar saker som redan har diskuterats flera ggr i samma tråd, det finns ju tom sökfunktioner.

Permalänk
Medlem

Okej. Nu är det snart dags att klicka iväg en beställning. Det blir nog denna philips 200WP7ES.
Ville bara fråga först om denna skärm lider av input lag eller är det på en tolerabel nivå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Löjligt att banna honom för en sådan sak, det är ju störigt med folk som frågar saker som redan har diskuterats flera ggr i samma tråd, det finns ju tom sökfunktioner.

Jo det kan man tycka, men nu är det inte upp till oss att diskutera hur moderatorerna går till väga...

Btw. är det någon som har något svar på mina frågor?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Hmm sry guys ifall jag tar upp grejor som redan har diskuterats..
Har sålt min dator i inväntan på den nya, så det blir att jag läser lite flytigt och frågar, då jag inte riktigt har tid att plöja igenom ett 30-50tal sidor om olika skärmar. Vill gärna få hem min nya skärm, vilken det nu blir samtidigt som datorn så ;).

Tack för svaren.. Vart lite osäker om VGA, då det inte framgått av det lilla jag läst..

POMAH: Du har fått ett PM, du kan ju skippa de frågar jag redan har fått besvarade.. och återigen ursäkta att jag kanske frågar samma frågor igen.. :/

EDIT3: Kan meddela att det blir den här Philipsen :D, vill tacka för alla tålmodiga människor.. mkt värdefull info och hjälp har de blivit. Men då gäller det vars man köper, vars köper man billigast, vars får man studenrabbat, vilken ÅF är bäst att ha och göra med när det gäller support/garantiärenden etc.?

EDIT4: Har skärmen en DVI-I ingång eller bara DVI-D? Tänkte som någon annan här ev. ansluta två källor. Blir det ngn kvalitets skillnad om man använder en konverter? Vore kanon om den hade DVI-I :). Hoppas bara 8ms funkar bra, är dt verkligen så stor skillnad mot 5ms?

EDIT5: Jo kom att tänka på hur är Philips vad det gäller pixel garanti, döda/lysande? Blacklight bleeding etc.?

VH/Kicken

Billigast vad jag vet är på misco.se (vilka även ska ha studentrabatt tydligen, vilket jag missade när jag köpte). Tyckte inte det var några problem med dem, snabb leverans. Nu funkade ju skärmen perfa, vet inte hur de är med returärenden etc, men de var helt ok när jag snackade med kundtjänst innan köp.

Den har dvi-d. Ingen aning om konverters etc. Jag försökte jämföra delay i monitortest mot en hp 2207w, märkte inte av att denna skulle vara värre i delay etc.

Garantier angående pixels vet jag ej. Tror inte denna skärm lider av backlight bleed alls dock, min hade iaf ingen (försökte se i ett mörkt rum med svart skärm, såg inget). Hade jag haft döda pixlar hade jag nog använd ångerrätten helt enkelt.

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Någon som har varit i misco´s butik som ligger i bromma? Kan man kolla på philips skärmen där tro?

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit där men chansen att du skulle få se den där är nog inte så stor, dem har ett stort sortiment.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har fått hem min skärm du och jag måste säga att jag är ganska missnöjd med den. I spel är den mycket bra och färgerna är grymma men och här är vad som är fruktansvärt dåligt med den och det är att den har en matt yta och det gör att allt får en grå hinna. Min gamla skärm hade också en matt yta men det blev inte den här effekten så jag säger UNDVIK!!! Visst man vänjer sig säkert och hjärnan lär sig att se genom hinnan men varför skall man behöva göra det till att börja med?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag har fått hem min skärm du och jag måste säga att jag är ganska missnöjd med den. I spel är den mycket bra och färgerna är grymma men och här är vad som är fruktansvärt dåligt med den och det är att den har en matt yta och det gör att allt får en grå hinna. Min gamla skärm hade också en matt yta men det blev inte den här effekten så jag säger UNDVIK!!! Visst man vänjer sig säkert och hjärnan lär sig att se genom hinnan men varför skall man behöva göra det till att börja med?

Luktar 2007WFP-äckliga-anti-glare-coating-som-är-överdrivet.

Köp en skärm med glossy vet ja!!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Luktar 2007WFP-äckliga-anti-glare-coating-som-är-överdrivet.

Köp en skärm med glossy vet ja!!

Det fångas ljus under ytan så det ser ut som en platta av ljus åvanför bilden, i spel som BF2 är det helt ok men när man surfar är det ganska irriterande och gör text lite oskarp men som sagt min förra skärm hade inte den här effekten och den var matt så det är inte matt mot glossy utan Philips mot världen...Och var skall jag få pengar till en ny skärm när denna gjort mig 3000kr fattigare?

Så en gång till KÖP inte denna skärm för den är inte bra!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Uh är det nått fel på din skärm? För jag har ingen aning om vilken "grå hinna" du snackar om...

På min skärm "fångas" det inte nått ljus ovanför bilden. Jag fattar att du är missnöjd av någon anledning, men skärmen är enligt mig toppenbra. Testat ställa in ljus/kontrast/whatever?

Och seriöst, inte skarp? Rökt nått? Jag tyckte nästan det var jobbigt att kolla på bilder ett tag för att den kändes _för_ skarp.

Om du nu är så väldigt missnöjd så lämna tillbaka den? Du har väl inte haft den 2 veckor heller?

"Så än en gång till": Bilda er en egen uppfattning och gör vad ni tycker är bäst!

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |