Permalänk
Medlem

Ett Geforce Ti 4600 borde väll klara av max upplösning (1680 x 1050) på den här skärmen?

Permalänk
Medlem

Antagligen - men ta reda på det för det är inget kul att köra denna skärm på någon annan upplösning.

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Tjena!

Om allt går som det ska köper jag en Philipsskärm i morgon, efter många och långa timmars övervägande. Jag tror nämligen att det lönar sig i längden att satsa på kvalité och en skärm med lite bekvämligheter som tex höjdjustering och bra betraktningsvinkel.

Ni som redan har den: är ni fortfarande nöjda?

Mvh/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Avstängd

Fortfarande helt nöjd

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var missnöjd i början men nu kan jag inte vara nöjdare då färgerna och vinklarna är så bra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Roligt att höra! Då slår jag till på en 200WP7ES i morgon (senare idag)

Mvh/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var så sur på ytbehandlingen men jag vande mig. Sedan blev färgerna fel i Vista men det hade inget med skärmen att göra utan grafikkortet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag var så sur på ytbehandlingen men jag vande mig. Sedan blev färgerna fel i Vista men det hade inget med skärmen att göra utan grafikkortet.

Har du Ati grafikkort?

Ska finnas en inställning i CCC som ordnar det korrekt.
Antingen så skulle man välja "PC standard black and white levels" eller "Microsoft MCE black and white levels".

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

En Philips 200WP7ES är beställd!

Mvh/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perperub
En Philips 200WP7ES är beställd!

Mvh/Pär

Hoppas du blir nöjd

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Har du Ati grafikkort?

Ska finnas en inställning i CCC som ordnar det korrekt.
Antingen så skulle man välja "PC standard black and white levels" eller "Microsoft MCE black and white levels".

Jag har testat allt men med DVI blir färgrna fel fast analogt bler det rätt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perperub
En Philips 200WP7ES är beställd!

Mvh/Pär

Samma här, beställde i lördags från datorbutiken och kom idag. blir att hämta ut den imorgon när man vaknar

Permalänk
Avstängd

3 730:- hos datorbutiken.se .. jissös vad de har gått upp i pris.
(betalade 3000kr för min)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
3 730:- hos datorbutiken.se .. jissös vad de har gått upp i pris.
(betalade 3000kr för min)

Trevligt att för en gång skull se något gåupp i pris sen man köpte det, iaf vad gäller dator delar.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Misco hade en drive på dom så vi fick dom billigt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

hmm, hämtade ut min skärm nyss och packade upp den.
till min förvåning satt VGA-kabel redan fast i skärmen?? :S

men annars fanns det inga tecken på att någon annan skulle ha använt den.
men satan vilken kanon skärm

Permalänk
Hedersmedlem

Har för mig att min VGA satt i också och jag undrade också om den verkligen var oanvänd.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

VGA sitter i som standard. Trevligt att du verkar vara nöjd med den

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
VGA sitter i som standard. Trevligt att du verkar vara nöjd med den

får tacka för svaret

men herregud vilken skillnad det är i betrakningvinkel om man jämför med min gamla Samsung 710t, är som natt å dag.

ett av mina bättre köp helt klart trots att den har gått upp med ca 700kr på någon/några månader.

Permalänk
Medlem

Har länge letat runt efter en ny skärm och fastnat lite för denna. Den ska användas till datorn, Xboxen samt PS3:an. Om jag har förstått det rätt så stöder inte denna skärm HDCP och det verkar som att PS3:an kräver det, är det någon som har koll på hur det är? Kommer det inte funka alls?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John86
Har länge letat runt efter en ny skärm och fastnat lite för denna. Den ska användas till datorn, Xboxen samt PS3:an. Om jag har förstått det rätt så stöder inte denna skärm HDCP och det verkar som att PS3:an kräver det, är det någon som har koll på hur det är? Kommer det inte funka alls?

Nej skärmen har inte HDCP, och vad jag har läst så kräver PS3 HDCP för att spela upp filmer/spel i HD-upplösning.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Nej det verkar ju så tyvärr. Det konstiga är att inga 20"-skärmar verkar ha HDCP. Hur kan det komma sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John86
Nej det verkar ju så tyvärr. Det konstiga är att inga 20"-skärmar verkar ha HDCP. Hur kan det komma sig?

Dell Ultrasharp 2007WFP har HDCP.

Permalänk
Medlem

Ja men den har ju väldigt hög responstid så den funkar nog inte så bra att spela tror jag. http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Bildsk%c3%a4rma...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John86
Ja men den har ju väldigt hög responstid så den funkar nog inte så bra att spela tror jag. http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Bildsk%c3%a4rma...

Jag har spelat många typer av spel och det fungerar bra. Det där med ms ska man inte alltid lita på.

Permalänk
Medlem

kollade upp min ibm skärm (15")...den hade på pappret 30ms ^^ men den funkar hur bra som helst..känns lika bra som min nya samsung (20") med 2ms..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikro
Jag har spelat många typer av spel och det fungerar bra. Det där med ms ska man inte alltid lita på.

Ok, är du nöjd med skärmen annars? Hur är det med färger, backlight bleeding osv? Den kostar ju rätt mycket men det kanske den är värd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John86
Ok, är du nöjd med skärmen annars? Hur är det med färger, backlight bleeding osv? Den kostar ju rätt mycket men det kanske den är värd.

Har haft skärmen i över ett år och har noll i backlight bleeding. Färgerna är kanon och det är underbart med betraktningsvinklarna. Mycket DVD-tittande har det blivit och märker inga eftersläpningar oavsett film.

Ibland har Dell rabatt på skärmar så man kan göra ett klipp vid dessa tillfällen.

Permalänk
Medlem

Hur ofta har Dell sådana kampanjer? Jag hade tänkt beställa en 2007WFP nu i dagarna, den kostar just nu 4700. Någon som vet om de kommer sänka priset inom den närmaste tiden eller det sker bara lite slumpmässigt?

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det någon bra efterföljare till den här skärmen, jag är lite allergisk mot TN paneler och hittar inget vettigt i 3-4k klassen längre. Äger en Philips brilliance 200wp som jag vill kompletera.