En router med inbyggd AP och hög throughput

Permalänk
Medlem

En router med inbyggd AP och hög throughput

Ja, var hittar man en sådan?

Bakrund:
Uppgraderade mitt internet idag till 100/10 (Tack gavlenet för prissänkningen/hastighetshöjningen). Körde några tp-test för att kolla om allt hade ställts om ordentligt. Men jag fick "bara" 34/9mbit i tcp, så jag testade att koppla datorn direkt till ethernet-uttaget och fick 94/11. Konstaterade genast att det var min router som var flaskhalsen. Idag har jag en Netgear WGT624.

W-lan är ett krav då jag har laptop, ett wii och polare som brukar komma över.
Jag kan tyvärr inte ta en gammal dator och installera pfSense eller liknande, pga platsbrist.

Någon som har en bra lösning på mitt problem?

Tack på förhand

Permalänk

har sett att det finns vanliga routers som ska ha en throughput på ungefär 80-85, men om det är en trådlös vet jag inte.

Sen finns det ju knappt nåt Wlan som klarar dom hastigheterna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keso_ebola
har sett att det finns vanliga routers som ska ha en throughput på ungefär 80-85, men om det är en trådlös vet jag inte.

Sen finns det ju knappt nåt Wlan som klarar dom hastigheterna...

W-lanet behöver inte ha någon speciell prestanda

Permalänk
Medlem

Linksys WRVS4400N är värd att kolla in. Den är dyr men den är bra.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

DGL-4300

Permalänk
Medlem

Har själv en DGL-4300 som jag precis köpt. Är grymt besviken. Testade att ladda en film som jag vet ska gå snabbt. Utan router låg jag konstant på ca 95mbit. Med router 32mbit. Har öppnat port och fixat allt men ikke. Min andra router Netgear RP614v3 klarar ca 45mbit. Blir nog att bygga en egen router istället.

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=158163

Kanske skulle vara nåt? Inget fan av vanliga routers, men om det är det du eftersöker är den nog ett av det bättre alternativen.

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Ite...

WAN - LAN troughput 266mbit

Och klarar 180 samtidiga anslutningar, vilket borde räcka om du tankar mycket torrents osv.

Permalänk
Medlem

Det är kanske smartare att köpa en router utan w-lan, och koppla in min nuvarande router till den?