Problem efter byte av grafikkortskylare

Permalänk
Medlem

Problem efter byte av grafikkortskylare

Jag har precis satt på en Zalman VF700-ALCU på mitt Leadtek 6800LE. Problemet är att när jag startar datorn får jag ingen bild, och jag hör ett långt pip följt av två eller tre korta. Moderkortet är ett Epox med Via KM400-chipset.
Om jag använder det integrerade grafikkortet eller ett GeForce2-kort fungerar det utmärkt.
6800LE-kortet fungerar utmärkt i en annan dator så jag vet att det lever.
Jag har testat att starta upp datorn utan varken hårddiskar, optiska läsenheter eller floppydisk, så det borde inte vara att den nya kylaren drar för mycket ström heller.

Har ni någon idé vad det kan vara för fel? Innan bytet av kylare fungerade allt felfritt.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

För sunkigt nätagg är min gissning. Prova med ett annat.

Permalänk
Medlem

Re: Problem efter byte av grafikkortskylare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman
Jag har precis satt på en Zalman VF700-ALCU på mitt Leadtek 6800LE. Problemet är att när jag startar datorn får jag ingen bild, och jag hör ett långt pip följt av två eller tre korta. Moderkortet är ett Epox med Via KM400-chipset.
Om jag använder det integrerade grafikkortet eller ett GeForce2-kort fungerar det utmärkt.
6800LE-kortet fungerar utmärkt i en annan dator så jag vet att det lever.
Jag har testat att starta upp datorn utan varken hårddiskar, optiska läsenheter eller floppydisk, så det borde inte vara att den nya kylaren drar för mycket ström heller.

Har ni någon idé vad det kan vara för fel? Innan bytet av kylare fungerade allt felfritt.

Har du kollat så allt är rätt i bios?

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att allt verkar fungera igen efter en uppdatering av BIOS. Hann iaf testa en helt del innan det löste sig, bla att köra graffikkortet på separat nätagg mm. Tack för hjälpen iaf :)!

Visa signatur

Hmm