Permalänk
Medlem

Acer Aspire 5024WLMi

  • Hur pass mycket låter datorn? (gärna i dB om ni har mätt )

  • Hur varm blir den? (gärna i grader celsius)

  • Hur vanligt är det med defekta pixlar vid nyköp och är det något som kan hända med tiden?

  • Är den kompatibel med ljudkortet M-Audio - Firewire Audiophile?

  • Tror ni att 5024 kommer att funka bra till att göra musik med? Köra Cubase med ett antal softsyntar mm.

  • Stabil?

  • Är det bra ljus från skärmen? Har inte haft en egen bärbar förut men sett att vissa är svårt att se på från vissa vinklar om ni förstår vad jag menar.

Tack på förhand för era svar! Är så svårt att hitta vettigt folk som själva är användare till den här datorn.

Permalänk
Medlem

kort sikt? du menar att efter ett par månader kommer skillnaden mellan dem ändras? ;-P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lindh
kort sikt? du menar att efter ett par månader kommer skillnaden mellan dem ändras? ;-P

saker slits grejer blir sämre.. nej så klart jag inte menar det. halvt godkänt i svenska bara tänkte bara efter lite snabbt och hittade inte ordet för de!

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk

När man sitter och spelar och kör med WASD tangenterna så blir det väldigt varmt om handleden som man vilar mot datorn nedanför tangentbordet... är det bara jag som tycker det, blir det kanske bättre om man undervoltar datorn???

Visa signatur

Don`t worry be happy...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arabian-nights
När man sitter och spelar och kör med WASD tangenterna så blir det väldigt varmt om handleden som man vilar mot datorn nedanför tangentbordet... är det bara jag som tycker det, blir det kanske bättre om man undervoltar datorn???

Jag var inne i en datoraffär idag och testade 5024:an lite grann. Tyckte också att den verkade störande varm.

Permalänk

störande?
det är ju skön ju!

Permalänk
Medlem

tycker inte det är störande heller (5021). undervoltning kan nog hjälpa lite men jag tror inte man känner så stor skillnad. men det e ju värt ett försök, det e ju så enkelt.

Permalänk
Medlem

Jag undervoltade min och processorn skönk em nästan 12 grader. Från 74-62 max temp. Men en sak ja störde mig på var att datorn kändes nästan varmare nu i 800 mhz läget än va den gjorde förr, Kanske bara ja som inbillar mig

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

det är vinter nu.. skönt som fan att skriva på ett "varmt" tagentbord när man kommer hem

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk

Efter undervoltning blev det helt ok. Ifall någon tvekar pga det

Visa signatur

Don`t worry be happy...

Permalänk
Medlem

Föresten om någon har problem med sina acer 5020 på dreamhack så är det bara att komma till mig kommer att sitta i nh-båset.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

Någon som har haft tangent/skrift fel med sin 5021?? Min har precis börjat krångla och jag blir så förbannad.....

Problemet är att när jag tex skriver så blir alla i nummer 5 istället och alla k blir 0, är det något hårdvaru relaterat eller är det mjukvaru tror ni? Får samma fel i felsäkertläge och jag känner verkligen inte för att formatera :/

Permalänk
Medlem

Du kan ng ha i Numlock Poppen.
Nästan helt säker på att det är det,
Tryck FN+F11 så ska de nog lösa sig

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Tackar för hjälpen! Vi satt och klura länge på detta... Verkar som om numlock sätts på automatiskt när man startar fjärrhjälp.

Permalänk
Medlem

haha jo de va så lite så, Had samma problem jag . Blev skitgrinig Men jag hade i ett Externt tangentbord och ville skriva med numlock i sen drog jag ur tangentbordetoch fattade ingenting

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

har ett mycket irriterande problem med min aspire 5024 som någon gärna får lösa:

efter några minuters användande så börjar fläkten gå konstant. cpu-användningen ligger på 100% och allting går extremt långsamt. kollar man aktivitetshanteraren så använder explorer.exe 99% av cpun och väldigt mycket minne. rebootar man så tar det bara några minuter innan samma grej upprepas. har användt datorn i dryga 2 månader och så plötsligt blir det såhär. har norton antivirus och det programmet hittar ingenting..

Visa signatur

aspire 5024wlmi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viol8R
har ett mycket irriterande problem med min aspire 5024 som någon gärna får lösa:

efter några minuters användande så börjar fläkten gå konstant. cpu-användningen ligger på 100% och allting går extremt långsamt. kollar man aktivitetshanteraren så använder explorer.exe 99% av cpun och väldigt mycket minne. rebootar man så tar det bara några minuter innan samma grej upprepas. har användt datorn i dryga 2 månader och så plötsligt blir det såhär. har norton antivirus och det programmet hittar ingenting..

Iofs mer ovanligt att Norton faktiskt hittar någonting.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Jag kan med 80 % säkerhet säga skillnaden mellan de två 5024:orna, jag tror det har med bluetooth att göra den gammla har inte men den nya har det tror jag.

Permalänk
Medlem

Är det mer än Bluetooth och mer grafikminne som skiljer nya och gamla 5024 åt?
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010088970
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010084729

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk

Se lite ut på de stora bilderna på dustin som det är en annan cd-läsare som inte är slot-in, utan släde. Portarna är flyttade också, en usb-port i fronten och audio line in i fronten också.

Ångrar som fan att jag inte väntade med att beställa min 5024 nu... har inte kunnat använda den ändå, den har varit i tyskland på service av cd-enheten (där de för övrigt inte hittade något fel, trots att felet fortfarande finns här nu när jag sitter med datorn)...

Tur att jag har ett lager med 20-krs tangentbord, för detta jag skriver på nu kommer inte bli långlivat

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Medlem

De har flyttat portarna i fronten lite åt sidan (tyvärr inte tillräkligt) och så har de ett annat gångjärn till skärmen. Bluetooth är ju onekligen intressant men jag har upptäckt att jag inte har något behov av det än. Funderade på att skaffa kort till min 5024 men hittade inga tips om hur det skulle monteras och prislappen står inte i proportion till funktionen (som går att köpa billigare). Tycker nog att det märks på nya 5024:an som börjar bli lite dyr nu. Vet iofs inte hur mycket vinst det är med 128 MB till i grafikkortet.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk

Datorbutiken tar 354kr mer för nya 5024:an. 354kr är inte mycket mer än en bluetooth-dongel kostar...

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjolklarse
Datorbutiken tar 354kr mer för nya 5024:an. 354kr är inte mycket mer än en bluetooth-dongel kostar...

Allvarligt? är det den med 256mb x700 grafik också?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rokker_Stu
Allvarligt? är det den med 256mb x700 grafik också?

Japp. Konstigt att jag är lite irriterad över att jag köpte den gamla versionen för 2 veckor sen?

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Medlem

På den nya 5024:an är det minnet på grafikkortet och bluetooth som skiljer den från den gammla modellen? något mer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjolklarse
Japp. Konstigt att jag är lite irriterad över att jag köpte den gamla versionen för 2 veckor sen?

OMG helt säker? bara 350kr mer så får man 128mb gfx minne, = 2x så snabbt, och blåtand WOHO!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjolklarse
Datorbutiken tar 354kr mer för nya 5024:an. 354kr är inte mycket mer än en bluetooth-dongel kostar...

Någon som har erfarenhet av pcenter? Såg att dom sålde 5024:n för 9999 kr. Har läst på några ställen att dom ska vara oseriösa. Men hur som helst, ett jäkla bra pris på den datorn. Och har man tur och får ett bra exemplar då har man gjort ett klipp.

Permalänk
Medlem

hej! är det möjligt att lämna tillbaks en dator man köpt på nätet efter man blrjat använda den och det gått mindre än 14 dagar? den är köpt på nätet, siba.se

Har nämligen köpt en acer 5002 wlmi och nu märkte jag att BF2 inte funkade på grund av att de stoppat in nåt budgetgrafikkort...är det möjligt att få det att funka ändå på nåt sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
hej! är det möjligt att lämna tillbaks en dator man köpt på nätet efter man blrjat använda den och det gått mindre än 14 dagar? den är köpt på nätet, siba.se

Har nämligen köpt en acer 5002 wlmi och nu märkte jag att BF2 inte funkade på grund av att de stoppat in nåt budgetgrafikkort...är det möjligt att få det att funka ändå på nåt sätt?

Det borde inte vara något problem så länge du lämnar varan i det skick du fick den. Jag lämnade tillbaka en router jag köpt av dom efter 6 veckor hade gått, det var inget problem. Om jag inte missminner mig sa säljaren att dom hade 30 dagars ångerrätt.

Permalänk
Medlem

Någon som ver "for sure"?....

Har nämligen för mig dem sa i obruten förpackning...
Men dem kanske inte brys sig eller?

Ingen annan som vet nått? Eller om man kan få BF2 å funka ändå?