jag avråder er handla hos datorhandel.com de brister i typ allt man kan försvänta sig
Jag avråder er från att handla hos datorhandel.com. Efter mina erfarenheter hos dessa.
jag beställde, ett grafikkort, VGA-fläkt och en hårddisk. Ville ha en snabb leverans så jag såg till så inget var restnoterat. Jag betalade in och får en beställningsbekräftelse där grafikkortet är restnoterat. Det går inte få tag i företaget så jag tänker att jag kan vänta tills de får in grafikkortet, det stod beräknad ankomst efter 2 veckor. När min fläkt och hårddisk kommer efter ca 4 veckors väntan så kommer de inte samtidigt utan med 3 dagars mellanrum, så det var kul väntan på att se om hårddisken ska komma eller inte. Grafikkortet ankommer inte som beräknat utan blir restat igen med en månad, jag vill då häva köpet, vilket företaget inte gick med på, jag bråkar inte så mycket om det utan väntar. Under min väntan sjunker priserna (hos företaget) med 300 kr på grafikkortet, jag mailar dem då och säger att eftersom jag inte fått min produkt vill jag ha denna prissänkning. Det är inget jag kan få säger dem, för de kan inte störa världsmarknadspriserna och jag hade beställt, de säger även att grafikkortet inte kommit in utan att jag får vänta en månad till. Jag ser då till så jag får häva mitt köp med hjälp av lagstiftningen, men det tar två veckor efter det att de gått med på det innan de betalar ut mina pengar.
En månad senare börjar det komma missljud från VGA-fläkten jag köpt, så jag mailar dem om att retunera den. De säger att jag behöver ett returnummer som de ska återkomma med. De hör inte av sig på några dagar så jag mailar dem, men de ignorerar mina mail, det tar 2 veckor innan jag får ett returnummer. Jag mailar och frågar om frakten, å de säger att jag själv ska stå för den (vilket lagen säger att företaget ska göra om det är fel på produkten). Eftersom jag ska stå för frakten tar jag givetvis det billigaste alternativet, brev. Skickar in fläkten sen hör jag inget från dem på 1,5 månad. Så jag mailar och de vet inte vad fläkten har tagit vägen men ska undersöka det. Tar en vecka sen får jag ett mail från dem där de säger att jag kan få en ny produkt eller pengarna tillbaka. Jag vill ha en ny produkt +pengar för frakten, då kollar de upp vilket sätt jag skickat fläkten med, och helt plötsligt har de inte fått in någon fläkt och de vill ha mitt kollinummer. Eftersom jag inte har något ringer jag till företaget (deras underleverantör) som jag skulle skicka fläkten till och frågar om de fått in produkten med mitt returnummer. De säger att de behandlade den för 2 månader sedan och har skickat ut pengar till företaget. Mailar företaget igen, de vill inte lossas om att de fått pengar och de anser att då jag inte har något kolli nr har de inte fått in någon fläkt.
så ett tips är handlar inte hos datorhandeln.com