jag avråder er handla hos datorhandel.com de brister i typ allt man kan försvänta sig

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Returfrakt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Dom kan konka ist så blir det ett skitföretag mindre. Om dom inte ens kan förbättra sig hur kan dom då göra något bra från grund igen? Om ni frågar mig skulle det bli en version 2.0 ist för något bättre alls. Det roliga är ju att dom inte tar efter fakta utan fortfarande kör sitt race. Måste va ett par riktigt insnöade jävlar som sköter det företaget. Som någon sa borde dom ta bort datorhandel.com från buggy så ingen får träffar på dom.

Jag håller med...
De borde lägga ner skiten.
Usch.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk

Seriöst?

Hej på Er!

Vi har inte postförskott på våra leveranser utan när man beställer med Hempaket eller Företagspaket så skickas produkten med faktura som ska betalas inom 10 dagar.
375kr kostar alltså frakten och det administrativa arbetet.

Dessutom är frakten en ENHETSFRAKT, som innebär att om du köper 1st monitor och komplett datorpaket, plus hembioanläggning och varför inte några DVD-skivor så blir frakten endast 375kr. Det måste räknas som billigt?!

Ha det bra!

Datorhandel

Permalänk
Medlem

Re: Seriöst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorhandel
Hej på Er!

Vi har inte postförskott på våra leveranser utan när man beställer med Hempaket eller Företagspaket så skickas produkten med faktura som ska betalas inom 10 dagar.
375kr kostar alltså frakten och det administrativa arbetet.

Dessutom är frakten en ENHETSFRAKT, som innebär att om du köper 1st monitor och komplett datorpaket, plus hembioanläggning och varför inte några DVD-skivor så blir frakten endast 375kr. Det måste räknas som billigt?!

Ha det bra!

Datorhandel

Men det är ju inte så där överdrivet billigt om man bara ska ha dvd-skivorna, eller kanske ett usb-minne.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Re: Seriöst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorhandel
Dessutom är frakten en ENHETSFRAKT, som innebär att om du köper 1st monitor och komplett datorpaket, plus hembioanläggning och varför inte några DVD-skivor så blir frakten endast 375kr. Det måste räknas som billigt?!

Om jag beställer ett Radeon 7000 då?

Oj... 481:- för ett radeon 7000 32MB det är inte ens billigt..... + 375:- ja det låter riktigt prisvärt ...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Men om jag vill köpa en NEC ND-3540 av er för 506 kronor och inte vill förskottsbetala till ett företag jag inte känner till utan vill betala när jag fått varan då är ni inte så bra längre?

506:- + 375:- =881:-

Webhallen tar 465:- + 89 frakt + pf = 554:-.

Gissa var man handlar?

Att mörka enhetsfrakten på 375:- med att det blir billigt om man köper typ hela datorhandel håller inte.
Nej, det argumentet funkar inte med mig.
Då finns det många företag som har avsevärt bättre fraktpriser än er.

Inet tar 95:- i enhetsfrakt +45:- i pf.
Dustin Home kör fraktfritt f.n, men annars tar
de 98:- med pf. 49:- för efterföljande kolli.

Nej datorhandel, ni har inte bra fraktpriser

Tyvärr, men jag tänker inte fungera som en bank för att ni förmodligen
har dåliga krediter.
Personligen ser jag företag som vill ha förskott som ostabila/oseriösa.
Så jag fortsätter att hålla mig ifrån er.

Permalänk
Medlem

Komplett tar 99:- i frakt för mindre detaljer om man förskotterar & JME tar 50:- om jag inte misstar mig... dvs. om man pröjsar med plastkortet...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Re: Seriöst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorhandel
Hej på Er!

Vi har inte postförskott på våra leveranser utan när man beställer med Hempaket eller Företagspaket så skickas produkten med faktura som ska betalas inom 10 dagar.
375kr kostar alltså frakten och det administrativa arbetet.

Dessutom är frakten en ENHETSFRAKT, som innebär att om du köper 1st monitor och komplett datorpaket, plus hembioanläggning och varför inte några DVD-skivor så blir frakten endast 375kr. Det måste räknas som billigt?!

Ha det bra!

Datorhandel

Jovisst låter det bra, men sen om man inte är säker på att få sina beställda saker korrekt levererade och felfria och som kunde behöver stå för massa extra utgifter för något som man inte kan påverka mer än att låta bli att handla så låter det väl mindre bra. Vad tycker ni på datorhandel själva om eran förmånliga kundservice OBS. prisättning är ingen kundservice

Permalänk
Avstängd

Ehhh... Hempaket är tjockt jävla dyrt. Man använder sig oftast av Postpaket[25] / Brevpostpaket[45] eller företagspaket[15]

En kompis till mig provade på hempaket och skicka som det gissa om han fick utskällning då det var bra mkt dyrare.
Så jag föreslår att ni gör om ert avtal med posten om ni bara skickar med hempaket. Då oftast en frakt inkl postförskott kostar 149kr för en normal vara mellan 1-3kg, 129kr för 0-1kg. Sen som sagt så är det inkl postförskott utan det blir såklart det billigare då man betalar för frakten men då måste man förskottsbetala. Sen företag som enbart finns på nätet kan sedan baka in fraktpriser i produkten och sedan locka med lägre frakt.

Det jag tror starkt på att ni har lagt på en ca 150kr minst som går till er egen kassa sedan resten till posten. Sen kan jag ju säga att ni tjänar mer på att ta bort enhetsfrakten. Man är tillräckligt smart att förstå att beställer man tunga saker så kostar det mer annars är man beng och man vet lätt att beställer man något lätt så kostar frakten inte 375kr utan man räknar med runt 129kr inkl pf. Så ni kan börja med att se om det så kanske det blir bättre.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Seriöst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorhandel
Dessutom är frakten en ENHETSFRAKT, som innebär att om du köper 1st monitor och komplett datorpaket, plus hembioanläggning och varför inte några DVD-skivor så blir frakten endast 375kr. Det måste räknas som billigt?!

Ni är en datorbutik, troligtvis är de flesta produkter ni säljer datorkomponenter vilka inte väger direkt mycket.

Skulle vara annat om ni sålde massor med hembiosystem, TV-apparater och liknande.

Permalänk
Medlem

Re: Seriöst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorhandel
Hej på Er!

Vi har inte postförskott på våra leveranser utan när man beställer med Hempaket eller Företagspaket så skickas produkten med faktura som ska betalas inom 10 dagar.
375kr kostar alltså frakten och det administrativa arbetet.

...

När jag köpte dator hos Datorbutiken för lite mer än ett år sedan så kostade frakten 239kr, så 375kr är inte något billigt alls...

EDIT: och då var det ändå en liten aning smådyrt

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

handla hos nån av de bra webbutikerna.

www.dustinhome.se

www.butik.it

www.komplett.se

www.datorbutiken.se

Jag har också gått på den niten och handlade ett grafikkort åt min förra flickvän där. köpte ett fx5700ultra åt henne där för 995:-
var ett tag sen var bra pris då. men när kortet strulade så gick det skitsegt att få ett nytt tog över 3 månader det är inte acceptabelt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

www.komplett.se
www.datorbutiken.com/se
www.dustin.se
www.jmedata.se
www.kylning.com
www.itel.se
www.gtek.se
www.shg.biz

etc... har beställt från samtliga av de butikerna... aldrig haft problem, inga orimligt dyra fraktavgifter eller tilläggsavgifter. Alltid fått det jag har beställt och aldrig behövt returera något...

Vad är detta för skit företag ??

edit: glömde www.styggapojken.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
www.komplett.se
www.datorbutiken.com/se
www.dustin.se
www.jmedata.se
www.kylning.com
www.itel.se
www.gtek.se
www.shg.biz

etc... har beställt från samtliga av de butikerna... aldrig haft problem, inga orimligt dyra fraktavgifter eller tilläggsavgifter. Alltid fått det jag har beställt och aldrig behövt returera något...

Vad är detta för skit företag ??

edit: glömde www.styggapojken.com

mm Jmedata funkar bra för mig också.

Datorhandel
Itbutikken
Dataprince /dp.com tror jag de heter också.
de bör man undvika.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Avstängd

Mina favoriter på nätet är
www.komplett.se
www.jmeab.se
www.webhallen.com

Har just beställt ett moderkort från www.riksdata.se och har fått vänta allt för länge redan, om kortet inte kommer snart så hamnar riksdata på min personliga svartlista

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Mina favoriter på nätet är
www.komplett.se
www.jmeab.se
www.webhallen.com

Har just beställt ett moderkort från www.riksdata.se och har fått vänta allt för länge redan, om kortet inte kommer snart så hamnar riksdata på min personliga svartlista

Ett tips är att söka på riksdata här i forumet.

Permalänk
Medlem

En snabb instickare bara:

http://se.pricerunner.com/retailer/554/reviews

Viktigt att man är med i undersökningarna så man kan varna andra.

Permalänk

Tycker datorhandel.com verkar ha lite attityd i svaren man ger här. Märkligt, får ju bara oss som inte handlat där att definitivt inte göra det. Att "tjafsa" tillbaka kommer ALDRIG lösa något, kunden har alltid rätt. Med ett schysst bemötande och hederigt beteende är man beredd att leva med lite småkrångel. Men det här låter ju mer som en scammer som vill göra pengar och som skiter fulltständigt i kunder och service så fort pengarna är dragna...

Permalänk

lider med dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
En snabb instickare bara:

http://se.pricerunner.com/retailer/554/reviews

Viktigt att man är med i undersökningarna så man kan varna andra.

Verkar ju onekligen som att datorhandel.com får bra betyg där...hur kan det komma sig att åsikterna så starkt går isär mellan pricerunners betygssättare och er/oss här?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Verkar ju onekligen som att datorhandel.com får bra betyg där...hur kan det komma sig att åsikterna så starkt går isär mellan pricerunners betygssättare och er/oss här?

Därför att dom kanske inte följer Svensk lagstiftning :rolleyes:? Nämligen konsumenköplagen som klart stipulerar att kund skall hållas skadeslös vid ett garantiärrende men Datorhandel.com kör på med dom gamla regler som gälde för säkert 10 år sedan där du som kund stod för frakt till dom och dom stod för frakt till dig.

Sen har en del också haft problem med att få tillbaka alla pengarna när dom har förskottsbetalat och Datorhandel.com inte har kunnat leverera varan varvid kunden då hävt köpet men Datorhandel.com har då tagit ut en avgift för att skicka tillbaka pengarna vilket återigen är helt emot vad konsumentköplagen stipulerar.

Så det är när det krånglar som man får se vilka företag som lever upp till vad konsumentköplagen stipulerar och vilka som tror dom kan köra sitt egna race.

Permalänk
Avstängd

Är jag efter men har dom ändrat till 125kr nu på enhetsfrakten?

"Enhetsfrakt!

Enhetsfrakt innebär att kunden betalar endast 125kr inkl moms per order för frakt oavsett antalet produkter. Detta underlättar för våra kunder att handla enkelt och snabbt, stora och små produkter. Billigare kan det inte bli! Klicka på knappen "TILL KASSAN" för att få mer information!"

Permalänk
Medlem

Hmm billigare än komplett om det stämmer.

Permalänk
Medlem

Ångerrätten gäller inte på produkt som är beställningsvara eller som genom kraftiga prissvängningar orsakar ekonomisk förlust för Datorhandel.Com.

Ovanstående taget ur deras försäljningsvillkor och jag ser inget i distansavtalslagen som ger dom rätt så vid en tvist skulle dom förmodligen förlora så Datorhandel.com seriösa? Skulle inte tro det så som jag sagt tidigare kommer inte att handla hos dom om dom inte ändrar sina oseriösa avtalsvillkor som inte är hållbara heller vid en rättslig prövning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Är jag efter men har dom ändrat till 125kr nu på enhetsfrakten?

"Enhetsfrakt!

Enhetsfrakt innebär att kunden betalar endast 125kr inkl moms per order för frakt oavsett antalet produkter. Detta underlättar för våra kunder att handla enkelt och snabbt, stora och små produkter. Billigare kan det inte bli! Klicka på knappen "TILL KASSAN" för att få mer information!"

Så länge du förskottsbetalar, ja.
Annars är du inte lika eftertraktad kund hos dem.
För det kostar fortfarande 375:- mot postförskott.
Betalar man direkt med kort 199:-.

Permalänk
Medlem

Datorhandel verkar ha tystat för kunskapens röster

Permalänk
Medlem

Det konstiga är att de har fått någorlunda bra betyg på pricerunner...

hm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Det konstiga är att de har fått någorlunda bra betyg på pricerunner...

hm?

Bra betyg behöver inte alltid betyda något. Brasken skrev
ju sina själva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Bra betyg behöver inte alltid betyda något. Brasken skrev
ju sina själva.

Just ja Braskens, jag har affären 10 m ifrån mig. Snubben som skrev det där jobbar fortfarande där. Smått handikappad är han dessutom.

Undrar hur det går för de nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Så länge du förskottsbetalar, ja.
Annars är du inte lika eftertraktad kund hos dem.
För det kostar fortfarande 375:- mot postförskott.
Betalar man direkt med kort 199:-.

Ahh sant glömde bort. Dumt av mig tänkte helt fel hehe. Tack för att du satte skallen på plats igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Det konstiga är att de har fått någorlunda bra betyg på pricerunner...

hm?

Dom har gjort en Braskens