Vad använder ni för att öppna upp chassit på en laptop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Har funderat på det med, hur är batteritiden på de där? Gillar konceptet.

Vet inte, än så länge har jag använd det en vecka på jobbet, demonterat nån laptops, funkar kanon än så länge.

Mycket stärkare än vad jag trodde, den tar rejält tag i dom små tajta laptop skruvarna.

Permalänk
Medlem

Plastverktyg från något reparationskit är väl det som generellt rekommenderas, men plektrum el liknande funkar också.

Små metallverktyg avråds kraftigt ifrån, såsom mejsel el nål, då man inte vill ha liten kontaktyta med något hårt.
Men däremot kan försiktig användning av kniv el minikofot funka, då trycket fördelas något bättre så.

Bör se till att alla skruvar är lossade innan man börjar försöka bända upp.

Permalänk
Medlem

Printade ut egna typ kilar som jag bänder försiktigt med.

Visa signatur

To ride, shoot straight and speak the truth.

www.captainweirdo.com

Permalänk
Skrivet av JoOngle:

<Uppladdad bildlänk>

Köpte nyss detta kit från Amazon till 60€
Blev förvånat över just hur bra det var, har alla bits, även till speciella "teve spel", var såpas bra
att jag tog det med på jobbet för att använda det där.

(PS: den är el-dreven, och ganska stärk i förhållande till storleken), som en Wacom-ritpenna typ).

Kanonprodukt.
Själv använder jag mig av denna https://www.elfa.se/sv/sladdloes-precisionsskruvmejsel-sats-5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Smörkniv i plast, aldrig svikit hittills

Riktigt bra tips, ska peta in mer minne i en Dell 2in1 ikväll och då blir det definitivt att ta fram en sån.

Permalänk
Medlem

Har provat med ett gammalt "kreditkort" och det gav f*n märken... jaja, nu när clipsen väl är öppnade några gånger kan jag få av det med fingrarna om jag måste uppgradera laptopen med så får leva med märkena.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+