Ny laptop till arbete som utvecklare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

En fråga: Varför väljer ni att ta de här jobben överhuvudtaget om ni inte gillar ekosystemet de har "av principer"? Det känns ju inte supermoget att inte vilja köra Apple när resten av företaget gör det.

Jag blir rätt ordentligt trött på detta tjat.

Det är ju bara ett verktyg som används i att utföra ett arbete, knappast ett ekosystem man måste använda.
Att som utvecklare själv få välja vilket verktyg man använder är för mig en självklarhet!
Din jämförelse skulle man (till viss del) kunna likna via att tvinga snickare att använda en hammare av specifikt märke. Men hammaren i sig är inte det viktiga, utan huset du bygger. Och så länge husbyggandet flyter på så har det väl ingen betydelse vilken hammare den enskilde individen använder? Utan snarare viktigt att hammaren ligger bra i handen på snickaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Housepainter:

Jag blir rätt ordentligt trött på detta tjat.

Det är ju bara ett verktyg som används i att utföra ett arbete, knappast ett ekosystem man måste använda.
Att som utvecklare själv få välja vilket verktyg man använder är för mig en självklarhet!
Din jämförelse skulle man (till viss del) kunna likna via att tvinga snickare att använda en hammare av specifikt märke. Men hammaren i sig är inte det viktiga, utan huset du bygger. Och så länge husbyggandet flyter på så har det väl ingen betydelse vilken hammare den enskilde individen använder? Utan snarare viktigt att hammaren ligger bra i handen på snickaren?

Seriöst, snickaranalogier, igen? Är det ingen här som jobbar med IT? När det gäller operativsystem kan det ju förenkla en hel del om en person inte sitter och kör eget och måste vara sin egen support.

Jag förstår att ni kids tror att man får någon slags nördpoäng av att använda Linux, men jag förstår inte hur man kan känna sig så kränkt av Apple att man väljer att inte användas deras produkter på jobbet. Vad spelar det för roll, liksom?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Varför ska det alltid bli så här, trådskaperen skriver här och ber om hjälp.
Vad spelar det för roll om Hen inte gillar ett visst märke, är inget att bli upprörd över.
Alla får tycka som dom vill och har man inget att bidra med så kan man bita säg i tummen istället

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Seriöst, snickaranalogier, igen? Är det ingen här som jobbar med IT? När det gäller operativsystem kan det ju förenkla en hel del om en person inte sitter och kör eget och måste vara sin egen support.

Jag förstår att ni kids tror att man får någon slags nördpoäng av att använda Linux, men jag förstår inte hur man kan känna sig så kränkt av Apple att man väljer att inte användas deras produkter på jobbet. Vad spelar det för roll, liksom?

Jag är varken ett "kid" eller en som behöver support med mjukvaruproblem. Jag har bara lite sämre koll på hårdvara och det var det min fråga handlade om. Har du inget vettigt att bidra med är det bättre att inte skriva något alls!

Tack till er som faktiskt bidrog med svar på mina frågor! ♥️
Jag känner mig inte så sugen på att hänga kvar och bli uppläxad av folk som tycker sig veta bäst, så nu planerar jag att aldrig gå in och läsa i denna tråden mer. Det tar energi att sålla bland skräp och guldkorn.

Sen att vissa säger att Apples maskiner är bättre vill jag poängtera att jag inte ser som ett problem, bara man sedan kommer med svar på min faktiska fråga.
Jag VET att Apples datorer är bättre ur de flesta vinklar, och jag säger inte emot. Men jag vill inte röra en mac, och det hade varit gott om det respekteras.

Åter ett tack till er som hade värdefull information till mig som handlade om min fråga!

Permalänk
Medlem

På jobbet kör dom Zbook, fungerar bra.